Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är lite märkligt att du väljer att lyfta det själv? Är det ett sätt att bli godförklarad av oss andra? Och ja det är även lite märkligt att @Matmissbrukaren väljer att inte ta upp det...

Du får förtydliga det du säger jag inte tagit upp. Eller så kanske det står i mitt teoriinlägg jag skrev nyss. Hur som vill jag få bemöta din tankegång :)

Jag känner att jag står kvar där jag var igår, de jag fortfarande reagerar på är @Snurrfian , @Lilltess , @Koppen och @Idahoe .
Tyvärr ser jag inte heller nu några tydliga tecken på ondska utan det är mest en känsla och sånt tycker jag är trams. :p Det är dessutom spelare jag brukar reagera på oavsett roll (precis som med Habina) och jag vill inte agera på det för min känsla är ju inte underbyggd av hårda fakta.

Jag vill gärna att @Niyama är god, likadant med @Matmissbrukaren och @Lobelia men jag är lika osäker där.

På tveksamsidan har jag @Paddington , @Lillelorden , @Hedinn och @FiaM .

Vad är det som gör att du reagerar på Snurrfian och är tveksam på Lillelorden?

Ja det kan man ju tycka. Men jag tycker själv att det är märkligt att hon åker ut och jag försvinner helt och blir ännu mer osynlig. Såklart vill ju jag uppmärksammas för när jag kommer med en teori hoppas jag att fler ska kolla ordentligt. Ni vet ju inte om jag sitter på något facit eller om jag uppmärksammar något som ingen annan gör.
Nu blir det ännu mer märkligt? Du vill alltså uppmärksamma att Lobelia som eventuellt hade siat någon ifrågasatte dig och att ingen har följt upp det spåret? Vad är din teori? För som jag läser den där teorin så borde du vara ond och det blir väldigt märkligt att du vill uppmärksamma det? Eller är det så att du är ond, men vill få folk att tro motsatsen genom att dra fram teorin själv?

Okej.

Paddington var jag ganska misstänksam emot från början, det var nog en kombination av mina dåliga vibbar av första röstningens motivering och en i mitt tycke okaraktäristiskt låg aktivitet. Nu tycker jag nog att hon plockat upp en del med bättre teorier och håller henne mer neutral.

Snurrfian känns hal. Kanske är det bara hennes spelstil, men hon har skiftat mellan ond/god/osäker för mig från timme till timme ungefär. :D
Just nu utan att ha möjlighet att läsa på flera ställen samtidigt osv så har jag svårt att peka på exakta turning points, men jag har haft väldigt pendlande "vibbar".

Idahoe återigen behöver jag läsa igenom leken bättre för att få någon riktigt uppfattning. Har inte registrerat någonting som utstickande åt något håll - vilket ju inte heller behöver vara bra. Håller för tillfället för neutral.

Lilltess har jag tänkt som neutral under i princip hela leken vad jag minns, men börjar fundera. Jag kan inte minnas att jag registrerat så mycket egna teorier utan hon har spenderat många inlägg på att försvara sig. Känns som om hon ligger ganska lågt och anstränger sig för att inte sticka ut, kommer med en del ifrågasättanden men av ganska "ofarlig" karaktär, så att säga.
Rösterna då. Första dagen lade hon en tredje röst på Paddington när onda Habina hade två röster. För att försöka väga över?
Likadant igår när Habina och Snurrfian hade två röster var så la Lilltess en andra röst på Idahoe. Kanske en förhoppning om lottning? Om så är fallet blir jag genast mer misstänksam mot Snurrfian också, om Lilltess är i lyan och Snurrfian inte är det hade ju LT lätt kunnat lägga en övervägande röst på Snurrfian i det läget.
Eller är jag smått paranoid nu? :p

Sammanfattningsvis: Jag har inga starka övertygelser alls så här långt i leken. Har ju haft både lite rätt (angående Habina) och fel (angående tex Lobelia). Tycker att leken haft lite substans än så länge, andra dagens röstning gav ju som sagt inte så jättemycket matnyttigt och lynchen av Habina igår var såpass övervägande att den känns svår att tyda någonting klart ur.

Känner mig väldigt osäker inför kvällens röstning måste jag säga.

Vad fick dig att skriva om Lobelia helt plötsligt igår Paddington? Det är vad jag kan hitta nästan enda gången nu nämner henne och det känns lite märkligt? Speciellt när hon strax därefter blir käkad, det får mig att fundera på om det här är ett försök att göra dig ett alibi en stund innan käket?

Som jag skrev i inlägg #558 igår så var det först igår jag hade tid att verkligen sätta mig in i leken och innan igår var det flera personer jag knappt nämnt i mina inlägg.

Sedan är ju frågan vad jag skulle vinna på att käka någon som hållit mig åt det goda hållet sedan omkring dag2? En sådan person vill man väl verkligen behålla i leken, eller??

Du får förtydliga det du säger jag inte tagit upp. Eller så kanske det står i mitt teoriinlägg jag skrev nyss. Hur som vill jag få bemöta din tankegång :)
Det är snarast Lilltess tankegång:
Vad tycker du om att MM funderar på att Lobelia kan ha siat Habina niyama eller Paddington när hon i själva verket har gått väldigt hårt på mot mig? Eller är det bara jag som upplevt att jag blev mest grillad? :p
Och det kan mycket väl vara så att du inte ens tyckte att Lobelia gick särskilt hårt åt Lilltess...

Som jag skrev i inlägg #558 igår så var det först igår jag hade tid att verkligen sätta mig in i leken och innan igår var det flera personer jag knappt nämnt i mina inlägg.

Sedan är ju frågan vad jag skulle vinna på att käka någon som hållit mig åt det goda hållet sedan omkring dag2? En sådan person vill man väl verkligen behålla i leken, eller??
Eller inte, för precis som du säger så ger det dig ett alibi, inte skulle du käka någon som håller dig för god? Men visst det kan vara ett sammanträffande, det stod ut lite när jag gick igenom leken bara...

@Matmissbrukaren varför tror du att Lobelia har siat paddington?

Jag tror det är någon av Habina, Niyama och Paddington.
Jag tror hon valde att sia någon redan första natten för det hade jag själv gjort om jag bara fick sia en gång.
Jag tror inte det är Habina för hon hade redan lite tankegångar om henne och sedan blev Habina mer och mer skum och jag tror Lobelia gick på Habinas skumhet när hon grillade henne.

Niyama satte hon mot goda sidan eftersom hon röstat på Habina alla gångerna och hon satte henne först mot goda hållet igår efter hennes tredje röst på Habina, så jag tror hon satte henne åt goda hållet pga hennes röststatistik.

Paddington hade många ögon på sig från början men det har lugnat ner sig även om vissa fortfarande har koll på henne. Hade Lobelia siat henne som ond så hade hon visat det. Nu satte Lobelia henne mot goda hållet och jag kan inte se någon annan anledning att kunna göra det utan att veta hennes roll. Hon hade ju inget misstänkt på henne alls.

Hur tänkte du här? Lyan gick utan mat en dag så prio 1 var antagligen att lyckas med käket. Jag har nog aldrig undvikit att käka någon för att personen håller mig som god.

Nu blir det ännu mer märkligt? Du vill alltså uppmärksamma att Lobelia som eventuellt hade siat någon ifrågasatte dig och att ingen har följt upp det spåret? Vad är din teori? För som jag läser den där teorin så borde du vara ond och det blir väldigt märkligt att du vill uppmärksamma det? Eller är det så att du är ond, men vill få folk att tro motsatsen genom att dra fram teorin själv?

Ja det är ju klart att det kan va så. Man kan ju vända och vrida på allt. Nu vet jag att det inte är så som i det senaste du skrev. Sedan var det egentligen inte det jag ville dra upp från början utan varför hon trodde att de andra var siade och inte jag. Fast och andra sidan kan de ju siat mig och då förmodat att lobelia inte siat mig.

Jag tror hon valde att sia någon redan första natten för det hade jag själv gjort om jag bara fick sia en gång.
Jag tror inte det är Habina för hon hade redan lite tankegångar om henne och sedan blev Habina mer och mer skum och jag tror Lobelia gick på Habinas skumhet när hon grillade henne.

Niyama satte hon mot goda sidan eftersom hon röstat på Habina alla gångerna och hon satte henne först mot goda hållet igår efter hennes tredje röst på Habina, så jag tror hon satte henne åt goda hållet pga hennes röststatistik.

Paddington hade många ögon på sig från början men det har lugnat ner sig även om vissa fortfarande har koll på henne. Hade Lobelia siat henne som ond så hade hon visat det. Nu satte Lobelia henne mot goda hållet och jag kan inte se någon annan anledning att kunna göra det utan att veta hennes roll. Hon hade ju inget misstänkt på henne alls.

Jag håller på att läsa ikapp så jag har inte läst igenom Lobelias inlägg igen, men Paddan var ju ganska misstänkt dag 1 så det verkar ju inte helt orimligt att hon blivit siad.

Ja det är ju klart att det kan va så. Man kan ju vända och vrida på allt. Nu vet jag att det inte är så som i det senaste du skrev. Sedan var det egentligen inte det jag ville dra upp från början utan varför hon trodde att de andra var siade och inte jag. Fast och andra sidan kan de ju siat mig och då förmodat att lobelia inte siat mig.
Vilka dem? Kan du försöka utveckla lite mer vad du menar för det blir bara knepigare och knepigare för mig...

Vilka dem? Kan du försöka utveckla lite mer vad du menar för det blir bara knepigare och knepigare för mig...

Här frågar ju jag vad lillelorden tycker om att MM tror att lobelia har siat Habina niyama eller Paddington (dem). Varför jag frågade var för lillelorden hade lite tankar om MM och därför skulle jag vilja höra mer specifikt vad hon tyckte om detta

@Lillelorden Jag tycker också koppen har hamnat mer på den neutrala sidan nu då hon kommit med bra funderingar som i te verkar påverkad av andra.

Vad tycker du om att MM funderar på att Lobelia kan ha siat Habina niyama eller Paddington när hon i själva verket har gått väldigt hårt på mot mig? Eller är det bara jag som upplevt att jag blev mest grillad? :p

Under dagen har det inte hänt något särskilt som ändrar mina tankar från i förmiddags.
Men jag skulle gärna se @LenaH förklara varför hon misstänker mig. Hennes frånvaro känns sådär.

Även Lilltess resonemang just nu känns udda... återkommer efter middagen :)

Det är snarast Lilltess tankegång:

Och det kan mycket väl vara så att du inte ens tyckte att Lobelia gick särskilt hårt åt Lilltess...

Jag gissar att det var denna fråga du ville ha svar på?

Här frågar ju jag vad lillelorden tycker om att MM tror att lobelia har siat Habina niyama eller Paddington (dem). Varför jag frågade var för lillelorden hade lite tankar om MM och därför skulle jag vilja höra mer specifikt vad hon tyckte om detta
Hur ska lillelorden kunna svara på hur MM tänker? Och MM har ju förklarat att hon tror att Lobelia har siat Paddington och varför hon tror det. Att jag sen inte är helt säker på att MM har rätt i sina gissningar är en hel annat sak.

Hur ska lillelorden kunna svara på hur MM tänker? Och MM har ju förklarat att hon tror att Lobelia har siat Paddington och varför hon tror det. Att jag sen inte är helt säker på att MM har rätt i sina gissningar är en hel annat sak.

Men va? Jag undrade vad hon tyckte, om hon höll med eller om hon tyckte att det var knasigt tänkt, typ. Inte varför MM tänkte så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar