Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Härliga bilder! :)

*kl

Här är min blivande dressyrhäst (hoppas jag i alla fall); High way f- 08
asa-highway-2_170853389.jpg

:love:Ni är jättefina båda två! Han har så härlig uppsyn lille mannen!

Orange är, per definition, den finaste färgen som finns! Allra finast är den på heltäckande tygouveraller, men den gör sig även mycket bra på allt annat.

Synd att jag har lämnat tillbaka min svarta lånehäst, nu har jag ingen att shoppa oranget till :cry:

//Gabby som numera tillhör en orange sektion på högskolan och måste försvara sin färg till varje pris. Även om den är gräslig ibland.

Tack! Jo jag har en liten film, från början av september. Både bjudning och form har dock blivit bättre nu :) Men han känns riktigt fin vissa stunder, som i ögonblicket bilden togs ;) Filmen

Fin häst men jag skulle lägga ner handen o då bli stadigare= hästen blir dito.

så himla enkelt;)

Tack! Jo, I know :) min högerhand framför allt vill gärna åka upp. Jag ogillar bortförklaringar, men jag måste göra det ändå :p På filmen rider jag i min hoppsadel som inte är helt bra och gör att jag lätt hamnar i bakvikt. Det i kombination med en sådär bjudning blir jag vinglig. Dessutom har jag tappat en del bålstyrka pga ingen ridning sen i våras i princip. Men jag jobbar på det, i dressyrsadeln går det bättre, och jag håller på att träna upp magen och ryggen igen.

Tack för att du inte tog det som kritik, men när man inte hela tiden rider unghästar så blir det gärna vuxenhäst-ridning på den nya råa hästen oxå.
På bilden har du en annan hand o en rät linje från armbågen till munnen:bow:

Jättefin häst som sagt.
Lycka till

Det tror vi bestämt på! :)

Det ser riktigt bra ut (iallafall i mina ickeislandshästiga ögon) Kul ! :D

Det tror jag också bestämt på, men vi får väl se ;)

Hon är riktigt fin och det ska bli kul att få lära känna henne på nytt sen igen.
Nya bilder kommer när vi hälsat på henne igen :)

Tack för att du inte tog det som kritik, men när man inte hela tiden rider unghästar så blir det gärna vuxenhäst-ridning på den nya råa hästen oxå.
På bilden har du en annan hand o en rät linje från armbågen till munnen:bow:

Jättefin häst som sagt.
Lycka till

Åh detta är nåt som jag haft problem med -fast tvärtom. Mina tre senaste hästar har varit unghästar och jag hade liksom fastnat i "unghästridning", och tappat min sits m.m. Hade jättetur i vintras och fick rida en kompis svårklasshästar när hon jobbade utomlands och det var jättenyttigt för mig. Nu på min nuvarande häst (3 år) försöker jag vara noga med att inte glömma bort att rida ordentligt även om jag har det på en nivå som passar honom.

Gravidmage är mysigt på både hästar och människor! :D Söt!

Min påstådda dressyrhäst, gör dock allt annat än dressyrar för tillfället pga inspirationsbrist.

14_171356441.jpg

18_171356925.jpg

Fd jätterädd för bommar/hinder, gick in närmare ett uppställt hinder än sisådär 2 meter... :love:
10_170453447.jpg

Senast ändrad:

Jaa titta där börjar det minsann puta ut!! :D

Jag har fått lite (iofs gamla) bilder som jag inte sett! Länge sen jag hade bilder...hihi Det är jag och ridskolehästen jag rider och tävlar...

Regional tävling på hemmaplan juni 2001
32776332.jpg

Lektion hemma (sitsen är ju hemsk, men tro mig, vi jobbar på det! ;) pålle är ju söt iaf...)
32776330.jpg

Bonus: betessläpp 2011
32776334.jpg

32776336.jpg

Ja jag försöker verkligen tänka på det hela tiden, har kommit på att jag försöker hålla händerna vid padden, så har jag något konkret att "ta på" ;)
Tack snälla! :laugh: Måste bara fråga, menar du "vuxenhästridning" som i att rida med mer samverkande hjälper? För det är jäklar i mig svårt att "koppla om hjärnan" till att rida med extra tydliga hjälper var för sig, när man är van att rida på vuxen skolad häst, som jag är.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 322
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 005
· Visningar
67 520
Senast: Sel
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
8 584
Senast: Robina
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka