Jag är jättenyfiken på vad du hittar här för jag letar efter något som doftar rosépeppar! Min 4711 gör det men den är bara EdC.
Det gör jag gladeligen när jag hittar något! 😅 Fragrantica har visat sig vara lurig, för de visar även parfymer som utgått ur sortimentet.
Finns en som heter Fiery Pink pepper av Molton Brown roligt nog, men har inte testat. Även Coach har en EdP med rosépeppar och Musc Noir Rose från Narciso. (Narciso rodriguez rouge var min tidigare go-to för referens)

Sprejat på mig Pure Musc av Narciso. Tror jag gillar den. Varm doft. Blommig och pudrig. Tänker använda den som bas för att göra andra parfymer lite djupare.

Min absoluta favorit 😅
Jag provade chance eau tendre idag igen, tog på den vid typ halv 7 imorse och anledningen till att jag aldrig riktigt minns den är nog för att den har ungefär samma hållbarhet som en fis på mig :D Nu är det två timmar senare och jag kan inte känna den alls varken i håret eller på huden, doften är helt borta.
Jag är jättenyfiken på vad du hittar här för jag letar efter något som doftar rosépeppar! Min 4711 gör det men den är bara EdC.
Jag har inte provat den själv men snubblade förut över en konversation "på internet" där de pratade om Zoologist - Squid som tydligen ska lukta väldigt starkt av rosépeppar :)

Jag har verkligen noll koll när det gäller parfymer, men jag tänkte chansa och slänga ut frågan här om någon har koll på vilka parfymer som ungdomar brukar gilla? Är "kändisparfymer" (t. ex. Ariana Grande, som är den enda jag kommer på just nu som jag vet har en parfym-linje...) något ungdomar brukar gilla? Sol de Janeiro har jag förstått är ett trendigt märke, gäller det även dofterna? Andra tips?

Jag har verkligen noll koll när det gäller parfymer, men jag tänkte chansa och slänga ut frågan här om någon har koll på vilka parfymer som ungdomar brukar gilla? Är "kändisparfymer" (t. ex. Ariana Grande, som är den enda jag kommer på just nu som jag vet har en parfym-linje...) något ungdomar brukar gilla? Sol de Janeiro har jag förstått är ett trendigt märke, gäller det även dofterna? Andra tips?
Sol de Janeiro är superpoppis, deras body mists säljer som smör. Den solgula är originalet som i princip alla gillar. Brukar finnas kit med flera av deras dofter i mindre förpackningar.

@Malibu_Stacy

Nu har jag testat Fugazzis Vanilla Haze från kalendern tillsammans med By the Fireplace och jag måste säga att det var en bra kombination på mig. Jag lade Vanilla Haze först och det känns främst som att det mjukade upp By the Fireplace ytterligare litegranna genom att tillföra ytterligare vaniljtoner och att det söta gifter sig fint med det varma, träiga och kryddiga i By the Fireplace. :love:

Jag tror att Vanilla Haze är en bra layering-doft för en billig peng! Den tar inte över, men det blir en bra kombination och en liten twist.

@Malibu_Stacy

Nu har jag testat Fugazzis Vanilla Haze från kalendern tillsammans med By the Fireplace och jag måste säga att det var en bra kombination på mig. Jag lade Vanilla Haze först och det känns främst som att det mjukade upp By the Fireplace ytterligare litegranna genom att tillföra ytterligare vaniljtoner och att det söta gifter sig fint med det varma, träiga och kryddiga i By the Fireplace. :love:

Jag tror att Vanilla Haze är en bra layering-doft för en billig peng! Den tar inte över, men det blir en bra kombination och en liten twist.
Wow! 😍

Min ”By the fireplace” kom idag. Kan tyvärr inte ge någon hiss eller diss för jag känner inte ens en hint av doft 😅 Inte ens om jag luktar så hårt på armen att den nästan fladdrar så känner jag något. Jag får vänta tills luktsinnet återvänder…

Jag har inte provat den själv men snubblade förut över en konversation "på internet" där de pratade om Zoologist - Squid som tydligen ska lukta väldigt starkt av rosépeppar :)
Då jag ändå tänkte beställa lite andra samples och denna fanns så åkte den med av ren nyfikenhet. Själva vätskan är starkt blå vilket är lite roligt.

Direkt vid applikation luktar den STARKT av rosepeppar, verkligen exakt som om du satt näsan i kryddburken. Det luktar gott, men känns inte som parfym? När den torkat in lite så luktar den helt annorlunda men min otränade nos kan inte säga vad.

Jag vet inte om det är någon not i denna jag inte tål men jag började må stadigt mer och mer illa och efter ett par timmar när det var läggdags fick jag faktiskt gå och försöka skrubba bort det och täcka över med något blommigare för det kändes som jag skulle spy. Vill poängtera att det liksom inte luktade illa bara det att jag inte mådde bra av det.

--

På lite samma tema så innehöll gårdagens lucka i min parfymkalender ett litet 1 ml sample av La tarte tatin av Jousset. Låt mig säga såhär, om jag tyckte att Alexandria II var sjukt potent så var detta inte ens jämförbart med den här lilla atombomben.

Jag ÖPPNADE dekanten och sniffade. Det är som att bli skjuten i ansiktet med bränt socker och selleri, vedervärdigt. Stängde direkt den lilla glasflaskan. Jag tog inget på mig, spillde inget, fick inget på fingrarna men att den lilla, lilla cylindern var öppen i mindre än 10 sekunder gjorde så att hela rummet STANK i över en timme. Min sambo höll på att bli vansinnig och ville öppna fönstret och vädra men det är ju svinkallt ute och vi har ett akvarium alldeles där så det gick inte.

Nästan fyra timmar senare när jag vaknat på natten för att gå upp och kissa skulle jag bara hämta min telefon jag glömt i det rummet och när jag gick in där kände man fortfarande en svag doft av bränt socker.

Jag vågar inte ens tänka på vad som skulle hända om man skulle spruta det här på kläderna, man skulle ju inte få vistas bland folk. Borde räknas som ett kemiskt stridsvapen.. 😅

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Akvarietråden V
  • Hundpassning, hundar som kissar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka