Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Fick ett sms av bästa vän som var förbi igår och fikade

"[...] Förresten, har du gått ned i vikt? :)"

Svarade ja, och hur mycket (12kg) och fick till svar att det syntes och att jag såg så hälsosam ut :love: Blev väldigt glad att höra det!
Och ja, vi har en väldigt öppen dialog runt vikt så det är ingen "konstig" fråga att ställa :p
 
Sv: Beach 2014

Jag tränar bara hemma och tycker det fungerar utmärkt än så länge :)

En bra sida att kolla upp övningar på tycker jag är http://tranahemma.org/

Så det går nog att plocka ihop tillräckligt med övningar för att kunna köra några pass i veckan. Vissa övningar kräver ju vikter, men har du inga hantlar så kan du ju fylla pet flaskor med vatten och använda till en början.
Tips för övningar med pilatesbollen är leg curls och rumplyft! Och med gummibandet kan du köra sidosteg.
Bestäm dig för att göra x antal sets med x antal reps för varje övning, och tycker du att det tar för lite så öka antal sets. :)
 
Sv: Beach 2014

Åh just ja, jag glömde ju den bästa biten!
Det är (enligt chefen) mitt eget fel att jag råkat ut för sexuella trakasserier på jobbet, för killen trodde att jag var intresserad. Att jag sagt nej, nej, nej samt nej, aldrig i livet - det spelar tydligen ingen roll, för killen trodde ändå att jag var intresserad.
 
Sv: Beach 2014

Det låter nog svårare än vad det är, ingenting jämfört med typ läkare eller så :p

Hehe, går ju iofs bara uppstartskursen än så länge men flera av våra föreläsare har lugnat oss alla med att det är rätt simpelt ändå! Citat "Man behöver verkligen inte vara särskilt intelligent, det svåra är att komma in, ut kommer man alltid! Odla sittfläsk så blir det bra!" :D

Dessutom tror jag våra utbildningar är rätt lika, speciellt i början! Nu första terminen ska vi ju läsa cellen och cellenergi och biokemi. Sen blir det ju mer utantillkunskap man bara måste banka in, typ som glosor.

KL

Läser allt ni skriver och borde börja peppa till nu!

Fortfarande sjuk, hemma från nollningen idag till och med. Meeeen snart ska väl kroppen ha kommit sig upp. Tänkte gå en liten promenad runt närområdet ikväll så jag inte får liggsår eller nåt :p

Ska skriva ut mina mål till 2014 också;

* Gyma minst 2 dagar i veckan, gärna 3
* Springa minst 1 men gärna 2 pass/vecka
* Komma runt milen
* Milen under timmen
* Nosa på halvmaradistanser
* Äta bra och nyttigt samt gärna billigt :p
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Ibland blir jag mörkrädd över hur mycket inkompetenta människor det finns i chefspositioner. Vissa människor ska inte ha med andra människor att göra! :mad:
 
Sv: Beach 2014

Jag antar att det är samma personer som påstår att tjejer i kort kjol får skylla sig själva om dom blir våldtagna.

Vet fan inte hur jag ska orka med det här. Jag vill bara lägga mig i sängen och grina och aldrig mer gå upp. Kan inte NÅNTING få gå bra för en gångs skull?!
 
Sv: Beach 2014

Du glömde ändå dagens ljusglimt - den oerhört söta manliga PTn som var på gymmet och gick en runda och sa hej och kollade om det gick bra för oss. ;) Och du vet att jag stöttar dig hela vägen till huvudkontoret. Har du kvar smsen? Ta print screen på dem!

*kl*
Jag har haft en vidrig abstinensdag. Vidrig. Men efter att ha gymmat med cili och svettats floder så känns det lite bättre ändå. Kroppen gör sig av med skiten :)
 
Sv: Beach 2014

Åh just ja, jag glömde ju den bästa biten!
Det är (enligt chefen) mitt eget fel att jag råkat ut för sexuella trakasserier på jobbet, för killen trodde att jag var intresserad. Att jag sagt nej, nej, nej samt nej, aldrig i livet - det spelar tydligen ingen roll, för killen trodde ändå att jag var intresserad.

