Hjälp! Min favoritparfym har slutat säljas så nu måste jag hitta en ny och vet inte var jag ska börja. Den hade toppnoter av rosa peppar och bergamott, hjärtnoter var iris och ros, och basnoter cederträ och vetiver. En kvinnlig varm doft. Någon som spontant kan rekommendera något märke som levererar bra parfymer i liknande anda? En bra återförsäljare som tillhandahåller prover? Tycker att testa parfymer i butik gör det svårt att urskilja och att parfymer gör sitt bästa på huden och inte testpapper.

Hjälp! Min favoritparfym har slutat säljas så nu måste jag hitta en ny och vet inte var jag ska börja. Den hade toppnoter av rosa peppar och bergamott, hjärtnoter var iris och ros, och basnoter cederträ och vetiver. En kvinnlig varm doft. Någon som spontant kan rekommendera något märke som levererar bra parfymer i liknande anda? En bra återförsäljare som tillhandahåller prover? Tycker att testa parfymer i butik gör det svårt att urskilja och att parfymer gör sitt bästa på huden och inte testpapper.
Har du kollat parfymen på fragrantica och sett vilka andra parfymer som är liknande?

Jag har en väldig jobbig dag idag. Mått ganska dåligt ett tag och nu var det en jobbgrej som bara fick allt att rinna över.

Eftersom jag tydligen shoppar saker när jag är ledsen nu när jag har blivit mer varse om att inte "äta" mina känslor så råkade jag blindköpa två travel size 10 ml eftersom det var någon form av rea på Sephora. Yum pistachio gelato och Good girl. Stackars plånboken, men förhoppningsvis ska jag gilla dem :)

Jag har en väldig jobbig dag idag. Mått ganska dåligt ett tag och nu var det en jobbgrej som bara fick allt att rinna över.

Eftersom jag tydligen shoppar saker när jag är ledsen nu när jag har blivit mer varse om att inte "äta" mina känslor så råkade jag blindköpa två travel size 10 ml eftersom det var någon form av rea på Sephora. Yum pistachio gelato och Good girl. Stackars plånboken, men förhoppningsvis ska jag gilla dem :)
Yum Pistachio har jag gått och luktat hela dagen. Bra val

Yum Pistachio är såååå trevlig! :love:

Oj, vilken kunskap det finns här! Jag slänger ut en fråga om någon har tid och lust att svara.

Den enda parfym jag gillar är Light Blue (Dolce & Gabbana). Men det är lite trist att bara ha EN parfym. Vad skulle jag kunna prova som ligger i linje med den?

Oj, vilken kunskap det finns här! Jag slänger ut en fråga om någon har tid och lust att svara.

Den enda parfym jag gillar är Light Blue (Dolce & Gabbana). Men det är lite trist att bara ha EN parfym. Vad skulle jag kunna prova som ligger i linje med den?
Chanel Chance Eau Fraiche har också tydlig citrus samt ceder bland toppnoterna och har precis som Light Blue mysk och amber i basnoterna. Något mer träig tycker jag.
Jag gillar både Light Blue och Chance Eau Fraiche.

Moschino Cheap & Chic I Love Love brukar dyka upp som förslag till Light Blue

T
Chanel Chance Eau Fraiche har också tydlig citrus samt ceder bland toppnoterna och har precis som Light Blue mysk och amber i basnoterna. Något mer träig tycker jag.
Jag gillar både Light Blue och Chance Eau Fraiche.

Moschino Cheap & Chic I Love Love brukar dyka upp som förslag till Light Blue
Tusen tack! Då vet jag vad jag ska önska mig i julklapp :love:

Jag "råkade" köpa lite splittar på facebook också.. Det var väldigt smidigt faktiskt. Säljaren var jättegullig och hon hade packat sjukt noga och bra. Två har jag hunnit testa. Igår kväll Ariana Grandes Cloud. Den var inte riktigt så söt som jag hade trott, jag gillar den.

Idag har jag på mig Alexandria II av Xerjoff, hade hört otroligt mycket bra om denna men jag måste säga att näe? Tycker jag luktar tant faktiskt. Jag hade för många år sedan en Chanel no5 och även om denna inte luktar likadant så påminner den väldigt mycket om den. Väldigt tung doft. Det positiva med att jag inte älskar den är att jag inte behöver köpa en fullstor flaska för närmare 4000 kr..

En tråkig sak är att jag känner mig lite täppt i näsan, både idag och igår. Jag har ju varit doftkänslig förr men trodde det "gått över" men jag får väl härda kroppen eller nåt.. 😅

Jag "råkade" köpa lite splittar på facebook också.. Det var väldigt smidigt faktiskt. Säljaren var jättegullig och hon hade packat sjukt noga och bra. Två har jag hunnit testa. Igår kväll Ariana Grandes Cloud. Den var inte riktigt så söt som jag hade trott, jag gillar den.

Idag har jag på mig Alexandria II av Xerjoff, hade hört otroligt mycket bra om denna men jag måste säga att näe? Tycker jag luktar tant faktiskt. Jag hade för många år sedan en Chanel no5 och även om denna inte luktar likadant så påminner den väldigt mycket om den. Väldigt tung doft. Det positiva med att jag inte älskar den är att jag inte behöver köpa en fullstor flaska för närmare 4000 kr..

En tråkig sak är att jag känner mig lite täppt i näsan, både idag och igår. Jag har ju varit doftkänslig förr men trodde det "gått över" men jag får väl härda kroppen eller nåt.. 😅
Jag får väl citera mig själv här.

Nu när det gått nästan en hel dag och parfymen ändrats lite så kan jag konstatera följande:

1. Den är POTENT. Jag tycker fortfarande att jag känner lukten konstant, tycker lite synd om mina kollegor. Jag sprejade en gång i nacken och en gång på handleden.

2. I nacken luktar det lite träigt, pepprigt. Inte en obehaglig doft men luktar.. inte parfym?

3. På handleden luktar den gott, som mjuk vanilj om man luktar riktigt nära. Men ändå tungt.. men lätt.. men tungt? jag vet inte.

4. Överlag "i luften" känner jag fortfarande samma lukt som varit fast i min näsa sedan i badrummet imorse. Jag är nu extremt täppt också. Jag tycker jag luktar tung parfym, kan inte särskilja något speciellt doftämne. Motsatsen till "fräsch" är Alexandria II.

5. Jag önskar att jag hade ett bättre luktsinne? Läser man alla recensioner på Fragrantica (och det gäller för övrigt alla parfymer, inte bara denna) så kan folk snappa upp alla möjliga ingredienser och det är fantastiskt hitan och ditan medan jag mest tycker det luktar.. parfym? Vet inte om jag bara är född osofistikerad eller vad problemet är 😅

Läste i någon tidning om unisexdofter. Tror att jag skulle kunna gilla dem. Är det någon som har provat någon av följande:

Le Labo Santal 33
Byredo Desert Dawn
Victoria Beckham 21:50 Reviere
Maison Margiela Replica by the Fire
Diptyque Philosykos

Läste i någon tidning om unisexdofter. Tror att jag skulle kunna gilla dem. Är det någon som har provat någon av följande:

Le Labo Santal 33
Byredo Desert Dawn
Victoria Beckham 21:50 Reviere
Maison Margiela Replica by the Fire
Diptyque Philosykos
Älskar By the fireplace. Brukar ofta ta den tillsammans med någon av mina mjukare vaniljparfymer. Passar så bra!

Min standard har i flera år varit Ralph Lauren Tender Romance. Men jag har köpt två till utöver den de senaste åren. Den senaste är Juliette has a gun Not a perfume. Underbar!

Du får gärna tipsa mig om bra grupper att köpa splittar i :bow: Den här tråden har av nån lustig anledning väckt shoppinglust...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka