Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur tänkte du här? Lyan gick utan mat en dag så prio 1 var antagligen att lyckas med käket. Jag har nog aldrig undvikit att käka någon för att personen håller mig som god.
Precis som jag skriver i inlägget, jag utgår från där jag är idag.

Sedan håller jag med om att prio för lyan alltid är att lyckas med käket och man käkar ju inte bara folk som misstänker en - då blir det ju väldigt konstigt ;)

Niyama
Matmissbrukaren - röstat: Cirkus - Bumpo - Habina. Rösten på Habina kom så sent så det kan mycket väl vara försök till alibi. Rösten på Cirkus las två minuter innan Paddan ändrade till Cirkus, ville rädda kollegor? Har inte reagerat på så mycket med MM men igår reagerade jag på att det kändes som att hon ville ha Paddan som god och Lillelorden som ond, att hon tyckte Lorden smög under radarn vilket jag inte höll med om. Vet inte var jag har MM.
Lilltess - röstat Paddan - Koppen - Idahoe. Eftersom jag tycker Paddan betedde sig urskumt dag 1 så känns inte den rösten så konstig. Även Koppen har jag reagerat på men nu minns jag inte av vilken anledning Lilltess röstade på Koppen. Rösten på Idahoe då? Förhoppning om att Habina skulle kunna räddas, eller god som helt enkelt misstänkte Idahoe mer? Ser att Lilltess varit inblandad i många diskussioner som jag inte riktigt fattar, det känns rörigt. Fattar inte heller att det låter som att hon vill ha det till att Lobelia siat henne som ond?! :rofl: Ingen aning när det gäller Lilltess heller.

Snurrfian
Paddington
Koppen
LenaH
Lillelorden
Idahoe
Hedinn
FiaM

Precis som jag skriver i inlägget, jag utgår från där jag är idag.

Sedan håller jag med om att prio för lyan alltid är att lyckas med käket och man käkar ju inte bara folk som misstänker en - då blir det ju väldigt konstigt ;)

Men det låter ju som att ett argument för att du inte skulle käka Lobelia var att hon höll dig som god och att du verkligen skulle vilja behålla henne i leken. Och det resonemanget köper jag inte alls.

Sedan är ju frågan vad jag skulle vinna på att käka någon som hållit mig åt det goda hållet sedan omkring dag2? En sådan person vill man väl verkligen behålla i leken, eller??

Koppen, fortsätter att vara lite skum. Tycker att inläggen som kommit idag har varit konstiga då hon går på Lobelia och Matmissbrukaren om deras röststatistik när hennes egen inte är bättre. Och varför bara ifrågasätta den ena av dem? Nu vet vi att Lobelia var god och jag misstänker att även Matmissbrukaren är det så jag skulle gärna vilja se en förklaring till varför Koppen har dem på olika sidor. Eftersom det är Koppen så fortsätter jag att sätta henne som neutral tills jag har sett mer men jag vill verkligen se mer!

Matmissbrukaren, här kan jag egentligen kopiera mitt inlägg om Paddington. Bra teorier, bra frågor och kommentarer, även om de inte alltid stämmer med mina, så jag sätter henne som neutral mot god.

Men det låter ju som att ett argument för att du inte skulle käka Lobelia var att hon höll dig som god och att du verkligen skulle vilja behålla henne i leken. Och det resonemanget köper jag inte alls.

ja och Lobelia är en person jag hade velat behålla länge i leken, speciellt som jag varit väldigt ifrågasatt under lekens gång.

Sedan är kanske det som är bäst för mig helt andra saker än vad som är bäst för en ev lya.

Hedinn är neutral mot god för många av er. Det har fått mig att kika lite på henne för att förstå varför. Ok hon har röstat på Habina men det behöver inte godförklara henne för det heller.
Och jag tycker hon håller en lägre profil mot förra leken då hon var ond vilket får mig att fundera lite.
Kan det vara så att hon ändrat spelstil för att ingen ska jämföra med senaste leken/lekarna? Hon för mycket diskutioner och håller med i diverse inlägg, men tillför inte jättemycket utöver det.
Jag är inte övertygad över henne just nu.

Fö ligger comhem nere och vi kan vara utan internet till 3:e januari :(
Har bara mobilen, så jag kan missa mycket i leken nu. Vet inte heller när mitt kontantkort går ut heller eller när hag har tillgång till wifi

Jag skulle vilja sätta koppen åt det neutrala mot goda hållet nu. Tycker att hon börjar komma med bra tankar och idéer.

Idahoe
tycker jag fortfarande att något skaver hos. Hon röstade på mig för att jag "hängde upp mig" menad hon gör exakt lika dant själv. Och hennes senaste kommentar i inlägg #796 kom ju verkligen lägligt när snurrfian ifrågasätter mina tankar.

Paddington, här är också något som skaver.. Sedan kommer snurrfian och ifrågasätter varför paddan helt plötsligt godförklarade lobelia, hade lyan redan då bestämt sig för att käka lobelia, vilket var ett väl utvalt käk för ulvarna eftersom hon spelade tufft som fan. Ska hålla ögonen på henne..

Snurrfian jag tycker att snurrfian kommer med bra tankar, ifrågasätter och teoriat en del. Som sagt så tycker jag hennes tanke om paddingtons godförklaring om lobelia var bra. Neutral mot god

Hedinn har hamnat under radarn då man inte sett så mycket av henne. Tror dock inte att hon har det som strategi utan av tidsbrist. Skulle vilja se mer av henne. Neutral

FiaM har bra innehåll i sina inlägg och ser inget som sticker ut. När jag spelat med Fia innan så om hon har spelat som ulv har hon mest flutit med men tycker inte att hon gör det så mycket. Neutral mot god.

Lillelorden känner att detta är även en som hamnat lite utanför min radar men tycker ändå att hon kommer med bra tankar och funderingar . Får kolla igenom hennes inlägg innan jag sätter henne åt något håll. Får vara neutral så länge.

Matmissbrukaren känns lite luddig, har inte upplevt det innan. Jag får nog hålla henne lite misstänkt men ska kolla henne lite igen innan jag sätter henne som ond. Samtidigt känner jag att jag håller med henne i mycket. Ja hon är en svår nöt denna leken.

Niyama har ända från början hållet henne som god i mitt huvud men aldrig vetat varför. Hon har en jättebra röststatistik men ändå känns det farligt att tycka att någon är god från dag 1 . Speciellt med en som är så pass erfaren. Håller henne neutral så länge för det känns som sagt för farligt att hålla henne som god bara för att man har en känsla.

LenaH höll jag på att glömma. Vilket är rätt skrämmande eftersom hon är den som har tredje flest inlägg.. Får hålla henne neutral tills jag kollat upp henne närmre..

Detta förstår jag inte alls. Hur kan MMs svar göra mina tankar märkligare?
För att jag överhuvudtaget inte förstår vad du har för teori? Den enda jag har kunnat utläsa är att Lobelia skulle ha siat dig ond vilket hon mycket möjligt kunde ha gjort men varför du drar fram den teorin känns jättemärkligt...

För att jag överhuvudtaget inte förstår vad du har för teori? Den enda jag har kunnat utläsa är att Lobelia skulle ha siat dig ond vilket hon mycket möjligt kunde ha gjort men varför du drar fram den teorin känns jättemärkligt...

Fast det var inte menat dom att komma med en teori. Hon kan ju lika gärna siat mig som god och därför inte röstat på mig. För hon hade ju verkat skum om hon helt plötsligt slutade misstänka mig, och om du tänker på det så lugnade hon sig lite mot mig där innan hon rök.

Fast det var inte menat dom att komma med en teori. Hon kan ju lika gärna siat mig som god och därför inte röstat på mig. För hon hade ju verkat skum om hon helt plötsligt slutade misstänka mig, och om du tänker på det så lugnade hon sig lite mot mig där innan hon rök.
Vilka dom? Jag tycker personligen inte att Lobelia var så på dig, hon redde ut en del frågetecken men gick sen vidare, därför blir det väldigt konstigt när du tar upp det utan att egentligen förklara vad du vill säga med det.

En tanke till..

Paddington håller Idahoe åt det godare hållet och Idahoe har bara nämt att hon saknar paddingtons fina teoriinlägg.

Eftersom jag har båda på min misstankeslista så undrar jag om inte dom har en connection på något sätt. Med tanke på att de röstade på varandra i första DL (Paddington ändrar visserligen till cirkus för att rädda sig själv) men kan det vara ett sätt att senare i leken ha det som alibi?

Ok jag fick för mig att hon var ond. Men det snarareförstärker mina funderingar att hon var god i förra leken, för jag tycker hon håller en ovanligt låg profil i denna leken (hedinn alltså)

Usch jag hatar att skriva från mobilen

Vilka dom? Jag tycker personligen inte att Lobelia var så på dig, hon redde ut en del frågetecken men gick sen vidare, därför blir det väldigt konstigt när du tar upp det utan att egentligen förklara vad du vill säga med det.

SOM* inte dom

som jag skrev senare var det kanske bara jag som uppfattade det som att jag blev grillad. Man känner det kanske mer själv för hur som helst är det jobbigt att bli misstänkt. God som ond. Är man god vill man ju tillföra leken och därmed bli kvar och som ond för att man inte vill visa att misstankarna mot en är rätt.

Alltså, jag blir bara mer och mer frustrerad! Det har ju cirkulerat säkert 5 sior och en hel massa spionrader i den här leken, varför är jag så blind för sammanhangen? :banghead:

Alltså, jag blir bara mer och mer frustrerad! Det har ju cirkulerat säkert 5 sior och en hel massa spionrader i den här leken, varför är jag så blind för sammanhangen? :banghead:

Jag förstår dig. Jag får nog sluta leka efter denna leken för jag är typ totalt blind.

Under dagen har det inte hänt något särskilt som ändrar mina tankar från i förmiddags.
Men jag skulle gärna se @LenaH förklara varför hon misstänker mig. Hennes frånvaro känns sådär.

Även Lilltess resonemang just nu känns udda... återkommer efter middagen :)
Min frånvaro är ju precis som din beroende på andra saker än min roll.

Jag har inte sagt att jag explicit misstänker dig, jag har sagt att du sticker ut för mig i att jag tyckt att du varit undvikande och slätstruken :p, antagligen precis som du uppfattar mig. Det gör att du har hamnat i gruppen av spelare jag håller ett öga på i brist på annat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar