Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med tanke på att byfånen har ett beskydd utan änglens hjälp så har ulvarna försökt käka henne tidigare ju. Då vet vi varför det inte blev käk sist. Hon har ju även haft en sia så dags att kolla igenom hennes inlägg.

Hur kan vi veta det?

Det finns kan finnas många fler anledningar till att det inte blev käk igår - ängeln skyddade, brevbäraren hade delat ut ett beskydd, ficktjuven stal och åt inte (finns kanske fler varianter som jag kan komma på just nu) ... De enda som vet vem ulvarna försökte käka förra natten är ulvarna själva samt den som fått ta del av hela spioninfon. Det här inlägget får min radar att gå igång om dig (igen).

Men det står i beskrivningen att byfånen är skyddad ett käk? Om hon ska bli käkad så måste dom ha försökt att käka henne en gång innan. Dessutom kan man ju faktiskt veta det om man fått en spionrad tilldelad också så jag tycker du är lite snabb där till att hitta ulvspår, vilket faktiskt nu gör att du hamnar under min radar.

Här har vi hela eran konversation ang byfånen... Det vi vet är att byfånen hade ett skydd från början, så alternativen måste ju vara att antingen försökte lyan äta henne kvällen innan och misslyckades och sedan försökte med samma en gång till. Det andra alternativet är att tjuven stal byfånens beskydd, ulvarna försökte käka tjuven/någon annan som hade skydd antingen av ängel eller brevbärare, fick inget käk, gick vidare och lyckades istället käka byfånen som hade blivit bestulen på sitt skydd.

Kan även tillägga att jag förstår, jag vet själv hur svårt det är att få grepp om någon som knappt är aktiv, men det här var inget jag direkt kunde förutspå.

Tråkigt att det har kört ihop sig för dig! Hoppas du får tid att leka snart då jag ser fram emot dina kommentarer :). Tillsvidare sätter jag dig som neutral. :D Tycker att det är bra att du meddelar så att man slipper fundera på om du bara försöker smyga under radar eller om det är något annat. :up:

Eftersom jag tydligen suger på att leta onda ska jag nu byta taktik och börja leta goda istället:

Jag vill ju gärna att @Niyama är god, hon känns god :arghh: men det stör mig lite att hon är misstänksam mot @Paddington som jag också vill sätta åt det godare hållet efter en del vettiga teoriinlägg. På nåt sätt måste jag ju bestämma mig för vem som är god. Liksom. Typ. :banghead:

Och sätter jag Paddan åt det godare hållet verkar det som jag får med @FiaM på köpet och likaså @Idahoe .

Jag vill ju också få in @Matmissbrukaren på den här båten för hon känns också god.

Vilka lämnar då detta resonemang?
@Lilltess - jag har inte velat misstänka henne för hon har en tendens att bli misstänkt pga spelstil men nånstans känns hon ändå luden nu.

@Snurrfian misstänker jag ju ALLTID och det gör mig också tveksam för jag har ju inga fakta.

@Koppen likaså, jag har alltid svårt att placera henne :crazy:

@Lillelorden har jag inte spelat med tidigare och har därför lite knepigt att få grepp om

@Hedinn känns alltid vettig för mig i sina resonemang, oavsett om hon är god eller ond och med hennes tidsbrist blir det ännu svårare.

Så - vem ska bort? Eller ska ingen bort?

Mycket känsla och väldigt lite förnuft. :banghead:

Det gör nog jag också egentligen, jag har bara starkare misstankar mot Lilltess :)

Å nu blev mina misstankar mot Lilltess snäppet högre eftersom jag tycker du kommer med vettiga tankar. Allt stämmer ju som du skrivit om henne.
Det enda vi inte vet än är om hon är god ute på väldigt hal is, eller en ulv som helt enkelt spelar förvirrad och kör på den linjen.
Som du säger, mycket försvar men samtidigt så har jag också fått göra det lite grann, men har ändå hunnit med att syna andra och inte ägnat hela tiden åt försvar istället för att komma med teorier. Samtidigt var det ju Lilltess som startade igång en del misstankar mot mig :cautious:

när jag haft förmånen att få sia har jag siat den/de som utmärkt sig på något vis och som jag vill ha klarhet var jag har, ibland ringräv och ibland någon annan. Bumpo utmärkte sig väldigt genom sin sena röst så jag är inte främmande för att någon kan ha valt att sia denne.
Jag tyckte inte alls att den rösten var speciellt utmärkande men åas är jag kanske färgad av det sett ut så de tre senaste lekarna. Jag var nog mer förvånad över att den alls kom.

Som jag känner just nu är Lilltess och Paddington de som jag misstänker mest just nu, Lilltess för att hon har väldigt svårt att få fram vad hon egentligen menar. Alternativet är att hon har siat någon/fått veta något genom en spionrad och har svårt att få fram en vettig teori, men då vet jag faktiskt inte åt vilket håll hon försöker peka.
Paddington för sin lite märkliga förklaring varför hon som ulv inte skulle ha käkat lobelia. Den kändes minst sagt udda och fick mig att börja fundera för jag hade som många andra börjat sätta Paddington åt det goda hållet...

Å nu blev mina misstankar mot Lilltess snäppet högre eftersom jag tycker du kommer med vettiga tankar. Allt stämmer ju som du skrivit om henne.
Det enda vi inte vet än är om hon är god ute på väldigt hal is, eller en ulv som helt enkelt spelar förvirrad och kör på den linjen.
Som du säger, mycket försvar men samtidigt så har jag också fått göra det lite grann, men har ändå hunnit med att syna andra och inte ägnat hela tiden åt försvar istället för att komma med teorier. Samtidigt var det ju Lilltess som startade igång en del misstankar mot mig :cautious:
Angående det fetmarkerade: Ja så är det ju. Hon kan ju absolut vara god som är ute och cyklar, men just nu känns hennes beteende helskumt

Efter att ha läst @Lilltess teoriinlägg så inser jag att hon och jag har i princip motsatta tankar om samtliga spelare. Utom möjligtvis Niyama vilket stör mig lite.

Jag börjar känna att det är som två grupper nu av spelare och antingen så har jag hyfsat rätt eller så har jag förväxlat de två grupperingarna. Finns bara ett sätt att få veta:

LenaH röstar på Lilltess och ser vad som händer.

Senast ändrad:
Som jag känner just nu är Lilltess och Paddington de som jag misstänker mest just nu, Lilltess för att hon har väldigt svårt att få fram vad hon egentligen menar. Alternativet är att hon har siat någon/fått veta något genom en spionrad och har svårt att få fram en vettig teori, men då vet jag faktiskt inte åt vilket håll hon försöker peka.
Paddington för sin lite märkliga förklaring varför hon som ulv inte skulle ha käkat lobelia. Den kändes minst sagt udda och fick mig att börja fundera för jag hade som många andra börjat sätta Paddington åt det goda hållet...

Röstar du på Paddington idag så kommer du högt upp på min misstankelista!

Jag köper absolut Paddingtons förklaring till varför hon skulle velat ha kvar Lobelia i spelet. Som god vill man gärna ha någon annan i leken som tror/vet att man är god.

Till exempel.

Lobelia vet att Paddington är god. Och Paddington har fattat att Lobelia eventuellt siat henne och tror då Lobelia är god.
Samtidigt så sätter både jag och FiaM Paddington på goda sidan och för min del som det ser ut nu även Niyama och Idahoe.

Det ger alltså mig 5 goda plus mig själv i leken.
Nog fan fattar jag varför hon hade velat ha kvar henne i leken.

Fortsätter där jag började innan...
Niyama
Matmissbrukaren - röstat: Cirkus - Bumpo - Habina. Rösten på Habina kom så sent så det kan mycket väl vara försök till alibi. Rösten på Cirkus las två minuter innan Paddan ändrade till Cirkus, ville rädda kollegor? Har inte reagerat på så mycket med MM men igår reagerade jag på att det kändes som att hon ville ha Paddan som god och Lillelorden som ond, att hon tyckte Lorden smög under radarn vilket jag inte höll med om. Vet inte var jag har MM.
Lilltess - röstat Paddan - Koppen - Idahoe. Eftersom jag tycker Paddan betedde sig urskumt dag 1 så känns inte den rösten så konstig. Även Koppen har jag reagerat på men nu minns jag inte av vilken anledning Lilltess röstade på Koppen. Rösten på Idahoe då? Förhoppning om att Habina skulle kunna räddas, eller god som helt enkelt misstänkte Idahoe mer? Ser att Lilltess varit inblandad i många diskussioner som jag inte riktigt fattar, det känns rörigt. Fattar inte heller att det låter som att hon vill ha det till att Lobelia siat henne som ond?! :rofl: Ingen aning när det gäller Lilltess heller.

LenaH - röstat: Snurris - bumpo - Idahoe. Jag hinner inte läsa alla röstmotiveringarna nu, men jag kan inte minnas att jag reagerat på nåt särskilt. Ang. bumpo så förstår jag verkligen att man lessnar på hennes inaktivitet. Samtidigt för det ju inte direkt leken framåt att rösta på nån pga det eftersom det finns så lite att utläsa ur den röstningen då. Alltså, det blir lite märkligt att rösta på en inaktiv spelare för att inaktiva spelare inte för leken framåt men själv bidra till en röstning som inte för leken framåt.

Hedinn - röstat: Cirkus - Habina - Habina. Dag två var det redan ganska säkert att bumpo skulle ryka och dag tre var Habina redan körd när Hedinn röstade. Vet inte vart jag har Hedinn, men jag är övertygad om att hennes bristande aktivitet inte har med rollen att göra. Hedinn brukar knappast bli smygande för att hon har en viss roll.

FiaM
Lillelorden
Idahoe
Snurrfian
Paddington
Koppen

Jag kan lika gärna rösta nu jag med. Jag tycker en del bitar fallit på plats idag och eftersom jag håller Idahoe åt det goda hållet och hon nu lagt röster på Lilltess tre dagar i rad så måste det finnas någon substans bakom det beslutet. Jag tycker också Lilltess försökt sprida lösa misstankar åt flera olika håll idag och slutligen det konstiga inlägget att Lobelia bör ha siat henne som ond?

Paddington röstar på Lilltess

Jag kommer också lägga min röst nu eftersom Idahoe gav mig dom svar jag sökte om Lilltess.

Mina teorier finns här

Så här kommer lite tankar från mig.

Niyama

Har röstat på Habina i alla tre dl som varit och det pekar på att hon skulle vara åt goda hållet, men samtidigt är hon rutinerad spelare och jag tror inte hon drar sig för att rösta så på en kollega. Men jag ser ändå ingen logik i att försöka få ut en kollega på det viset för att skaffa sig alibi. Hon är neutral mot god för min del.

Lilltess
Vi hade en liten diskussion för någon dag sen men jag tycker vi förstod varandra där så det är inget som pekar på att hon skulle vara ond. Hon förstod inte riktigt vad det var alla hade reagerat på vad det gäller Habina och det ifrågasätter Lobelia och tycker hon är skum pga det. Jag hade dock själv kunnat skriva så om jag inte fattade vad folk går på men inte ser själv. Alla tänker olika. Hon ställer frågor och söker svar och jag kan inte se något misstänksamt med henne just nu men hon är en jag håller koll på. Lite osäker på var jag ska placera henne men hon får vara neutral för tillfället.

Snurrfian
Snurrfian är någon jag inte haft så stor koll på och jag känner att jag måste kika närmare på henne men hon känns ändå lite skum. Dock talar hennes röststatistik för hennes fördel. Men första rösten säger egentligen ingenting, andra rösten är en lätt röst att lägga på en god i det läget som var just mot Bumpo då. Hennes tredje röst kan mycket väl vara ett alibi. Någon jag kommer ha koll på.

Paddington
Var ska man börja? Jag tycker inte det är skumt att hon räddade sig själv första dagen. Man vet vad man har för roll och som god skulle nog vem som helst rädda sig själv i det läget. Men det skulle visserligen en ulv göra också. Jag tycker att hennes röstmotivering är svag men det är en förstadagsröst. Man tar vad man hittar. Sedan tror jag att Lobelia har siat henne, förmodligen för hennes räddning. Hon hade henne på godsidan och Paddington röstade även på Habina vilket är ett plus. Igår kväll tycker jag hon kom med vettiga tankar och det är lite skrämmande eftersom jag håller med henne i mycket och det gör mig misstänksam men just nu är hon neutral mot goda hållet.

Koppen
Koppen är någon jag inte alltid förstår mig på. Tyckte det var skumt häromdagen när hon skrev att hon hade funderingar men skrev inte ut dom. Hon kom dock in senare med sina tankar. Hon brukar kännas lite mer på hugget och ha kortare teorier när hon är ond, så just det gör att jag håller henne neutral för stunden.

LenaH
Någon jag måste kika närmare på. Säger att hon har lite tidsbrist men jag tycker ändå hon känns lite skum. Men jag kan inte uttala mig utan får som sagt ta en närmare titt.

Lillelorden
Tyckte först att hon smög rätt så bra i kulisserna och Lobelia ville kika närmare på henne igår vilket jag också ville, men hon har kommit med en del tankar nu och skulle återkomma senare ikväll med fler. Om hon inte skrivit medans jag skrivit detta inlägget.

Idahoe
Har gått förbi mig totalt. Och det innebär att hon smygt riktigt bra under radarn för min del. Kan inte säga något utan måste kolla mer på henne.

Hedinn
Hennes röststatistik talar för hennes godhet men hon kan likagärna vara ledar vargen som håller sig rätt neutral i leken. Ifrågasätter dock en del och har lite tankar så jag sätter henne som neutral just för tillfället.

FiaM
Jag har varit lite osäker på henne fram tills idag. Hon är också en av dom som inte varit jätteaktiv, men när hon har skrivit har hon kommit med bra tankar. Att hon satte Paddington mot goda hållet idag gjorde att jag fick lite bättre vibbar från henne med tanke på att jag själv håller Paddington neutral mot god då jag tror hon är siad. Men kollar jag på hennes röststatistik så är den inte till hennes fördel med ströröster och en alibiröst på Habina när hon såg vart det brakade hän? Men hon är neutral än så länge.

Matmissbrukaren röstar på Lilltess

Jag kan lika gärna rösta nu jag med. Jag tycker en del bitar fallit på plats idag och eftersom jag håller Idahoe åt det goda hållet och hon nu lagt röster på Lilltess tre dagar i rad så måste det finnas någon substans bakom det beslutet. Jag tycker också Lilltess försökt sprida lösa misstankar åt flera olika håll idag och slutligen det konstiga inlägget att Lobelia bör ha siat henne som ond?

Paddington röstar på Lilltess

Varför håller du Idahoe åt det goda hållet? Om du har skrivit det så får du gärna hänvisa till det :)

Alla röster på Lilltess... alltså Lilltess har ju uttryckt sig väldigt konstigt men på ett sånt sätt att jag skrattat högt. Liksom argumentera för att någon har siat en som ond?! Funderar på om någon vet något om Lilltess eller om hon blir ett lätt offer pga sitt lustiga spel.

Röstar du på Paddington idag så kommer du högt upp på min misstankelista!

Jag köper absolut Paddingtons förklaring till varför hon skulle velat ha kvar Lobelia i spelet. Som god vill man gärna ha någon annan i leken som tror/vet att man är god.

Till exempel.

Lobelia vet att Paddington är god. Och Paddington har fattat att Lobelia eventuellt siat henne och tror då Lobelia är god.
Samtidigt så sätter både jag och FiaM Paddington på goda sidan och för min del som det ser ut nu även Niyama och Idahoe.

Det ger alltså mig 5 goda plus mig själv i leken.
Nog fan fattar jag varför hon hade velat ha kvar henne i leken.
Fast problemet var ju snarast varför Paddington som ond ville ha kvar Lobelia i leken... Ditt perspektiv är ju enbart om paddington är god, och det har jag inte fått bevisat för mig... Så antingen vet du något som jag inte vet eller så är paddington och du i lyan och nu ser en möjlighet till att få ut Lilltess... Eller väljer att offra lilltess för att rädda er själva. Käckt hot dessutom, röstar du på paddington så blir du misstänkt... O_o

Vi vet inte om Lobelia har siat Paddington god, hon kan mycket väl ha siat någon helt annan men ändå sett paddington som god, det är ju fler som anser det utan att ha kunnat sia... Ditt utbrott får mig verkligen att fundera över dagens utveckling...

Varför håller du Idahoe åt det goda hållet? Om du har skrivit det så får du gärna hänvisa till det :)

Idahoe har röstat Paddington, Lilltess, Lilltess. Tycker hon kommer m vettiga tankar och teorier och vi har till stor del liknande funderingar (vet inte om det är bra el dåligt), men håller henne åt det godare hållet just nu.

Tog bort mina teorier om övriga deltagare i inlägget för att det skulle bli lättare att se vad jag skrivit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar