Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Blueberry Riktigt imponerande!

Och jag är lite som du, ju mer jag tränar ju mer gillar jag min kropp. Inte för att jag blir smalare (det blir jag typ inte) utan för att den klarar av så fruktansvärt mycket och det är skitcoolt! :) Jag gillar min kropp för att den kan prestera om och om igen.

@Blueberry - fasiken vad du är grym tjejen! :bow:

@Linisen - det värsta med att flytta är just packningen...! den här flytten behövde jag ju inte packa ner nåt och knappt upp heller, tack vare underbar familj och vänner, annars hade jag nog gått under totalt tror jag...!
Vill du ha flyttkartonger förresten? Jag har massor över, både stora och lite mindre. Kör nog ut till Ornöviken över midsommar och kan ta med då :)

Dagens ridtur blev lite längre än planerat då traktorvägen mellan fälten helt plötsligt var plöjd och nu en del av fältet :D Så vi fick trassla oss ut i skogen och hitta en stig istället :) Mindre trav - mer lyfta på benen gympa!

Ikväll blir det nog en joggingtur. Dottern vill iaf att mormor ska barnvakta här hemma hos oss och då lär ju jag inte vara hemma :D

love-your-body-300x300.png

Kära beachisar, här kommer rapport från kropp:

Nu har jag räknat kalorier i exakt två månader.
Den 12 april vägde jag 86,6 kg. I morse visade vågen 80,6.

6 kilo alltså.
På två månader.
Det är minsann inte kattskit.

Jag börjar älska min kropp mer och mer. Inte nödvändigtvis för hur den ser ut, utan för att den kan och för att den orkar. Och för att den gång på gång gör det jag ber den om. Eller ja, den försöker så gott den kan i alla fall.

De senaste 10 dagarna har jag snittat 1300 kcal om dagen, jag håller mig alltså på ungefär samma nivå som när jag började räkna. Ibland blir det 1500, ibland blir det 1100. Det spelar inte så stor roll, jag äter glass om jag vill ha glass. Men oftast är det inte värt det, och då tänker jag inte kalorimässigt, utan hur det får mig att må. Ska jag njuta så ska jag njuta, och det gör jag inte om jag får dåligt samvete. I går åt jag två bakelser till frukost eftersom Hunken fyllde år. Inga konstigheter liksom :D Det känns så skönt, jag börjar få ett hum om hur och vad jag ska äta och kan bedöma värdet på maten på ett nytt sätt nu. Jag räknar bara matkalorier, träningskalorierna som brinner upp är min bonus.

Det går bra.
Jag räknar med att vara nere på 70-talet nästa helg.
70-talet alltså. Det är enormt stort, vilken seger. Jag tror att jag vägde 78-79 kg när vi gifte oss. Det är fyra år sedan och jag pulverbantade några veckor innan vigseln. Ärligt talat så tror jag att jag är smalare nu. Det finns nämligen muskler under huden på den här kroppen. :love:

99f71a1331cc37d732c8621bdcebf8c4.jpg

I så fall är jag uppenbarligen väldigt söt :D
Gud vilket härligt inlägg! Heja dig och din kropp fina du! :)

Kl

Idag har jag sååå mycket träningsvärk i mina lår och min häck. Aj.
Och så lite hoppning på det ikväll. Jo men visst :p

Hej svejs! Lite inaktiv i tråden den här veckan då jag har börjat på min praktikplats och inte orkar varken träna eller skriva på Buke :p Försöker hänga med och läsa iaf, gillar lite inlägg här och var ;) Men röra på mig får jag definitivt, jag jobbar med mjölkkor vilket innebär 9 timmars kroppsarbete om dagen. Den här veckan jobbar jag morgon, vilket innebär 05-14 och jag måste gå upp 03:30 på morgonen :crazy: "Rätt" trött på kvällen... Men ja, jag jobbar nog igen typ allt onödigt jag äter så det är ju nice :D

Kul iaf att läsa om allt ni tränar och har för er :) Jag missar tyvärr träningen med klubben ikväll, tid har jag men jag orkar verkligen inte. Igår somnade jag som en klubbad säl innan nio på kvällen så ni förstår nivån på det hela ;)

Herre Gud 03.30 är ju mitt i natten @zassoo! Förstår att du är sjukt trött på kvällen.

Bra jobbat @Blueberry! 6 kg på 2 mån är ju helt perfekt takt på det hela:)

Jag har haft en aktiv ledig dag hittills idag! Skulle springa ut till en kompis i morse, delvis längs med vackra Prins Bertils stig som går längs havet. Tänkte varva gång/löpning lite lugnt och siktade på 7-8 km löpning totalt. Men öh, mitt lokalsinne är så sjukt dåligt att jag kom 3 km för långt typ, så på slutet likande det mer intervaller gång/springa för jag hade lite tidspress (min vän skulle med flyget till stockholm) och det slutade istället med strax över 10 km löpning med en snittfart på 5:47/km:p Men väldigt glad för smalbenet kändes inte av alls trots ganska mycket asfalt på slutet:up: Sen fick jag rysk banantårta när jag kom fram med så det var gött (min vän fyllde 25 idag:D).

Fick skjuts in till stan iaf och sen cyklade jag först till min farmor och farfar och sedan åt helt andra hållet till svärmor så totalt dryga 18 km (1 h) transportcykling med! Helt SJUK motvind på ena hållet men desto bekvämare på andra hållet:p

Hemma nu igen iaf och nu blir det nog en ganska soft kväll med lite aw och lugnt häng med pv:) Imorgon eventuellt ett pass Functional Moves innan jag går på helgen på jobbet.

@zassoo - hojta om du vill sova i stan nån natt, vi sover enkelt hos mormor istället :)

Det blir nog ingen mer träning idag, men det har blivit både cykling och promenad utöver ridningen. Var nämligen tvungen att gå till affären och köpa nya ingredienser till tårtan eftersom jag lyckades få vaniljkrämen att skära sig!? :confused: :banghead: Med tanke på mängden äggvita jag får över nu så lär jag göra lite maränger till kalaset också :D

@Trollunge Hehe ja mitt i natten är kanske mer korrekt ;) Men det är iaf ljust nu på sommaren. Haha bra jobbat med löpningen trots missen :D

@Emtherlia Rätt jobbigt, men rätt kul också! Känns värt det när man får ta hand om nyfödd kalv och mata med flaska :love:

@Ninnurur Tack vad snällt, men det går bra ändå :) Klart det vore skönt att ha lite närmre men jag vill passa på att krama på sambon nu när han är hemma i två veckor ;)

Grym träningsvärk idag och kropp som ställer om till att klara sig på betydligt mindre kolhydrater än normalt. Trött efter några timmar på jobbet!

Myser med nyköpt bok i soffan nu :) vilodag idag men har skött maten och stått emot sug. Kroppen känns genast lite fräschare :) tonfiskröra och sallad till middag nyss.

@zassoo Ska sambon iväg igen? :(
Japp... 3 veckor igen :( Men sen ska han hålla sig hemma :D Då är han klar med kursen.

------

Åh vad kul att väckas av brandvarnaren som tycker att den har dåligt med batteri klockan halv 3, en timme innan jag ska upp :meh:

Har träningsvärk i armarna i alla fall, det måste jag få skriva i Beachtråden :rofl:

God morgon fina ni. :love:
Jag sitter påklädd med träningskläder, dricker Celsius och väntar på att gymmet ska öppna. Idag väntar ben och rumpa, har någon grotesk träningsvärk i min mage fortfarande sen i onsdags. Jag är nöjd att få ihop 3 pass den här veckan.

@Ninnurur Åh, tack men jag är inte hemma över midsommar och jag tror faktiskt vi har så vi klarar oss nu. Det sista jag har att packa nu går nog rätt fort. :) Ska bli skönt att komma in i huset snart. :)

Morrn!

Ligger i sängen och funderar på om jag ska stiga upp eller ej. Har försökt somna om, men det har inte gått så bra än :p
Hade kunnat gå upp och gå till gymmet nu, men ska jobba riktiga grispass i helgen så på ett vis vill jag faktiskt sova lite till... Och träna hinner jag även om jag går upp först om ett par timmar. Beslutsångest :p

Jag valde också mellan senare pass eller ta ett nu på morgonen. Insåg att det är rätt skönt att slappa efter gymmet, och det är mindre folk hos oss på gymmet tidigt på morgonen. Jag längtar redan efter mitt kaffe.

Nästa vecka ska jag upp till norrland, ska lösa veckokort på deras gym, kan vara kul att gymma någon annanstans. Det blir min semester :) Gymma, springa, umgås med karlns familj och läsa böcker! Måbravecka totalt nästa vecka. Och jag har bestämt mig för att vara nykter på midsommar, bara för att :)

Skitjobbig Friskis-gympa igår, mycket för att jag fick en sån dundrande huvudvärk precis innan och den blev värre ju mer jag rörde på huvudet:/

Dessutom så hoppade kedjan på cykeln så jag fick vackert gå hem...

@Emtherlia Men usch :( Hoppas du får en bättre dag idag.

Jag har precis kommit hem från gymmet med avslutande cykeltur på 3-4km ute i solen med lite halvdåligt med luft i bakdäcket, jobbigt må jag säga. Var en tant på gymmet när jag kom, hon var där ca 20 minuter sen var jag själv. Provsprang 1km med mina nya Asics. UUUUUUnderbara. Verkligen skillnad i löpsteget och känsla. Jag är som lite kär :love: Nu ska jag dricka min kaffe och kolla på nyhetsmorgon. Sen väntar kvällspass på jobbet, 2 pass kvar, sen är det SEMESTER i 9 dagar.

Jag är fortfarande snorig. Buhu. :(

Meeeen om jag ska vara positiv så är det i alla fall inte gult längre. Alltid något. Det vore nice att vara frisk i morgon, jag behöver sporta lite med mina höfter, känner att de börjar stelna till och det är väl hög tid för en omgång höftlyft och utfallsgång ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 286
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
774
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 128
· Visningar
32 006
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka