Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att summera dagen så känner jag är där är flera som jag inte har någon koll på alls. Dessa måste jag kolla på imorgon.

Att bumpo åkte ut var ju tråkigt med tanke på arrt det var en god roll, men rösterna på henne var faktiskt inte mer än rättvisa. Detta är hennes tredje lek där hon inte visat något engagemang öht..

Jag hoppas på att det blev klarare när jag förklarade min röst mer ingående då det blev en dåligt ihophafsad förklaring i början.

Jag försöker leka så gott jag kan fast jag har dåligt med tid och blir lätt misstänkt (offerrollen;) ) men jag klandrar inte er. Jag skäms ju nästan över hur dåligt jag skriver under press.

Hoppas på en lugn natt och att jag kan tänka lite klarare imorgon :)

Tänkte bara lite snabbt hoppa in och meddela att jag återkommer imorgon, mobilen dog direkt efter jag skrev sista inlägget (iPhone och kyla... :grin:) och kom tillbaka till stallet tio i tolv efter sista ridturen (och då varit igång och jobbat konstant sen halv åtta imorse). Så nu ska jag SOVA innan jag går igenom nån lek. ;)

Det får man. Det skumma var att du var inne och svarade på inlägg men du bemötte inte min fråga. Om du hade skrivit "har inte tid just nu, men jag ska återkomma med mina tankar så snart jag hinner" så hade det inte sett ut som att du undvek att svara.
Quota gärna frågan igen. Jag måste ha missat den totalt

Några snabba tankar innan DL:
För det första håller jag fast vid att Lilltess röst igår var konstigt motiverad. Trots att förklaringen hon senare gav gjorde det något tydligare.

För det andra förstår jag varför så många röstade på bumpo pga inaktivitet, absolut. Dock funderar jag på om inte några onda kan ha hakat på och fått en enkel röst när det var tydligt att det var bumpo som åkte. Jag vill alltså kolla vidare på de som la de senare rösterna på henne.

Sen kan jag hålla med om att Habinas vändning kring cirkus också är något att fundera på. Men det kan ju vara dåligt formulerat, som hon sa, men ändå...

Slutligen. Jag höll Koppen som neutral trots hennes beteende igår under dagen. Men tycker nu att hon börjar reagera lite väl udda. En ulv som börjar känna sig trängd kanske?

För det andra förstår jag varför så många röstade på bumpo pga inaktivitet, absolut. Dock funderar jag på om inte några onda kan ha hakat på och fått en enkel röst när det var tydligt att det var bumpo som åkte. Jag vill alltså kolla vidare på de som la de senare rösterna på henne.
Varför just de senare? Även om det var tydligt var ju Bumpo god, onda kan väl lika gärna ha lagt de första rösterna?

Ekipagen närmar sig första vändningen och Morta sitter och lurar vid... (ööööhhh, jag inser att jag inte har en aning om var den romerska mytologins ödesgudinnor bor. Knappast vid foten av asken Yggdrasil, som jag just höll på att skriva)... med sin stora sax i högsta hugg! Snart är det DL. Ska hon få klippa någon livstråd? Och i så fall vems?

Petningen av bumpo känns bekymmersam på flera sätt. Jag förstår rösterna där och ska erkänna att jag funderade i samma banor kring en röst på henne (alltså rösta ut inaktiva). Problemet är att jag känner att läget inför dagens röstning blir i princip oförändrat från gårdagens, då jag inte tycker att rösterna på bumpo säger någonting alls om ond/godhet. Är övertygad om att någon eller några av de som lade rösten där är onda, men det är ju omöjligt att veta vem/vilka.

Lite mer tankar. Note to self: halvvägs genom sid 13.

Koppen fastnade för cirkus idé om att jag och Paddington är i lyan ihop. Jag tycker det är lite väl långsökt när cirkus inte hade fått någon info. Dock brukar även en god koppen kunna fastna i en teori, så jag avvaktar med hennes godhet/ondhet så länge.

Lilltess blandar ihop hedinn och myrten, men det säger inget om hennes roll dock.

Snurrfian vill kolla närmare på de sista rösterna på cirkus. Känns lite vanskligt, varför inte titta närmare på alla röster? Hon förklarar sig sedan när Paddington ifrågasätter. Blir inte riktigt klok på henne...

Uppdatering!

Hur många hovar som helst dånar i backen. Fyra hästar spända i bredd framför varje vagn. Hela första raksträckan tillryggaläggs utan några som helst incidenter. Första vändningen närmar sig och än är alla ekipage på banan. Morta väntar spänt med saxen i hand... men rör den inte. Inte än.

DL3 kl 17 – obs!
Natt-DL3 imorgon, 1 januari kl 13
DL4 imorgon kl 22

Slängde ett getöga på statistiken nu och noterade att den som leder antal inlägg är LenaH - vilket förvånade mig eftersom hon flugit helt under min radar. Det behöver ju inte betyda ett skvatt egentligen, men jag skriver ner det som en note to self. Det gör mig alltid lite nervös när jag helt missat en såpass aktiv spelare.

Slängde ett getöga på statistiken nu och noterade att den som leder antal inlägg är LenaH - vilket förvånade mig eftersom hon flugit helt under min radar. Det behöver ju inte betyda ett skvatt egentligen, men jag skriver ner det som en note to self. Det gör mig alltid lite nervös när jag helt missat en såpass aktiv spelare.
Jag kan hinta om att röstlistor gör en del för inläggsstatistiken. För övrigt kan jag nästan lova att det jag skrivit är helt betydelselöst! :p

Petningen av bumpo känns bekymmersam på flera sätt. Jag förstår rösterna där och ska erkänna att jag funderade i samma banor kring en röst på henne (alltså rösta ut inaktiva). Problemet är att jag känner att läget inför dagens röstning blir i princip oförändrat från gårdagens, då jag inte tycker att rösterna på bumpo säger någonting alls om ond/godhet. Är övertygad om att någon eller några av de som lade rösten där är onda, men det är ju omöjligt att veta vem/vilka.
Jag vet, det var en av de grejer som gör att det blir dumt att rösta ut inaktiva spelare men för egen del tar jag hellre en sån dag i början av leken än att sitta som en av tre goda kvar när mina två kollegor är inaktiva (been there, done that) - DET om något är riktigt frustrerande! Nu blev det också extra svårt när det inte blev något käk, för även om det var skönt så ger det ju inte så mycket näring till leken heller.

Helt OT, de som inte skött sig tidigare och inte är aktiva bör bli ersatta så fort som möjligt. Det är ju vissa som utmärkt sig gång på gång med att knappt närvara alls och då bör det vara nolltolerans ett tag framöver för dem att slacka. Det förstör så mycket om folk anmäler sig men inte deltar.

Intressant att det inte blev käk för ulvarna i natt, Lillelorden håller jag allt mer åt det goda hållet, hon verkar leta ond på ett bra sätt. Nu måste jag lämna datorn igen så jag återkommer en snabbis om ett tag... :D

Nu kan ju inte cirkus svara, men jag förstår inte riktigt hur du menar här Paddington. Kan du förtydliga? :)
Det jag försöker säga är att, jag kan inte ha baserat mitt teoriinlägg på något som inte hänt. Cirkus invände inte mot "din röständring" eftersom du inte gjort någon sådan - du ändrade i ett inlägg och det var det hon invände mot. Och det var den invändningen jag motiverade min röst på.

blev det tydligare?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023