Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Ah okej, men det är ju typ samma! Nu när du säger det har jag för mig att någon sa att läkarstudenterna använder samma bok för biokemi som vi. :)

Bra mål :)
 
Sv: Beach 2014

Haha ja men visst är det så? :D Vet inte hur många gånger jag tagit i lite extra när jag tränat för att kunna skriva i tråden att jag varit duktig :angel: Samtidigt tycker jag det är verkligen helt okej att skriva att man har slappat och ätit chips typ, skön stämning!

Ah okej då förstår jag med gymkortet! :)
 
Sv: Beach 2014

Saknar kommentarer, hur kan man få bete sig så dumt?! :banghead:


Knapp

Sprang för första gången sedan förra veckans förkylning. Hade bestämt mig för 5 km i ett ganska lugnt tempo. Slutade med 5 km i 5:45 tempo.

I helgen blir det en hel del cykling på racern eftersom vädret verkar bli kanon! :D
 
Sv: Beach 2014

Vilken skön kommentar från din vän. :) Och 12 kg! BRA jobbat!

KL

Tog mig ut på en promenad ikväll direkt när vi kom hem. Kikade lite på GIS-kartan i paddan men mobilens vanliga kamera visade sig vara bättre. ;) Så jag hittade en runda på 4 km som går helt på grusväg! Trist utan stigar men jag såg inga stigar alls i skogen. Gick utmed en stor sjö (damm, egentligen) och i skogen. 42 minuter tog det, helt okej med allt tittande på kartan!
 
Sv: Beach 2014

Åh just ja, jag glömde ju den bästa biten!
Det är (enligt chefen) mitt eget fel att jag råkat ut för sexuella trakasserier på jobbet, för killen trodde att jag var intresserad. Att jag sagt nej, nej, nej samt nej, aldrig i livet - det spelar tydligen ingen roll, för killen trodde ändå att jag var intresserad.

Alltså jag blir så FÖRBANNAD!!!

Din chef borde anmälas för det där! :rage: Jag vet inte ens om man kan göra det för hans åsikt men alltså, fy fan. Byt jobb?!
 
Sv: Beach 2014

Instämmer, vilken idiot!!:rage:

Jag har haft vilodag, eller ja red två hästar imorse men sen har jag suttit på baken och tentapluggat ihop med en kompis inför imorgon, med tillhörande jättelunch ovh x- antal torkade aprikoser.... :p
Dock rejält med träningsvärk från boxen igår morse så var nog behövligt.

Tenta imorgon eftermiddag, måste fördriva förmiddagen med något så blir nog en promenad/löprunda/simning tror jag!
 
Sv: Beach 2014

Jag tror "har du gått ner i vikt?" är svårt att misslyckas med om inte personen snarare vill hå upp. Även om man inte har gått ner borde det ju uppfattas som positivt om det ser ut så :)

Cili: idiotchef!
 
Sv: Beach 2014

Ah okej, men det är ju typ samma! Nu när du säger det har jag för mig att någon sa att läkarstudenterna använder samma bok för biokemi som vi. :)

Medical biochemistry av J. Baynes and M. Dominiczak kommer vi ha!

Och dra mig baklänges vilken ångest jag fick nu när jag hämtat ut 2 av kursböckerna från posten. Är det verkligen meningen att jag ska begripa allt det där? Vad har jag gett mig in på? :nailbiting:

Måste bli frisk igen så jag kan börja springa, känner att jag får massa ångest och prestationsångest och hej och hå som jag måste få utlopp för.
 
Sv: Beach 2014

Det kommer gå så bra så! Allt är väl mumbo jumbo i början men sen lär man sig allt fler nya ord, och plötsligt behöver du inte slå upp vartannat ord längre. ;) Fatta att du kom in på utbildningen! Tänk på det istället för vad som står i böckerna. :D
 
Sv: Beach 2014

Ja ett jobbyte står högt upp på listan nu kan jag lova!

Som om det inte jävlas nog i mitt liv nu så ska givetvis webbutiken hoppa på samma tåg och krångla den med. Jag blir så less så det finns inte! Så nu måste jag byta ut den så fort som möjligt också. Bläääää!!
 
Sv: Beach 2014

Andas.

Gör listor? Om du har mycket som du vill/måste göra, kanske det hjälper om du spaltar upp sakerna på en lista och kan bocka av dem? Vad som helst som hjälper mot stressen du känner bör man ju försöka testa... Hade det varit jag hade jag nog alltid avslutat dagen med Kvällste från Friggs. Det får alltid min puls att gå ner.
 
Sv: Beach 2014

Tack för lugnande ord! Ja jag inser ju själv att det inte finns någon väg tillbaka och om flera hundra andra personer klarar det här varje år så då ska fan jag också lyckas! Det är liksom inte ett alternativ att misslyckas..

Tack igen! :)
 
Sv: Beach 2014

Listor funkar inte för mig. Jag blir stressad över att se alla saker jag behöver göra, och vill bli av med dom så fort som möjligt = stressar för att lyckas med det.

Pulsen ligger redan för lågt. Kroppen har inte hunnit varva ner och komma tillbaka ordentligt, så alla funktioner är ju inte som dom ska än. Antar att jag borde vara sjukskriven längre, men jag trodde ju verkligen att det skulle funka att komma tillbaka. Hade ingen aning om att det skulle bli så här första dagen efter sjukskrivningens slut :(
 
Sv: Beach 2014

Åh vad kul att få höra! Jag funderade på om inte min kompis gått ner i vikt när jag träffade henne häromdagen, men jag vågade faktiskt inte fråga... Vill ju inte framstå som att jag tyckte hon var jättetjock innan, men samtidigt har vi pratat om det här med vikt lite då och då och jag vet att hon har försökt gå ner. Man kanske skulle våga sig på en snäll liten kommentar ändå? Det är så attans känsligt det där bara! :nailbiting:

Om hon nu vill gå ned, så tror jag att kommentaren bara tar positivt! Jag gillar iaf att få höra att det syns att jag gått ned i vikt - för det är ju mitt mål och jag blir glad om fler än jag lägger märke till resultatet av att jag kämpar! :) Men annars kan du ju kanske skriva (om du ska smsa frågan?) "Förlåt, vet att det är ett känsligt ämne för många - men har du gått ned i vikt? :)"

Jag själv är så otroligt öppen med min vikt att folk har förstått att det är OK att prata med mig om det. Min öppenhet har liksom fått bort "skämsstämpeln" ( iaf för mig själv ) och det tycker jag är bra :) Har lyckats acceptera mig själv mycket mer sedan jag började vara mer öppen om min vikt och kunna diskutera mig själv på t.ex min blogg - jag känner mig betydligt snyggare nu än tidigare, trots att jag i princip blottat mig själv, haha!

Vilken skön kommentar från din vän. :) Och 12 kg! BRA jobbat!

Ja, jag gillade det! Så spontant och oväntat, det är då man blir som gladast! :D
Tack! Jag glömmer ofta att jag faktiskt gått ned mycket. Det känns ju mest som att jag står stilla i vikt hela tiden, men det gör jag ju verkligen inte! :nailbiting:
 
Sv: Beach 2014

KL
Tio sidor senare har jag också hittat till nya tråden. Kul med nya stjärnor också!

De senaste veckorna har varit minst sagt omvälvande med avsked och avslut, flytt, flytt igen, ny stad, nytt jobb, ny lägenhet. Har inte hunnit träna alls den här tiden och sista veckan har maten inte varit tipptopp - det är svårt att laga vettig mat utan husgeråd.

Nu börjar jag dessutom känna av en förkylning, hoppas lite sambokärlek och en riktig säng i helgen råder bot på det.

På det stora hela ser jag fram emot hösten, tror den kommer att bli bra.
 
Sv: Beach 2014

Ah okej... Glömde att du hade så låg puls, annars blir det ju lätt att pulsen bara rusar vid stress. En annan sak som funkar för mig är att ligga på spikmatta i sängen, men det är ju svårt om man inte har en sån... eller tycker det gör jätteont. :p
Du ska inte behöva stupa in i en ambulans några dagar efter din sjukskrivning så jag hoppas verkligen att den högre chefen tar sitt ansvar nu.
 
Sv: Beach 2014

Du ÄR skitsnygg och asduktig! :)

Jag fick också kommentar om att jag gått ner idag. Tråkigt bara att det inte stämmer... Men men, det ger sig väl snart!

*kl*
Den här vaniljkvarnen är helt klart min nya favorit. Både gott och nyttigt och osockrigt :)
DSC_0267.jpg
 
Sv: Beach 2014

Vilken fiffig! Vad har du pulvret till?

Jag dricker lakritste, vilket alltid får mig att tänka på Mammas. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 012
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 452
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda 2022
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp