Den rosa bildtråden

Det är väl lika bra att få detta undanstökat. Detta är en av bilderna från när jag ramlade på en dynghög i Vittaryd. Jag ler inte, därför att det skulle ha varit kul, men fotografens hejdlösa skratt och kommentarer fick mig att le en smula.

IMG_4384.webp

Enklast är nog att köpa en vit bomullsoverall och färga rosa. Inom parentes påminner vit overall mig om, att jag en gång slog vad om att jag skulle arbeta i vit overall en dag på en väns gård utan att få någon fläck. Tyvärr fick jag aldrig tillfälle att prova.

För att återgå till rosa overaller köpte jag den på bilden på en japansk sajt. Vet inte om den finns kvar. Fristads har åtminstone för några år sedan tillverkat sin klassiska bomullsoverall i vitt.
Jag tror det är en Fristads jag har. Den har hängt med sedan gymnasiet så det är rejält bra kvalité på den! Jag får se om jag hittar någon vit ☺️
Jag färgade min labbrock chockrosa :D
Och jag färgade mina kockbyxor lila när jag jobbade i kök 😁 De är ännu äldre än overallen för den kommer från restaurangen pappa hade 1995 och 1997-1998. Rätt säker på att de också är Fristads

Kolla med Datatekniksektionen på LTH, de som har hand om nollningen beställer rosa overaller till studenterna vid terminsstart varje höst. Jag har en i källaren full med märken.

IMG_9527.JPG

Jag har undrat vilka det är som är rosa. Det är väl bara teknologer som har overall i Lund?

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 183
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 062
Senast: Lyan
·
Kläder & Bli fin Hittade ingen aktuell tråd, så tänkte att jag skapar en. Vilken är din favoritparfym? Använder du alltid en och samma? Varierar...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
4 667
Senast: Exile
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
430
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka