Klockan tickar på och om jag ska orka fira in det nya året i morgon så behöver jag nog ta och sova nu, men innan dess har jag börjat fundera lite över
Lillelorden.
Denne röstade på
Habina med motiveringen i Habinas röst DL1. Lillelorden tyckte att Habina gjort en vändning eftersom hon skrev att hon tyckte Cirkus var ond, men röstade iaf på Snurrfian (med basering på LenaHs inlägg). I denna teori funderade Lillelorden inte över att Habina redan i inlägg
#171 skrev att hon övervägde att rösta på Snurrfian (LenaHs röst på densamme kommer i inlägget efter), och sedan i sitt nästa inlägg lägger Habina rösten på Snurrfian.
Sedan förstår jag Habina som funderade över att Cirkus kunde vara ond i o m hur Cirkus gick på om ett ev samband mellan Habina och mig och inte gav sig, men det pågick efter att Habina röstat och
EFTER DL. (se min fetstilning i Lillelordens inlägg - det var ingen vändning Habina gjorde).
Min uppkoppling är extremt svajig, så för att inte riskera att missa att rösta så gör jag det redan nu.
Jag tycker fortfarande att det är svårt. En del små saker kommer upp men inga solida teorier och bara saker jag noterat som lite skumt, inte direkt avgörande för ond/godhet. Det som i mina ögon just nu känns konstigast är Habinas vändning. Skriver efteråt att hon var nästan säker på att cirkus var ond - ändå la hon en andra röst på Snurrfian som när den kom egentligen inte betydde någonting eftersom den inte var udda men heller inte del i ett pågående drev. Motiveringen dessutom vad jag kunde se helt grundad i en annan spelares (vaga) misstanke?
Lillelorden röstar på Habina
Sedan något som jag tycker är intressant och som också gör mig lite förvånad är att när
@Niyama ställer ung samma fråga till Habina som Lillelorden baserar sin röst på så skriver Habina nedanstående:
Jag röstade på Snurrfian för jag tyckte hon var mer misstänkt än cirkus. Snurrfian hade gjort fler saker som fått mig att reagera, så jag kände att av de två ville jag se mer av cirkus innan jag röstade på henne.
Men vad jag kan se har Habina inte nämnt ngt om ev ondhet hos Cirkus i sina inlägg innan rösten på Snurrfian och inte förrän efter det var klart att Cirkus blev lynchad (efter kl 22).
Vilken faktiskt får mig att fundera lite över
Habina också, varför har hon inte koll på när de olika sakerna hon skrev i leken hände?