Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Super härligt!! Vart måste man bo för att kunna göra så?:angel:
Här i mörkaste Småland har vi liksom lååångt till havet:cry:

vad roligt!

på clinicen tror jag att man stördes mycket av att ekipaget var så
spänt och osynkat jämfört med det andra som var luuuugnt och
ett färdigt ekipage. Tyckte din häst gjorde en bra insats som fixade
miljön och allt.

En bild till:
307635_2261116859313_1590181870_2116516_1199877527_n.jpg

Snygg! Är hon visad? Förstod i en annan tråd att det var en Junobebis så jag måste gratulera till ett bra val. Är kanske lite partisk eftersom har haft/har två själv.

"Hjärtat"? Hon hade gäärna fått gnussa in lera i min hage med de andra :)
Tid kan jag ordna däremot är det värre med plånkan :( Hur har det gått förresten?

Ponte: kan tänka mig det. Man kan inte klandra ryttare, han fick 10 min dagen och hon är svår och dessutom då väldigt svag och ofärdig ;)
Jag tror att vi hade Piet på besök då så jag missade alltihopa.
Sista tävlingen för i år var lag-sm och då låg hon delad tvåa av 40 efter dressyren i respektabel konkurrens :bump:
Den stora skillnaden är att hon börjar bli mycket trevligare att rida nu.

Snygg! Är hon visad? Förstod i en annan tråd att det var en Junobebis så jag måste gratulera till ett bra val. Är kanske lite partisk eftersom har haft/har två själv.

Inte jag som äger henne, men vet att hon är visad nån gång och har då fått en 9 på traven. Men vet faktiskt inte hur gammal hon var då:o. Funderar på att visa henne nästa sommar bara för att det hade varit kul:p. Annars är det ungponnychampionaten i dressyr som är stora målet och hon är verkligen otroligt trevlig:).

Du måste bara visa en film på den där godingen sen! Jag älskar också Junoungar och Juno själv. :love:

Nej då hon är inte för tjock! Jag tycker hon är fin. :)
(Och jag tycker nästan alla hästar är tjocka, inklusive min egen. :angel:
som nu får vara som hon är för första gången på mycket länge. :p)

Junobebisen jag red 08 hade riktigt bra galopp men typisk connemara trav.

Vi ska förhoppningsvis komma igång och träna nu så då kommer film:). Rider ju bara en dag i veckan på banan och har inte lyckats pricka in nån filmare hittills:/. Galoppen är helt klart bäst, men traven är inte tokig den heller:).

*KL*

Connemara -07 Juno Rory-Lukas

clara15.jpg

clarastella.jpg

Gul har väl synts har tidigare...

ikke.jpg

galopp.jpg

Vad kul med en till -07a e Juno! Är det din och vad är planen med den?

Precis!;) Hon var utlånad till en yngre hoppryttare, gick väl sådär, men är nu tillbaka hos ägaren. Jag hade mer än gärna haft henne här hemma i stallet men har inte möjligheten just nu...

Vad kul med en till -07a e Juno! Är det din och vad är planen med den?

Ja hon är min, köpte henne som 2-åring med tanke att rida in och sen sälja. MEN, inte helt oväntat så kärar man ju ner sig så hon har blivit kvar ;) Visad på treårs m gångartsutmärkelse, hade tänkt att visa nu på 4-års men hade tyvärr inte tid/möjlighet att förbereda henne på ett bra sätt så jag avstod. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med henne faktiskt, fortsatt utbildning nu under vintern så får jag ta ett beslut fram i vår :)

Funderade lite igår kväll och kom på att jag har ju sett henne live ett par gånger. Hon är visad och du kan se resultaten om du söker på hennes namn på blå basen. En fin liten ponny som rör sig riktigt trevligt. Tycker hon gör sig ännu bättre nu med några kilo till. Jag tycker du ska visa henne om du får möjlighet. Många tycker ju att det är nästan lite "fult" att visa sina ponnyer. Men jag tycker det är ett utmärkt tillfälle att lära känna sin ponny och visa dem nya platser under lite tävlingsliknande former utan att man för den sakens skull sitter på ryggen på dem.

Här är min 07 e. Juno. Tre år på bilden. Tyvärr finns hon inte mer. Saknar henne mycket. Hon var mycket samarbetsvillig och snäll att rida in.

Här är min andra född -10. Halvtaskig bild tagen på betet. Trevlig temprament på henne också.

Vet att jag sökte på henne i blå basen när du fick hem henne. (ponnynörd som älskar avel/stammar)
Hon är visad med bäst resultat som föl med 40 poäng, 88789, sedan sjönk resultatet som två- och treåring. (37 resp.36 poäng) Men alltid bra poäng på traven. :)

Hur som, riktigt fin är hon, skall bli kul att följa er!

Åh vad kul att få hennes poäng:)! Hittade tvåårspoängen själv och dom var ju inte så kul, inte heller treårs:/. Tycker hon är finare än så:p. Sen är det synd att hon inte har fått galoppen bedömd för den är mkt bättre än traven!

Cela och Calvaro, vilka fina ponnier! Tycker deras huvud är väldigt lika Barbies:). Junoungarna verkar vara himla trevliga med bra rörelser. Barbie blir dessutom bara roligare och roligare att rida. Det är rätt mycket tryck i henne och idag har hon bockat och busat till det i skogen men hon är väldigt lättkorrigerad. Vårt enda problem är uppsttningarna, hon blir rätt laddad och hon släpper inte alltid upp så detta tränas det mycket på.

Cela; hur stor är din och Calvaro-hur stor var din och vad tror du om -10an?

Cela; hur stor är din och Calvaro-hur stor var din och vad tror du om -10an?

Har inte mätt henne på ett bra tag men var 145,6 på treårs, gissar på 147 nu. Håller med om likheten i huvudena, samma härliga uppsyn :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 317
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 001
· Visningar
67 305
Senast: Sel
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
8 508
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka