Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Kl

Dax för löpning! Sjukt omotiverad men vill få till ett pass till innan lördagens lopp. Har tänkt försöka springa 5 km i ett rätt bra tempo. Wish me luck... :p

Har dessutom cilis present på mig så nu ska den utvärderas ;)
 
Sv: Beach 2014

kl

Ingenting med träning att göra: men jag ska på lägenhetsvisning :D :bump:
Får jag den så kommer det förmodligen göra STOR skillnad för mitt mående. Ni anar inte hur bra det känns!
Dubbelt så stor som nuvarande lägenhet, men ingen större skillnad i månadskostnad. Det är tydligen bara jag och en till som är aktuella för den, så chanserna är rätt stora. Visst håller ni tummarna för mig nu?!

För att väva in lite träning i det här så kommer det innebära att jag får plats att spela mina träningsspel på wiiet utan att möblera om halva lägenheten varje gång ;)
 
Sv: Beach 2014

Jag gillar att värma upp på crosstrainern :) men ja, det kanske finns gratis nånstans men jag betvivlar det... Man parkerar dock tre timmar för tjugo kronor i parkeringshusen, så det är inte så illa ändå. :) men klart, vore skönt att slippa!
 
Sv: Beach 2014

Åh, jag hoppas verkligen du får den!
Det låter ju helt underbart :)

Precis kommit hem och din lilla present funkade hur bra som helst! Skit smidigt!
 
Sv: Beach 2014

Gick inte bra... Pust. Springer för snabbt och blir trött...
3 km blev det bara, men på 15.07 så det gick ju relativt snabbt iaf..
 
Sv: Beach 2014

Åh vad kul! Hoppas verkligen att du får den!! Närmare stan också? Håller tummarna! :)
Inte närmre stan, men det kommer ta lika lång tid att åka eftersom det blir bättre väg. Dessutom har jag promenadavstånd till tåget. Att det blir yttepytte längre in till stan gör ingenting, eftersom ytan är dubbelt så stor som den jag har nu. Det blir liksom värt att offra lite extra resväg för det.

Åh, jag hoppas verkligen du får den!
Det låter ju helt underbart :)

Precis kommit hem och din lilla present funkade hur bra som helst! Skit smidigt!

Härligt!! Dom har blivit väldigt uppskattade av folk jag delat ut dom till :D Har en kollega som springer runt med sån på jobbet och gör tjusig reklam dagarna i ända.
Imorgon lägger jag upp dom i webshoppen också (just nu är dom nån slags VIP-present), för då är jag inte sjukskriven längre :D
 
Sv: Beach 2014

Bra jobbat! Jag har samma problem, disponerar det inte så bra så jag orkar inte hela vägen :p
 
Sv: Beach 2014

Hopplöst. Tycker liksom inte att jag springer så snabbt, men när jag insåg att jag låg på under 5 min första kilometern var det ju bara att sakta ner för sånt tempo pallar jag ju inte. Så dryyygt. :p

Cili: Är ju skitsmart att ha den på sig även på jobbet om man inte har någon bra ficka för ändamålet :) Särskilt nu innan hösten kommer på allvar :)
Tack igen! Bild tagen men kunde inte lägga upp den på facebooksidan från mobilen verkade det som. Ska fixa dit den senare :)
 
Sv: Beach 2014

Bra tid där! :D

cili
Håller tummarna för att du får lägenheten :)


kl

Träningsvärk idag igen, efter att ha varit sjuk en vecka så känns det som att man aldrig har tränat när man sätter igång igen, fick tom träningsvärk av promenaden häromdagen..O_o Så påminn mig om att aldrig bli sjuk igen ok? :laugh:
Funderar på om jag springer "fel" förresten, då det verkar som att de flesta här får ont i vaderna och träningsvärk där? Som tex nu sitter jag här med en smärta i höfterna samt träningsvärk i rumpan och baksida lår, känner inget i vaderna alls.

Idag är mina träningsplaner crosstrainer+armar.
 
Sv: Beach 2014

kl

Lämnar ett litet avtryck här, jag har gett upp mina försök att kontinuerligt skriva i beachtråden så jag fortsätter att stalka i tysthet :p

Men jag tänkte i alla fall dela med mig av mina mål till sommaren 2014, tror att det är nyttigt att fundera ut lite konkreta mål:
- Fortsätta styrketräna minst tre dagar i veckan.
- Göra en långsam bulk under vintern och deff framåt våren.
- Nå mina viktmål för knäböj, marklyft, militärpress och bänkpress.
- Fortsätta att äta bra mat från bra råvaror.
- Begränsa halv/helfabrikat/godis osv. till en dag i veckan.

Det är drygt nio månader fram till nästa sommar så med lite konsekvent jobb fram tills dess kan vi allihop nå våra mål!
 
Sv: Beach 2014

har siktet inställt på ett par icebugs när den säsongen närmar sig, hoppas att det kommer göra att jag håller igång löpningen även i vinter.

Åh vad sugen jag blev på Icebugs nu.:) Har du testat några? Finns de att prova i fysiska butiker som intersport och stadium?
 
Sv: Beach 2014

*knapp*
Ett pass på gymmet avklarat. Mysgymmat sådär eftersom jag inte vill dra på mig någon större träningsvärk just nu. Avslutade med första passet på 30dagarsutmaningen jag gått med i. Sjukt svettigt och jobbigt. Det här kommer nog absolut ge resultat.

Ska snart till jobbet och gå på föreläsning. Känns sådär 1.5h mitt på dagen. Men ja, jag har utnyttjat tiden bra på förmiddagen iaf.

Här är första fem dagarna på utmaningen:

87a84932152d11e3a74822000ab5b9ab_7.jpg
 
Sv: Beach 2014

Jag har inte testat, men sett dem och tycker att de verkar assmidiga. Vet inte var de finns att testa, borde ju finnas på löplabbet om inte annat?
 
Sv: Beach 2014

Jag har kört zumba idag. Andra gången någonsin och det var assvårt, asroligt och assvettigt. :D Ikväll ska jag simma, annars blir det rätt lugnt här idag. :)

Och juste, jag är öm längst bak på stortårna (under alltså), hur lyckas jag få skav DÄR?? :D
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Åh vad sugen jag blev på Icebugs nu.:) Har du testat några? Finns de att prova i fysiska butiker som intersport och stadium?

Här finns enstaka modeller på Team Sportia, Intersport och Stadium. Inte alla butiker, men sett på en del. Löplabbet här har ett par modeller. Närmare vintern brukar de alltid ha "standardmodellen", alltså dämpad dubbad vintersko. Den lätta, orienteringsmodellen, är något svårare att få tag på att prova här. Jag beställde på Sportamore för där får man ju skicka tillbaka gratis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 010
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 451
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp