Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

07an var 144 som 3-åring. Såg väldigt färdig ut så jag tror inte hon hade blivit så mycket större.
10an mätte jag för två veckor sedan och då var hon 141cm och hon är ganska överbyggd så jag hoppas att hon landar inom ponnymåttet.
Hon har verkligen Junos huvuvd och ser oftast ut såhär när man kommer ut i hagen :love:

Om 10an skulle växa över så bara hojta till;)! Hade helt klart kunnat tänka mig en övervuxen mara, i synnerhet med den stammen:).

Om hon är försvunnen en dag står hon inte hemma hos mej:)

supersöt!

/Lavinia

Min fotograf har äntligen skickat över lite nya bilder!
Här kommer min dressyrhäst vid hennes tredje start i LA:1 (första efter skada)
e Fandanguillo II (PRE) ue Bayron (halvblod)
munka.jpg

Munka2.jpg

Munka3.jpg

Och så har vi min unghäst född 2010 e Breitling TP ue Bayron
1maj.jpg

Senast ändrad av en moderator:

*knapp*

Min älskade fuxfia har fått en gaffelbandsskada med väldigt dyster prognos så oss kommer det inga nya bilder på på vääääldigt länge, om ens alls :cry: Planen är nu betäckning till våren och att sparka igång 3-åringen efter sommarvilan.

img_0021_168181859.jpg

Nej så tråkigt:(, hoppas att hon kommer läka bra.

-Jemini, jättefin åring!

Men vad tråkigt:(. Men gaffelband brukar kunna läka ganska bra om hästen bara får lång tid på sig. Enligt min erfarenhet säger veterinärerna ofta att det är en dålig prognos när det handlar om väldigt lång vila för att det inte är så hemskt ofta det finns hästägare som kan låta hästen bara gå i ett par år och läka.

Håller en tumme att det går bra och att du väljer en trevlig hingst:p.

Av skäl jag inte vågar ge mig på att återge (flera små gamla ärr i senan) är risken att det blir nya skador väldigt stor därav trist prognos.
Jag låter henne med nöje stå flera år för rehab, men hon är ändå 14 i år... :( Jag kommer inte att triangelmärka henne sålänge som det finns minsta chans att hon kan funera i framtiden, åldern till trots.
Lite typiskt nu när det börjat släppa i dressyren :(

Jag har redan börjat kika på hingstar :angel: Nåt ska jag ju kunna glädja mig åt!

Det finns hopp, i vårtstall finns en 22 årig herre som fick en rejäl gaffelbandsskada med dåligt prognos tidigt i vintras. I söndags vanna han en LA1 på nära 69%. Det finns fortfarande ärr år senan men veterinären har gett klartecken till normal ridning, dock ska de vara lite försiktiga med piaff passage och galoppiruetter. Det kan man leva med...

KL

Några bilder på min 2,5-åriga valpiga tjej. Finns det något framtidshopp för henne som dressyrhäst tror ni? :)

DSC_8402.jpg

DSC_8552.jpg

Vilken snygg åring!

Här är ett kort på min fröken, typiskt att grimman är kvar på. :(
FlisiKping.jpg

Foto: Tove

KL

satt bara och kollade på lite klipp på min andra häst (som är ute på foder nu och ev köp). Tog två stillbilder, kolla bakbenen på första :O

32831_1318631401.jpg

26573_1318631402.jpg

usch, blir lite sorgsen här.. det är skit när fina hästar inte ska få vara friska

Hon har haft skadan i flera år, vi var hos samma vet för 5 år sedan med samma problem men då hittades inget, symtomen stämmer dock nu med facit i hand. Hon har aldrig blivit halt, utan det har dragits upp lite och hon har gått lite knackigt/inte velat hoppa/varit lite motsträvig ibland, läkt och blivit som vanligt, dragit upp det osv. Så att det plötsligt skulle sluta dras upp känns inte speciellt troligt, men hon får stötvågsbehandling en månad nu + boxvila/sjukhage och metacam, så ser vi vad som händer. Men vet tycker inte jag ska räkna med att hon blir bra...

Men det borde väl vara stor skillnad att du nu vet vad det är och behandlar, det låter inte som att du har gjort det tidigare utan ridit på och kanske vilat lite och sen igång igen utan att veta vad felet var.
Tycker jag är viss skillnad så kanske det nu får läka ut ordentligt?
Är det samma häst som du har hoppat och ridit teamchasing på?Eller blandar jag ihop dej med någon nu?

KL
Vi har varit på utflykt idag och övat oss på att uppföra oss någon annanstans än hemma. Blev lite bilder och även en film men filmen vet jag inte om jag får lägga här utan den är i filmtråden...

Plutt_pa_utflykt.jpg

71686_1318695503.jpg

95869_1318695504.jpg

- Mooi han är verkligen fin! Alltid ett trevligt uttryck:)

-smulan det vill jag kalla fluff:D Pållan är verkligen söt, dessa mörka hästar är verkligen så vackra.:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 321
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 005
· Visningar
67 494
Senast: Sel
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
8 579
Senast: Robina
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka