Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Jag har alltid varit sådan förut, hade typ tre stora förkylningar där jag mem låg sängliggandes en vecka i varje. Fram till förra året! Jag var lite småsnuvig ibland, hade lite problem med halsont vissa morgnar i våras men var inte sådär riktigt förkyld en enda gång. Dels hade jag gått över till vegetarisk kost, men jag tror att det som gjorde det var att jag kommit igång med träningen. Så hoppas att det blir likadant för dig nu! :) Och alla andra i tråden också, såklart! :D

//mvh smiter inte alls undan från att plugga just nu :angel: ;)
 
Sv: Beach 2014

Jag hade också supermånga förkylningar (typ konstant) förra året, nu ska jag börja ta tillskott av Glutamin, har hört att det hjälp många.
 
Sv: Beach 2014

Kl
Jag är sjuk :( och börjar bli sjukt less på det. Ska försöka ta mig ut på första riktiga promenaden för veckan snart iaf, börjar bli lite piggare.

Börjar få tillbaka lite motivation iaf, delvis för att magen börjar kännas degig :( vikten är kvar på samma dock.
Och så har jag värvat mamma till endomondo.

Målen just nu är att hitta tillbaka till träningen. Målen fär nästa år är att ha nåt målvikt, känna mig vältränad, ev prova på en ny träningsform men framförallt; fortsätta må bra fysiskt.
 
Sv: Beach 2014

Förresten, borde jag träna eller inte idag? Jag körde ju först zumba och sedan simmade igår, och känner mig sliten i kroppen idag. Det talar ju för att jag borde ta det hyfsat lugnt. Men jag ska åka/köra bil hela dagen imorgon, utan möjlighet att röra mig typ alls, så därför känns det ju dumt att inte göra något idag heller (plus att jag pluggat hela dagen - ätit mängder onyttigheter!). Tror ni att det är dumt att bege mig ut på en lugn joggingtur fast kroppen känns sliten?
 
Sv: Beach 2014

Du kan inte ta en promenad då? Känns som det är ok fast att man känner sig lite ur fas. Om du gör något mer med tempo så tror jag att du kanske kommer bli sämre=(
 
Sv: Beach 2014

Gå en lugnare promenad? Kan ju vara skönt att komma ut och rensa hjärnan lite också, om man sitter och pluggar mycket.

kl.
Ni som "hemmatränar", har ni tips på några bra övningar man kan göra hemma? Jag har inte jättemycket rekvisita, men syrran har en pilatesboll som ligger och skräpar i hennes rum (den enda som har använt den bollen hittills är min treåriga kusin som använde den som gigantisk fotboll), och någonstans ska det ligga ett sånt där gummiband som jag fick när jag bröt benet för några år sen. Jag har tyvärr inte råd med gymkort, hästarna äter upp alla pengar, men det verkar ju vara några här som tränar lite hemma?
 
Sv: Beach 2014

Kör övningar som har kroppen som vikt, typ plankan (i olika varianter), rygglyft, squats, situps/crunches, armhävningar... Finns mycket övningar om du söker på nätet. :)
 
Sv: Beach 2014

Usch vad många som är sjuka nu! :( Hoppas ni kryar på er allesammans.

Någon hoppades att jag skulle ha en rolig dag i skolan. Ptja, detta var vad som hände: 2 timmar föreläsning om struktur och organisation av prokaryota celler. Ytterligare 2 timmar föreläsning om bakteriesystematik. Lunch. 3 timmar labb om bakterier.

:D

Fast det är rätt så intressant egentligen ;)
Nu hem och SLAPPA! Och äta mumsig kycklinggryta till middag :d
 
Sv: Beach 2014

Ditt plugg låter så jäkla svårt! Imponerad av dig!
Och gud vad gott det lät med kycklinggryta!

KL

Idag har jag varit nyttig so far(förutom äppelmos på gröten) och här är mitt mellanmål :d

20130905_171422_zpscba24c6e.jpg
[/URL][/IMG]
 
Sv: Beach 2014

Men jösses vad sugen jag blev på keso nu då! Vad är det du har till? Frukt och bär?

KL
Sanslöst träningssugen har jag blivit också, jag riktigt längtar tills mitt nya gymkort börjar gälla! Mindre än två veckor kvar nu! Underhåller mig med ridning, cykling och power walks så länge. Cyklade 21 km igår, promenerade 5 km idag och ska rida privatträning i dressyr imorgon vilket alltid slutar med en totalt slutkörd Mineur. Känns som en fin uppladdning för helgen! :)
 
Sv: Beach 2014

Jag är inte så förtjust i Keso, men jag jobbar på det :)
Det är hallon och blåbär och sen en sån där mix med "exotiska frukter", dvs ananas, mango, physalis, vindruvor och hallon tror jag.. Sen hurvida de är så exotiska allihopa låter jag vara osagt :p
 
Sv: Beach 2014

Det låter nog svårare än vad det är, ingenting jämfört med typ läkare eller så :p

Najs mellis! Fast jag föredrar nog kvarg före keso :D
 
Sv: Beach 2014

Heja, låter som att du är riktigt aktiv! :) Hur kommer det sig att inte gymkortet börjar gälla än?
 
Sv: Beach 2014

På nåt underligt vänster saknar jag ibland att labba.

OnT: 1 h 40 min promenad. Tar normalt sett 1 h (drygt 5 km) och jag brukar itne behöva sätta mig och vila. Hej trött kropp, men hundarna blev nöjda iaf, och jag njöt :)
 
Sv: Beach 2014

kl

Femte gymdagen i rad.
Nu sitter jag och äter polly för jag är så vidrigt arg, ledsen och besviken på min chef. Ni kanske minns att jag sa att jag blivit lovad en tjänst på 40%? Det tog han tillbaka idag, för det blir tydligen för jobbigt att lägga schemat runt mig (det är TVÅ områden av hur många som helst som jag inte kan köra). Så nu kommer det bli en karusell med fack och högre chefer och fan-och-hans-moster. Jag ORKAR inte det. Jag fattar inte hur jag ska palla. Det här är första dagen efter min sjukskrivning, och jag känner mig redan som jag gjorde dagarna innan jag kraschade förra gången.
 
Sv: Beach 2014

vad är det du pluggar till? (du har säkert sagt det tidigare men jag har inte superbra minne) :)

cili: vilken jävla idiot till chef, jag hoppas det ordnar sig fort och att det inte tar en massa av din energi.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 012
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 451
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp