Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Kl*

Har inte blivit mycket promenader för mig på senaste tyvärr för jag har haft fullt upp och mitt huvud har tänkt alldeles för mycket.
Ska dock komma igång om någon dag eller två igen.
 
Sv: Beach 2014

*kl*
Jag åt dagens sista mål för en timme sen och nu är jag så enormt tuggsugen! Hästar har ett tuggbehov, har inte människor det också? :D

Klart det är så! Det skulle förklara så himla mycket i mitt liv :D

Knapp
7 km promenad bara idag. Svagt på G igen efter förra veckans förkylning.
 
Sv: Beach 2014

KL

För övrigt... En bild på en glad tjej som gör marklyft på 75 kg. Första gången jag gör ett sådant ever, och dessutom efter 2 timmars träning.... Klockan två på natten :o Känns som att jag kommer kunna lyfta bra mycket mer nästa gång :D

1176379_10151908197900362_499620460_n.jpg
 
Sv: Beach 2014

-Mina mål fram tills nästa sommar är väl att jag ska hitta det jag vill göra i framtiden vilket jag håller på med och att jag inte ska vara kvar på mitt jobb.
-Att jag ska ha tagit mitt körkort eller vara VÄLDIGT nära.
-Eftersom jag förhoppningsvis mår mycket bättre då så har jag även haft kraften och orken att gå ner en hel del.Jag äter nyttigare och rör på mig även idag men då ännu mer.
-Vill gärna vara med på Midnattsloppet nästa år men det står ännu som ett oskrivet blad att det ska vara bestämt.
 
Sv: Beach 2014

Shit det var bra gjort för att vara första gången! :D
Funderar på om jag kanske borde öka vikten mer och kanske minska antal sets. Kör just nu 6x10 med 30kg och blir rätt trött på slutet, därför jag inte ökat vikten.
 
Sv: Beach 2014

Haha, SHIT! JAg kör på bara stången de få gånger jag kör marklyft.... :angel:

Måste definitivt försöka ta mig till gymmet imorn :p
 
Sv: Beach 2014

+ Congeria

Oj :o Jag fick för mig att 75 kg var lite. Jag har liksom inget perspektiv, har inte en susning om vad man "ska" lyfta. Nu gjorde jag ju bara 3 reps, så det var mest för att prova. Då ska det verkligen bli spännande att se vad jag kan lyfta nästa gång :bump: Tycker det är så himla roligt och spännande med fria vikter :love:
 
Sv: Beach 2014

Hääärligt! Grym du är! :)
Tänk på tekniken bara.. Lätt att skada sig i marklyft! Men det har du säkert redan koll på eftersom du kör på rätt tungt. :)

KL
Dog i soffan framför idol ikväll. Tänkte jag skulle gå å sova efter det för man blir ju sådär lagomt seg. Men sen tog jag mig i kragen och drog på mig springkläderna och stack ut i mörkret och sprang 3,4 km. Hade en snitthastighet på 5:13. Wiiiiee! :D Var ett tag sen det gick så fort.
Känns sjukt bra nu efteråt så nu ska jag dö i sängen lycklig! :)
 
Sv: Beach 2014

kl

Har för mig att någon nyss nämnde Polly här i tråden, och nu sitter jag med ett sinnessjukt chokladsug :banghead: Det är tur att alla affärer är stängda här.
 
Sv: Beach 2014

kl

Har för mig att någon nyss nämnde Polly här i tråden, och nu sitter jag med ett sinnessjukt chokladsug :banghead: Det är tur att alla affärer är stängda här.

Ehm... förlåt? :angel:

Om det blir bättre så kan jag säga att jag mår halvilla av alla polly jag satt i mig (trots att jag lagade middag mitt i pollyätandet). Det var inte värt det.
 
Sv: Beach 2014

Allt jag kunde tänka på när jag jobbade var typ popcorn och godis...
Så när jag var på Willys köpte jag just det. Så dääär pajjade jag denna dagen, heja mig. Palla.

Men men, tur jag sprang 3 och fick 1,5 km idag. Det tar ju bort liiiite iaf...
Inte ätit så jättemycket mat idag heller, så tja... Får försöka att inte bry mig så mycket. Två dagar kvar, sen HELG och äntligen dax att träffa pojkvännen igen. :love: Och springa lopp! :D
 
Sv: Beach 2014

Vad duktig du är :D :D :D! Tänk om det fanns fler med samma uttryck som du på ett average gym, då kanske jag hade vågat smyga förbi...

Jag gick 4-5 km (allt kom inte med på endomondo) och sprang 7 idag. Löpningen gick seeeegt efter måndagens monsterpass!!! Jag har inte så himla bra kondis alltså, kom runt på 6:30 min/km i snitt :p. Men jag kanske inte borde vara så putt över mitt so called "dåliga flås" ändå, hade trots allt ett halvårslångt träningsuppehåll (förutom lite cykling) innan jag började igen för två veckor sedan :angel:. Borde väl snarare vara glad att jag faktiskt kan ta mig runt på sträckor över en mil utan att gå :).
 
Sv: Beach 2014

Ja, tekniken var svår att få till - men jag fick hjälp med det så att det blev rätt. Lyfta med ben, rak rygg osv. Det gick rätt bra :) Fick tipset att hålla som jag gör med händerna för att hålla stången stadigare och minska risken för att dra snett :) Provade att hålla lika med båda händerna först, men när jag provade sådär så kände jag att det funkade bäst :)
 
Sv: Beach 2014

Haha ja, jag tycker det är så kul att träna att jag inte kan låta bli att le då och då :p Men alla andra ser ju himla bittra ut när de tränar, så man blir nästan lite rädd :cautious:

Du har ju bra grundkondis så sluta gnäll :devil: :)
 
Sv: Beach 2014

Hjälp vad ni skriver :D
Jag hänger inte med alls som vanligt :p

Men bra jobbat LV! :)
75 kg är ju jättemycket! Men hur orkar du träna på natten?

Ni är asduktiga allihop! :)

Var iväg på cirkelträning idag, superkul verkligen!
Tränaren var jättebra och vältränad till tusen, så man hade en bra förebild och kolla på där :D
 
Sv: Beach 2014

Distansplugg är ju perfekt om man vill hinna göra annat som att plugga. Så länge man har disciplin nog att plugga vid något annat tillfälle iallafall! ;) Välkommen till tråden! :)
 
Sv: Beach 2014

Hej och hå, i den här tråden går det undan må jag säga! Jag kommer aaaldrig hänga med i ert skrivtempo! :p Men tack för alla glada hälsningar!

Här får man vara precis på den nivån man vill. Här finns alla människor mellan himmel och jord som har alla möjliga mål.

ang vikt, måste du väga dig då? Räcker det inte att du mäter dig? Där är det som oftast syns mest.

och jag lovar dig, den här tråden är beroende framkallande! ;)

Jag tycker att du ska ta bilder på dig, i samma underkläder, regelbundet. Kanske en gång i månaden. Om du är rädd för att mäta dig eller väga dig skall du inte göra detta. Jag har ju ett förflutet med ätstörningar och vet hur det är att må dåligt över några löjliga siffror.

Allas kroppar är olika och även ens egna kropp vid en och samma vikt. Jag var i vintras uppblåst och muskelfattig på en viss vikt och jag har ett par limpor på magen, synliga muskler nu på samma vikt. Mycket lägre kroppsfett jämfört med då.

Jämför inte dig med andra, det mår man bara dåligt av.

Lycka till med allt! :)

Det lutar åt att det blir mätning trots allt, då det som sagt är själva omkretsen av olika kroppsdelar jag vill minska och se resultat på. Jag tror inte jag kommer bli fixerad på samma sätt som vud t.ex. vägning då jag inte vet vad som är normalt och därmed inte har något att jämföra med & känna mig dålig av. Men din idé att ta bilder var också jättebra muppia, så jag tror jag kör på en kombination av de två! Tack för er hjälp!

Välkommen! Jag tycker att det låter som bra mål. Och att hålla dig borta från vågen är nog bra om du tror att du blir fixerad? Min fundering, om du inte måste gå ner direkt så, måste du mäta då också? Är det inte bättre att låta bli det och på så sätt låta bli att "mäta" utseenderesultat öht? Istället kanske fokusera på att öka i vikter, tider osv? Om du tror att du fixar det utan att det blir för fixerat? Öht tror jag att det är sunt att inse sina egna begränsningar när man inser att man är ute på djupt vatten fixeringsmässigt. :)

Tack! Grejen är att jag väl kanske inte måste gå ner något, men jag vill. Jag vill få lite smalare lår, mindre höfter och mer slimmade överarmar och jag behöver få det för att känna mig tillfreds med mig själv. Enda sättet jag känner att jag kan övertyga mig själv om att jag faktiskt har fått det blir genom någon form av mätning, jag behöver liksom "solid proof" för att något hänt. Annars kan jag gå och inbilla mig det, för att dagen därpå känna mig jätteplufsig och tycka att jag gått upp allt igen, och så börjar karusellen om. Jag har gymmat i ett år utan att mäta annat än ökning av vikter, tid och så nu, men blir ändå inte nöjd med mig själv så det är därför jag känner att jag behöver ta till mätningar av andra slag. Men du har rätt i sak, det är bara det att min dumma hjärna inte riktigt kan jobba på det sättet i längden - det har den alldeles för bra fantasi för! ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 010
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 451
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp