Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska jag och pvn iväg till gymmet.
Mitt tredje pass denna veckan! :)

Har även hunnit med ett pass RPM (spinning), en dressyrlektion (så jävla jobbigt på den hästen! :D) och två löprundor. Vilken vecka! :)

@WS6, du som är Helsingborgare. Var rider man någonstans där? Helsingborgs Ridskola? Eller finns det någon annan bra?

@zassoo
Det låter klokt, får se om jag hinner innan det är dags att åka hem. Idag har jag kört styrka på gymmet och sedan skates, och gym igen imorgon så kanske inte hinner. Tack för svar! :)

Jag tragglar på med min rehab-träning för axlarna. Inga press-övningar, bra drag på olika vis. Många reps, många set och jättetråkigt. Men bara att ta sitt straff när man tidigare slarvat med detta. Då skadar man sig!
Men det går framåt!!! Har nästan ingen smärta längre och jag ser redan skillnad på hållningen. Tog bild direkt efter dagens träning och jäklar va roligt det är att se sig själv med lite pump. Det finns lite muskler, även om dom är små och svaga än så länge ;)

Eftersom att jag är envis som en blå gris ibland så ställde jag mig på CT'n ikväll, trots att jag egentligen var alldeles trött redan. Men, 25 min arbete senare kan jag nöjd konstatera 6 h 2 min 23 sek fysisk träning denna vecka :up: Att jag nu har en lätt huvudvärk struntar jag i, den blir nog bättre efter en dusch, massor av vatten och lite kvällsfika :)

@WS6 och @Sleepan Jag ska till ett ställe strax utanför Vetlanda i Småland. Det är fjärde året i rad i år som jag är med på deras vuxenläger, och det är helt fantastiskt verkligen!

@Ninnurur Alltså du är så himla duktig med träningen, och så himla duktig som skiter i hjärnan och kör på ändå så ofta. Se till att ta hand om dig emellanåt också bara, så att det inte blir för mycket av det goda och så att det inte blir till ett nödvändigt ont liksom. Som det är nu verkar du ju dock njuta av det i åtminstone 9 fall av 10, och det är så himla härligt att läsa om verkligen! Jag är sjukt imponerad! :bow:

Här blev dagen precis så perfekt som jag hade hoppats på, och gympasset var så himla skönt (doppet i havet efteråt likaså, om än liiite väl kallt för min smak). Mamma hade dock mer energi och ville köra längre än mig, så jag fick vara lite uppfinningsrik de sista 15 minutrarna när mina planerade övningar var avklarade och hon fortfarande hade en del kvar...:p Jag körde 6 min crosstrainer som uppvärmning, sedan squats med 12 kg kettlebell, sedan lunges med medicinboll och till sist sumosquats med 8 kg hantel. Körde sedan vidare med överkroppen och 4 set av single arm rows, shoulder flys, chest press och bicep curls. 10-12 reps av varje och ingen vila emellan. Sedan var jag svettig! Blev lite mage när jag väntade på mamma sedan också, men mest för skojs skull.

Nu ska jag äta en skiva av mitt filmjölksbröd som blev så jävla gott (ursäkta franskan) och sedan försöka somna innan det bär av vid 8 imorgon bitti. Tänk, hela 5 dagar att bara sniffa häst, rida, äta god mat och sova i mysiga små stugor... Jag känner mig som ett barn på julafton! :o :D

Tack @Mineur :bow: Jag tar åt mig av komplimangen för det behöver jag för att orka fortsätta...! Just träningen i sig njuter jag oftast av, tyvärr tror jag att jag ibland lyssnar lite för lite på kroppen och är rädd för skador. Min hjärna löser det genom att beställa hem ett 12-pack med sporttape :angel: Men om en månad stänger dagis så då är jag beroende av barnvakt för träningen, i fyra veckor... Det kan ju bli intressant... :D

Min stukade fot är bättre men kommer nog inte våga prova springa förrän tidigast till helgen och då bara någon kort sträcka isåfall. Eller en promenad med inslag av löpning för att testa om det funkar. Har haft så ont och varit svullen så jag inte ens kunnat ta en promenad! Gissa om jag varit rastlös! Är ju van att springa eller promenera varje dag plus ridning minst 4 dagar i veckan...

Men igår tog jag på fotledsskyddet och tog med min familj och hund ut på en liten promenad i sakta mak :) Skönt att komma ut! Glad att jag klarat av att rida alla dagar trots foten :)

Filmjölksbröd :love:
Jag brukar ha torkade blåbär och hasselnötter i mitt. SÅ GOTT!

På tal om bröd så tänker jag göra fröknäcke i dag.
Har ni något bra recept eller tips?

Jag har blivit ovanligt morognpigg på sistone, vaknar av mig själv och är pigg strax innan klockan 6 på morgonen. Är lite chockad över det, men antar att det kan vara en biverkning av träning, solljus och en ganska nöjd kropp?

Startade hur som helst dagen på studsmattan, körde två femminutersintervaller med en minuts vila mellan. Skönt att starta dagen studsande :D

Jag vill ha recept på både fröknäcke och filmjölksbröd, tack! :D

@Blueberry - morgonpiggheten kan definitivt vara en positiv biverkan! Jag märker överlag att kroppen inte behöver sömnen lika mycket när jag tränar. Hjärnan får återhämtning under träningen också så den klarar sig med mindre sömn den också :)

KL
Själv kom jag till stallet och såg en sovande häst i hagen. Kollade kalendern och insåg att han gått 7 dagar i rad så det var hög tid för vilodag. Det fick bli lite borstning och kli i hagen istället :love: Nu tänkte jag pausa hemma en stund och hoppas att känningarna i huvudet ger sig så tar jag gymmet innan jag åker och hämtar på dagis sen :)

Åh vad mysigt med ridläger @Mineur!

Jag startade veckan med en timmes funktionell styrka på gymet, inga tunga vikter utan mer kroppsvikt och fokus på att hitta musklerna ordentligt. Blev ett ganska trevligt pass:) Handlade sedan grejer till en vegetarisk pad thai som jag tänkte göra innan jobbet i em, hoppas den blir god:d

Förra veckan slutade på 3,5 timmes träning varav strax över 18 km löpning. 3 löppass, 1 spinningpass, 1 pass Grit Plyo, 30 min styrka, 2 vilodagar:)

Nu ska jag sola lite på balkongen:love:

@WS6 och @Sleepan Jag ska till ett ställe strax utanför Vetlanda i Småland. Det är fjärde året i rad i år som jag är med på deras vuxenläger, och det är helt fantastiskt verkligen!

@Ninnurur Alltså du är så himla duktig med träningen, och så himla duktig som skiter i hjärnan och kör på ändå så ofta. Se till att ta hand om dig emellanåt också bara, så att det inte blir för mycket av det goda och så att det inte blir till ett nödvändigt ont liksom. Som det är nu verkar du ju dock njuta av det i åtminstone 9 fall av 10, och det är så himla härligt att läsa om verkligen! Jag är sjukt imponerad! :bow:

Här blev dagen precis så perfekt som jag hade hoppats på, och gympasset var så himla skönt (doppet i havet efteråt likaså, om än liiite väl kallt för min smak). Mamma hade dock mer energi och ville köra längre än mig, så jag fick vara lite uppfinningsrik de sista 15 minutrarna när mina planerade övningar var avklarade och hon fortfarande hade en del kvar...:p Jag körde 6 min crosstrainer som uppvärmning, sedan squats med 12 kg kettlebell, sedan lunges med medicinboll och till sist sumosquats med 8 kg hantel. Körde sedan vidare med överkroppen och 4 set av single arm rows, shoulder flys, chest press och bicep curls. 10-12 reps av varje och ingen vila emellan. Sedan var jag svettig! Blev lite mage när jag väntade på mamma sedan också, men mest för skojs skull.

Nu ska jag äta en skiva av mitt filmjölksbröd som blev så jävla gott (ursäkta franskan) och sedan försöka somna innan det bär av vid 8 imorgon bitti. Tänk, hela 5 dagar att bara sniffa häst, rida, äta god mat och sova i mysiga små stugor... Jag känner mig som ett barn på julafton! :o :D
Gud vad fint allt det är där låter!
Och fy 17 vad jag blev sugen på ridläger... Har inga pengar just nu, men nästa år kanske. Låter hur härligt som helst!

Nu har jag legat ute och göttat mig i solen lite mer än en timme. Ska in och göra broccolisoppa, äta den och sen springa en sväng.
Blir träning av något slag på jobbet ikväll också. Oklart vad i nuläget dock, men förmodligen innebandy.

Innan dess ska det städas och diskas också, och så hade jag behövt sova ett par timmar till, men det brukar vara lättare sagt än gjort... :p

Jag avverkade 1 h på gymmet med styrketräning så att svetten sprutade :D Kände av höftböjaren lite när jag gjorde utfallssteg i smithen så jag gick inte så djupt ner i dem då, annars var det inga problem :)
Trött tjej efter passet ;)
10314617_10152555978750712_7046495586086882131_n.jpg

Löpning gjord! 4 snabbaste kilometrarna i år. :) 20.51 blev det, så nu ska målet där bli under 20 innan jag tar mig an 5 km under 25. :)
Har ju tänkt mig sub 50 på milen i år, så det är väl dax att börja köra på nu...

Stört varmt var det att springa, känner jag nu när jag kommit hem. Haha

Bra jobbat, @Sleepan!

Jag och sambon har just varit ute och gått 8 km. Vaaarmt och underbart! Hade helst velat träna ordentligt idag men sambon talade vett med mig, en dag ska man vara frisk innan man drar igång. Imorgon blir det spinning! :bump:

Bra jobbat, @Sleepan!

Jag och sambon har just varit ute och gått 8 km. Vaaarmt och underbart! Hade helst velat träna ordentligt idag men sambon talade vett med mig, en dag ska man vara frisk innan man drar igång. Imorgon blir det spinning! :bump:

Tack så mycket! :)

Och vad härlig er promenad låter!
Din sambo verkar dessutom väldigt klok! :D
Kul med spinningen imorn :)

Jo, sambon har en del mellan öronen. :D Hela promenaden handlade om kriminologiska teorier, proportionalitetsprincipen och en massa sånt, älskar att ha en intelligent man. :love:

Åh jösses, kriminologiska teorier kan vara något av det värsta jag vet. :p
Men fint att det finns folk som gillar sådant också! ;)
Och ja, intelligenta män är fantastiska. :D

Det är så varmt här i Karlstad nu, försökte äta middag på altanen men fick vackert knata in igen pga smältrisk.

Har lagat supergod mat (typ smör- och gräddkokt torsk med spenat och mangold) och färskpasta med sparris. Alltså herregud vad jag har ätit! Supergott och proppfullt med nyttigheter :)

Nu blir det hundpromenad och om det blir lite svalare kanske jag tar ut Fiona en sväng, bara en mysrunda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 286
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
774
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 128
· Visningar
32 012
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka