Koppen röstar FiaM, bumpo, Snurrfian. Jag vet att jag oftast brukar reagera mot denne eftersom jag inte följer med i dennes tankegångar, men något skaver och jag vet inte riktigt vad. Denne tyckte i inlägg
#457 att Cirkus hade en intressant tanke ang lyan och Habina (indirekt mig också), men sedan i det inlägg hon skriver en teori i dagen efter håller hon Habina som neutral och tror inte att denne kan vara ulv. Skriver på morgonen innan DL att hon håller Lobelia och Matmissbrukaren för misstänkta pga deras röststatistik vilket verkligen får mig att höja på ögonbrynen. Röststatistik säger inte allt i dessa lekar utan man måste titta på helheten med inlägg, teorier och tankar (jag har skrivit det tidigare i leken också). Eftersom majoriteten av alla spelare i leken är goda så är det väl självklart att många goda röstar på andra goda (inte för att de vill utan för att de är dessa som stått ut på något sätt). Det är väldigt ovanligt att lyckas hitta och rösta ut en ulv redan i DL1 el Dl2 om inte denne gjort bort sig helt. Lobelia vet vi nu var god och jag tror att Koppen lite grann har meningsutbytet med Matmissbrukaren tidigare i leken i bakhuvudet. Jag sätter Koppen åt det misstänkta hållet.
FiaM har röstat Klara, Bumpo, Habina. Som jag skrivit i tidigare inlägg så håller jag FiaM som neutral för tillfället.
Idahoe har röstat Paddington, Lilltess, Lilltess. Tycker hon kommer m vettiga tankar och teorier och vi har till stor del liknande funderingar (vet inte om det är bra el dåligt), men håller henne åt det godare hållet just nu.
Lilltess röstar Paddington, Koppen, Idahoe. Jag hade fel ang inlägget om byfånen vilket jag är ledsen för. Upplever att hon blev grillad av Lobelia men jag tycker att Lobelia hade sunda frågor. Visst jag håller med Lilltess att man inte kan ha alla i huvudet samtidigt och jag kan garanterat inte ha det (16 spelare är alldeles för många för mitt huvud) – men någon som varit så i fokus och som många kommenterat mycket om, känns det konstigt att man inte har sett. Måste fundera över Lilltess, men håller med att röstmotiveringen på Koppen DL2 känns skum.
Hedinn röstar Cirkus, Habina, Habina. Måste se mer av Hedinn, höll henne åt det godare hållet tidigare, men eftersom jag börjat fundera över Niyama så måste jag ifrågasätta vad jag tror om Hedinn eftersom mycket av dennes teorier mot Habina lutade sig mot Niyamas.
Matmissbrukaren röstar Cirkus, bumpo,Habina. Leder inläggsstatistiken. Har lite dålig röststatistik eftersom hon röstat på två konstaterat goda vilket Koppen tagit upp i sitt teoriinlägg och pekat ut både Lobelia (god) och Matmissbrukaren som onda innan nattDL idag, en teori som jag inte håller med om (se mer under Koppens inlägg). Jag tycker Matmissbrukaren kommer med många teorier och egna tankar, ifrågasätter mycket och ber om förtydliganden när hon känner att det behövs. Känns konstigt att FiaM och Lillelorden just därför är misstänksam mot henne – för är det inte just detta man ska göra när man letar och vill ha svar? Sedan håller jag inte med dem att det saknas teorier, läser man Matmissbrukarens inlägg så finns det många teorier. Jag håller henne åt det godare hållet.