Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp! Byter namn snart också hoppas jag. Fått galning från mobilspel som googlar mitt användarnamn :meh:
Nää usch vad trist :(
(och personligen skulle jag vilja att du behöll ditt namn för jag tycker det är vackert - men jag förstår att om man får en galning efter sig så vill man helt klar ändra (själv var jag tvungen att flytta när jag fick en stalker efter mig)

Nu utgår jag ifrån att listan jag citerade ovan gäller. Men ett ja- eller nej-svar föredras i dessa lägen.

Uppdatering!

Bumpo... ja vi har inte sett så mycket av bumpo. Kanske är hon ett hot, kanske inte. Mot vad, förresten? Men i det ögonblicket starten gick och ekipagen vräkte sig iväg på hippodromen var inte bumpo där. Hennes kropp flyter i Tibern.

Bumpo var spökväckare.

Natt-DL kl 10
DL imorgon kl 17, OBS!

Nu utgår jag ifrån att listan jag citerade ovan gäller. Men ett ja- eller nej-svar föredras i dessa lägen.

Uppdatering!

Bumpo... ja vi har inte sett så mycket av bumpo. Kanske är hon ett hot, kanske inte. Mot vad, förresten? Men i det ögonblicket starten gick och ekipagen vräkte sig iväg på hippodromen var inte bumpo där. Hennes kropp flyter i Tibern.

Bumpo var spökväckare.

Natt-DL kl 10
DL imorgon kl 17, OBS!
:( Förlåt det var inte meningen att tramsa till det, jag skyller allt på @LenaH :cautious:

Aggressiv????
Det är en lek ffs.

Ja, jag är väl medveten om att det är en lek. Så därför undrade jag varför du blir aggressiv när jag undrade var du höll hus med dina tankar.
Sen förklarade du att du hade ett liv och ville vänta till dl med att skriva dina tankar. Vilket jag svarade på att det är bättre att tankarna kommer en timma innan dl och inte 5 min innan, så man hinner läsa och tänka över dom. Och då svarar du SUCK.

Vill ha röstlistorna i samma inlägg.

Dag 1
19.47 Snurrfian röstar på Habina
20.46 Lillelorden röstar på bumpo
21.15 Niyama röstar på Habina
21.24 Paddington röstar på Idahoe
21.27 LenaH röstar på Snurrfian
21:28 Koppen röstar på FiaM
21:34 cirkus röstar på Paddington
21:36 FiaM röstar på Klara
21:36 Idahoe röstar på Paddington
21:38 Lilltess röstar på Paddington
21:45 Habina röstar på Snurrfian
21.46 Hedinn röstar på cirkus
21.47 Lobelia röstar på Lillelorden
21:53 Klara röstar på cirkus
21:58 Matmissbrukaren röstar på Cirkus
22:00 Paddington ändrar röst till Cirkus
22:00 bumpo röstar på habina

Dag 2

21:12 Lilltess röstar på Koppen
21:21 Lillelorden röstar på Habina
21.33 Idahoe röstar på Lilltess
21.45 Habina röstar på bumpo
21.47 FiaM röstar på bumpo
21.47 Koppen röstar på Bumpo
21:48 Lobelia röstar på bumpo
21:50 Snurrfian röstar på Bumpo
21.52 LenaH röstar på bumpo
21.53 Matmissbrukaren röstar på Bumpo
21:59 Paddington röstar på Koppen
21:59 Hedinn röstar på Habina
21:59 Niyama röstar på Habina

Ja, jag är väl medveten om att det är en lek. Så därför undrade jag varför du blir aggressiv när jag undrade var du höll hus med dina tankar.
Sen förklarade du att du hade ett liv och ville vänta till dl med att skriva dina tankar. Vilket jag svarade på att det är bättre att tankarna kommer en timma innan dl och inte 5 min innan, så man hinner läsa och tänka över dom. Och då svarar du SUCK.
Och med det är jag aggressiv...

Jag vill bara förvarna att om jag överlever natten så är jag tveksam till hur aktiv jag kommer hinna vara imorgon.
Ska göra godis, rida ett par hästar och förbereda mat innan gästerna kommer kl 16. Så sannolikt bristande aktivitet och tidig röst från mig imorgon om jag finns kvar då

LL påpekar:

Tänk på att det är en lek! När man är engagerad och dessutom har tidspress kan det ibland bli lite kort språk etc. Men mot/medspelarna måste ställa frågor. Det tillhör leken.

Håll god ton!

Ja men just det! Hade tillfälligt glömt att Habina inte ens röstade på Cirkus.

@Habina hur kommer det sig att du röstade på Snurris när du var "ganska övertygad" om Cirkus ondhet? Har du redan förklarat det så får du gärna hänvisa mig till förklaringen :)

Jag röstade på Snurrfian för jag tyckte hon var mer misstänkt än cirkus. Snurrfian hade gjort fler saker som fått mig att reagera, så jag kände att av de två ville jag se mer av cirkus innan jag röstade på henne. :)

Min uppkoppling är extremt svajig, så för att inte riskera att missa att rösta så gör jag det redan nu.

Jag tycker fortfarande att det är svårt. En del små saker kommer upp men inga solida teorier och bara saker jag noterat som lite skumt, inte direkt avgörande för ond/godhet. Det som i mina ögon just nu känns konstigast är Habinas vändning. Skriver efteråt att hon var nästan säker på att cirkus var ond - ändå la hon en andra röst på Snurrfian som när den kom egentligen inte betydde någonting eftersom den inte var udda men heller inte del i ett pågående drev. Motiveringen dessutom vad jag kunde se helt grundad i en annan spelares (vaga) misstanke?

Lillelorden röstar på Habina

Nä, gårdagens motivering var tredelad, jag skriver "dels" före varje del. En av dessa delar var en teori jag fått från en annan spelare. :)

Varför är det misstänkt? Man röstar väl på den man misstänker mest?

Jag röstar på den jag tycker är mest misstänkt. Bumpo kan mycket väl ha haft koll på röstningen och valt att lägga upp tre till lottning. Även om jag såhär i efterhand även kan hålla med scenariot att hon inte hunnit läsa hela leken när hon röstade.

Klockan tickar på och om jag ska orka fira in det nya året i morgon så behöver jag nog ta och sova nu, men innan dess har jag börjat fundera lite över Lillelorden.

Denne röstade på Habina med motiveringen i Habinas röst DL1. Lillelorden tyckte att Habina gjort en vändning eftersom hon skrev att hon tyckte Cirkus var ond, men röstade iaf på Snurrfian (med basering på LenaHs inlägg). I denna teori funderade Lillelorden inte över att Habina redan i inlägg #171 skrev att hon övervägde att rösta på Snurrfian (LenaHs röst på densamme kommer i inlägget efter), och sedan i sitt nästa inlägg lägger Habina rösten på Snurrfian.

Sedan förstår jag Habina som funderade över att Cirkus kunde vara ond i o m hur Cirkus gick på om ett ev samband mellan Habina och mig och inte gav sig, men det pågick efter att Habina röstat och
EFTER DL. (se min fetstilning i Lillelordens inlägg - det var ingen vändning Habina gjorde).

Min uppkoppling är extremt svajig, så för att inte riskera att missa att rösta så gör jag det redan nu.

Jag tycker fortfarande att det är svårt. En del små saker kommer upp men inga solida teorier och bara saker jag noterat som lite skumt, inte direkt avgörande för ond/godhet. Det som i mina ögon just nu känns konstigast är Habinas vändning. Skriver efteråt att hon var nästan säker på att cirkus var ond - ändå la hon en andra röst på Snurrfian som när den kom egentligen inte betydde någonting eftersom den inte var udda men heller inte del i ett pågående drev. Motiveringen dessutom vad jag kunde se helt grundad i en annan spelares (vaga) misstanke?
Lillelorden röstar på Habina

Sedan något som jag tycker är intressant och som också gör mig lite förvånad är att när @Niyama ställer ung samma fråga till Habina som Lillelorden baserar sin röst på så skriver Habina nedanstående:

Jag röstade på Snurrfian för jag tyckte hon var mer misstänkt än cirkus. Snurrfian hade gjort fler saker som fått mig att reagera, så jag kände att av de två ville jag se mer av cirkus innan jag röstade på henne.

Men vad jag kan se har Habina inte nämnt ngt om ev ondhet hos Cirkus i sina inlägg innan rösten på Snurrfian och inte förrän efter det var klart att Cirkus blev lynchad (efter kl 22).

Vilken faktiskt får mig att fundera lite över Habina också, varför har hon inte koll på när de olika sakerna hon skrev i leken hände?

Hatar att spela från mobilen. Försökte citera dig @Paddington men det blev bara strul. :(

Hur som. Jag har inte koll, då jag skumläser så fort jag får en minut över, och ibland har jag flera sidor öppna samtidigt. Så nej, jag vet ärligt talat inte när exakt jag tyckte att cirkus "gick över gränsen" så jag tyckte hon verkade ond, men det var i alla fall innan DL var avslutad. Däremot var det aldrig så mycket att jag övervägde att rösta på henne.

Att jag var "säker" på att hon var ond, speglar mest min förvåning över att hon visade sig vara god. Dvs jag har sämre koll än jag vill den här leken. Förra leken gick så bra, så jag tror jag fått för mig att jag kan det här. Vilket jag helt klart inte kan. ;-)

Nu tror jag att jag svarat på alla funderingar. Hoppas hinna in imorgon innan natt-DL med några egna funderingar.

Extremt kort så hänger jag inte alls med i Lilltess alla inlägg, men oklar på hennes roll.

Jag tycker Paddington resonerar bra och ligger lite åt det godare hållet.

Slutligen blir jag inte riktigt klok på koppen, men tycker att teoriinlägget från henne var lovande, kanske är hon god ändå?

Nu - sängen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II