Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad spännande med hästen @snow! Klart du fixar det:)

Haha, jag var också ute och sprang i värmen @Sleepan så: I feel you! 29 grader och jag hade dessutom planerat att springa lite intervaller vilket jag ju inte riktigt kunde släppa;)

Så 4,3 km varav 2,3 km intervaller á 30-45-60-45-30 sekunder x 2. 30 s stillastående vila mellan varje intervall och 1 minut vila mellan serierna. Mellan de sista två fick jag öka vilan till 45 s för att hämta mig, det var svinjobbigt på slutet:D Men, jävligt gött nu!

Jag körde min träning inomhus idag (luftkonditionering for the win) och det blev tammefan årets bästa spinpass! Bästa ledaren, bästa passet och det fanns fan inte en energimolekyl kvar i mig när vi var klara. Trodde inte alls det skulle kännas så bra då jag knappt tränat på en vecka på grund av (1) tentaplugg/tenta och (2) någon liten bacill som gav mig lätt feber några dagar.

Imorgon blir det SkivstångIntervall på kvällen, på dagen blir det troligtvis en löptur.

Alltså hörni, jag har fallit ur totalt! Jag har inte lust att träna för fem öre! Det är så varmt och äckligt ute att jag döööör!

Du får säga till Fröken Häst att vara snäll mot dig @cili ! En ridtur låter härligt! Min halvfoder häst är under igångsättning efter hovböld, så jag får nöja mig med att knata på backen bredvid hästen och gå en skogspromenad. Men det blir nog mysigt det med.

Började morgonen men en väldigt härlig långpromenad i sommarvärmen! 8 km på knappt 1 timme och 20 minuter blev det. Nu har temperaturen stigit upp över 25 grader och det ska visst bli närmare 30 under dagen!!! Me like! Börjar jobba kl 16, så fram tills dess blir det en tur till stallet och en bok i skuggan tänker jag.

Hon lyssnade inte på det örat. Jag tror att den här bilden säger en hel del om hur hon var idag:
10421210_805320392820823_9133818921006899351_n.jpg

Stirrig som fan. Jag hoppade av efter att hon hade dansat runt en stund på bilvägen (just där ville jag inte ge mig). Misstänkte att det fanns kor i en hage längre fram, så jag hoppade av innan hon blev helt tossig. Och det visade sig vara ett fantastiskt bra beslut. För utöver kor hittade vi även får. Får är synonymt med "hästätande monster i förklädnad". Vet inte hur många gånger hon höll på att springa över mig eller slita sig, rätt glad att jag inte satt på då för då hade jag nog fått markkontakt snabbare än önskat.
Så jag ledde henne till ridbanan, där hon var segare än sirap (pga värmen skulle jag tro). Så jag tog av sadeln och körde ett kravlöst barbackapass för att utmana min balans och inte gå så hårt åt henne om hon nu var påverkad av solen. Första gången barbacka på fyra år, det gick det med!

Någon paj har det dock inte blivit än. Ena knät jävlas med mig som bara den nu. Tror att det blev lite mycket med studsande häst både i sadeln och på backen och sen ett jäkla skänklande på banan + upp och ner i källaren med tvätt + en promenad med nivåskillnader nyss. Återstår att se om jag orkar fixa den sen. Borde prioritera att laga mat på de få minuter jag kan stå.

Jag har sovande barn och 52 min loggad träning idag. Är fortfarande träningsklädd sen promenaden med xtragruppen så jag funderar på om jag ska försöka mig på lite dynamisk träning ett tag, eller om jag ska ställa mig på CT'n. Dvs, hur mycket vill jag svettas? :D

För övrigt har jag idag sagt upp xtra-medlemskapet, men blir träningsmedlem där istället. Den enda skillnaden (förutom att det kostar hälften så mycket) är att jag inte får gå på gruppträffarna. Träningspassen ingår fortfarande. Och jag får inte väga mig lika ofta men det känns helt ok ändå :) Hinner med nästa gruppträff om två veckor innan medlemsskapet ändras.

Men kära du, varför skulle du inte fixa det?!

För att, öh, jag inte ens kan få mina krukväxter att överleva? Förhoppningsvis går det lite bättre med hästen :nailbiting:.

Näää, men det ska bli jättekul, lite nervöst bara då jag inte varit ensamt ansvarig för en häst förut.

För att, öh, jag inte ens kan få mina krukväxter att överleva? Förhoppningsvis går det lite bättre med hästen :nailbiting:.

Näää, men det ska bli jättekul, lite nervöst bara då jag inte varit ensamt ansvarig för en häst förut.
Det är svårare att glömma bort hästen än blommorna :D Tro mig, min pålle har överlevt i min vård i 14 år snart, blommorna jag har nu är däremot rekord med 4 månader :angel:

Andra omgången på mybörjarkursen i pole dance är avklarad, och nya blåmärken börjar ta form :D

Jag är ju verkligen inte någon talang, om en säger så... Tur att det är roligt!

Nu sitter jag i soffan och äter lite kvarg och melon. Så gott!

Jag har sovande barn och 52 min loggad träning idag. Är fortfarande träningsklädd sen promenaden med xtragruppen så jag funderar på om jag ska försöka mig på lite dynamisk träning ett tag, eller om jag ska ställa mig på CT'n. Dvs, hur mycket vill jag svettas? :D

För övrigt har jag idag sagt upp xtra-medlemskapet, men blir träningsmedlem där istället. Den enda skillnaden (förutom att det kostar hälften så mycket) är att jag inte får gå på gruppträffarna. Träningspassen ingår fortfarande. Och jag får inte väga mig lika ofta men det känns helt ok ändå :) Hinner med nästa gruppträff om två veckor innan medlemsskapet ändras.
Jag ställde mig på CTn i 15 min, så jag landade på 1h 7min idag :) På fredag är det dagisavslutning vilket är synonymt med tårtkalas så det gäller att jag ligger i innan dess ;) :D

Ni håller igång så duktigt allihop, kul att det verkar flyta på bra för er. Själv har jag hamnat i rutinen med helt ok veckor och försoffade helger. Det är så svårt att motivera sig när man har en mysig sambo ju....

Jag har insett att jag kommer att få bli kompis med maskiner och fria vikter i sommar, det kommer att vara lite tunt med pass. Ska bli lite spännande, hoppas det är lugnt i gymmet så brukar det funka bättre.

Jag har även insett att kokt ägg inte är så illa ändå. Har ni några bra tips på vad man kan äta till ägget, än är jag inte så förtjust att jag äter det rätt upp och ner...

Jag har även insett att kokt ägg inte är så illa ändå. Har ni några bra tips på vad man kan äta till ägget, än är jag inte så förtjust att jag äter det rätt upp och ner...
Min favoritlunch nu i värmen är keso, hackat kokt ägg, körsbärstomat i klyftor, herbamare och färsk basilika. Har jag hemma så hackar jag i avocado och kanske skinka/bacon också. Sååååå gott! :)

Haha! Det har jag aldrig kunnat, har gett upp tanken på att ha krukväxter. Men av mina typ 38 hästar så är det endast en som dött (avlivats pga ålder och krämpor). Jag tror hästar är enklare än krukväxter :idea:

Haha jag har två väldigt välmående hästar och har haft häst i 20 år och alla har mått bra :P Men mina krukväxter däremot.....tur att min man kommer på ibland att dom behöver vatten för det gör aldrig jag :D

Bläh.
Vaknade med gult snor i näsa och hals. Har väl fått någon himla AC-förkylning efter många mil i bil och värmebölja eller nåt. Så jäkla sur nu. Förlitar mig på Day Nurse och räknar iskallt med att jag ska till gymmet i kväll.

10427347_10152909052333761_2746062799729054491_n.jpg

Har inte dödens träningsvärk efter i går, däremot blåmärken på fötterna :D

Hatar min stukade fot :( Börjar få spel på att inte kunna powerwalka eller springa! Tog i alla fall på fotledsskyddet igår kväll och tog en liten promenad med hunden. Inte helt smart då den gör ont igen idag, det gjorde den inte igår alls, bara svullen. Men den är mindre svullen idag, skumt.

Ska rida ikväll i alla fall! Min häst är bäst och snällast så jag kan rida med gipsat ben om det vore så :D

Jag ska ha boendestöd på riktigt för första gången om en halvtimme och är som vanligt helt totallåst och klarar inte att fixa något inför det. Gah! :( Hoppas det blir bättre när jag vant mig vid det... Och att jag orkar springa en sväng sen...

Eftersom jag är så totalt opepp så tror jag det kan hjälpa med nya mål. Jag klarade ju mina för några veckor sen så det kanske är därför jag blivit lat:p

Nya mål:
  • Springa 5 km på 25 min
  • Springa 10 km på 52 min
  • Gå/springa minst 2 mil i veckan

Låter det görbart tycker ni?

Eftersom jag är så totalt opepp så tror jag det kan hjälpa med nya mål. Jag klarade ju mina för några veckor sen så det kanske är därför jag blivit lat:p

Nya mål:
  • Springa 5 km på 25 min
  • Springa 10 km på 52 min
  • Gå/springa minst 2 mil i veckan

Låter det görbart tycker ni?

Allt är görbart, typ.
Jag har blivit expert på mål.

Här är lite nyttigheter när det gäller mål:

X-mål
Mål som jag vet att jag kan uppnå.

Y-mål
Mål som jag tror att jag kan uppnå.

Z-mål
Mål som är svåra, som vi vill uppnå men inte riktigt vet hur.

Hur skulle du klassa dina mål här ovan?
Och jobba med SMARTA mål, det är mer motiverande.

SMARTa mål:

Specifikt
Mätbart
Attraherande
Realistiskt
Tidsbestämt

För att dina mål ska bli smarta behöver du eventuellt göra dem lite mer attraherande och kittlande, och sätta någon slags deadline på det. När ska du springa 5 km på 25 minuter? Hur lång tid har du på dig att klara det? Och ska du gå/springa minst två mil i veckan i resten av ditt liv? ;)

Och så är det så här, att en vecka där du har gått/sprungit 1,8 mil är inte en dålig vecka. Då är det bra med medaljmål.
Gradera det så att det blir tre; guld, silver eller brons. Sätt inte bara det högsta guldmålet som är så svårt att nå att det nästan är omöjligt. Ett guldmål för dig kanske är 3 mil på en vecka. Med medaljmål så att chansen är ganska stor att du i alla fall klarar ditt “bronsmål” och kan ta med dig en positiv känsla från det.

Och det viktigaste av allt:
Skriv upp målet och läs det högt för dig själv, formulera det noga. Ta det med dig och påminn dig om det.

Mitt stora mål just nu är att springa Karlstad trail run (6,5 km) utan smärta och på 42 minuter. Det är ett Y-mål för mig, men kan bli ett Z-mål beroende på hur smärtan beter sig under sommaren och om jag är duktig på att rehaba.

Specifikt: Utan smärta. Och på en bra tid. 42 minuter.
Mätbart: Ja, det går att mäta. Både smärtan och tiden är mätbar (jag har en smärtskala).
Attraherande: Ja, det kittlar!
Realistiskt: Ja, det tycker jag.
Tidsbestämt: Ja, 6 september.

Guldmedaljen är att springa på under 42 minuter och helt utan smärta där jag dessutom har känner mig stark vid målgång.
Silver: 42 minuter och en skön känsla.
Brons: Under 43 minuter och ett genomfört lopp. Det gör inget om jag spyr.

Just nu klarar jag att springa 2-3 kilometer och håller mig runt 7 min/km. Rekordet är 3 km på strax under 20 min. 42 minuter känns alltså rimligt, inte minst med tanke på att första sträckan är upp för en skidbacke :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 286
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
774
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 128
· Visningar
32 009
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka