Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Här är min lille kille i hagen efter ridpasset och busar!:)

Loppihage44.jpg

Loppihage73.jpg
Loppihage46.jpg

Loppihage48.jpg

Loppihage71.jpg

Loppihage69.jpg

IMG_26512.jpg

Loppihage61.jpg

Haha det blev en liten bildbomb ;)

Senast ändrad:

Vilken fining! Ålder, stam? Och tränset var riktigt snyggt, vad är det för nåt? :)

Haha såg nu att jag skrivit att tävlingsbilden var från 2001, riktigt så gammal var den inte! 2011 ska det ju stå...

Den ser jätte trevlig ut din häst även live, jag har sett er på en del tävlingar nu på sistone och du har lyckats slå mig ;) (fast vi har ju inte gjort mer en 2LA starter)

// Jemeni som rider en liten grå med lika dant pannband.

*knapp*

En bild från när hästen fick prova WE.
Hon tyckte det var skitlajbans.

retwe-trning111008010.jpg

Tyvärr blir detta sista bilden på ett tag framöver. Hon har klantat sig och slagit av sig ena griffelbenet fram (fick en spricka i det andra samma ben förra året)så det blir operation på måndag. Skit.

Så Breccia, vi ses Inte i helgen. Debuten får vänta för oss. *sucka*

Jag ska inte heller dit... :( Har ju kajkorygg, typ diskbråck. Så sjukt jävla surt!
Ännu surare i och med att jag fixat mig en gammal childeric som jag inte ens får rida i just nu!
Har tävlingsabstinens, ridabstinens och gud vet vad mer...

Bidrar med en bild på hästen jag fick från han "beridare" som glatt sa att han kunde bli hennes YR-häst nästa år
eftersom de klarade av serierna riktigt bra förra veckan :rofl:
Sjukt upphetsande bild också! :D Mästartagen, mobilkamera is the shit!
rillemadde2.jpg

*kl*
Två nya på min fega fuxfia - hagbilden är tagen igår och den andra för någon vecka sen :) *varning för stooora bilder*

Frispel-i-hagen-046.jpg

reea.jpg

Porslinshästen Skorpan.:crazy:
Vad tråkigt, ni sim har kommit så långt. Jag hoppas att allt går bra på måndag.

Jag som tycker att hon är väldigt rustik jag. :D
Har inte haft mycket skador (läs längre vila)de senaste åren. Det här är det 'värsta' hittills. *peppar peppar*

Fast hur jag ska våga släppa ihop henne med de andra tre igen efter konvalescensen vet jag inte. :crazy:

Nice, riktigt snyggt, som sagt! Min Lille behöver ju en tävlingsträns till nästa år, då vet jag vart jag ska kolla ;)

kl

lite bilder på min 07:a. träning för Ricardo Reis. Matte väldigt obalanserad, det är helt sjuuukt va obalanserad man blir efter en graviditet :eek: finns inga muskler kvar alls och allt känns lixom helt wobbly.:rofl:

hästen är inte mycket jobbat alls, har inte känts mogen för tyngre jobb men nu så känns det bra hela vägen in i maggropen! dags att skapa dressyrhäst!

294542_10150358683897420_617242419_8110292_838144122_n.jpg

303092_10150358683922420_617242419_8110293_1582740046_n.jpg

317169_10150358683997420_617242419_8110295_1892644994_n.jpg

o ja sadeln glider fram, o ja, vi jobbar på att hitta en bättre/göra hästen mindre fet :idea:

Vad snygg! Ser väldigt trevlig ut på ridbilderna!

kl

Några bilder på Felia (-07) från i lördags när vi för första gången hade dressyrsadel på och jag satt ner större delen av passet!

DSC_0321.jpg

DSC_0329.jpg

DSC_0226-2.jpg

DSC_0270-1.jpg

DSC_0307.jpg

DSC_0377.jpg

Gud vad läcker hon har blivit! :love: Sist jag såg bilder på henne så var hon väldigt fladdrig och unghästig. Vad är det för stam på henne?

...och hur är det med fingret? :angel:

Det är ErbFelia, e. For Feeling, ue. Maraton. Jag red in henne som 2,5 åring sen skadade hn sig i hagen och blev stående ett halvår. Så hon har varit lite efter i utbildningen men har kommit ikapp rätt bra nu tycker jag :) Tänkt som hopphäst egentligen men har visat rätt goda färdigheter för dressyren så hon får göra bägge delarna :) Kan alla LA rörelser men behöver bli mer stabil för att göra programmen bra :)

_Zvea_: Vad kul att höra! :D Det är ju fortfarandr lite från dag till dag hur hon går, men över lag är hon fin! :D
Haha, det är väl inte kanon, en lös benbit i nedre fingerleden, men det kunde ju varit värre :P

Det är ErbFelia, e. For Feeling, ue. Maraton. Jag red in henne som 2,5 åring sen skadade hn sig i hagen och blev stående ett halvår. Så hon har varit lite efter i utbildningen men har kommit ikapp rätt bra nu tycker jag :) Tänkt som hopphäst egentligen men har visat rätt goda färdigheter för dressyren så hon får göra bägge delarna :) Kan alla LA rörelser men behöver bli mer stabil för att göra programmen bra :)

Hmm, det är en fyraåring som du tycker varit efter i utbildningen men som gör alla L:A-rörelser? Det tycker jag tvärtom är att ligga aningen före i utbildningen. Visst att man har snusat lite på skänkelvikningarna och lite enkel förvänd galopp på hösten som fyraåring-men att den ska vara klar för L:A-programmen tycker jag är forcerat. Om målet är att den ska gå championaten som femåring behöver den inte vara klar för L:A-programmen förrän till våren som femåring när kvalen börjar. Om hästen på hösten har fått känna lite på rörelserna brukar det inte vara några jätteproblem att befästa och få styrka under vintern (efter en vila).

Nu blev det nog lite missförstånd, förtydligande:

Hon HAR VARIT efter i utbildningen men komit ikapp nu.
Hon KAN rörelserna men är INTE tillräckligt stabil i dem för att göra programen på ett bra sätt. Dvs. hon är INTE redo att starta LA klasser :)
Hennes utbildning har inte påskyndats utan vi har tagit det i hennes takt, dock är hon väldigt lättlärd vilket gjort att vi ändå kommit ikapp såpass bra och fort :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 322
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 005
· Visningar
67 552
Senast: Sel
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 609
Senast: super
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka