Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lobelia - vad gäller bumporösten så nej, jag såg inte chansen att få ut en god utan min motivering står fast och det tror jag du vet. :)
Nja det vet jag inte, så genomgod är du förmodligen inte att du medvetet skulle försöka få ut någon du vet är på din sida bara utifrån att de är inaktiva. Det krävs allt en chans att det är någon från rätt sida som åker ut. Om du är ute efter att eliminera goda eller onda är jag osäker på.

Nja det vet jag inte, så genomgod är du förmodligen inte att du medvetet skulle försöka få ut någon du vet är på din sida bara utifrån att de är inaktiva. Det krävs allt en chans att det är någon från rätt sida som åker ut. Om du är ute efter att eliminera goda eller onda är jag osäker på.
Nej det är sant, hade jag vetat att bumpo var god så hade jag sannolikt avstått. Och jag försöker inte godförklara mig med min motivering men för mig låg den där rösten utanför pågående lek och jag har ventilerat frågan senast i förra leken.
Om jag hade varit ond hade det ju varit en risk också eftersom bumpo kunde visat sig vara ledarvarg eller en ev ond tjuv.

Jag känner att jag står kvar där jag var igår, de jag fortfarande reagerar på är @Snurrfian , @Lilltess , @Koppen och @Idahoe .
Tyvärr ser jag inte heller nu några tydliga tecken på ondska utan det är mest en känsla och sånt tycker jag är trams. :p Det är dessutom spelare jag brukar reagera på oavsett roll (precis som med Habina) och jag vill inte agera på det för min känsla är ju inte underbyggd av hårda fakta.

Jag vill gärna att @Niyama är god, likadant med @Matmissbrukaren och @Lobelia men jag är lika osäker där.

På tveksamsidan har jag @Paddington , @Lillelorden , @Hedinn och @FiaM .

Lillelorden har egentligen inte skrivit jättemycket. Röstade på onda Habina både dag 2 och 3. Vad som stör mig lite är att jag själv tänkt henne som vettig, men när jag läser igenom finns inte så mycket attt ta på egentligen.
Fast tidsbrist har ju åtminstone jag haft än så länge, så särskilt konstigt är det väl inte. Men skulle gärna se mera teorier från henne! Än så länge neutral.

Niyama har röstat på Habina alla tre gångerna. Visst skulle det kunna vara alibiröster, men ett väldigt högt spel från hennes sida i så fall, så det har jag svårt att tro. Godförklarar Lillelorden en aning igår, vilket uppmärksammades, men jag har själv hållit Lorden som neutral så ser inte något större problem med det. Just nu tror jag hon är god.

FiaM röstade på Habina igår, men det säger ju egentligen ingenting om hennes godhet. Har teoriat en del och verkar i stort vettig, även om jag alltid får en liten, liten, varningsflagga av när inläggen är uppdelade nästan ett per spelare hon skriver om, då detta kan vara ett sätt att få det att se ut som att man är mer aktiv än man är. Men som sagt, hon verkar i stort vettig, så neutral mot god just nu.

Hedinn har varit väldigt inaktiv för att vara henne, kommit in sent och röstat lite hafsigt sådär. Kom med några korta tankar igår kväll, men har inte sagt så mycket senaste dagarna. Jag saknar de långa teori-inläggen och frågandet som jag tycker hon brukar ha. Funderar på om det är allmän tidsbrist eller om hon försöker ligga lågt? (Fast det brukar väl inte vara hennes stil att göra som ond?) Röstar på Habina två gånger, men tveksam om det säger något egentligen.
Neutral just nu, men jag vill se mer!

Koppen verkade misstänkt i början, men har de senasste dagarna tagit sig i kragen och kommit med en del teorier. Bra jobbat :) Fortsätt gärna teoria ordentligt, lättare för oss att följa dina tankar då.
Just nu neutral mot god.

Snurrfian snurrar på. Blandar ihop Habina och Lobelia med Lilltess... Hennes teori-sammanfattning igår sa inte så mycket egentligen, men verkade väl i stort vettig. Röstat på Habina dag 1 och 3, då Habina även röstade på henne. Skulle kunna vara två ulvar som försökte skapa alibi för varandra? Det verkar lite misstänkt tycker jag.

LenaH diskuterar en del, men har väldigt många inlägg i förhållande till hur mycket innehåll hon kommit med. Känns inte lika "på alerten" som jag brukar uppleva henne som. Rösten på Snurrfian dag 1 skulle kunna vara försök till alibi OM nu Snurris är ond, vilket jag inte alls är säker på. Hmm. Lite misstänkt är hon allt.

Lilltess är jag fortfarande misstänksam mot. Hennes spel har varit väldigt defensivt upplever jag, och teoriandet delvis handlat om hur andra inte har teoriat så mycket, vilket skaver för mig. Att hon verkar bli hopblandad med så många får mig att fundera på om hon varit lite väl anonym/glidit med en del. Hamnade i diskussion igår om att hon "missat" spelare, vilket inte heller sitter helt OK hos mig...
Nope, hon lutar åt onda hållet för mig.

Matmissbrukaren har många inlägg, diskuterar mycket och känns som att hon aktivt letar ulvar. Åt godare hållet just nu.

(Gah, nu börjar jag få bråttom här!)

Paddington. Om jag ska kolla lite snabbt på henne, får återkomma när jag kommit hem i eftermiddag. Jag sankar Paddans långa fina teori-inlägg. De brukar verka väldigt vettiga oavsett om hon är ond eller god, så det kanske mer beror på tidsbrist? Hursomhelst vill jag gärna se mer! :)

Så, får återkomma i eftermiddag igen men ville få in något innan DL (som väl var 12?) Hoppas jag inte glömt att skriva om någon nu!

Lobelia, kommer med en hel del matnyttiga teorier som till stor del stämmer med mina egna tankar. Kan inte hitta något som jag tycker sticker ut här så jag sätter henne som god.

Matmissbrukaren, här har vi en som jag känner mig osäker på. Skriver mycket men det är inte mycket teorier utan mer frågor, svar och kommentarer som alla verkar vettiga och får mig att börja fundera ett varv till när det gäller vissa deltagare. Skulle vilja se mer funderingar om vad hon tror och tycker får vara neutral med dragning åt det goda.

Niyama, har röstat på Habina hela tiden vilket ger en fantastisk röststatistik men jag börjar känna mig osäker här. Hon har vad jag kan hitta endast teoriat om tre deltagare, varför? Vi är inne på dag fyra nu så hon borde ha hunnit med några fler kan jag tycka. De hon har teoriat om förutom Habina är Koppen och Paddington, Koppen kan jag till viss del förstå då hon ibland utmärker sig men Paddington, och där med en motivering som är baserad till stor del på första dagens motivering. Det känns som Deja vu från förra leken där LenaH var efter mig på samma sätt.
När jag tittar närmare på hennes röster på Habina så blir jag ännu mer fundersam, bortsett från första dagen då Niyama röstade i början så kom de andra rösterna när utgången redan var ganska given. Dag två var det redan klart att bumpo skulle åka och följde man diskussionen igår så var det även där ganska klart att Habina toppade listan över misstänkta för många. Totalt gör det här att jag sätter Niyama åt det onda hållet.

Lobelia, kommer med en hel del matnyttiga teorier som till stor del stämmer med mina egna tankar. Kan inte hitta något som jag tycker sticker ut här så jag sätter henne som god.

Matmissbrukaren, här har vi en som jag känner mig osäker på. Skriver mycket men det är inte mycket teorier utan mer frågor, svar och kommentarer som alla verkar vettiga och får mig att börja fundera ett varv till när det gäller vissa deltagare. Skulle vilja se mer funderingar om vad hon tror och tycker får vara neutral med dragning åt det goda.

Niyama, har röstat på Habina hela tiden vilket ger en fantastisk röststatistik men jag börjar känna mig osäker här. Hon har vad jag kan hitta endast teoriat om tre deltagare, varför? Vi är inne på dag fyra nu så hon borde ha hunnit med några fler kan jag tycka. De hon har teoriat om förutom Habina är Koppen och Paddington, Koppen kan jag till viss del förstå då hon ibland utmärker sig men Paddington, och där med en motivering som är baserad till stor del på första dagens motivering. Det känns som Deja vu från förra leken där LenaH var efter mig på samma sätt.
När jag tittar närmare på hennes röster på Habina så blir jag ännu mer fundersam, bortsett från första dagen då Niyama röstade i början så kom de andra rösterna när utgången redan var ganska given. Dag två var det redan klart att bumpo skulle åka och följde man diskussionen igår så var det även där ganska klart att Habina toppade listan över misstänkta för många. Totalt gör det här att jag sätter Niyama åt det onda hållet.

Lustigt, exakt det du skrev om MM tänkte jag om Lobelia, har hon iprincip inte bara ifrågasatt och kommenterat andras tankar?

Om man tittar på röststatistiken på MM och Lobelia blir jag lite fundersam.
MM röstade på cirkus bumpo och habina. Två goda och en ulv. I början av leken är det enkelt att som ulv rösta på en god eftersom alla röstar hej vilt ändå och ingen misstänker nån. Andra dl ungefär likadant. Och habina fick jättemånga röster på sig. När det är så uppenbart att en ulv åker så finns det ju ingen anledning att rösta på någon annan ändå.
Ganska lätta röster som inte sticker ut för mycket.
Lobelia har röstat lite likadant.
Lobelia har jag iof som neutral mot goda hållet just nu, men MM vet jag inte riktigt var jag ska sätta henne.

Får fundera vidare och även kika på er andra med för den delen

Uppdatering från Morta!

Vems vagnshjul var det då som Habinas fullständigt illega sågar demolerade? En som är känd för att ha tur som en tokig och det sägs att det beror på att alla hästarna inte är hemma. Är det då konstigt att det muttras att hon är en välsignad byfåne? Nå, nu tar Lobelias tur slut. Hjulet havererar naturligtvis och hon far ur. KRASCH! Vagnen bakom brakar in i hennes och förvandlar den till kaffeved (inte för att det fanns något kaffe i det antika Rom), men Lobelia släpas efter sitt spann som i vilt sken fortsätter runt hippodromen. Mindre bra för hälsan kan man lugnt säga!

Lobelia var välsignad byfåne!

DL kl 22
Natt-DL imorgon kl 10

Med tanke på att byfånen har ett beskydd utan änglens hjälp så har ulvarna försökt käka henne tidigare ju. Då vet vi varför det inte blev käk sist. Hon har ju även haft en sia så dags att kolla igenom hennes inlägg.

Äsch då. Känner att jag var på helt fel spår gällande Lobelia. Och då väcks ju såklart tanken var mer jag kan ha varit/är på fel spår. Får försöka läsa om leken igen och se om jag kan utröna någonting.

Kan förvarna för att det nog inte kommer att bli några superlånga utläggningar från mig idag heller, ser att flera efterfrågat det av mig. Idag är sista dagen jag tvingas spela på mobilen, så förutsatt att jag lever så länge så kommer jag kunna ha bättre utläggningar imorgon. :)

@FiaM skrev ungefär samma sak om dig och då undrar jag vad ni grundar det på? Vibbar?

Jag försökte svara dig i ett tidigare inlägg (#373?). I början var det nog till viss del sällskapet i det inlägget som som gjorde att jag satte Paddington som god (tyckte att jag fick mest grepp om henne). Samtidigt så har hon haft lite samma funderingar som de jag själv har vilket även det gör att jag sätter henne som god. Av det som har hänt sedan jag skrev det inlägget har inget hänt som har gjort att jag funderar på att ändra inställning heller.

Om man tittar på röststatistiken på MM och Lobelia blir jag lite fundersam.
MM röstade på cirkus bumpo och habina. Två goda och en ulv. I början av leken är det enkelt att som ulv rösta på en god eftersom alla röstar hej vilt ändå och ingen misstänker nån. Andra dl ungefär likadant. Och habina fick jättemånga röster på sig. När det är så uppenbart att en ulv åker så finns det ju ingen anledning att rösta på någon annan ändå.
Ganska lätta röster som inte sticker ut för mycket.
Lobelia har röstat lite likadant.
Lobelia har jag iof som neutral mot goda hållet just nu, men MM vet jag inte riktigt var jag ska sätta henne.

Får fundera vidare och även kika på er andra med för den delen

Jag tycker det känns olustigt att du tar upp just min och Lobelias röststatistik precis innan hon ryker, och säger att mig är du osäker på och henne sätter du mer mot goda hållet fastän du skriver att hon har röstat lite likadant?!
Som att du visste att hon var god och det var bäst att säga det innan hon ryker så folk inte skulle misstänka dig. Å mig då åt andra hållet för att få blickarna mot mig.

Jag försökte svara dig i ett tidigare inlägg (#373?). I början var det nog till viss del sällskapet i det inlägget som som gjorde att jag satte Paddington som god (tyckte att jag fick mest grepp om henne). Samtidigt så har hon haft lite samma funderingar som de jag själv har vilket även det gör att jag sätter henne som god. Av det som har hänt sedan jag skrev det inlägget har inget hänt som har gjort att jag funderar på att ändra inställning heller.

Fram tills nu har jag varit osäker på dig men om du sätter Paddington åt det godare hållet idag så känns ändå vibbarna bättre eftersom jag tycker hon har fått oförtjänt mycket misstankar om sig där jag ärligt talat inte fattat vad det finns att misstänka.
Finns ju inget konkret att gå på. Ett stort eller litet g? En felskrivning?

Hon satte dessutom Lobelia åt goda sidan vilket är ett plus hos mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar