Har hunnit lukta på tre nya idag.

Tom Ford - Tobacco vanille
På papper luktar den ja, lite rökig vanilj, ganska gott men jag tycker den känns alldeles för maskulin för att jag ska vara bekväm med det. Tänker prova den på sambon och se hur den utvecklar sig där.

Tom Ford - Noir de noir
Så fort jag luktade på pappret så slungades jag tillbaka i tiden till när jag satt på den lilla snurrpallen i badrummet hos mormor och morfar och lekte med diverse borstar, kammar och grejer i den stora badrumslådan. På bänken stod en spegelbricka med flera kristallföremål, skålar burkar och flaskor. I en av flaskorna var en parfym och den här luktar EXAKT som den.

I alla fall direkt på pappret är den verkligen unisex, jag kan inte avgöra om den här skulle passa män eller kvinnor bäst. Jag tycker den luktar gott (men lite omodernt) men vet inte hur mycket av det som bara är nostalgi. Mormor har varit död i 14 år och morfar i närmare 25 och blev lite påmind om att den tiden ju är borta för evigt.

By Killian - Woman in gold
Denna sprejade jag i nacken och på handleden imorse vid 6-tiden. Då Luktade generiskt på något sätt, jag kunde inte avgöra någon särskild doft. Den liknade lite de andra jag luktat på men liksom.. mindre? Efter mindre än 5 timmar var lukten helt borta från min hud något som ändå inte känns okej för en parfym där 50 ml kostar drygt 2500 kr. Blir tumme ner på denna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka