Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste tyvärr vara social nu.

Jag reagerar på att matmissbrukaren biter tillbaka så häftigt när jag påpekar att det stod lika mellan tre personer i första dl. Om det gör henne ond är jag mer osäker på.

Lilltess verkar spruta ur sig en massa inlägg, men det verkar bli en del missförstånd längs vägen. Omöjligt att säga roll dock.

Paddington tycker jag verkar förståndig, vill förstå, förklara och reda upp saker. Svårt att se henne som ond, men samtidigt är hon väldigt rutinerad.

Koppen blir jag inte riktigt klok på. Men jag vill se mer innan jag bestämmer mig.

LenaH, Hedinn, Lobelia och Niyama känns totalt oklara. Jag vet att jag läst en del om dem, men det enda jag minns var att Hedinn fick ta över stalltjänsten.

Därför hamnar min röst på Snurrfian igen.

Habina röstar på snurrfian

Se tidigare inlägg om hennes förvirring där hon tillskriver mig röster jag inte lagt, argumentationer jag inte gjort och hur hon helt enkelt försöker få mig att verka ond enbart för att jag blev förvånad att cirkus var god.

Jag kommer inte hinna in mer innan DL, vet inte när jag kommer loss nästa gång och kan kolla mobilen.

GOTT NYTT ÅR härliga ulvspelsvänner! :D

Tillägg: jag har missat flera spelare misstänker jag, men då har de helt enkelt inte gjort något intryck den här senaste tiden. Är som sagt på djupgenomgång på sida 13. ;)

Att du upplever mig som jagad kan bero på att jag måste läsa och skriva via mobilen, vilket tar längre tid, tid som jag inte har just nu. :( Men överlever jag till imorgon blir det bättre, för då får jag dator igen.

Jag har inte hakat upp mig på hur folk skrev att de hittat leken, jag reagerade på en formulering som Klara skrev. Jag blir mer misstänksam mot dig nu, när du skriver saker som inte är sanna.
Fast Niyama skrev samma sak utan att du ens såg det, Klara däremot anföll du direkt och den enda anledningen var att hur hon hade skrivit att hon hade hittat leken.

Har läst igenom Habinas inlägg nu och börjar känna mig osäker. Jag satte henne som god igår men nu börjar jag tveka. Till viss del beror det på rösterna hon har fått emot sig, ska läsa igenom även deras motiveringar, men jag tycker även att hon försvarar sig på ett sätt som jag inte känner igen från när hon har varit god. Just nu lutar jag åt att sätta Habina bland de onda.

Edit, fetmarkerade Habina

@Habina

Jag biter tillbaka när någon helt uppenbart har fel. Har du ens gått tillbaka och kikat på mitt röstinlägg?
Jag reagerar inte på att du sa att det var tre uppe för lynch utan för att du skrev helt fel vad det gällde mig och mina misstänka jag hade då.

Dag 3
13.32 LenaH röstar på Idahoe
13.34 Koppen röstar på Snurrfian
14.04 Snurrfian röstar på Habina
15.29 Lillelorden röstar på Habina
15.40 Idahoe röstar på Lilltess
16.07 Habina röstar på snurrfian

Jag håller med dig där. @Snurrfian verkar skum, men när gör hon inte det? Det är dock som sag ont om teorier alls men många inlägg. Hennes röstmotiveringar är inte de mest lysande jag sett och hon brukar kunna få ihop motiveringar i en lite högre klass.

Jag börjar också snegla åt @LenaH hon brukar komma med mycket matnyttigt som god men nu ger hennes inlägg inte mycket alls. Jag vet att lena ogillar inaktivitet men hon kan spela på det för att få ut en ond.

@lilltes är mest som vanligt, hon brukar förirra sig i förklaringar, men hon har mest spelat ond när jag varit med. Kan det vara att det blir så mycket konstigt för att hon måste leta onda med delar av facit i hand.

Jag håller med om att LenaH känns ganska så blek i sina inlägg gentemot vad hon brukar vara, men vet inte vad det kan bero på. Lilltess tycker jag är mindre misstänkt idag än tidigare.

Lillelorden är jag väldigt misstänktsam mot, se #499 , men det är även få inlägg utan så mycket substans). Tycker även röstmotiveringen idag var väldigt blek och känns lite som att flyta med

Men just nu är det Habina som leder min lista över misstänkta, skriver även om det i samma inlägg som Lillelorden ovan, men i korthet är det ngt m hur hon skrev om röstningen dag1 där hon gjorde en vändning och började misstänka Cirkus men röstade på Snurrfian. Dock röstade hon på Snurris innan hon började misstänka Cirkus och de mesta av misstankarna mot Cirkus kom e kl 22. Att hon inte har koll på sina egna teorier känns konstigt och sedan vad vill hon som god vinna på att säga hon trodde cirkus var ond när hon inte röstade på cirkus och egentligen inte skrivit några misstankar mot cirkus utan bara ifrågasatt samt besvarat cirkus inlägg...

Sedan är det även andra saker som sticker ut som flera redan har påpekat, och slutligen nu att anklaga Matmissbrukaren att vara ond när Habina själv läst/tolkat dennes inlägg fel (jag har gått tillbaka och läst MMs inlägg) Det känns en smula desperat att försöka skjuta över misstankar mot någon annan.

Paddington röstar på Habina

Jag har själv inte reagerat på Habina, har inte ens kollat igenom hennes inlägg. Dock blir jag fundersam när hon hålls misstänkt av många. Har jag missat något kanske?

Att jag skulle hakat upp mig på Idahoe är taget från luften. Jag skrev om många och några i taget men hon var den enda som just då gav någon respons och jag svarade tillbaka, hur kan det vara att haka upp sig? Jag skrev även inlägg om bl.a fiam och paddington.

Min röst på Habina ligger kvar, trots att jag blandade ihop henne och lilltess, men efter en genomläsning så känns hon som hon överarbetar hela tiden och sen skylla på att hon skriver på mobilen (?) så känns det ännu mindre som anledning att skriva långa och invecklade teorier.
Anledningen till att jag tycker att Lillelorden verkar god är svårare att förklara, mer en känsla av god som letar onda och inget annat, det var någon som frågade och jag har inte tid att kolla vem det var... :cautious: Men jag vill försöka svara innan jag måste iväg.

Dag 3
16.16 Paddington röstar på Habina

Jag har själv inte reagerat på Habina, har inte ens kollat igenom hennes inlägg. Dock blir jag fundersam när hon hålls misstänkt av många. Har jag missat något kanske?

Att jag skulle hakat upp mig på Idahoe är taget från luften. Jag skrev om många och några i taget men hon var den enda som just då gav någon respons och jag svarade tillbaka, hur kan det vara att haka upp sig? Jag skrev även inlägg om bl.a fiam och paddington.

Jag blir också fundersam när hon nu blir misstänkt av många. Men som vanligt, en god som enkelt blir lynchad eller ulvar som skaffar alibi?

Lilltess röstar på idahoe

Motovering: för att Idahoe har nu två gånger tagit saker ur luften, att jag tyckte att hon gled med och att jag har hakat upp mig. Det är något som skaver med henne. Just nu är hon högst på min misstänktlista och därför får min röst hamna där.

Om inte Habina åker idag kommer jag behöva kolla igenom hennes inlägg, för det verkar ju skumt att så många misstänker henne.

Jag blir också fundersam när hon nu blir misstänkt av många. Men som vanligt, en god som enkelt blir lynchad eller ulvar som skaffar alibi?

Ja det är det som jag är rädd för. Hon kanske är god som råkat göra en tabbe och inte lyckas ta sig ur det. (Vet hur det är, hänt mig två gånger på kort tid)

Mina tre misstänkta från igår kvarstår: Koppen, Habina och Paddan. Habina ser ut att ryka nu och nu ser jag att Paddan röstar på Habina. Jag har ju kopplat ihop dessa två lite tidigare och nu funderar jag på om lyan anser att Habina är körd och alibiröstar?

Eftersom de andra jag reagerat på inte har någon röst så kommer jag rösta på Habina igen (sorry Habina om jag har fel, känns som jag jagar dig lite :o).

Niyama röstar på Habina
Pga hur hon "högg" första dagen, ett antal underliga kommentarer + att jag inte fattar hennes motivering att det är skumt att lägga upp tre till lottning. Det kan det i och för sig vara, beroende på vilka. Men enbart att göra det är inte skumt tycker jag då man röstar på den man misstänker mest.

Ja det är det som jag är rädd för. Hon kanske är god som råkat göra en tabbe och inte lyckas ta sig ur det. (Vet hur det är, hänt mig två gånger på kort tid)

Du, det har hänt mig med. Jag skrev ETT ord fel. Och det var att jag glömde skriva ett inte framför ett ord.
Jag var siare men dom fattade när jag rök. Alla högg som gamar och det är det jag reagerar på nu också.
Men jag håller också henne misstänkt..

Dag 3

16.21 Lilltess röstar på idahoe
16.25 Niyama röstar på Habina

Lobelia röstar på Habina

Egentligen tycker jag inte att jag behöver någon motivering då ja skrivit och debatterat en hel del med och om Habina, främst får hon rösten för sitt konstiga beteende som började redan dag ett med att anklaga Klara för att vara ond för att hon tänker fundera på leken i stallet och sedan fortsatte det lite överdrivna letandet och säkerheten på vem som var ond helt utan substans. Det känns som hon är ond som försöker påskina att hon är god och sedan tar i för mycket.

FiaM röstar på Habina, baserat på misstankarna i #604. Efter att ha läst igenom vad Hedinn, Niyama och Snurrfian skrivit känns det som att de kan vara något på spåren.

Dag 3

16.21 Lilltess röstar på idahoe
16.25 Niyama röstar på Habina

16:26 Lobelia röstar på Habina
16:29 FiaM röstar på Habina

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17