Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

denna tråden har ja allt missar på ngt vänster =) Roligt att se allas SUPERFINA "pownisar" sj så har ja införskaffat mig en ny (den tredje) i början av sommaren och vi har sakta men säkert börjat med inridningen. vi ligger lite efter då ja fick op hastigt i sommras + inte anstränga mig på 2 mån och absolut inte ramla av. och nu så har herr knas dragit två tänder samt fått en sprak lite olyckligt åvanför knät men han är blivande dressyrfjolla =)

1-186-004_171407120.jpg

1-183-014_169729721.jpg

1-182-041_169439359.jpg

*KL

En liten bild från söndags, övade lite dressyrprogram (LC:1) inför imorgon med ett par vänner som publik/domare/fotografer/distraktionsmoment. Beklagar att jag ser ut som en galen gnagare(?) men det är inte lätt att vara lite överlycklig, skratta/storflina, rida och se snygg ut samtidigt...;)

bst.jpg

Det här blir sista helgen jag rider Ninya på minst detta året :cry: så ska avsluta med att slå ridlärarens dotter i seriedressyrtävlingen imorgon hade jag tänkt, och sedan ha en jävligt härlig dag med Ninya på söndag. Vi får väl se hur det blir...

Härligt..:)

En av våra e: fullblodspappa och fjordingmamma

307724_10150348443076797_620031796_7854645_251837495_n.jpg

298010_10150348432801797_620031796_7854567_1257394691_n.jpg

Jag har fått scanna in från fotografier, har äntligen kunnat koppla in jobbets scanner till min laptop, bilderna är ett par år gamla . Men jag lovade bilder när jag reggade mig så här är dom nu ett halvår senare. Tävlad LB dressyr och hoppning med placeringar.

Senast ändrad:

Ha , kom på att det inte var i denna bildtråd jag lovat ut bilder, nåja nu var det försent att ta bort :p

Och till Marvin; Tack så mycket! :D

Det gick riktigt bra faktiskt :O 64,07% i LC:1 vilket var dagens högsta procent (6-7 starter, men ändå) och vi fick även dagens enda 8:a. Min ridlärare/stallägaren var domare då hon är utbildad domare, hon själv har sagt att hon är gammalmodig och ofta är lite låg i poängen. Jag har aldrig blivit bedömd av någon annan än henne, så jag har ingen aning om det stämmer eller inte.

I alla fall så var Ninya på sitt bästa humör när vi ridit fram, helt elektrisk och lyssnade super :love: Dock så blev ju galoppdelen och traven efter galoppen jobbigare just pga det. Men för att vara vi så gick det asbra :D Så det blir LB:1 nästa gång nu...

kl

Nu kan jag äntligen joina denna tråd igen! ;) Haft skadad häst i 2 mån och nu har jag ridit allra första dressyrpasset på 3 månader. Hon var klockren!! :love:

Fina travarprinsessan :love:

Vad roligt att ni är på gång igen! Vad är det för sadel du rider i nu?

Vi har förresten en klubbisdressyr (L.D4, L:C1 och L:B1) den 12/11 kl 14:). Bara att komma!

Ja! Äntligen. Det är en Prestige Lucky Dressage. :-D

Det hade varit kul men vi är inte riktigt igång än då tyvärr. :( Räknar med att vi är igång till nyår. :)

Ja! Äntligen. Det är en Prestige Lucky Dressage. :-D

Det hade varit kul men vi är inte riktigt igång än då tyvärr. :( Räknar med att vi är igång till nyår. :)

Aha, är det månne JA´s Lucky Dressage som hängt inne på Equeen? Är väl bara en 35a?

Förstår att ni inte är helt klara än för en tävöing. Ni får komma igång och satsa på nästa säsong istället:).

JA? C.O är initialerna till hon som sålde sadeln iaf. Japp det är en 35a men något i framlut för B därav padden. Får se när vi kommit igång lite om vi kan droppa padden elr om jag ska värma om. ;)

Jamen precis! Vi tänkte träna järnet och komma igen nästa år i både hopp och dressyr.

JA? C.O är initialerna till hon som sålde sadeln iaf. Japp det är en 35a men något i framlut för B därav padden. Får se när vi kommit igång lite om vi kan droppa padden elr om jag ska värma om. ;)

Jamen precis! Vi tänkte träna järnet och komma igen nästa år i både hopp och dressyr.

JA, hon som hade ponnyn Howdy på klubben. Den togs bort dagen efter Tetris så jag vet att de skulle sälja sadeln. Det kryllar ju inte precis av Lucky Dressagesadlar så det är säkert den:). Jättefint skick iaf och väldigt lite använd. Funderade på den till ponnyn, men Dogen passar riktigt bra även om den är på gränsen till för lång, min rumpa hade nog inte fått plats i LD´n:o.

Håller med övriga om att det var en fin bild på er. Det är alltid roligt att se och läsa din bilder/inlägg, du är ofta så positiv och ödmjuk inför din ridning och Ninya.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 322
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 005
· Visningar
67 552
Senast: Sel
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 609
Senast: super
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka