Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Låter underbart med en uteritt tillsammans med andra! Det var evigheter sen jag red ut i sällskap med Ninja. Rider en del på stubbfälten som finns häromkring, men någon skog har vi tyvärr inte.

Ja, dels är ridvägarna helt ljuvlig :love: och dessutom gäller det att passa på innan vintern kommer med is och frusna grusvägar. Än så länge är grusvägarna helt perfekt fuktiga och sviktiga. Sedan är jag lite lat också, det är roligare att galoppera ute än i ridhus än så länge... :o Jag har förvandlats till skogsmulle under den här långa vilan. :D

Men det är väl skönt att skogsmulla lite också. Allt behöver ju inte vara på "blodigt allvar". Håller med dig angående att galoppera ute, och att passa på nu när grusvägarna är regnvåta och sviktande.

Ja, jätteskönt! :) Frisk luft och mycket roligare. :D Insåg dock igår att jag anmält oss till första lilla tävlingen på jättelänge och att den närmar sig med stormsteg. Är alltså dags att asa oss in i ridhuset och höja ribban ett snäpp igen. Kommer inte bli lätt... :o

Ja, jag håller verkligen med! :love: Trodde aldrig att "trista" området på Hisingen där jag har häst skulle visa sig vara så vackert när fantastiska ridvägar byggdes och därmed öppnade upp landskapet för ridning på ett helt annat sätt än tidigare. :love:

Charlotte1975: det är verkligen fantastiskt härligt att kunna rida på detta sätt ute, utan bilar, lera osv. :D Jag börjar dock bli bortskämd och hoppas nu på en slinga där jag inte behöver rida en del av vägen på samma väg tillbaks. Blir ju så triiiiist att vända. ;) :angel: *bortskämd*

Såg superhärligt ut i naturen!

Vi har vilat från ridbanan pga galopp-problem. Har stärkt ute istället, ridit på långturer samt börjat longera med inspänningar. Allt sammantaget har gett jättebra resultat. Red på ridbanan igår och vänstergaloppen funkade direkt. :) Så nu är jag pepp på att börja dressyra igen! Stela och ofokuserade är vi men lydnanden är mycket bättre nu. :)

Såhär har det sett ut sista tiden!
cimg5888_167434888.jpg

cimg5894_167435147.jpg

Och igår;
pa060653_169343428.jpg

5_169343578.jpg

7-9.jpg

8-6.jpg

Jag säger detsamma - ser superhärligt ut! Fantastiskt söt häst dessutom!

KL

bilder från dagens träning

innan_traning.jpg

28931_1317999550.jpg

12027_1317999548.jpg

Snyggt matchade ni är!

Även vi slog på stort idag och klädde upp oss.
Flisiiphone086.jpg

Flisiiphone084.jpg

Även jag hade matchat min outfit men dessvärre hade jag ingen fotograf så där finns inget bildbevis. ;)

Här är en bonusbild när liten blir stor och inviger kandar för första gången i sitt liv.
Flisiiphone071.jpg

Ja det är sjukt tacksamt att ha svart häst, jepp det är MiaS. :) Vi har en tränare från Skåne här under helgen så i morgon ska vi köra orange tänkte vi. :D

Rider; Haha, det har jag aldrig tänkt på! Jag slutar alltid med kardborreknäppningen på mitten, men får väl försöka skärpa mig nu. :angel:

Ja det där måste det verkligen bli ordning på, det var det första jag tänkte på när jag såg bilden, kardborren högst upp = ett måste :p

Ja, jag håller verkligen med! :love: Trodde aldrig att "trista" området på Hisingen där jag har häst skulle visa sig vara så vackert när fantastiska ridvägar byggdes och därmed öppnade upp landskapet för ridning på ett helt annat sätt än tidigare. :love:

Charlotte1975: det är verkligen fantastiskt härligt att kunna rida på detta sätt ute, utan bilar, lera osv. :D Jag börjar dock bli bortskämd och hoppas nu på en slinga där jag inte behöver rida en del av vägen på samma väg tillbaks. Blir ju så triiiiist att vända. ;) :angel: *bortskämd*

Åh nu blev jag nostalgisk! Har bott i Tuve och ridit massor på ridvägarna därikring och ute vid Kärra..:cry:

HUR ser du att den är just avknäppt på kort? För jag kan inte se sådant på kort. Förklara gärna vad som visar på att den är bokstavligt talat avknäppt och hur man ser sådant på kort.
Vad tycker du isf om remainings bild undrar jag?

Giinne: Jag är fortfarande kär i den, ljuvlig, härlig uppsyn och snygga färger!

Lancet: Sjukt fina bilder, sjukt fin häst, otroligt roligt att se! Jävla proffs du är! :D

Ser och ser, det är ju bara gissningar iof.

Remainings bild tycker jag mer visar på att den ligger på framåt , den behöver mer vinkla om sig bak så att man kommer åt bakbenen så att den sätter sig och kommer upp i framdelen mer och får fram nosen. Nu var ju bilden tagen i en ökning som gör scenariot värre. Men den rör sig mer genom kroppen och som jag ser det så är det bara bärigheten och att den skall sätta sig som är problmet. Tycker inte den släpper bettet och kortar in halsen på det sättet som Ginne´s häst visar alltså väldigt sporadisk kontakt med bettet helt frånkopplat.

Tycker man ser det på hela överlinjen , bakom sadeln och den korta formen. Nu såg jag ju filmen på Ginnie i filmtråden också som bekräftade detta.

Senast ändrad:

Okej, då köper jag lite mer ang. Ginnes häst för jag har faktiskt inte sett någon film, har så kass skärm på min lilla dator så jag kollar nästan aldrig på några filmer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 316
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
48 49 50
Svar
999
· Visningar
67 150
Senast: Mia_R
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
8 480
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka