Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Blueberry vad imponerad jag blir av ditt strukturerade sätt att sätta upp nåbara mål! Tror absolut du kommer klara ditt!!

En timmas bodypump på morgonen! Verkligen skönt att starta dagen med träning även om jag ibland har lite svårare att komma igång i kroppen på morgonen än på eftermiddagen. Men idag fick jag till ett bra pass!

@Blueberry vad imponerad jag blir av ditt strukturerade sätt att sätta upp nåbara mål! Tror absolut du kommer klara ditt!!

En timmas bodypump på morgonen! Verkligen skönt att starta dagen med träning även om jag ibland har lite svårare att komma igång i kroppen på morgonen än på eftermiddagen. Men idag fick jag till ett bra pass!

Jag har blandat det bästa från riktiga proffs helt enkelt :D

Nu är vi klara för idag och det gick jättebra! :) Först gjorde vi i ordning min sekretär så att den nu är användbar :) Sen ville hon ta tag i mitt kaoskök och jag kunde släppa skamspärrarna och hänga på. Så skönt!!

Nu ska jag försöka ladda för att ta en liten springtur tror jag, om huvudet orkar. Annars blir det hemmaträning ikväll :)

Ledig idag, på schemat står promenad till hundklubben, Agility, ev ett dopp, promenad hem och cykel tor gymmet för ett ryggpass.

Har skött maten extremt dåligt på sistone, massa tårta efter födelsedagen bland annat, och känner mig mest fet ful och äcklig :( motivation finns men inte tillräckligt. Sambon och jag har iallafall börjat cykla en del ihop, alltid något (senast igår typ 2 mil för att handla toapapper, haha).

@Linisen, grattis till utbildningen! Vad kul! :)

@Emtherlia, jobbig känsla det där. När man egentligen vill träna, men inte känner sig motiverad. :(
Hoppas du kan komma in i det igen utan att du känner att du tvingar dig själv!
Tyckte dina löparmål kändes fullt rimliga :)

Kl

Jag ska till gymmet strax tänkte jag. Ska bara komma hem först...
Egentligen vill nog min kropp ha en vilodag, men det vill inte huvudet :p
Och jag kommer inte kunna träna på lördag och förmodligen inte söndag heller, så kör på tills dess!
Ben och mage blir det på gymmet - det pass som jag drar mig för, haha. Känns typ "onödigt" eftersom jag springer och rider, och så är jag lite rädd för squatsen, som jag gärna vill göra, men känner mig osäker på...

@Sleepan benpass kan ju hjälpa både löpning och ridning att bli bättre så det är inte alls onödigt! Och känns passet alltid onödigt så kanske det går att splitta muskelgrupperna på annat sätt så att varje pass känns mer motiverande?

Kl
Drygt 2 mil cyklat och gymmet avklarat. Har dessutom köpt jordgubbar, kokat ägg och planerat några lchf-middagar. Vore nog en bra idé att börja äta så igen.

Nä jag vet, det är inte det minsta onödigt @Jenka, men jag är så omotiverad när jag känner att jag ju "ändå tränar ben" :p
Men jag ska absolut köra på benträning! Vill ju ha en ännu snyggare häck! ;)

Kl

Fick nyss besked om att jag ska jobba i Landskrona. Wäääh. Ge mig ett jobb i Göteborg.... /opepp

@Ninnurur det låter riktigt gott, ska definitivt testas. Vet du om det går att ta med i matlåda, eller geggar det ihop sig då?

@Blueberry bra sätt att tänka med mål, tål definitivt att tänkas på. Jag har medvetet rätt vaga mål, vet jag... ska kanske fundera över dem lite.

@Sleepan det kommer säkert komma upp något i Göteborg snart. Håller tummarna för dig.

Testade ett kettlebellpass idag. Kul och jobbigt och nu har jag lite ont på underarmen, har inte riktigt koll på tekniken så jag fick en del smällar av klotet. Men det blir nog bättre om jag kan fortsätta gå på passet.

Springa 5 km på 25 min - Y-mål (tror jag klarar)
Springa 10 km på 52 min - Y-mål (tror jag klarar)
Gå/springa minst 2 mil i veckan - X-mål (vet att jag klarar)

Angående tidsbestämning så hade minst 2 mil i veckan resten av livet varit bra:D De andra vet jag inte hur lång tid jag bör ge mig själv. 5 km har jag sprungit på 26 min, så det är 1 min att ta in där. 10 km har jag sprungit på 53:47 som snabbast, så där är det 2 min jag ska springa snabbare.

Å andra sidan så gillar jag att inte ha ett specifikt datum, jag blir så himla stressad av det och ofta lite anti:p

Det blev förresten ingen springtur idag. Jag var ju redan lite trött och när jag hörde studentskrål ute och kom på att bästa spåret ligger intill ena gymnasieskolan så bangade jag totalt. Hade ingen ork till sånt... Men jag ska motivera mig till en hemmaträning nu istället tänkte jag :)

@Ninnurur det låter riktigt gott, ska definitivt testas. Vet du om det går att ta med i matlåda, eller geggar det ihop sig då?

@Blueberry bra sätt att tänka med mål, tål definitivt att tänkas på. Jag har medvetet rätt vaga mål, vet jag... ska kanske fundera över dem lite.

@Sleepan det kommer säkert komma upp något i Göteborg snart. Håller tummarna för dig.

Tack så jättemycket! Tidigast blir dock i december, om ens då. Så jag är lite bitter över skiten just nu :p
Inte fan höjde de vår lön idag heller. Haha
/sur.

Grymt jobbat med Kettlebellpass! Låter jättekul! Och jobbigt :D

Nyss hemkommen från gymmet.
Jobbigt!!
Mådde illa när jag gick därifrån, haha. Och benen skakar!
Blev knäböj med 15kilosvikt i famnen. Måste våga mig på dem med stång... En dag när det är mindre folk, typ :p
Ben & mage gjort iaf. Och det känns! :D

Nu ska jag göra tacopaj! Och sen ska vi äta jordgubbar :d

Kvällens middag: stekt halloumi, coleslaw och sallad. Gott!

Sjukt bra träningspass med hundarna också, så nu känner jag mig nöjd :)
Ca 2 mil cykel, en mil promenad, en timmes gym (och så agility) har jag skrapat ihop idag.

@Niyama @FengurLaugar @Ninnurur haha, skönt att höra att man inte behöver kunna få krukväxter att överleva för att få en häst att göra det ;).

Är lite nervös för hur mitt liv kommer ändras också, om jag kommer känna mig låst/begränsad av att behöva åka till stallet varje dag. Men testar jag inte får jag ju inte veta om hästägarlivet är ett liv för mig (vilket jag hoppas!)

@snow Jag tror det kommer att gå jättebra för dig. Visst är det en omställning. Men en rolig sådan!

Jag var på gymmet igår kväll och körde mycket mage och core. Märker att mina lårmuskler är stela, så det ska införskaffas en foamroller tänkte jag. Nästa vecka åker vi upp till norrland för att fira midsommar. Och då ska det springas i trappan i skidbacken. Bara för att. Jag har fått lovat att jag får ha hejjarklack ;) Här hemma finns ingen trappa att springa i och inte mycket till backar. Och har jag tur idag så kommer mina nya löparskor. Mina gamla börjar bli 2 år nu och jag får lätt ont i benhinnorna av dom. Så nu blir det ett par nya. Så kanske blir en liten runda ikväll :)

love-your-body-300x300.png

Kära beachisar, här kommer rapport från kropp:

Nu har jag räknat kalorier i exakt två månader.
Den 12 april vägde jag 86,6 kg. I morse visade vågen 80,6.

6 kilo alltså.
På två månader.
Det är minsann inte kattskit.

Jag börjar älska min kropp mer och mer. Inte nödvändigtvis för hur den ser ut, utan för att den kan och för att den orkar. Och för att den gång på gång gör det jag ber den om. Eller ja, den försöker så gott den kan i alla fall.

De senaste 10 dagarna har jag snittat 1300 kcal om dagen, jag håller mig alltså på ungefär samma nivå som när jag började räkna. Ibland blir det 1500, ibland blir det 1100. Det spelar inte så stor roll, jag äter glass om jag vill ha glass. Men oftast är det inte värt det, och då tänker jag inte kalorimässigt, utan hur det får mig att må. Ska jag njuta så ska jag njuta, och det gör jag inte om jag får dåligt samvete. I går åt jag två bakelser till frukost eftersom Hunken fyllde år. Inga konstigheter liksom :D Det känns så skönt, jag börjar få ett hum om hur och vad jag ska äta och kan bedöma värdet på maten på ett nytt sätt nu. Jag räknar bara matkalorier, träningskalorierna som brinner upp är min bonus.

Det går bra.
Jag räknar med att vara nere på 70-talet nästa helg.
70-talet alltså. Det är enormt stort, vilken seger. Jag tror att jag vägde 78-79 kg när vi gifte oss. Det är fyra år sedan och jag pulverbantade några veckor innan vigseln. Ärligt talat så tror jag att jag är smalare nu. Det finns nämligen muskler under huden på den här kroppen. :love:

99f71a1331cc37d732c8621bdcebf8c4.jpg

I så fall är jag uppenbarligen väldigt söt :D

Idag är PRECIS allting roligare än att flyttpacka... ut och springa milen kanske?:angel: Nej skämt å sido. 3 veckor kvar tills vi är husägare:bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 286
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
774
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 128
· Visningar
32 009
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka