Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför just de senare? Även om det var tydligt var ju Bumpo god, onda kan väl lika gärna ha lagt de första rösterna?
Jo visst kan onda lagt första rösterna också, jag bara tänkte att om jag hade varit ulv så hade jag tyckt att det var smidigt att hoppa på ett drev i senare halvan för att kunna "gömma mig i mängden" samt slippa hitta på en egen teori..
Sen kan man självklart tänka annorlunda, det var bara en fundering från min sida

Håller med Hedinn här, varför är det de sista rösterna som ska synas och inte övriga?
Svarade i inlägget ovan.
Kan lägga till som någon redan skrivit att det är trist med den här lynchningen eftersom det var ett fullt förståeligt skäl att rösta ut någon och själva statistiken alltså inte säger då mycket om vilka som kan ha varit onda eller goda egentligen.

Nu skriver jag endast från mitt huvud då mobilen begränsar mig lite.

Niyama - ställer frågor och undrar om hon inte förstår något. Har inte stuckit ut speciellt. Hon verkar hålla koll på bl.a paddington men detta säger inget om någon av deras roller.

Matmissbrukaren - jag och MM redde ut vårt missförstånd och jag har ingen anledning att misstänka henne för den sakens skull just nu. Skulle jag börja misstänka henne för något annat så kommer jag givetvis gå tillbaka och titta på vår diskussion igen för att se om jag hittar något som kan kopplas ihop.

Snurrfian - verkar lugn och inte så på. Känns som en typiskt god-snurris men vill inte godförklara någon pga spelstil, man har ju blivit lurad innan.

Paddington - röstade jag på under första DL, men då grep vi alla efter halmstrån. Blir ändå fundersam när Niyama verkar hålla ett litet öga på henne. Men som jag skrev ovan så säger inte det något om någons roll. Niyama kan ju lika gärna vara ond och försöker hitta tabbar hos paddan.

Koppen - röstade jag på igår pga konstiga kommentarer. Flippade ut lite under kvällen igår, vet inte om det säger något om hennes roll. Förvånar mig inte om hon är god och blir trött på att alltid bli misstänkt, som hon kommenterade i början. Men det blir jag också och jag ser det som ett sätt att lära sig till nästa gång :)

LenaH - hon är just nu utanför min radar, har inte sett något speciellt matnyttigt från henne. Eller så har jag bara missat det då jag mest spelat i försvarsställning hitintills.

Lillelorden - känner lite som med LenaH men har ändå fått känslan av att hon letar onda.

Lobelia - vänder och vrider på precis allt. Tyckte dock att hon inte släppte mitt och Mms missförstånd men känns ändå som att hon är för på för att vara ond..

Habina - verkar också leta onda, varit i lite missförstånd med Snurrfian men inget jag reagerar på.

Idahoe - röstade på mig för att jag hade en dåligt motiverad röst. Dock skrev hon ju att jag motiverade den bättre sen, ändå hamnar rösten där. Känns lite då att det inte är lönt att förklara sig. Jag ska faktiskt hålla lite koll på henne för får känslan av att hon trodde att det skulle bli ett drev mot mig efter min dåligt motiverade röst. Dock så verkade andra läsa min andra och bättre motivering.

Hedinn - kommer med bra funderingar och tankar,skulle vilja se mer av henne men hon verkar ha lite tidsbrist.

FiaM - känns som hon flyter med lite. Ska kolla igenom hennes inlägg en extra gång innan jag säger så mycket om henne.

som sagt är allt tagen från huvudet så jag flaggar med att jag kan ha vissa fel. Och med detta sagt har jag ingen huvudmisstänkt :o

Läste precis igenom @Idahoe s inlägg och där står ju typ.. inget?
Har du inte tankar och funderingar som du kan dela med dig?

Jag har lite dom tankebanorna att ju mindre matnyttigt man skriver ju mindre misstänksamt kan man skriva.

Det känns som om det är många spelare som inte sticker ut så mycket (jag är säkert en av dem) utan det är "de vanliga" sas, dvs @Habina , @Lilltess , @Koppen och @Snurrfian :p
Tyvärr säger det mig inte speciellt mycket om deras roller.
Jag behöver också se mer av @FiaM och i viss mån @Hedinn för att bilda mig en uppfattning.

Snabbläste @FiaM S Inlägg. Hon har skrivit 14 inlägg mindre än LL :p dock har hon ändå försökt tillföra leken med sina tankar. Hon har mer matnyttigt än Idahoe i sina inlägg.

Jo visst kan onda lagt första rösterna också, jag bara tänkte att om jag hade varit ulv så hade jag tyckt att det var smidigt att hoppa på ett drev i senare halvan för att kunna "gömma mig i mängden" samt slippa hitta på en egen teori..
Sen kan man självklart tänka annorlunda, det var bara en fundering från min sida
Det hade ju varit riskfritt när man än la rösten - jag lyfte argumentet och det hade ju varit koscher att lägga sin röst där närsom.
Det var helt enkelt riskfritt att lägga sin röst på vem och när man än ville igår utom för de som la röster innan bumpodrevet kom igång.

De är väl de enda röster som eg är intressanta igår, de som lades tidigare?

Jag håller med att det är jäkligt tråkigt med inaktiva spelare för de hjälper inte till att föra leken framåt och till slut går den mer el mindre på tomgång, så jag kan förstå att man väljer att rösta ut en sådan. MEN det känns lite trist att LL inte hade möjlighet att göra sitt jobb – dvs ta beslut om ev inaktivitet och ha möjlighet att leta upp en ersättare. Jag tror inte att @Myrten hade kickat utan att först försökt hitta en ersättare (det är iaf vad jag brukar göra som LL när sånt här inträffar).

Det hade ju varit riskfritt när man än la rösten - jag lyfte argumentet och det hade ju varit koscher att lägga sin röst där närsom.
Det var helt enkelt riskfritt att lägga sin röst på vem och när man än ville igår utom för de som la röster innan bumpodrevet kom igång.

Jo första biten i dit inlägg håller jag med om. Jag tänkte först att det hade varit mer riskfritt att rösta senare, men har nu blivit övertygad av er andra :)

Förstår inte sista stycket riktigt?

Jo första biten i dit inlägg håller jag med om. Jag tänkte först att det hade varit mer riskfritt att rösta senare, men har nu blivit övertygad av er andra :)

Förstår inte sista stycket riktigt?
De röster som las innan bumporösterna trillade in är mer intressanta att granska för de är ju inte färgade av att det kom en enkel utväg.

Läste precis igenom @Idahoe s inlägg och där står ju typ.. inget?
Har du inte tankar och funderingar som du kan dela med dig?

Jag har lite dom tankebanorna att ju mindre matnyttigt man skriver ju mindre misstänksamt kan man skriva.
Jag tycker inte riktigt att jag försökt "bara glida med", då hade jag väl röstat på Bumpo igår milt majoriteten av övriga spelare gjorde?
Gällande mitt inlägg idag har jag vansinnigt ont om tid vilket jag sa till om redan igår. Mina huvudtankar är just att jag inte tycker din röst var bra motiverad, även efter ditt förtydligande.
Samt att Koppens beteende igårkväll började lukta ulv även för mig.
Just nu lutar åt att hon får min röst idag om inget annat händer.

De röster som las innan bumporösterna trillade in är mer intressanta att granska för de är ju inte färgade av att det kom en enkel utväg.
Okej då förstår jag :)
Men godförklarar det då de som kom efter menar du? Som valde att rösta annat trots den enkla utväg som fanns?

varför är det just de tidiga rösterna som är intressanta? Jag förstår inte den tankegången. Jag tycker att de sena rösterna är jätteintressanta - speciellt Hedinn och Niyama som valde att lägga rösten på Habina. Eftersom jag just nu håller Hedinn lite åt det goda hållet, och Niyama röstade på Habina två dgr i rad så skulle jag vilja veta lite mer tankegångar från dem idag ang Habina

Helvete, jag måste till stallet NU!
Lägger en säkerhetsröst som jag kan ändra om något mer matnyttigt dyker upp.

Jag reagerar på @Idahoe , jag tycker hon tar en för enkel väg i rösten på Lilltess igår. Jag håller med om att Lilltess kan vara lite luddig men att det skulle bero på ulvighet kan jag inte utgå ifrån.
Dessutom tycker jag att hon (Idahoe alltså) glider med lite väl enkelt i andras teorier utan att riktigt bidra med egna. Därför:

LenaH röstar på Idahoe

Nåt jag funderat på är att det mest har varit OT samt prat om roller etc
Merparten av deltagarna håller med varandra, alt hjälper varandra med citat som nån annan undrar över eller bara är allmänt välvilliga. Ingen som sticker ut för mig än så länge. Flera SYNS men de sticker inte ut för mig iaf.
Och jag vågar inte gå på röstningarna i varesej DL 1 och 2, även om man givetvis har det i beaktning så har det inte största vikt vid min röst.

Men eftersom jag inte tänker speciellt logiskt eller djupt, ska jag försöka förklara hur jag tänker. så har jag tittat en del på Snurrfian det senaste. Och hon är bla en av dom som jag beskrev ovan. Mycket inlägg men lite innehåll. Hade vettigare inlägg på första DL än andra. Funderar på om hon vill hålla låg alt neutral profil för att inte sticka ut för mycket. Tomma inlägg med trams kan lika väl vara skrivna av en ulv just av den anledningen.
Och Klara fick en röst på sig och även cirkus (?) om jag inte minns fel. Bägge goda roller. Sedan vet jag inte om det är så att vi tänker olika eller om jag helt enkelt är pantad, men Snurrfian tycker Habina, Lilltess och Paddan sticker ut.
Habina är neutral för mig för tillfället. Hon är aktiv och engagerad och jag tvivlar på att en ulv skulle köra sånt race.
Likaså Lilltess som jag just nu sätter på goda sidan.

Hur olika vi ser på spelare, röstningar (ja, måste ju ha nånting), samt alla inlägg med tomt innehåll gör att jag drar öronen åt mig.

Koppen röstar på Snurrfian.

Nu ska jag duscha och hjälpa till med förberedelser för ikväll. Kommer inte hinna läsa eller skriva innan dl därför min tidiga röst.

varför är det just de tidiga rösterna som är intressanta? Jag förstår inte den tankegången. Jag tycker att de sena rösterna är jätteintressanta - speciellt Hedinn och Niyama som valde att lägga rösten på Habina. Eftersom jag just nu håller Hedinn lite åt det goda hållet, och Niyama röstade på Habina två dgr i rad så skulle jag vilja veta lite mer tankegångar från dem idag ang Habina
Jo - de sena rösterna kan ju vara ett statement på ett eller annat sätt och jag vill gärna höra mer om hur de motiveras men de tidigare rösterna är ju mindre färgade av hur lynchen vändes.

Jag måste försöka reda ut min tankar nu snart för sen är det full fart mot sen natt och tolvslag! ;)
Niyama- Frågar och rätar ut frågetecken, inget som sticker ut åt något håll
Matmissbrukaren-verkar jaga onda och vill veta vad folk menar.
Lilltess- skriver mängder, verkar vilja föra leken framåt men något gör mig misstänksam men jag är inte säker på vad det är som gör det. Möjligtvis att hon spelar i försvarsläge och där är lätt att hamna...
Paddington- även här skaver det lite, lite lösa teorier men det har vi alla än så länge.
Koppen- har en speciell stil, skriver inte så mycket och tycker inte om att bli ifrågasatt. Säger egentligen inte så mycket om hennes roll det heller.
LenaH- skrev igår det jag tänkte vilket gör att jag rent spontant sätter henne åt det goda hållet, farligt eftersom hon är slipad, men inget som drar igång ulvvibbar.
Lillelorden får jag goda vibbar av, hon verkar leta onda på ett aktivt sätt, jag kan även bli helt bortlurad men ingen som jag misstänker just nu.
Lobelia-verkar leta onda, ifrågasatte Habinas röstmotivering igår och även om jag förstod den bättre så kan jag hålla med om att den var klen.
Habina- verkar ha fastnat i att jag är ond men jag vet inte riktigt vad hon hänger upp det på. Röstar sen på koppen med en svag motivering och försöker försvara sig. Det känns lite ulvigt och knepigt.
Idahoe- sammanfattar mest vad andra skriver, kommer inte med så mycket själv men å andra sidan så brukar hon vara sån så det säger inte så mycket om rollen just nu.
Hedinn- skriver inte så mycket och är svår att sätta fingret på, av den anledning rätt neutral just nu.
FiaM- samma som Hedinn stort sett, kommer med lite teorier, rörde till röstlistan igår... ;)

Jag tycker inte riktigt att jag försökt "bara glida med", då hade jag väl röstat på Bumpo igår milt majoriteten av övriga spelare gjorde?
Gällande mitt inlägg idag har jag vansinnigt ont om tid vilket jag sa till om redan igår. Mina huvudtankar är just att jag inte tycker din röst var bra motiverad, även efter ditt förtydligande.
Samt att Koppens beteende igårkväll började lukta ulv även för mig.
Just nu lutar åt att hon får min röst idag om inget annat händer.

"Bara glida med" är dina egna ord som jag aldrig använt på dig. Det är skillnad på att glida med och att inte skriva något matnyttigt. Jag skriver ju detta för att få svar på tal. Då det oftast är där svaren kan färgas av att man är ond eller god.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar