Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Stella hoppar betydligt bättre än vad hon rör sig, även om hon rör sig trevligt för att vara en ponny!
Vi har en gång i tiden krälat över banor på 120-130 cm.
Här med en kompis i sadeln var första gången jag såg henne hoppa;
Haha, jag har första tjing!
Jag har räknat med att skaffa min första nästa häst om 2-3 år ungefär, så om du betäcker Stella låt se ..
ja, nästa sommar igen helt enkelt, så blir det helt lagom
Jag kommer och snor den om ett par år helt enkelt, du kan få komma och klappa om du ber snällt sen
Åh vad jag längtar tills medryttarhästen är klippt! Och tills högerfattningarna sitter även här
Lite bilder på den nya hästen jag rider (stallet är detsamma ) Det gick segare än nånsin, jag som var så glad häromdagen för jag började få fram honom bättre. Nåja, två steg fram och ett bak!
3-åringen igår, riden 4-5 ggr sedan i maj och just igår glömde vi framåtbjudningen hemma, därav den obefintliga formen.
(Hukar mig för träden på någon bild)
Jag föredrar att rida i den formen du gör på en 3 åring, man ser så många som fokuserar på att böja in huvudet och då tappar dom bjudningen om något. Först när man fått ett rejält sug framåt är det dags att börja med lite halvhalter och då kommer ju även formen.
Jag håller med om att de ska gå i en lätt och öppen form, men jag vill ändå att han är eftergiven vilket han inte var igår utan nästan statisk med näsan där framme, så kommunikationen fungerade inte så väl som den gör annars.
Fast det är så lätt att blanda ihop eftergiven med att hästen inte riktigt bjuder framåt. När dom är 3 år har dom inte den äkta bjudningen som gör att man kan kräva att hästen ska vara eftergiven. Med tanke på att 90% av alla äldre hästar inte är riktigt framme för skänkeln skall man nog inte vänta sig att en 3 åring kan vara det.
Jag rider med längre hals än du och så bara framåt för skänkeln tills man skapat ett riktigt sug i bettet först då kan man göra något åt formen, inte innan.
Ah han är jättesöt! Känns som att det var igår han var föl.. tiden liksom bara springer iväg.
Känner mig lite halvtrist då jag inte har så mkt att berätta i andra trådarna, går ju här väntan på att unghästarna ska växa upp..
Men jag kan bidra med ngr morgonbilder på småtjejerna född -10 iallfall. Bry er inte om deras manar, jag måste trimma vidare men stötte på patrull med tjock man som delar sig
Skalmeja Noell e Faustinus - Chess- Baffin xx
Meja igen.
Grace OnTheRocks e Dalwhinnie - Weltbürger - Bellini och Skalmeja Noell
Kläder & Bli fin
I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
Hästnyheter Okej men kan vi skylla på rätt myndighet? Det var ju inte länsstyrelsen som vanvårdat hästarna omhändertagandet/verkställigheten sköttes...
Foder & Strö Jag hade undvikit blandningar som tillför extra energi och därmed minskar mängden hö och tuggtid du kan ge. Blanda trikem proteinspecial...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.