Jaaa hörni.
Skulle göra iordning mig för att åka till tjejmiddag. Han flyttade på ett block på sängen för att fixa tvätt. Mitt brev ramlade ut.
(Jag var på toa)
Så ja. Det gick ju inte som planerat. Hamnade såklart i diskussion. Han vill (fullt förståeligt) ha anledningar, saker han kan göra för att fixa det, etc etc. Jag försökte stå på mig med att ingen anledning kommer vara god nog så länge inte han också vill göra slut. Att det är så jag känner, att jag inte vill fortsätta vårt förhållande.
Han tycker jag har fel, att jag enbart grundar det på barnfrågan där han inte ens vet själv vad han vill. Jag försöker säga att även om han sedan kommer fram till att han inte vill ha barn så vill jag ändå inte fortsätta vårt förhållande.
Slutade med att vi pratade om att separera (hans förslag) totalt, ett tag. 2-3månader säg.
Då har vi iaf gett det lite mer TID. Han känner att han får tid att tänka, och hoppas ju att jag efter så lång tid ska inse mitt misstag, att jag saknar honom och inte vill leva mitt liv utan honom.
Framhöll att tänk om det inte ändrar något då, att jag ändå tycker att mitt liv är bättre när vi inte har varandra i det? "Ja, men då har du iaf verkligen tänkt på det, då är det inte bara att du behöver ordentligt med tid för dig själv. Och då får jag acceptera det."
(förstår hans tankegång, due to tidigare diskussioner oss emellan)
Jag sa att vi kunde prata om det iaf.
För jag kunde ändå inte bara slänga igen dörren och gå. För mig känns det som ett mellanting mellan att diskutera slutet på förhållandet och att bara lämna ett brev.
Isf får han ju börja flytta ut (lär åka till England för boende) och båda lever utan kontakt med varandra ett tag framöver. Jag lever livet själv och befäster med mina vänner att det är slut, vänjer mig att vara själv (fan vad SKÖNT) och får väl sen.. Ringa? Messenger? Och säga att jag inte har ändrat mig. Då har han iaf redan flyttat ut till stor del
Vid separation är det han som får flytta sig.
Blev väldigt långt och svamligt nu, väldigt nära inpå att det hände.. Men ändå skönt att få ur sig tankarna. Vi ska prata mer om separation imorgon.