Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Min fot känns bättre idag, känner fortfarande av det men inte alls lika mycket! I dag blir det ta mig fasen en promenad för jag håller på att bli galen utan motion och med en massa socker;)

För övrigt tycker jag alla verkar ha himla vettiga mål, så skönt att läsa:)
 
Sv: Beach 2014

Mina mål är ganska simpla och inte så inriktade:
Fortsätta hålla igång
Försöka dra ner lite på godis/kakor
Milen under 60 minuter hade varit trevligt
 
Sv: Beach 2014

Här får man vara precis på den nivån man vill. Här finns alla människor mellan himmel och jord som har alla möjliga mål.

ang vikt, måste du väga dig då? Räcker det inte att du mäter dig? Där är det som oftast syns mest.

och jag lovar dig, den här tråden är beroende framkallande! ;)

Baggisen: Välkommen hit :)
 
Sv: Beach 2014

Just nu laddar jag för hösten! Hur planerar ni att hålla motivationen uppe när det blir mörkare och kallare? Ändrar ni på något? Andra motionsformer än på sommaren?

Jag har som plan att köra lite mer pass än i sommar (den som håller i passet motiverar), komma igång med simningen och allmänt träna inomhus. :p har siktet inställt på ett par icebugs när den säsongen närmar sig, hoppas att det kommer göra att jag håller igång löpningen även i vinter. Sedan är det nog tävlingar som ska hålla igång motivationen hoppas jag. Dels de löpartävlingar vi pratat om i tråden, men sedan är jag bra sugen på aquathlon också. :)

Vad är din plan? :)
 
Sv: Beach 2014

Men hej vad billigt det var! Enda negativa är att det ligger mitt i stan = måste betala parkering. Tack för tipset. :)

Jag brukar ställa bilen en bit från själva city och ta promenad till/från gymmet för att värma upp och varva ner, brukar bli ca 1,5 km åt varje håll. Nu minns jag knappt vad det finns för parkeringar i Jönköping, men det borde gå att göra något liknande där? Det är ju så tråkigt att värma upp inne på gymmet ;)
 
Sv: Beach 2014

Välkommen! Jag tycker att det låter som bra mål. Och att hålla dig borta från vågen är nog bra om du tror att du blir fixerad? Min fundering, om du inte måste gå ner direkt så, måste du mäta då också? Är det inte bättre att låta bli det och på så sätt låta bli att "mäta" utseenderesultat öht? Istället kanske fokusera på att öka i vikter, tider osv? Om du tror att du fixar det utan att det blir för fixerat? Öht tror jag att det är sunt att inse sina egna begränsningar när man inser att man är ute på djupt vatten fixeringsmässigt. :)

Välkommen du med Baggisen! :)
 
Sv: Beach 2014

Mina långsiktiga mål dårå: Hålla igång träningen, att den ska vara lika rolig som den är nu och försöka etablera lite bättre matvanor. Förhoppningsvis kommer jag att tappa ett gäng kilos till, har väl en sisådär tio kvar innan jag inte är överviktig längre. Men om jag bygger muskler så att det inte blir just tio gör det inget, det viktigaste är att jag blir normalviktig och stark och mår bra. :)
 
Sv: Beach 2014

Skulle också vilja ha gymkort, men här måste man binda sig på ett år om det inte ska vara svindyrt för en månad.
 
Sv: Beach 2014

Jag tycker att du ska ta bilder på dig, i samma underkläder, regelbundet. Kanske en gång i månaden. Om du är rädd för att mäta dig eller väga dig skall du inte göra detta. Jag har ju ett förflutet med ätstörningar och vet hur det är att må dåligt över några löjliga siffror.

Allas kroppar är olika och även ens egna kropp vid en och samma vikt. Jag var i vintras uppblåst och muskelfattig på en viss vikt och jag har ett par limpor på magen, synliga muskler nu på samma vikt. Mycket lägre kroppsfett jämfört med då.

Jämför inte dig med andra, det mår man bara dåligt av.

Lycka till med allt! :)
 
Sv: Beach 2014

Eh, mål för 2014 då.

- Genomföra min första klassiska styrkelyftstävling (januari)
- Gbgvarvet på max 2 h
- SM i klassiskt styrkelyft :nailbiting:

Dessutom är jag anmäld till Toughest i oktober, så nu kör vi :D
 
Sv: Beach 2014

Kl

Vad roligt att läsa om era mål och era planer för hösten och vintern :) Och välkomna ni som är nya! :)

Min plan för hösten är att börja gymma, 2 dagar i veckan i alla fall. Fortsätta löpträna, helst 2 ggr per vecka. Gärna utomhus men är det halt och jäkligt kanske det blir inomhuslöpning någon av gångerna.
Jag ser faktiskt fram emot utmaningen att hålla igång i vinter. Vill vara en av de hurtiga som kör hela året, inte en sån som bara tränar när det är sommar och fint väder ;)

Idag ska jag gymma för första gången! :nailbiting: Ska bli kul! :)
 
Sv: Beach 2014

Klart du kommer hålla igång Zass! Det ser vi till här i tråden ;) Spännande med gymmet. Jag ska ju börja på nytt sen när jag byter arbetsort. Läskigt och lite spännande.

Har dessutom fått reda på att på min nya arbetsplats finns det ett litet gym för personalen. Kan inte bli bättre. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 010
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 451
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp