Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om inte Habina åker idag kommer jag behöva kolla igenom hennes inlägg, för det verkar ju skumt att så många misstänker henne.

Det om något tycker jag är skumt. Att du inte håller med och har andra tolkningar kan jag förstå, men att vara aktiv i leken och inte ens förstå varför folk är misstänksamma mot Habina lägger dig högt på min misstankelista. Just nu agerar du som en ond som inte vill rösta på sin kollega och sedan försöker dölja det med att tafatt strö över lite torra löv för att det itne ska synas, du som precis lyckats hamna lite i utkanten av radarfältet. Nu brukar jag för all del reagera på det du skriver så jag avvaktar lite men skum är du.

Jag behöver inte dra ut på tiden så röstar nu. Det kommer nog inget nytt den närmsta halvtimmen.

Min röst kommer hamna på Habina. Dels för att jag tyckte hon kändes skum redan första dagen och uttryckte sig lite konstigt och det får jag backa upp med andras teorier där dom förklarar bra mycket bättre än vad jag gör.
Dels för att hon idag förvrider det jag säger trots att hon enkelt blir motbevisad av att läsa mitt röstinlägg från dl1 och ändå inte tar tillbaka sina misstankar pga det. Vilket får mig att tro att hon inte ens gick tillbaka och rättade sig själv och vidhåller att jag kan vara ulv pga det när det syns tydligt att hon har fel.
Och dels för att hon verkar lite desperat att spela god men samtidigt kan det vara en desperat god men jag vet inte?
Men övriga misstankar väger över och därför får hon min röst.

Matmissbrukaren röstar på Habina

Det om något tycker jag är skumt. Att du inte håller med och har andra tolkningar kan jag förstå, men att vara aktiv i leken och inte ens förstå varför folk är misstänksamma mot Habina lägger dig högt på min misstankelista. Just nu agerar du som en ond som inte vill rösta på sin kollega och sedan försöker dölja det med att tafatt strö över lite torra löv för att det itne ska synas, du som precis lyckats hamna lite i utkanten av radarfältet. Nu brukar jag för all del reagera på det du skriver så jag avvaktar lite men skum är du.

Nä detta kan jag faktiskt inte förklara för jag har helt enkelt lagt henne lite åt sidan då jag letat onda på andra håll. Men som ond skulle jag nog hoppat på drevet istället faktiskt. Vare sig hon är ond eller god.

Mina tre misstänkta från igår kvarstår: Koppen, Habina och Paddan. Habina ser ut att ryka nu och nu ser jag att Paddan röstar på Habina. Jag har ju kopplat ihop dessa två lite tidigare och nu funderar jag på om lyan anser att Habina är körd och alibiröstar?

Eftersom de andra jag reagerat på inte har någon röst så kommer jag rösta på Habina igen (sorry Habina om jag har fel, känns som jag jagar dig lite :o).

Niyama röstar på Habina
Pga hur hon "högg" första dagen, ett antal underliga kommentarer + att jag inte fattar hennes motivering att det är skumt att lägga upp tre till lottning. Det kan det i och för sig vara, beroende på vilka. Men enbart att göra det är inte skumt tycker jag då man röstar på den man misstänker mest.

En undran, om det visar sig att Habina är ond, vem av paddan och Koppen blir då huvudmisstänkta? För om Habina är ond, skulle verkligen hon och en ond Koppen rösta på Snurrfian då?

@Niyama jag kom på att du behöver inte svara på det för det är kanske bättre att vänta tills vi ser vad Habina egentligen är. Så vi inte snurrar in oss i för mycket "kanske" och "om ifall att" ;)

En undran, om det visar sig att Habina är ond, vem av paddan och Koppen blir då huvudmisstänkta? För om Habina är ond, skulle verkligen hon och en ond Koppen rösta på Snurrfian då?

Behöver läsa igenom allt igen. Men Koppen röst känns skum. Tveksamt, men möjligt att två ulvar röstat på Snurris. Paddan blir min huvudmisstänkte om Habina är ond, men som sagt: måste läsa igen.

(Nu hade jag redan skrivit detta när ditt andra inlägg dök upp :D)

Nä detta kan jag faktiskt inte förklara för jag har helt enkelt lagt henne lite åt sidan då jag letat onda på andra håll. Men som ond skulle jag nog hoppat på drevet istället faktiskt. Vare sig hon är ond eller god.
Leta onda på annat håll? Bestämmer du dig för att ignorera inläggen rörande en person bara så där och struntar i dem för att lokaisera en annan ond? Det låter om möjligt ännu skummare.

Är DL 17 måste jag rösta utan att hänga med igen, tyvärr. Är den 19 (minns inte) bör jag hinna in och teoria lite och ev ändra röst vid behov. Men nu får jag gå på samma som igår, inte haft tid att gå igenom om det hänt så mycket nytt tyvärr.

Hedinn röstar på Habina

Behöver läsa igenom allt igen. Men Koppen röst känns skum. Tveksamt, men möjligt att två ulvar röstat på Snurris. Paddan blir min huvudmisstänkte om Habina är ond, men som sagt: måste läsa igen.

(Nu hade jag redan skrivit detta när ditt andra inlägg dök upp :D)

Även jag vill ha dina tankar om Paddington om hon nu blir din huvudmisstänkte efter det här.
För jag har inte reagerat på någonting men har kanske missat något uppenbart?

Dag 3
13.32 LenaH röstar på Idahoe
13.34 Koppen röstar på Snurrfian
14.04 Snurrfian röstar på Habina
15.29 Lillelorden röstar på Habina
15.40 Idahoe röstar på Lilltess
16.07 Habina röstar på snurrfian
16.16 Paddington röstar på Habina
16.21 Lilltess röstar på idahoe
16.25 Niyama röstar på Habina
16:26 Lobelia röstar på Habina
16:29 FiaM röstar på Habina
16:35 Matmissbrukaren röstar på Habina
16:45 Hedinn röstar på Habina

Leta onda på annat håll? Bestämmer du dig för att ignorera inläggen rörande en person bara så där och struntar i dem för att lokaisera en annan ond? Det låter om möjligt ännu skummare.

Men jag strunta inte i det för att hitta någon annan men valde att koncentrera mig lite på det jag reagerade på först.

Uppdatering!

Habina! Hon kör som en gudinna! Sveper piskan åt alla möjliga håll och andra viker undan. Trycker på en knapp – ut fälls sågar från hjulen. Hon törnar medvetet in i en annan vagn. KRASCH! Där är den ur leken och ingen har sett något. Riskfyllt, för att förstöra motståndarnas utrustning på det sättet är mot reglerna. Men synen av guldmynten hon ska få finns där fortfarande i hennes minne. Ååååh, hon ska lämna Rom. Köpa sig en bit mark i Egypten, sitta på stranden vid Alexandria... HJÄLP!

Ja, även om man är en köpt kusk är det inte så bra att börja dagdrömma mitt i en kapplöpning. Habinas spann svänger som det ska, men själv är hon inte beredd utan vacklar till av den häftiga rörelsen och faller ur vagnen. Och med tömmarna knutna i bälten blir hennes saga kort när hon väl hamnar på backen.

Habina var ulv!

Natt-DL imorgon kl 13
Dag-DL imorgon kl 22

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katthår
  • Valp 2025