Det är ju så man blir mörkrädd :(

Finns det ingen chef över chefen som du kan gå till?
 
Sv: Beach 2014

Jo, det finns det. Jag bara hoppas att han är vettigare.
Hade verkligen inte tänkt att jag skulle behöva kämpa för det här nu. Det lär inte ta många dagar innan jag skjutsas till akuten igen. Min kropp har ju inte ens kommit igång ordentligt än, ligger fortfarande på för låg puls t.ex.
 
Sv: Beach 2014

Heja, låter som att du är riktigt aktiv! :) Hur kommer det sig att inte gymkortet börjar gälla än?

Tja, jag försöker lite halvhjärtat i alla fall! ;) Mycket roligare när man dessutom får gå in i den här tråden och skriva ner vad man gjort också, utan att känna sig som en skrytmåns utan tvärtom bli mött av en massa pepp och fina kommentarer! Beach-tråden, I think I'm in lööööv :love:

Och ang. gymkortet så är det så att jag använder universitetets gym, där gymkortet gäller per akademiskt år och det nya "året" börjar först den 16/9. Man kan köpa till ett som räcker över sommaren också men då jag varit mestadels i Sverige i sommar var det inte lönt nånstans, så det blev ett litet uppehåll istället!

Fick ett sms av bästa vän som var förbi igår och fikade

"[...] Förresten, har du gått ned i vikt? :)"

Svarade ja, och hur mycket (12kg) och fick till svar att det syntes och att jag såg så hälsosam ut :love: Blev väldigt glad att höra det!
Och ja, vi har en väldigt öppen dialog runt vikt så det är ingen "konstig" fråga att ställa :p

Åh vad kul att få höra! Jag funderade på om inte min kompis gått ner i vikt när jag träffade henne häromdagen, men jag vågade faktiskt inte fråga... Vill ju inte framstå som att jag tyckte hon var jättetjock innan, men samtidigt har vi pratat om det här med vikt lite då och då och jag vet att hon har försökt gå ner. Man kanske skulle våga sig på en snäll liten kommentar ändå? Det är så attans känsligt det där bara! :nailbiting:
 
Sv: Beach 2014

Ja jag förstår att det är jobbigt :(

Istället för att ringa eller träffa personen IRL kanske du kan skriva ett mail? Tycker ofta det är lättare att få ner allting i text och så att man får fram det man vill ha sagt.

Annars borde det väl finnas något slags fackförbund du kan vända dig till?
 
Sv: Beach 2014

Vill ringa och boka in en tid så jag får diskutera saken öga mot öga, och inte att han läser ett mail och sen springer över till min chef och säger "såhär sa hon, vad tycker du?". Då kan jag diskutera det grundligt med personen ifråga först.
Men det blir inte än, för jag hinner inte.

Ja, det har jag också tänkt göra.

Är så jävla less på att jag inte kan få ta det lugnt och må bra.
 
Sv: Beach 2014

Vill ringa och boka in en tid så jag får diskutera saken öga mot öga, och inte att han läser ett mail och sen springer över till min chef och säger "såhär sa hon, vad tycker du?". Då kan jag diskutera det grundligt med personen ifråga först.
Men det blir inte än, för jag hinner inte.

Ja, det har jag också tänkt göra.

Är så jävla less på att jag inte kan få ta det lugnt och må bra.

Nä det är klokt och sant förstås.

Ja jag förstår att du är less! Hoppas det ordnar sig för dig snart.
 
Sv: Beach 2014

Men ååååhh vilken idiot till chef du har!! :( :banghead: Hoppas verkligen den andra människan är bra att ha att göra med, tycker så synd om dig :(
 
Sv: Beach 2014

Åh just ja, jag glömde ju den bästa biten!
Det är (enligt chefen) mitt eget fel att jag råkat ut för sexuella trakasserier på jobbet, för killen trodde att jag var intresserad. Att jag sagt nej, nej, nej samt nej, aldrig i livet - det spelar tydligen ingen roll, för killen trodde ändå att jag var intresserad.

Men herregud O_o :crazy: :rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 012
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 451
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp