Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Röstlista dag 4

20.54
Idahoe röstar på Lilltess
20.54 LenaH röstar på Lilltess
21.00 Paddington röstar på Lilltess
21.01 Matmissbrukaren röstar på Lilltess

Lillelorden - har inte sett något jag reagerat på, tvärtom tycker jag att röstningen kan tala till Lordens fördel.
Paddington - har jag redan skrivit en del om. Mina misstankar beror ju främst på gamla saker men även Paddans kommentar idag om att hon itne skulle vilja käka Lobelia (mitt ordval, hinner inte kolla ordagrant) är skum. MM verkar försvara Paddan med näbbar och klor. Det känns lite för mycket för att handla om två ulvar, så då är ju frågan om MM vet något om Paddan.

Koppen
FiaM
Idahoe
Snurrfian

Röstlista dag 4

20.54
Idahoe röstar på Lilltess
20.54 LenaH röstar på Lilltess
21.00 Paddington röstar på Lilltess
21:01 Matmissbrukaren röstar på Lilltess

Lilltess 4

Alla röster på Lilltess... alltså Lilltess har ju uttryckt sig väldigt konstigt men på ett sånt sätt att jag skrattat högt. Liksom argumentera för att någon har siat en som ond?! Funderar på om någon vet något om Lilltess eller om hon blir ett lätt offer pga sitt lustiga spel.

Ja, jag måste erkänna att jag håller med dig här. Jag är misstänksam emot Lilltess, men av samma anledningar som du nämner vet jag inte om jag känner mig tillräckligt säker för att lägga en röst där.

Ja, jag måste erkänna att jag håller med dig här. Jag är misstänksam emot Lilltess, men av samma anledningar som du nämner vet jag inte om jag känner mig tillräckligt säker för att lägga en röst där.
+ @Niyama Jag är definitivt inte 100 men känner att det bara finns ett sätt att få veta och vad än Lilltess visar sig vara så ger det förhoppningsvis svar om andra deltagare.

+ @Niyama Jag är definitivt inte 100 men känner att det bara finns ett sätt att få veta och vad än Lilltess visar sig vara så ger det förhoppningsvis svar om andra deltagare.
Alltså jag har tänkt att lägga min röst på Lilltess men just nu känns det väldigt osäkert, om hon nu är god, vem jag ska våga tro på då? Och vill jag i sådana fall gå med i drevet mot en god som lyan då sitter och skrattar sig harmynta åt att de goda gick på?

Var det inte du som skrev tidigare idag att eftersom Lobelia var den välsignade byfånen och hon blev käkad i natt så bör hon även ha varit ulvarnas val natten innan?

Jo, men sedan kom vi ju fram till att hennes skydd skulle ju kunna ha blivit stulet. Men sen förstår jag inte vad det har med saken att göra? Hon var ju fortfarande ett lyckat käk för ulvarna, varesig de provade att käka en eller två gånger?

Alltså jag har tänkt att lägga min röst på Lilltess men just nu känns det väldigt osäkert, om hon nu är god, vem jag ska våga tro på då? Och vill jag i sådana fall gå med i drevet mot en god som lyan då sitter och skrattar sig harmynta åt att de goda gick på?
Min mardröm är att hon är god tjuv och ingen hade en aning. :crazy:

Varför är just det en mardröm? Du vet ju inte vilken av de goda rollerna hon eventuellt kan ha? Varför skulle ficktjuven vara så mycket mer värdefull?
Om vi leker med tanken att ulvarnas misslyckade käk beror på att en god tjuv stal det, så är det ju förbrukat. Vad kan tjuven då göra mer än stjäla inom sitt eget lag så att säga?

Eftersom jag tydligen suger på att leta onda ska jag nu byta taktik och börja leta goda istället:

Jag vill ju gärna att @Niyama är god, hon känns god :arghh: men det stör mig lite att hon är misstänksam mot @Paddington som jag också vill sätta åt det godare hållet efter en del vettiga teoriinlägg. På nåt sätt måste jag ju bestämma mig för vem som är god. Liksom. Typ. :banghead:

Och sätter jag Paddan åt det godare hållet verkar det som jag får med @FiaM på köpet och likaså @Idahoe .

Jag vill ju också få in @Matmissbrukaren på den här båten för hon känns också god.

Vilka lämnar då detta resonemang?
@Lilltess - jag har inte velat misstänka henne för hon har en tendens att bli misstänkt pga spelstil men nånstans känns hon ändå luden nu.

@Snurrfian misstänker jag ju ALLTID och det gör mig också tveksam för jag har ju inga fakta.

@Koppen likaså, jag har alltid svårt att placera henne :crazy:

@Lillelorden har jag inte spelat med tidigare och har därför lite knepigt att få grepp om

@Hedinn känns alltid vettig för mig i sina resonemang, oavsett om hon är god eller ond och med hennes tidsbrist blir det ännu svårare.

Så - vem ska bort? Eller ska ingen bort?

Mycket känsla och väldigt lite förnuft. :banghead:

Men alltså hur tänker du här? Om du sätter Paddington som god så följer FiaM och Idahoe med där? Skulle inte förvåna mig om det är hela lyan du har med där i den kommentaren.

Och denna kommentaren, ska den hjälpa dig att inte bli misstänkt om jag nu ryker och jag visar min vara god?

Kan någonstans komma ihåg att ett par stycken varit inne på att LenaH skulle vara lite misstänkt och jag tror jag börjar hålla med.

Håller med. Och min jävla mobil vill inte multicitera så nu har jag glömt vad jag skulle skriva.
Jag kommer inte strömrösta och av största anledningen att jag inte tror Lilltess är ond. Möjligtvis tjuv, men jag är ff fundersam kring Hedinn tror att hon gav mig förklaring till sin frånvaro.
Så därför:
Koppen röstar på Hedinn

LenaH lade även en andra röst på någon som hon visste att det skulle bli ett drev på. (Mig då alltså) åh ju mer jag tänker på det ju skummare blir hon.

Varför är just det en mardröm? Du vet ju inte vilken av de goda rollerna hon eventuellt kan ha? Varför skulle ficktjuven vara så mycket mer värdefull?
Om vi leker med tanken att ulvarnas misslyckade käk beror på att en god tjuv stal det, så är det ju förbrukat. Vad kan tjuven då göra mer än stjäla inom sitt eget lag så att säga?
Ah, jag tänker lite ytligare än så, jag tänker mer att hon försökt meddela sig med goda sidan och att vi isf inte fattat. Dessutom - om en god tjuv stal käk borde hon väl använt det?

Håller med. Och min jävla mobil vill inte multicitera så nu har jag glömt vad jag skulle skriva.
Jag kommer inte strömrösta och av största anledningen att jag inte tror Lilltess är ond. Möjligtvis tjuv, men jag är ff fundersam kring Hedinn tror att hon gav mig förklaring till sin frånvaro.
Så därför:
Koppen röstar på Hedinn

Vad är skumt med Hedinn? Frånvaron tror jag verkligen inte är skum.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar