Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte så mycket att gå på idag heller, men @Habina verkar som sagt jaga lite för intensivt även om det har lugnat ner sig lite, jag har inte tid att fundera så mycket mer just nu så Snurrfian röstar på Habina

Det jag försöker säga är att, jag kan inte ha baserat mitt teoriinlägg på något som inte hänt. Cirkus invände inte mot "din röständring" eftersom du inte gjort någon sådan - du ändrade i ett inlägg och det var det hon invände mot. Och det var den invändningen jag motiverade min röst på.

blev det tydligare?

Mycket! Nu kan jag släppa den förvirrade funderingen. :)

Intressant att det inte blev käk för ulvarna i natt, Lillelorden håller jag allt mer åt det goda hållet, hon verkar leta ond på ett bra sätt. Nu måste jag lämna datorn igen så jag återkommer en snabbis om ett tag... :D
Kan du utveckla? Ta några exempel där du anser att hon verkligen letar goda och du håller med i teorierna (jag antar att du gör det när du skriver att hon letar på ett bra sätt)?

Jag måste försöka reda ut min tankar nu snart för sen är det full fart mot sen natt och tolvslag! ;)
Niyama- Frågar och rätar ut frågetecken, inget som sticker ut åt något håll
Matmissbrukaren-verkar jaga onda och vill veta vad folk menar.
Lilltess- skriver mängder, verkar vilja föra leken framåt men något gör mig misstänksam men jag är inte säker på vad det är som gör det. Möjligtvis att hon spelar i försvarsläge och där är lätt att hamna...
Paddington- även här skaver det lite, lite lösa teorier men det har vi alla än så länge.
Koppen- har en speciell stil, skriver inte så mycket och tycker inte om att bli ifrågasatt. Säger egentligen inte så mycket om hennes roll det heller.
LenaH- skrev igår det jag tänkte vilket gör att jag rent spontant sätter henne åt det goda hållet, farligt eftersom hon är slipad, men inget som drar igång ulvvibbar.
Lillelorden får jag goda vibbar av, hon verkar leta onda på ett aktivt sätt, jag kan även bli helt bortlurad men ingen som jag misstänker just nu.
Lobelia-verkar leta onda, ifrågasatte Habinas röstmotivering igår och även om jag förstod den bättre så kan jag hålla med om att den var klen.
Habina- verkar ha fastnat i att jag är ond men jag vet inte riktigt vad hon hänger upp det på. Röstar sen på koppen med en svag motivering och försöker försvara sig. Det känns lite ulvigt och knepigt.
Idahoe- sammanfattar mest vad andra skriver, kommer inte med så mycket själv men å andra sidan så brukar hon vara sån så det säger inte så mycket om rollen just nu.
Hedinn- skriver inte så mycket och är svår att sätta fingret på, av den anledning rätt neutral just nu.
FiaM- samma som Hedinn stort sett, kommer med lite teorier, rörde till röstlistan igår... ;)

Fast va? Jag röstade på bumpo igår, då jag tyckte hon gjorde lätt för sig att lägga upp tre spelare för lottning (såg inte paddingtons röst) i första DL.

Jag blir misstänksam när du läser så slarvigt.

varför är det just de tidiga rösterna som är intressanta? Jag förstår inte den tankegången. Jag tycker att de sena rösterna är jätteintressanta - speciellt Hedinn och Niyama som valde att lägga rösten på Habina. Eftersom jag just nu håller Hedinn lite åt det goda hållet, och Niyama röstade på Habina två dgr i rad så skulle jag vilja veta lite mer tankegångar från dem idag ang Habina
Nu hade ju jag, som jag skrev, ingen aning om hur någon hade röstat igår. Fick i panik kasta mig in och rösta, på långsamt mobilnät (slut på surf). Men mina tankar kring Habina var lite detsamma som Snurrfian beskrev nu i samband med dagens röst, det känns lite desperat letande av ulvar och lite för säker på att olika personer är onda (som uppenbarligen varit fel). En god Habina utan specialinfo kan absolut vara ifrågasättande och hitta misstänkta saker här och var, men jag skulle vilja säga att hon ändå brukar vara lite osäker.

Fast va? Jag röstade på bumpo igår, då jag tyckte hon gjorde lätt för sig att lägga upp tre spelare för lottning (såg inte paddingtons röst) i första DL.

Jag blir misstänksam när du läser så slarvigt.
Det är stackars lilltess jag blandar ihop dig med... ;) Helvete nu måste jag försöka läsa igenom igen... :crazy:

Jag har inte tid att leka mer idag så jag måste lägga min röst men jag är velig, ingen sticker ut som ULV men någon måste jag rösta på. Det många som har skrivit lite eller inte alls idag...

Det är snarast hennes sätt att leta ulvar i början och haka upp sig på att att folk skrev att de hade hittat till leken. Något känns lite jagat över hennes sätt att jaga ulvar, lite överarbetat liksom. Sen kanske det är hennes sätt att leka, men det var det jag reagerade på.

Att du upplever mig som jagad kan bero på att jag måste läsa och skriva via mobilen, vilket tar längre tid, tid som jag inte har just nu. :( Men överlever jag till imorgon blir det bättre, för då får jag dator igen.

Jag har inte hakat upp mig på hur folk skrev att de hittat leken, jag reagerade på en formulering som Klara skrev. Jag blir mer misstänksam mot dig nu, när du skriver saker som inte är sanna.

Kommer behöva lämna en tidig röst idag, och känner mig rätt osäker just nu. Den kombinationen känns jobbig :p
Dessutom är jag på telefonen idag och kommer ha svårt att läsa igenom hela leken...

Som jag skrev tidigare så tycker jag att gårdagens röstning inte är så mycket att basera en teori på. De som röstade på bumpo bör ha varit både goda och onda, de som inte gjorde det kan lika gärna ha varit goda som på riktig letade ulvar som onda som såg att bumpo troligen ändå skulle ryka och medvetet undvek att haka på det drevet.

Just nu vill jag ha Lobelia åt det goda hållet. Jag tycker hon kommer med många bra inlägg och hon verkar vara genuint intresserad av att ta reda på vad som händer i leken och verkar leta aktivt efter onda.

FiaM sätter jag som neutral just nu, känner att jag behöver se mer av henne för med bara 20 inlägg finns det inte så mycket att gå på och hon höll väldigt många som neutrala i hennes inlägg igår.

Snurrfian, många oneliners och inga direkta teorier. Höll Lilltess och Habina som mest misstänkta (nämnde även mig) igår men röstade sedan på bumpo. Tittar man på röststatistiken igår så hade både Lilltess och Habina fått tidiga röster innan drevet mot bumpo startade och Snurris lade 5e rösten på bumpo. Känns lite som en enkel utväg från Snurrfian att haka på och inte stå för sina initiala tankar. Är idag fortsatt misstänksam mot Lilltess och håller Habina som ulvig (röstade på Habina). Sätter Snurris åt det lite misstänkta hållet i dagsläget

Nu hade ju jag, som jag skrev, ingen aning om hur någon hade röstat igår. Fick i panik kasta mig in och rösta, på långsamt mobilnät (slut på surf). Men mina tankar kring Habina var lite detsamma som Snurrfian beskrev nu i samband med dagens röst, det känns lite desperat letande av ulvar och lite för säker på att olika personer är onda (som uppenbarligen varit fel). En god Habina utan specialinfo kan absolut vara ifrågasättande och hitta misstänkta saker här och var, men jag skulle vilja säga att hon ändå brukar vara lite osäker.

Fast hur kan "ganska" och "trodde" bli att jag är säker? Tycker det har blåsts upp lite väl stort att jag trodde två goda var onda, det känns som lite för lätta röster. Ser nu att snurrfian återigen röstar på mig, utan att komma med något nytt.

Mina kommentarer, återigen, speglade min förvåning över att jag inte har någon koll. Speciellt som jag upplevde att jag hade koll förra leken.

Apropå käket som inte blev av. Tror ni tjuven valde att vara god och lyckades tjuva från en ulv och då stoppade nattens middag?

Eller finns det några andra alternativ till uteblivet käk?

Fast hur kan "ganska" och "trodde" bli att jag är säker? Tycker det har blåsts upp lite väl stort att jag trodde två goda var onda, det känns som lite för lätta röster. Ser nu att snurrfian återigen röstar på mig, utan att komma med något nytt.

Mina kommentarer, återigen, speglade min förvåning över att jag inte har någon koll. Speciellt som jag upplevde att jag hade koll förra leken.
Jag tror inte du uppfattar min tvekan här på rätt vis, min förundran handlar om att du vid DL 1 känner dig ett dugg säker på ondhet hos någon alls. Det känns antingen som om du har ett sjuhelvetes ego eller sitter och hittar på. Den enda som kan vara förvånade på att de inte har koll vid första DL är ulvar, de har vanligen ordentligt koll. Det känns som du spelar över när det gäller förvåning, det känns inte äkta. Det handlar egentligen inte om vem du hållt ond/god utan hur du uttrycker dig.

Hjälp vad ni har varit flitiga medan jag var i stallet!
Har hunnit snabbläsa lite och sett att rösterna på bumpo har varit föremål för diskussion. Jag tror att det kan gömma sig både en och flera ulvar bland de som röstade på bumpo, det måste ju ha varit en trygg röst att lägga eftersom de visste att bumpo tillhörde den goda sidan och hon inte röstades ut för något hon skrivit utan snarare för allt hon inte skrev. Det känns inte som att det är någon idé att fundera på om de eventuella ulvarna har röstat först, sist eller i mitten heller i dagsläget.

Det jag ska titta närmare på idag är vad som har lett till att Habina har fått så många röster, jag vet att jag satte henne åt det goda hållet igår men när det är tre stycken som röstar på henne blir jag fundersam på om det är något jag har missat. Ska läsa igenom leken ordentligt nu och återkommer med mer efter det.

Snurrfian, många oneliners och inga direkta teorier. Höll Lilltess och Habina som mest misstänkta (nämnde även mig) igår men röstade sedan på bumpo. Tittar man på röststatistiken igår så hade både Lilltess och Habina fått tidiga röster innan drevet mot bumpo startade och Snurris lade 5e rösten på bumpo. Känns lite som en enkel utväg från Snurrfian att haka på och inte stå för sina initiala tankar. Är idag fortsatt misstänksam mot Lilltess och håller Habina som ulvig (röstade på Habina). Sätter Snurris åt det lite misstänkta hållet i dagsläget
Jag håller med dig där. @Snurrfian verkar skum, men när gör hon inte det? Det är dock som sag ont om teorier alls men många inlägg. Hennes röstmotiveringar är inte de mest lysande jag sett och hon brukar kunna få ihop motiveringar i en lite högre klass.

Jag börjar också snegla åt @LenaH hon brukar komma med mycket matnyttigt som god men nu ger hennes inlägg inte mycket alls. Jag vet att lena ogillar inaktivitet men hon kan spela på det för att få ut en ond.

@lilltes är mest som vanligt, hon brukar förirra sig i förklaringar, men hon har mest spelat ond när jag varit med. Kan det vara att det blir så mycket konstigt för att hon måste leta onda med delar av facit i hand.

Jag tror inte du uppfattar min tvekan här på rätt vis, min förundran handlar om att du vid DL 1 känner dig ett dugg säker på ondhet hos någon alls. Det känns antingen som om du har ett sjuhelvetes ego eller sitter och hittar på. Den enda som kan vara förvånade på att de inte har koll vid första DL är ulvar, de har vanligen ordentligt koll. Det känns som du spelar över när det gäller förvåning, det känns inte äkta. Det handlar egentligen inte om vem du hållt ond/god utan hur du uttrycker dig.

Nähä, då kommer vi inte så mycket längre. Jag var som sagt inte säker, men ego får du väl påstå att jag har. ;) Blev helt klart för kaxig efter förra leken.

Om det känns bättre så är jag mer ödmjuk (läs: förvirrad) nu, tycker inte det är någon som är garanterat ond, utan mina misstankar är rätt vaga. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar