Har bokat stallplats åt "min" pålle på ridskolan nu och han kommer flytta dit någon gång under augusti månad. Både längtar som sjutton och våndas, fixar jag verkligen ansvaret över en häst?
Men kära du, varför skulle du inte fixa det?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har bokat stallplats åt "min" pålle på ridskolan nu och han kommer flytta dit någon gång under augusti månad. Både längtar som sjutton och våndas, fixar jag verkligen ansvaret över en häst?
Du får säga till Fröken Häst att vara snäll mot dig @cili ! En ridtur låter härligt! Min halvfoder häst är under igångsättning efter hovböld, så jag får nöja mig med att knata på backen bredvid hästen och gå en skogspromenad. Men det blir nog mysigt det med.
Började morgonen men en väldigt härlig långpromenad i sommarvärmen! 8 km på knappt 1 timme och 20 minuter blev det. Nu har temperaturen stigit upp över 25 grader och det ska visst bli närmare 30 under dagen!!! Me like! Börjar jobba kl 16, så fram tills dess blir det en tur till stallet och en bok i skuggan tänker jag.
Men kära du, varför skulle du inte fixa det?!
Det är svårare att glömma bort hästen än blommornaFör att, öh, jag inte ens kan få mina krukväxter att överleva? Förhoppningsvis går det lite bättre med hästen.
Näää, men det ska bli jättekul, lite nervöst bara då jag inte varit ensamt ansvarig för en häst förut.
Jag ställde mig på CTn i 15 min, så jag landade på 1h 7min idagJag har sovande barn och 52 min loggad träning idag. Är fortfarande träningsklädd sen promenaden med xtragruppen så jag funderar på om jag ska försöka mig på lite dynamisk träning ett tag, eller om jag ska ställa mig på CT'n. Dvs, hur mycket vill jag svettas?
För övrigt har jag idag sagt upp xtra-medlemskapet, men blir träningsmedlem där istället. Den enda skillnaden (förutom att det kostar hälften så mycket) är att jag inte får gå på gruppträffarna. Träningspassen ingår fortfarande. Och jag får inte väga mig lika ofta men det känns helt ok ändåHinner med nästa gruppträff om två veckor innan medlemsskapet ändras.
Min favoritlunch nu i värmen är keso, hackat kokt ägg, körsbärstomat i klyftor, herbamare och färsk basilika. Har jag hemma så hackar jag i avocado och kanske skinka/bacon också. Sååååå gott!Jag har även insett att kokt ägg inte är så illa ändå. Har ni några bra tips på vad man kan äta till ägget, än är jag inte så förtjust att jag äter det rätt upp och ner...
För att, öh, jag inte ens kan få mina krukväxter att överleva? Förhoppningsvis går det lite bättre med hästen.
Näää, men det ska bli jättekul, lite nervöst bara då jag inte varit ensamt ansvarig för en häst förut.
För att, öh, jag inte ens kan få mina krukväxter att överleva? Förhoppningsvis går det lite bättre med hästen.
Eftersom jag är så totalt opepp så tror jag det kan hjälpa med nya mål. Jag klarade ju mina för några veckor sen så det kanske är därför jag blivit lat
Nya mål:
- Springa 5 km på 25 min
- Springa 10 km på 52 min
- Gå/springa minst 2 mil i veckan
Låter det görbart tycker ni?