Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
SOM* inte dom

som jag skrev senare var det kanske bara jag som uppfattade det som att jag blev grillad. Man känner det kanske mer själv för hur som helst är det jobbigt att bli misstänkt. God som ond. Är man god vill man ju tillföra leken och därmed bli kvar och som ond för att man inte vill visa att misstankarna mot en är rätt.
med som blev det begripligare! :up: Men i det här citatet från dig så hänvisar du till de på slutet, vilka menar du då?
Ja det är ju klart att det kan va så. Man kan ju vända och vrida på allt. Nu vet jag att det inte är så som i det senaste du skrev. Sedan var det egentligen inte det jag ville dra upp från början utan varför hon trodde att de andra var siade och inte jag. Fast och andra sidan kan de ju siat mig och då förmodat att lobelia inte siat mig.

Alltså, jag blir bara mer och mer frustrerad! Det har ju cirkulerat säkert 5 sior och en hel massa spionrader i den här leken, varför är jag så blind för sammanhangen? :banghead:
kan vara att någon/några av de som blivit siade inte är kvar i leken längre och att spionraderna inte är lika lätta att uppfatta eftersom de är utspridda på fler spelare och inte bara en som tidigare :arghh:

kan vara att någon/några av de som blivit siade inte är kvar i leken längre och att spionraderna inte är lika lätta att uppfatta eftersom de är utspridda på fler spelare och inte bara en som tidigare :arghh:
Nja, ingen lär ju ha siat bumpo och jag tror inte att Klara blev siad. Cirkus hann ju inte heller bli siad så någon måste veta något! :banghead:

Nja, ingen lär ju ha siat bumpo och jag tror inte att Klara blev siad. Cirkus ska ha varit på målsnöret så någon måste veta något! :banghead:

Vad menar du med att Cirkus var på målsnöret? Hon var väl den första som åkte följt av Klara så det finns väl ingen chans att någon kan ha siat dem?

Jag skulle vilja sätta koppen åt det neutrala mot goda hållet nu. Tycker att hon börjar komma med bra tankar och idéer.

Idahoe
tycker jag fortfarande att något skaver hos. Hon röstade på mig för att jag "hängde upp mig" menad hon gör exakt lika dant själv. Och hennes senaste kommentar i inlägg #796 kom ju verkligen lägligt när snurrfian ifrågasätter mina tankar.

Paddington, här är också något som skaver.. Sedan kommer snurrfian och ifrågasätter varför paddan helt plötsligt godförklarade lobelia, hade lyan redan då bestämt sig för att käka lobelia, vilket var ett väl utvalt käk för ulvarna eftersom hon spelade tufft som fan. Ska hålla ögonen på henne..

Snurrfian jag tycker att snurrfian kommer med bra tankar, ifrågasätter och teoriat en del. Som sagt så tycker jag hennes tanke om paddingtons godförklaring om lobelia var bra. Neutral mot god

Hedinn har hamnat under radarn då man inte sett så mycket av henne. Tror dock inte att hon har det som strategi utan av tidsbrist. Skulle vilja se mer av henne. Neutral

FiaM har bra innehåll i sina inlägg och ser inget som sticker ut. När jag spelat med Fia innan så om hon har spelat som ulv har hon mest flutit med men tycker inte att hon gör det så mycket. Neutral mot god.

Lillelorden känner att detta är även en som hamnat lite utanför min radar men tycker ändå att hon kommer med bra tankar och funderingar . Får kolla igenom hennes inlägg innan jag sätter henne åt något håll. Får vara neutral så länge.

Matmissbrukaren känns lite luddig, har inte upplevt det innan. Jag får nog hålla henne lite misstänkt men ska kolla henne lite igen innan jag sätter henne som ond. Samtidigt känner jag att jag håller med henne i mycket. Ja hon är en svår nöt denna leken.

Niyama har ända från början hållet henne som god i mitt huvud men aldrig vetat varför. Hon har en jättebra röststatistik men ändå känns det farligt att tycka att någon är god från dag 1 . Speciellt med en som är så pass erfaren. Håller henne neutral så länge för det känns som sagt för farligt att hålla henne som god bara för att man har en känsla.

LenaH höll jag på att glömma. Vilket är rätt skrämmande eftersom hon är den som har tredje flest inlägg.. Får hålla henne neutral tills jag kollat upp henne närmre..

På vilket sätt känns jag luddig? Att jag ifrågasätter? Ställer frågor? Besvarar frågor?

Min frånvaro är ju precis som din beroende på andra saker än min roll.

Jag har inte sagt att jag explicit misstänker dig, jag har sagt att du sticker ut för mig i att jag tyckt att du varit undvikande och slätstruken :p, antagligen precis som du uppfattar mig. Det gör att du har hamnat i gruppen av spelare jag håller ett öga på i brist på annat.
Bra, då är jag med på hur du menade :) blev lite fundersam när jag förstod det som att du misstänkte mig men jag inte kunde hitta varför. ;)

På vilket sätt känns jag luddig? Att jag ifrågasätter? Ställer frågor? Besvarar frågor?

Åh jag kan inte sätta fingret på det. Tycker alltid jag förstår hur du menar till 100% även om jag inte håller med om allt. Men samtidigt tycker jag att du kommer med vettiga tankar och kan förklara dig bra.

Nja, ingen lär ju ha siat bumpo och jag tror inte att Klara blev siad. Cirkus hann ju inte heller bli siad så någon måste veta något! :banghead:
Någon kan ju ha siat Lobelia el Habina å så kan det ju vara så att två personer som har haft möjlighet att sia, har siat samma person... Så, ja någon måste veta något men det behöver inte vara så tydligt.

Förresten, varför kan inte någon ha siat bumpo? Hon lynchades vid DL2 så någon kan ju ha siat henne (kanske inte så troligt, men en möjlighet)

Ok jag fick för mig att hon var ond. Men det snarareförstärker mina funderingar att hon var god i förra leken, för jag tycker hon håller en ovanligt låg profil i denna leken (hedinn alltså)

Usch jag hatar att skriva från mobilen
Försöker hänga med lite i leken nu i alla fall och vill bara bemöta detta.

Jag håller inte låg profil, jag bor och jobbar på en hästgård, dock normalt inte med stalljobbet. Sen i tisdags har dock precis hela personalstyrkan varit bortrest, skadade eller sjuka så jag har fått ta allt. Det är drygt 30 hästar, och det utöver mitt eget företag. Jag har verkligen inte hunnit med leken alls de här dagarna.

Har fortfarande ett par timmar till i stallet innan jag är klar, så det lär tyvärr bli minimalt med teoriande idag också från min sida. Men vill bara påpeka att om jag är med i en lek så håller jag mig inte undan med mening, oavsett roll. Det är fritt fram att misstänka mig på andra grunder, men tidsbristen har jag dåligt samvete över kan jag lova, men inte så mycket jag kan påverka.

Nu råkar det även vara så att jag åker på stallet imorgon också, åtminstone fram till eftermiddagen.

Kan även tillägga att jag förstår, jag vet själv hur svårt det är att få grepp om någon som knappt är aktiv, men det här var inget jag direkt kunde förutspå.

Eftersom du röstat på Lilltess dom två senaste gångerna, hur ser du på henne idag?
Har inte haft så stor koll på dig så vill gärna veta dina tankar om henne.

Jag har henne fortfarande som min starkaste misstänkt faktiskt.
Citerar mitt inlägg vid lunch idag
Lilltess är jag fortfarande misstänksam mot. Hennes spel har varit väldigt defensivt upplever jag, och teoriandet delvis handlat om hur andra inte har teoriat så mycket, vilket skaver för mig. Att hon verkar bli hopblandad med så många får mig att fundera på om hon varit lite väl anonym/glidit med en del. Hamnade i diskussion igår om att hon "missat" spelare, vilket inte heller sitter helt OK hos mig...
Nope, hon lutar åt onda hållet för mig.

Jag tycker att hennes diskussion med Snurrfian tidigare ikväll är minst sagt udda. Hänger inte helt med i resonemanget hon för om att hon eventuellt skulle blivit siad av Lobelia eller MM eller vad det nu är. Känns luddigt (ludet?) och tillkrånglat.
Jag hade ju Snurrfian som svagt misstänkt, men tror inte att de sitter i lyan tillsammans efter den här diskussionen. Men Lilltess skulle ju kunna vara ledarvargen, eller så kanske inte Snurrfian är ond egentligen.

Hursom, jag tycker Lilltess beter sig knepigt, på ett sätt jag inte riktigt känner igen från henne, så jag funderar just nu mest på om hon är ensam ond, dvs ledarvargen.

Paddington, här är också något som skaver.. Sedan kommer snurrfian och ifrågasätter varför paddan helt plötsligt godförklarade lobelia, hade lyan redan då bestämt sig för att käka lobelia, vilket var ett väl utvalt käk för ulvarna eftersom hon spelade tufft som fan. Ska hålla ögonen på henne..

Var det inte du som skrev tidigare idag att eftersom Lobelia var den välsignade byfånen och hon blev käkad i natt så bör hon även ha varit ulvarnas val natten innan?

Någon kan ju ha siat Lobelia el Habina å så kan det ju vara så att två personer som har haft möjlighet att sia, har siat samma person... Så, ja någon måste veta något men det behöver inte vara så tydligt.

Förresten, varför kan inte någon ha siat bumpo? Hon lynchades vid DL2 så någon kan ju ha siat henne (kanske inte så troligt, men en möjlighet)
Det är klart att någon kan ha siat bumpo, jag skrev ju lär för inte lägger jag en viktig sak som en sia på någon som inte är närvarande?
Jag väljer någon jag är osäker på, någon som jag vet kan föra mig bakom ljuset och det är ofta en ringräv som jag vet lurat mig tidigare.

Men visst, möjligheten finns.

Jag har henne fortfarande som min starkaste misstänkt faktiskt.
Citerar mitt inlägg vid lunch idag

Jag tycker att hennes diskussion med Snurrfian tidigare ikväll är minst sagt udda. Hänger inte helt med i resonemanget hon för om att hon eventuellt skulle blivit siad av Lobelia eller MM eller vad det nu är. Känns luddigt (ludet?) och tillkrånglat.
Jag hade ju Snurrfian som svagt misstänkt, men tror inte att de sitter i lyan tillsammans efter den här diskussionen. Men Lilltess skulle ju kunna vara ledarvargen, eller så kanske inte Snurrfian är ond egentligen.

Hursom, jag tycker Lilltess beter sig knepigt, på ett sätt jag inte riktigt känner igen från henne, så jag funderar just nu mest på om hon är ensam ond, dvs ledarvargen.
Efter att ha tyckt att du är lite skum så måste jag säga att du nu tänker i de banor jag själv börjat tänka. Fast jag tycker ju Snurris är skum också.

Det är klart att någon kan ha siat bumpo, jag skrev ju lär för inte lägger jag en viktig sak som en sia på någon som inte är närvarande?
Jag väljer någon jag är osäker på, någon som jag vet kan föra mig bakom ljuset och det är ofta en ringräv som jag vet lurat mig tidigare.

Men visst, möjligheten finns.

när jag haft förmånen att få sia har jag siat den/de som utmärkt sig på något vis och som jag vill ha klarhet var jag har, ibland ringräv och ibland någon annan. Bumpo utmärkte sig väldigt genom sin sena röst så jag är inte främmande för att någon kan ha valt att sia denne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar