Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Vacker tass säger Jorunn:D

3mars12016.jpg

Haha! Söt! :)

KL

Måste bara visa en bild på min 3åring från häromdagen i ridhuset. Hon var jätteduktig, trots att vi i princip alltid rider ute i skogen och leker. Är stormförtjust i denna häst.. :love:

DSC_2163.jpg

Åh vad roligt att se en ridbild på er! Hon är jättefin din tjej!! Visst satsar ni på treårs?

Taack! Visst gör vi det, är anmälda och allt. Vi är relativt förberedda inför löshoppningen och ridmomentet, dock springer hon som en hösäck vid hand. Så det måste vi försöka ändra på.. :)

Hört något från Denni på senaste? Hade varit intressant att veta hur han utvecklas.

Hur ska jag få Stellas ben att se normala ut utan att ta fram klippmaskinen?!?! :rofl:
Jag försökte klippa lite med en sax idag, men till synes så är ju typ mer än hälften kvar. :cry:

ben-1.jpg

Tyvärr så är inte hennes hovskägg vinterpäls. (Från knät och ner.) :cool: Jag har ju alltid klippt henne året om,
så då har det gått att dra av benen regelbundet med maskin varannan vecka. Nu går det ju inte att klippa benen
med maskin när hon inte är klippt på kroppen. :p

Får visa fram gamla damen också, som iår ska få jobba som dressyrhäst :) Har sparkat igång lite försiktigt senaste halvåret efter en skada hon pådrog sig på terrängträning förra våren (vilket ledde till grenbyte) och idag har vi gjort våran första tävling på ungefär 1,5 år. Målet var att ha en lugn och avspänd häst som inte tokladdade och letade hinder. Tycker faktisk vi nådde vårat mål, procenten var inte mycket att jubla för, men det tar vi på en senare :) Här kommer lite bilder från oss

008-5.jpg

036-4.jpg

079-1.jpg

060-1.jpg

Och en sista som visar vad hon tyckte om att få komma ut igen
054-1.jpg

img_0804_183825144.jpg

img_1357_192311132.jpg

img_1612_171773928.jpg

Några månader gamla bilder men det bästa jag har just nu.Ser fram emot ute säsongen!:laugh:

*KL

Red Ninya igen idag med nya grejerna :D
Hon kändes jättekonstig i början när jag red, och efter en stund så tog jag av sadeln och jag + min kompis kände igenom henne lite och longerade henne för hon kändes ojämn/stel. Men det visade sig att hon nog bara hade otroligt mycket energi och var stel, för hon var sig själv igen efter att ha lekt rodeo på egen hand och sprungit av sig. När jag satt upp igen sedan var hon istället nästan trevligare än vanligt.

Tyvärr hade jag en dålig rid-dag och jag kände mig smått efterbliven på alltihop, men Ninya skötte sig fint :D

Trav
trav-1.jpg

Avtravning (sitter och håller fast i sadeln för att se huruvida det gick att svänga för bara benen)
travav.jpg

Taack! Visst gör vi det, är anmälda och allt. Vi är relativt förberedda inför löshoppningen och ridmomentet, dock springer hon som en hösäck vid hand. Så det måste vi försöka ändra på.. :)

Hört något från Denni på senaste? Hade varit intressant att veta hur han utvecklas.

Tror att Denni blivit valack nu i vinter annars har jag inte hört något. Han växer och frodas och gör inte så mycket mer än att äta:p.

Spännande inför treårs! Ska bli kul att se hur det går för Damino-ungarna. En kompis har också en treåring efter honom, men den rör sig tyvärr inte särskilt bra. Men den är mycket vacker!

Min lilla fick ett nytt pannband till vardagstränset
img_3436.jpg

På stallgången
img_3443.jpg

Lite skillnad mot den lilla räkan jag hämtade för två månader sedan..
img_2195.jpg

*KL*

senaste på varmblodsmärrn, nedsittning och på vanligt 2-delat bombersbett utan hysteriska slaganfall, jävlar i mej de går å rida på den där å :D
32898289.jpg

Vilken snygg häst, perfekt modell enligt mig :love:
Extra kul med en skäck också!

*kl
Kan bjuda på två halvkassa bilder från förr förra måndagens ridlektion. (20 feb) som inte gick så jäkla bra.

_3.jpg

fs_502727832_33361_1330902984.jpg

allt från mig :)

Uppdaterar lite från oss. Har börjat sätta igång, hon känns fin än så länge, undviker att rida för mycket på böjt spår, men hon känns fräsch just nu :)
Slänger in några bilder, är medveten om att hon är bakom lod på ridbilden.
Och ledsen för lite dålig kvalite, fick använda självutlösaren på iphonen;)
426134_10150713347418278_606113277_11220627_1973785664_a.jpg

426134_10150713347443278_606113277_11220628_354698159_n.jpg

426134_10150713347463278_159760913_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 319
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 004
· Visningar
67 432
Senast: Nikan
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
8 558
Senast: Robina
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka