Jag har inte provat den själv men snubblade förut över en konversation "på internet" där de pratade om Zoologist - Squid som tydligen ska lukta väldigt starkt av rosépeppar
Då jag ändå tänkte beställa lite andra samples och denna fanns så åkte den med av ren nyfikenhet. Själva vätskan är starkt blå vilket är lite roligt.
Direkt vid applikation luktar den STARKT av rosepeppar, verkligen exakt som om du satt näsan i kryddburken. Det luktar gott, men känns inte som parfym? När den torkat in lite så luktar den helt annorlunda men min otränade nos kan inte säga vad.
Jag vet inte om det är någon not i denna jag inte tål men jag började må stadigt mer och mer illa och efter ett par timmar när det var läggdags fick jag faktiskt gå och försöka skrubba bort det och täcka över med något blommigare för det kändes som jag skulle spy. Vill poängtera att det liksom inte luktade illa bara det att jag inte mådde bra av det.
--
På lite samma tema så innehöll gårdagens lucka i min parfymkalender ett litet 1 ml sample av La tarte tatin av Jousset. Låt mig säga såhär, om jag tyckte att Alexandria II var sjukt potent så var detta inte ens jämförbart med den här lilla atombomben.
Jag ÖPPNADE dekanten och sniffade. Det är som att bli skjuten i ansiktet med bränt socker och selleri, vedervärdigt. Stängde direkt den lilla glasflaskan. Jag tog inget på mig, spillde inget, fick inget på fingrarna men att den lilla, lilla cylindern var öppen i mindre än 10 sekunder gjorde så att hela rummet STANK i över en timme. Min sambo höll på att bli vansinnig och ville öppna fönstret och vädra men det är ju svinkallt ute och vi har ett akvarium alldeles där så det gick inte.
Nästan fyra timmar senare när jag vaknat på natten för att gå upp och kissa skulle jag bara hämta min telefon jag glömt i det rummet och när jag gick in där kände man fortfarande en svag doft av bränt socker.
Jag vågar inte ens tänka på vad som skulle hända om man skulle spruta det här på kläderna, man skulle ju inte få vistas bland folk. Borde räknas som ett kemiskt stridsvapen..