Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Armpass avklarat, kände mig extremt klen idag. Har ökat i vikter så blir lite jobbigt, sista rep i koncentrationscurl med vänster kom jag bara upp till hälften för att sen se armen sega sig neråt igen haha. Helt skakis nu. No pain no gain antar jag :p
 
Sv: Beach 2014

*kl*
Första dagen med matschema är i full gång! Fick i mig havregrynsgröt med solrosfrön och rivet äpple till frukost och det var helt ok! Ska ta och rosta lite solrosfrön, linfrön och sesamfrön som jag kan blanda i gröten. Mellis i stallet och sen första lådan till lunch, den smakade riktigt bra faktiskt! Efter ett besök på affären har jag också fått i mig em-mellis, keso med hackad tomat, färska örter och en gnutta örtsalt:
1240596_10151916466005712_892306270_n.jpg


Nu har jag köpt hem lite olika grejjer som kvarg och nötter och sånt också. På bakningsavdelningen hittade jag ändå det perfekta, en vaniljkvarn! Jag har en känsla över att jag inte kommer kunna leva utan den till mitt kvällsmellis så småningom ;)

Motionsmässigt har jag idag först gjort stallet och ridit en tur på 80 min i den ljuvliga höstsolen och sen varit ute och gått i totalt 35 min, 3,5 km. Men telefonen hängde sig mitt under en pausning i endomondo så när den startat om sen så hade den loggat hela sträckan men bara halva tiden så jag fick pyssla om lite där. 3 km på 16 minuter var lite väl bra :D
 
Sv: Beach 2014

*kl*

Den här tråden går alltför fort vid heldagar i skolan! :p
Men jag tog mig upp och iväg till gymmet tidigt imorse och körde ett boxpass 6.15-7.10!! Gick faktiskt över förväntan även om jag kände av att jag inte direkt hade ätit någon frukost innan.. Känns bra nu att ha träningen avklarad för dagen, även om det resulterade i att jag har varit vrålhungrig hela dagen dock!

Mål för 2014 är ganska vaga, nästa halvår blir till att försöka hålla igång träningen trots långa dagar i skolan, kyla och mörker. Dagens tidiga boxpass var ett steg på den vägen! ;) I januari är jag klar och antagligen arbetslös :cautious: så då vet jag inte vad som händer efter det! :p

cili: Håller tummarna!
 
Sv: Beach 2014

Får man joina er? Har stalkat er tråd hela sommaren, och ni verkar ha en så underbar stämning här inne, så jag hänger gärna på (så länge jag orkar hålla ert tempo vill säga ;)).
 
Sv: Beach 2014

Klart du får, välkommen!

Kl
Eftersom foten känns bättre (inte helt ok dock) så ska jag gå en runda idag, yey!:)
 
Sv: Beach 2014

Tackar. :D

Kan väl passa på att skriva ner mina mål inför 2014 också då.

- Hålla igång mer än vad jag gjort hittills, och få bättre kondition. I nuläget rider jag ungefär tre-fyra gånger i veckan (unghäst), och hon kommer vila en längre period i vinter, men tänkte försöka hålla igång åtminstone oktober ut. Utöver det försöker jag ta mig ut på snabba promenader/powerwalks, och då tänkte jag ha som "mål" att ta mig ut fem gånger i veckan.
- Börja jogga lite smått, kanske bara en-två gånger i veckan till att börja med, men åtminstone börja. Jag älskade att jogga förut, så jag hoppas konditionen snart tillåter det igen.
- Begränsa slisk-intaget till fredag-lördag, såvida det inte är något speciellt som inträffar (typ födelsedagskalas, har bara fyra stycken kvar fram till jul, så det är inget som inträffar alltför ofta).
- Gärna droppa något kilo på vägen.

Jag pluggar på distans i höst, och söker jobb samtidigt. Nu har jag insett att distansstudierna är ett ypperligt tillfälle att verkligen ta tag i träningen, jag kommer antagligen aldrig få den här tiden igen. Ni får gärna peppa mig. :)
 
Sv: Beach 2014

Välkommen Välkommen :D

*knapp*
Jag har letat hästar i gigantisk hage idag, så blev lite promenad idag. Ska snart iväg på Crosstrainingen. Idag väntas det tydligen mkt bål! 3 träningspasset idag då. :p kalla mig galen. Men jag vill för att det är kul!
 
Sv: Beach 2014

kl

Tack för alla tumhållningar!

Idag genomförde jag fjärde dagen i sträck på gymmet. Och nu sitter jag min dumme fan och äter polly istället för att laga mat. Ska skärpa mig, jag lovar. Måste bara låta sockret väcka mig till liv så jag orkar ställa mig vid spisen.
 
Sv: Beach 2014

Jag har gymmat första gången på nya stället nu! Jag är total gym-rookie, har vistats på gym enstaka gånger bara så jag kände mig lite bortkommen. Men jag hängde på cili så då kändes det bra :D

Hade absolut ingen plan överhuvudtaget så jag testade alla möjliga maskiner. Körde på hyfsat lätta vikter bara för att känna in. Känslan är bra, tror jag kommer gilla det här! :)
 
Sv: Beach 2014

Välkommen! Jag ska också läsa på distans i vinter, och förhoppningsvis jobba lite, samt gymma! :)

KL

Alltså HERREGUD vad jag måste börja träna!! Förfallet är så tragiskt att jag inte kan förstå att jag inte märkt tydligare hur svag jag blivit. :(

Har just gjort lite (betoning lite) hemmastyrka och jag är så förbannat svag. Blir arg. Speciellt arm/axelstyrkan har bara flugit iväg. Så satans peppad på att börja gymma i november! Fighting face! Tills dess ska jag mysa igång med hemmaövningar i lagom dos, ganska så pytteliten dos, så min arma kropp överlever denna övergång från förfall till... nåt lite bättre, förhoppningsvis.

För övrigt så trampade jag så sanslöst snett igår, på väg ner för yttertrappen. Det bara small till i fotleden. Men det är ju nåt (?) positivt med min kropp... det kändes inget igår förutom precis när det small. Idag är det inte svullet och känns knappt. :meh: Fucked up fotleder - check.
Ljuvligt väder ikväll men jag vilar från promenad av denna anledning. I helgen, eller redan imorn, blir det promenerande! När jag åker hem nästa helg hämtar jag hit cykeln, här finns fantastiskt mycket cykelvägar. T.ex. 11 km (plus någon transport-km från där vi bor) cykel/vandringsled runt en sjö precis här i stan! Tror jag kan cykla på cykelväg (grus) ända till Mörrum också... Det borde ju vara cykelväder ett tag till, kan man tycka.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

En långsam promenad på 8 km blev det, foten kändes inte alls av så nu gör det endast ont om jag böjer den inåt. Framsteg!:)
 
Sv: Beach 2014

Tack för välkomnandet allihop!

Idag har varit en rätt bra dag motionsmässigt. 50-60 minuters powerwalk, därefter cirka en halvtimmes lugnare promenad med treåringen på släp (stallägaren sålde sin fyraåring i sommar, så just nu är det lite kasst med ridsällskap, så vi tränar inför att kunna rida ut själva till fots, win-win för både mig och ponnyn), samt en halvsnabb cykeltur på runt tre kilometer nu ikväll.

Matmässigt har det däremot varit en katastrof, har mest varit youghurt idag. :o
 
Sv: Beach 2014

Välkommen!! Du verkar iaf inte varit lika dålig som jag med maten :p.

Jag tryckte i mig sju mackor till frukost och mådde fruktansvärt illa ett bra tag efteråt :p. fy fan, har verkligen ingen tolerans för socker längre. Har varit och representerat mina kära organisationer på mässa nu och ska ut och springa innan jag däckar :)!
 
Sv: Beach 2014

*kl*
Jag åt dagens sista mål för en timme sen och nu är jag så enormt tuggsugen! Hästar har ett tuggbehov, har inte människor det också? :D Jag vill ha popcorn... *surar* Har redan bäddat ner mig i sängen för att stävja beroendet så mkt som möjligt ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 010
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 451
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp