Okej.
Paddington var jag ganska misstänksam emot från början, det var nog en kombination av mina dåliga vibbar av första röstningens motivering och en i mitt tycke okaraktäristiskt låg aktivitet. Nu tycker jag nog att hon plockat upp en del med bättre teorier och håller henne mer neutral.
Snurrfian känns hal. Kanske är det bara hennes spelstil, men hon har skiftat mellan ond/god/osäker för mig från timme till timme ungefär.
Just nu utan att ha möjlighet att läsa på flera ställen samtidigt osv så har jag svårt att peka på exakta turning points, men jag har haft väldigt pendlande "vibbar".
Idahoe återigen behöver jag läsa igenom leken bättre för att få någon riktigt uppfattning. Har inte registrerat någonting som utstickande åt något håll - vilket ju inte heller behöver vara bra. Håller för tillfället för neutral.
Lilltess har jag tänkt som neutral under i princip hela leken vad jag minns, men börjar fundera. Jag kan inte minnas att jag registrerat så mycket egna teorier utan hon har spenderat många inlägg på att försvara sig. Känns som om hon ligger ganska lågt och anstränger sig för att inte sticka ut, kommer med en del ifrågasättanden men av ganska "ofarlig" karaktär, så att säga.
Rösterna då. Första dagen lade hon en tredje röst på Paddington när onda Habina hade två röster. För att försöka väga över?
Likadant igår när Habina och Snurrfian hade två röster var så la Lilltess en andra röst på Idahoe. Kanske en förhoppning om lottning? Om så är fallet blir jag genast mer misstänksam mot Snurrfian också, om Lilltess är i lyan och Snurrfian inte är det hade ju LT lätt kunnat lägga en övervägande röst på Snurrfian i det läget.
Eller är jag smått paranoid nu?
Sammanfattningsvis: Jag har inga starka övertygelser alls så här långt i leken. Har ju haft både lite rätt (angående Habina) och fel (angående tex Lobelia). Tycker att leken haft lite substans än så länge, andra dagens röstning gav ju som sagt inte så jättemycket matnyttigt och lynchen av Habina igår var såpass övervägande att den känns svår att tyda någonting klart ur.
Känner mig väldigt osäker inför kvällens röstning måste jag säga.