Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Han är helt galet snygg. Det är så kul att få se bilder av en sådan klasshäst! :bump:

KL

Halvsuddig mobilbild från första ridturen för mig efter hästens skada. Kul att äntligen komma igång igen, känns som jag inte ridit på flera år.;)

elle-1.png

Gudar va kul att äntligen få se er ihop! Har hon skött sig nu när ni sätt igång henne eller hur har det gått med sadeltvången?

De har fått bra. Första gångerna vi la på sadel va hon extremt spänd, men hon har skött sig. Ingen Rodeo.

Verkligen superroligt! Nu vill vi se massa bilder för hon är så snygg:d En av mina bukefavoriter:D

Ha ha, tack. Jag älskar att fota, men de är svårt att fota när man själv rider. Får muta någon.

*KL*
Zorro räknas nu som frisk *peppar, peppar ta i trä!* och släpptes idag ihop med 10 andra hästar i den stora "betes" hagen på 20 hektar. Överlycklig häst som tog allt med ro och är en väldigt duktig flockhäst efter sin 4 år på lösdrift i Norge.

IMG_8317.jpg

IMG_8324.jpg

IMG_8334.jpg

IMG_8338red.jpg

IMG_8342.jpg

En nyfiken fråga bara :)

Varför rider du med huva? För att det är snyggt eller av annan anledning? (Nu antar jag att det är en huva och inte ett pannband i 2 rader för jag ser så illa utan mina glasögon haha)

Galet fin häst och jag gillar det orangea!

Anledningen till att jag rider med luva är i första hand praktisk - som så många andra hästar är hon känslig för insekter om öronen vår/sommar/höst och nu är det godkänt att tävla med luva - krävs inte längre dispens. (Sen är det estetiskt snyggt med ;) ). Och anledningen till att jag rider med den vintertid är för att det ska vara en fortsatt vanlig del i utrustningen för henne.

Tack så mkt! :love:

Jaså så de har ändrat reglerna gällande luva, det visste jag inte. Bra att veta, tack för info! :laugh:

Anledningen till att jag rider med luva är i första hand praktisk - som så många andra hästar är hon känslig för insekter om öronen vår/sommar/höst och nu är det godkänt att tävla med luva - krävs inte längre dispens. (Sen är det estetiskt snyggt med ;) ). Och anledningen till att jag rider med den vintertid är för att det ska vara en fortsatt vanlig del i utrustningen för henne.

Tack så mkt! :love:

Har också hört ändringen om flugluva
Fast i TR II 2012 står

Flughuva är endast tillåten efter dispens given av överdomare eller domarordförande. Dispensen gäller då alla deltagande hästar.

Saxat från ridsport.se

Har också hört ändringen om flugluva
Fast i TR II 2012 står

Flughuva är endast tillåten efter dispens given av överdomare eller domarordförande. Dispensen gäller då alla deltagande hästar.

Saxat från ridsport.se

Ja så var det år 2011 iaf när jag hade en häst det året som jag tävlade med och fick ha huva. Fick söka dispens inför varje start vi skulle göra. Är glad för att slippa krångla med det där nu iaf, men reglerna kanske har ändrats år 2012?

kl

Kanel och jag blev fotade i veckan! Underbart vårväder!
6941217935_5ef81c802e_b.jpg

foto: Katarina Willers

Nu har vi kommit in i en våg där allt fungerar och styrkan finns! Jättekul!:)

Helt Off Topic
Men vad är det för fräck nosgrimma du har?

Nyfiken....
/B

Min pollis fick löshoppa lite igår för ovanligheternas skull, han har som sagt sin egen stil när han tar sig över hindren, plus att han inte hoppat på länge så han va överladdad.

32894082.jpg

32894083.jpg

32894084.jpg

32894085.jpg

Ja som sagt han är ju ingen stilhoppare ;)

Här kommer några suddiga bilder från träningen, tagen från film, men man tager vad man haver :D

gonblicksbild72012-03-0104-08.png

gonblicksbild62012-03-0104-07.png

gonblicksbild52012-03-0104-01.png

gonblicksbild12012-03-0103-38.png

gonblicksbild42012-03-0103-58.png

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 322
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 005
· Visningar
67 520
Senast: Sel
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
8 585
Senast: Robina
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka