Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lobelia s död gav i värsta fall inte så mycket. Jag utgår från att det var henne ulvarna försökte äta häromnatten och de trodde kanske hon var ängeln då och försökte igen.
Alternativet är att de sett hennes sia och trodde hon var siaren men oavsett vilket så fick de tji!

Jag antar att hon siade Habina men säker kan jag ju inte vara.

Jag är mest nöjd att min känsla om henne var korrekt för hittills har jag ju spelat mer på den än förnuftet. :-S

Röststatistiken:
Snurrfian röstar: Habina, bumpo, Habina
Lillelorden röstar : Bumpo, Habina, Habina
Niyama röstar: Habina, Habina, Habina
LenaH röstar: Snurrfian, Bumpo, Idahoe
Koppen röstar: FiaM, bumpo, Snurrfian
FiaM röstar: Klara, Bumpo,Habina
Idahoe röstar: Paddington, Lilltess, Lilltess
Hedinn röstar: Cirkus, Habina, Habina
Lobelia röstar: Lillelorden, bumpo, Habina
Matmissbrukaren röstar: Cirkus, bumpo, Habina
Lilltess röstar Paddington, Koppen, Idahoe
Habina röstar: Snurrfian, bumpo, Snurrfian

Snurrfian röstar på Habina två ggr - DL1 och DL3. Lägger allra första rösten under DL1. Har inte varit inne sedan hon lade sin röst igår så min teori från då är oförändrad: Många oneliners och inga direkta teorier. Höll Lilltess och Habina som mest misstänkta (nämnde även mig) DL2 men röstade sedan på bumpo. Tittar man på röststatistiken DL2 så hade både Lilltess och Habina fått tidiga röster innan drevet mot bumpo startade och Snurris lade 5e rösten på bumpo. Känns lite som en enkel utväg från Snurrfian att haka på och inte stå för sina initiala tankar. Är DL3 fortsatt misstänksam mot Lilltess och håller Habina som ulvig (röstade på Habina). Sätter Snurris åt det lite misstänkta hållet i dagsläget

Lillelorden röstadepå bumpo DL1 och sedan Habina Dl2,3, varav det var 2a röster på Habina DL3. Var misstänksam mot Lillelorden tidigare och skrev det i #499, men nu efter att Habina visade sig vara ond så har jag svårt att sätta lorden i lyan tillsammans m Habina, dels pga dennes teori mot Habina men även för att det känns som väldigt högt spel från lyan att lägga en andraröst på någon när det är så många kvar att rösta och det är mycket som är osäkert. Tycker även att lorden skrivit en del bra teorier efter igår. Sedan kan det vara så att lyan vetat om att Habina var siad och valde offra, men jag sätter nu lorden åt neutral.

Niyama, röstat på Habina alla tre DL. Känns som väldigt högt spel från ngn i lyan att göra så, så jag har hållit henne åt det goda hållet. Idag har jag funderat mer och även FiaM verkar vara inne på samma tanke. Niyama har skrivit många inlägg i leken, men bara teoriat om tre personer, det måste finnas fler personer att ha åsikter om så här långt in i leken. Känns även som en enkel utväg att rösta på samma person med i stort sett samma motivering. Det gör mig väldigt kluven när det gäller Niyama.

LenaH röstar Snurrfian, bumpo, Idahoe. Känns väldigt anonym även fast hon ligger tvåa på inläggslistan. Skriver idag att hennes lista över misstänkta är Snurrfian, Koppen, Idahoe och lilltess, skulle gärna vilja se lite fler teorier om vad dessa misstankar grundar sig på (förutom känslan). Håller henne som neutral just nu.

Ikväll kommer jag btw sätta mig och kolla igenom leken ordentligt och INTE spela från mobilen, så några genomtänkta teorier får ni inte från mig innan dess :)

Men vi kommer att få det ikväll? :D Ser fram emot det då jag just nu inte vet vad jag ska skriva om dig... :banghead: ;)

Känner att jag behöver få bättre koll på alla kvarvarande roller, så här kommer det för alla intresserade. Jag har behållit förklaringen för en del av dem som jag tycker var intressantast att hålla i huvudet:

Spåkvinnan (siare)
Praetorianprefekten (ängel)
Den lösmynte spionen – får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna.

Kuriren för Cursus Publicus (brevbäraren) – posttjänsten i det romerska imperiet far runt i lätta vagnar dragna av snabba hästar. Förutom att kuriren kan dela ut paket kan hen också mottaga meddelanden. När mottagaren får ett paket skickar hen ett meddelande som kuriren får ta del av. Kuriren har fem paket att dela ut: ett beskydd, en sia, en förhäxning (den förhäxades röst räknas inte), en förtrollning (den förtrollade tvingas rösta på den som avsändaren bestämt) och ett bevittnande (innehavaren ser en ulvattack och ulvarna ser vittnet). Paketen måste användas direkt, där någon ska väljas görs valet vid natt-DL (om spelaren inte råkar vara inne så skjuts det upp en natt). Om bevittnandet ges till en ulv (vanlig eller ledarulv) förvandlas det till ett extra käk!

Romulus och Remus
(tvillingar)

Neutral (Har nu valt någon sida)
Ficktjuven – hen smyger runt i publiken och stoppar handen i människors börsar och bälten. Detta gör hen före dag-DL. När hen snott någon förmåga kan hen använda den själv istället. En spelare kan bara utsättas för stöld en gång.

Onda roller
Kejsaren
(ledarvargen) – känner till ulvarna men inte de känner inte till kejsaren. Om kejsaren blir utvald som nattkäk äter hen istället upp en av ulvarna (kejsaren väljer) och kejsaren hamnar i lyan. Blir hen sista ulv – eller utanför lyan - får hen förmågan att äta.

Tre köpta kuskarna
(ulvar)

Nu är jag tillbaka vid en dator igen efter nästan ett helt dygn med muppig telefon... :cautious:
Men ulvarna har bara varit utan käk en natt ellerhur? Så alternativen är att antingen försökte de käka Lobelia natten då de inte fick käk, eller så har ficktjuven stulit Lobelias beskydd?
Just nu vill jag ha Lobelia åt det goda hållet. Jag tycker hon kommer med många bra inlägg och hon verkar vara genuint intresserad av att ta reda på vad som händer i leken och verkar leta aktivt efter onda.
Vad fick dig att skriva om Lobelia helt plötsligt igår Paddington? Det är vad jag kan hitta nästan enda gången nu nämner henne och det känns lite märkligt? Speciellt när hon strax därefter blir käkad, det får mig att fundera på om det här är ett försök att göra dig ett alibi en stund innan käket?

Niyama, röstat på Habina alla tre DL. Känns som väldigt högt spel från ngn i lyan att göra så, så jag har hållit henne åt det goda hållet. Idag har jag funderat mer och även FiaM verkar vara inne på samma tanke. Niyama har skrivit många inlägg i leken, men bara teoriat om tre personer, det måste finnas fler personer att ha åsikter om så här långt in i leken. Känns även som en enkel utväg att rösta på samma person med i stort sett samma motivering. Det gör mig väldigt kluven när det gäller Niyama.

Har för mig att nån mer hade kommenterat att jag bara skrivit teorier om tre personer. Det är så jag vanligtvis gör, i alla fall dom senaste åren. Skriver om dom jag reagerar mest på. Frågar det jag inte förstår. Ibland är det andra som redan frågat så då behöver jag inte upprepa precis samma sak. Jag har tyvärr inte koncentration och ork att skriva långa teoriinlägg om alla som jag gjorde när jag började spela. Att skriva om många/alla brukar jag börja med i slutet av lekarna.

Så alternativen är att antingen försökte de käka Lobelia natten då de inte fick käk, eller så har ficktjuven stulit Lobelias beskydd

Om ficktjuven tjuvade Lobelias skydd den natten ulvarna inte käkade och klarade sig undan att bli käk pga det, då var alltså Lobelias skydd förbrukat innan hon själv fick använda det så att säga?

@Lillelorden Jag tycker också koppen har hamnat mer på den neutrala sidan nu då hon kommit med bra funderingar som i te verkar påverkad av andra.

Vad tycker du om att MM funderar på att Lobelia kan ha siat Habina niyama eller Paddington när hon i själva verket har gått väldigt hårt på mot mig? Eller är det bara jag som upplevt att jag blev mest grillad? :p
Det är lite märkligt att du väljer att lyfta det själv? Är det ett sätt att bli godförklarad av oss andra? Och ja det är även lite märkligt att @Matmissbrukaren väljer att inte ta upp det...

Idahoe, har inte varit så framme, kom in med ett teoriinlägg tidigare idag som gav lite större insyn i vad hon tänker. Jag håller inte med om allt hon skriver men tillräckligt mycket för att sätta henne som neutral mot god.

Lillelorden, har egentligen inte skrivit så många inlägg som för leken framåt, på något sätt känns det smygande. När jag dessutom ser att vi verkar tycka olika om flera deltagare blir jag fundersam, vem av oss är fel ute? Det att hon även verkar ifrågasättas av ett par som jag har åt det goda hållet gör mig ännu mer vaksam, så nu hamnar hon åt det onda hållet.

Lilltess, många inlägg men som jag sagt tidigare, inte mycket att gå på. Hoppas att det kommer in mer under kvällen. Än så länge får hon vara neutral då jag helt enkelt inte vet var jag har henne.

Paddington, fortsätter att komma med bra teorier. Jag håller inte med henne om alla hennes slutsatser men jag fortsätter att hålla henne som god. Kommer att titta närmare på en del av dem som vi resonerar olika om för att se om det är jag som har missat något.

Koppen röstar FiaM, bumpo, Snurrfian. Jag vet att jag oftast brukar reagera mot denne eftersom jag inte följer med i dennes tankegångar, men något skaver och jag vet inte riktigt vad. Denne tyckte i inlägg #457 att Cirkus hade en intressant tanke ang lyan och Habina (indirekt mig också), men sedan i det inlägg hon skriver en teori i dagen efter håller hon Habina som neutral och tror inte att denne kan vara ulv. Skriver på morgonen innan DL att hon håller Lobelia och Matmissbrukaren för misstänkta pga deras röststatistik vilket verkligen får mig att höja på ögonbrynen. Röststatistik säger inte allt i dessa lekar utan man måste titta på helheten med inlägg, teorier och tankar (jag har skrivit det tidigare i leken också). Eftersom majoriteten av alla spelare i leken är goda så är det väl självklart att många goda röstar på andra goda (inte för att de vill utan för att de är dessa som stått ut på något sätt). Det är väldigt ovanligt att lyckas hitta och rösta ut en ulv redan i DL1 el Dl2 om inte denne gjort bort sig helt. Lobelia vet vi nu var god och jag tror att Koppen lite grann har meningsutbytet med Matmissbrukaren tidigare i leken i bakhuvudet. Jag sätter Koppen åt det misstänkta hållet.

FiaM har röstat Klara, Bumpo, Habina. Som jag skrivit i tidigare inlägg så håller jag FiaM som neutral för tillfället.

Idahoe har röstat Paddington, Lilltess, Lilltess. Tycker hon kommer m vettiga tankar och teorier och vi har till stor del liknande funderingar (vet inte om det är bra el dåligt), men håller henne åt det godare hållet just nu.

Lilltess röstar Paddington, Koppen, Idahoe. Jag hade fel ang inlägget om byfånen vilket jag är ledsen för. Upplever att hon blev grillad av Lobelia men jag tycker att Lobelia hade sunda frågor. Visst jag håller med Lilltess att man inte kan ha alla i huvudet samtidigt och jag kan garanterat inte ha det (16 spelare är alldeles för många för mitt huvud) – men någon som varit så i fokus och som många kommenterat mycket om, känns det konstigt att man inte har sett. Måste fundera över Lilltess, men håller med att röstmotiveringen på Koppen DL2 känns skum.

Hedinn röstar Cirkus, Habina, Habina. Måste se mer av Hedinn, höll henne åt det godare hållet tidigare, men eftersom jag börjat fundera över Niyama så måste jag ifrågasätta vad jag tror om Hedinn eftersom mycket av dennes teorier mot Habina lutade sig mot Niyamas.

Matmissbrukaren röstar Cirkus, bumpo,Habina. Leder inläggsstatistiken. Har lite dålig röststatistik eftersom hon röstat på två konstaterat goda vilket Koppen tagit upp i sitt teoriinlägg och pekat ut både Lobelia (god) och Matmissbrukaren som onda innan nattDL idag, en teori som jag inte håller med om (se mer under Koppens inlägg). Jag tycker Matmissbrukaren kommer med många teorier och egna tankar, ifrågasätter mycket och ber om förtydliganden när hon känner att det behövs. Känns konstigt att FiaM och Lillelorden just därför är misstänksam mot henne – för är det inte just detta man ska göra när man letar och vill ha svar? Sedan håller jag inte med dem att det saknas teorier, läser man Matmissbrukarens inlägg så finns det många teorier. Jag håller henne åt det godare hållet.

Så här kommer lite tankar från mig.

Niyama

Har röstat på Habina i alla tre dl som varit och det pekar på att hon skulle vara åt goda hållet, men samtidigt är hon rutinerad spelare och jag tror inte hon drar sig för att rösta så på en kollega. Men jag ser ändå ingen logik i att försöka få ut en kollega på det viset för att skaffa sig alibi. Hon är neutral mot god för min del.

Lilltess
Vi hade en liten diskussion för någon dag sen men jag tycker vi förstod varandra där så det är inget som pekar på att hon skulle vara ond. Hon förstod inte riktigt vad det var alla hade reagerat på vad det gäller Habina och det ifrågasätter Lobelia och tycker hon är skum pga det. Jag hade dock själv kunnat skriva så om jag inte fattade vad folk går på men inte ser själv. Alla tänker olika. Hon ställer frågor och söker svar och jag kan inte se något misstänksamt med henne just nu men hon är en jag håller koll på. Lite osäker på var jag ska placera henne men hon får vara neutral för tillfället.

Snurrfian
Snurrfian är någon jag inte haft så stor koll på och jag känner att jag måste kika närmare på henne men hon känns ändå lite skum. Dock talar hennes röststatistik för hennes fördel. Men första rösten säger egentligen ingenting, andra rösten är en lätt röst att lägga på en god i det läget som var just mot Bumpo då. Hennes tredje röst kan mycket väl vara ett alibi. Någon jag kommer ha koll på.

Paddington
Var ska man börja? Jag tycker inte det är skumt att hon räddade sig själv första dagen. Man vet vad man har för roll och som god skulle nog vem som helst rädda sig själv i det läget. Men det skulle visserligen en ulv göra också. Jag tycker att hennes röstmotivering är svag men det är en förstadagsröst. Man tar vad man hittar. Sedan tror jag att Lobelia har siat henne, förmodligen för hennes räddning. Hon hade henne på godsidan och Paddington röstade även på Habina vilket är ett plus. Igår kväll tycker jag hon kom med vettiga tankar och det är lite skrämmande eftersom jag håller med henne i mycket och det gör mig misstänksam men just nu är hon neutral mot goda hållet.

Koppen
Koppen är någon jag inte alltid förstår mig på. Tyckte det var skumt häromdagen när hon skrev att hon hade funderingar men skrev inte ut dom. Hon kom dock in senare med sina tankar. Hon brukar kännas lite mer på hugget och ha kortare teorier när hon är ond, så just det gör att jag håller henne neutral för stunden.

LenaH
Någon jag måste kika närmare på. Säger att hon har lite tidsbrist men jag tycker ändå hon känns lite skum. Men jag kan inte uttala mig utan får som sagt ta en närmare titt.

Lillelorden
Tyckte först att hon smög rätt så bra i kulisserna och Lobelia ville kika närmare på henne igår vilket jag också ville, men hon har kommit med en del tankar nu och skulle återkomma senare ikväll med fler. Om hon inte skrivit medans jag skrivit detta inlägget.

Idahoe
Har gått förbi mig totalt. Och det innebär att hon smygt riktigt bra under radarn för min del. Kan inte säga något utan måste kolla mer på henne.

Hedinn
Hennes röststatistik talar för hennes godhet men hon kan likagärna vara ledar vargen som håller sig rätt neutral i leken. Ifrågasätter dock en del och har lite tankar så jag sätter henne som neutral just för tillfället.

FiaM
Jag har varit lite osäker på henne fram tills idag. Hon är också en av dom som inte varit jätteaktiv, men när hon har skrivit har hon kommit med bra tankar. Att hon satte Paddington mot goda hållet idag gjorde att jag fick lite bättre vibbar från henne med tanke på att jag själv håller Paddington neutral mot god då jag tror hon är siad. Men kollar jag på hennes röststatistik så är den inte till hennes fördel med ströröster och en alibiröst på Habina när hon såg vart det brakade hän? Men hon är neutral än så länge.

Har för mig att nån mer hade kommenterat att jag bara skrivit teorier om tre personer. Det är så jag vanligtvis gör, i alla fall dom senaste åren. Skriver om dom jag reagerar mest på. Frågar det jag inte förstår. Ibland är det andra som redan frågat så då behöver jag inte upprepa precis samma sak. Jag har tyvärr inte koncentration och ork att skriva långa teoriinlägg om alla som jag gjorde när jag började spela. Att skriva om många/alla brukar jag börja med i slutet av lekarna.
Tack för förtydligandet @Niyama.

Om ficktjuven tjuvade Lobelias skydd den natten ulvarna inte käkade och klarade sig undan att bli käk pga det, då var alltså Lobelias skydd förbrukat innan hon själv fick använda det så att säga?

Det borde det vara eftersom hon snodde hennes specialförmåga isf.

Det är lite märkligt att du väljer att lyfta det själv? Är det ett sätt att bli godförklarad av oss andra? Och ja det är även lite märkligt att @Matmissbrukaren väljer att inte ta upp det...

Ja det kan man ju tycka. Men jag tycker själv att det är märkligt att hon åker ut och jag försvinner helt och blir ännu mer osynlig. Såklart vill ju jag uppmärksammas för när jag kommer med en teori hoppas jag att fler ska kolla ordentligt. Ni vet ju inte om jag sitter på något facit eller om jag uppmärksammar något som ingen annan gör.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar