Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Underbara bilder. Håller också tummarna för er nästa vecka. Kommer sitta som på nålar!
:love::bump:

Svarar eftersom jag vet :p

Inget Briar, han är e. Florencio I - Bolero (e. Bernstein) - Pajazzo

Stella är i 8e månaden, äter 1000 smb rp och 125 MJ. Typ mat för ett litet fullblod. :p Det vill säga 16-18 kg silage och lite kraftfoder på det.
Jag fick öka upp maten redan i 5 månaden för att hon blev mager. Hon åt 60-70 MJ när vi tävlade.

Missade helt att Saigon och Jovius svarat.

Jag har känt sprattel och spark en gång. Jag tror inte att hon kastat, hursom finns det inte så mycket att göra åt saken. :)
Herr veterinär får titta på henne när hon ska få sin sista spruta om ett par veckor i månad 9. Saigon, jo jag har försått att
förstagångarna kan vara små. :)

När mitt sto skulle ha sitt första föl trodde jag 100% att hon kastat för hon såg inge fetare ut än de andra i hagen som också gick på fri tillgång på hösilage(lösdrift)

Men ut kom det en hingstunge en dag ändå och han var till och med stor för att vara föl. SÅ hur de gick ihop vette tusan haha.

Så hästr behöver inte ha stor mage bar att ha föl i magen inte första fölet, ju mer föl de får dessto mer syns de tror jag. Det ser man ju på stuteriernas gamla avelsmärrar som haft 10 föl och ser ut at ha minst 4 föl i magen haha

Nu har det varit för mycket snyggingar i den här tråden. Mitt troll bjuder på lite annat. :angel:

st3-2.jpg

:D :D :D

Blää
st2-3.jpg

Som ni vet så kan hon ju se söt ut också.
st4-1.jpg

st1.jpg

(Innan någon får hjärtattack över att hennes hönät hänger lågt - hon har ringskor.)

:laugh: Han är min första och dock min sista uppfödning, men det är roligt att resultatet känns bra. Varit jätteintressant att följa allt från början, en upplevelse som jag är väldigt tacksam för.

Jättefin, men en riskabel chanstagning.
Nu ser det ut som du har fått det bästa av båda o inte en massa tofsar på benen:grin: snygg o med vackert huvud:bow:

'

:love:

Får trolla bort hönäten och den skitiga mulen på tränsbilden bra. ;)

Dressyrteamet, Tack å hennes vägnar.

Din var ju galet snygg i gult. :love:

Han är verkligen superfin. Hoppas på bättre lycka i år än förra året!

Alltid lika fin. Du tar väldigt bra bilder! Kul att se er i ridsporttidningen med;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 322
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 005
· Visningar
67 550
Senast: Sel
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 605
Senast: super
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka