Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
joggade 1,3 km till utegymmet, gymmade i 10 min (alltså allt är så jäkla tungt där att jag orkar nada) och joggade sedan hem.

Jag ska snart ut och rasta min kärlek (hojen)! :D :love: :up:
1000645_10153992950630160_1077388913_n_zpsf2db9d21.jpg

(bild från i våras)

Förövrigt har jag cyklat 1,4mil och ridit idag! :)

Jag gör mitt bästa! Eller, nu gör jag mitt bästa, tidigare idag gjorde jag mitt sämsta eftersom jag hade bestämt att jag och sambon skulle shoppa. :angel: Hittat världens skönaste träningslinne, så nu har jag tre stycken i olika färger. :D

8913408491550_1095955_TURBO_GREEN_1_79770_jpg.jpg

Hej igen. Semester, sjuk och nu på gång igen. Lyckades åka till mina föräldrar utan löparskorna och nu kommer min fråga: brukar värma upp på bandet i gymskorna, men det är det enda jag springer annat än i mina dämpade löparskor. Är det dumt att springa några km i mina sneakers? (Adidas goodyear) Tänkte för benhinnor, senor och så? :)

Jag tog mig mig ut på reservatet förut, hamnade på ganska exakt tre kilometer och varvade koordinationsträning med promenad och jogging. Första joggingen på två veckor, det var intressant.
Ingen smärta i benhinnan, men en knasig smärta i vänsterfoten som kom och gick, kan inte ens peka ut den.

I morgon planerar jag att testköra benen innan frukost.

Varför är det så jävla gott med mjukakor med mycket smöööööör? Skjut miiiig :p

Inte skrivit här på en halv evighet, men har pajat knäet så kan inte springa ett endaste steg.
Sugen som fasen på att springa såklart, var lopp här idag och alla sprang förbi vårat hus. Var ju bara lite frestande :p

Har inte blivit mycket av någonting nu faktiskt, tappat lite sugen när jag bara kan träna överkroppen i princip. Men gå kan jag ju göra alla fall, om än inte i jättehögt tempo.

Men funderade på en sak, varför springer så många med knästrumpor?
Är det för stödets skull eller?

Senast ändrad:
Varför är det så jävla gott med mjukakor med mycket smöööööör? Skjut miiiig :p
Lägg på lite hushållsost också ;)

KL
Jag gjorde ett HIIT-pass hemma nu ikväll. Värmde upp 5,40 min på CT'n med högt motstånd sen gjorde jag 8 övningar à 30 sek med 10 sek vila:
Smala push-ups mot fotpall
Höftlyft med fötterna på fotpall
Sitta på fotpallen och saxa benen
CT med lågt motstånd
Sidoplanka 1-2-3-2-1 (sträcka - nudda armbåge + knä - nudda fingrar + tår och tillbaka)
Bicepscurl + axelpress med hantel (9 kg)
Marklyft med hantel
CT med lågt motstånd

Gjorde 4 varv med lite vila emellan och sen avslutade jag med 1 dryg minut plankan. Totalt 45 min arbete. Svettigt och roligt! :)

Hej igen. Semester, sjuk och nu på gång igen. Lyckades åka till mina föräldrar utan löparskorna och nu kommer min fråga: brukar värma upp på bandet i gymskorna, men det är det enda jag springer annat än i mina dämpade löparskor. Är det dumt att springa några km i mina sneakers? (Adidas goodyear) Tänkte för benhinnor, senor och så? :)

Hej hopp! Du kan nog testa, men ta det väldigt försiktigt! Varva mellan att springa och gå. Så skulle jag gjort i alla fall :)

Idag kändes blåsorna bättre så jag snörade på mig skorna strax innan 7 imorse och gav mig ut. Blev inget långpass direkt men var i alla fall ute i nästan 50 minuter. Ingen imponerande hastighet, framför allt inte mot slutet då blåsorna började kännas igen. Men det var mysigt att vara ute i morgonsolen :)

Men funderade på en sak, varför springer så många med knästrumpor?
Är det för stödets skull eller?

Jag använder ofta kompressionsstrumpor när jag springer, främst under springet och oftast hela natten efter. Mina arga benhinnor blir väldigt nöjda med sin tillvaro då. Musklerna blir återhämtade snabbt och det ger ett stöd som hela underbenet är tacksamt för.

Jag skulle tro att det går att jämföra med att linda benen på hästen efter ansträngning, ungefär.

Jag använder ofta kompressionsstrumpor när jag springer, främst under springet och oftast hela natten efter. Mina arga benhinnor blir väldigt nöjda med sin tillvaro då. Musklerna blir återhämtade snabbt och det ger ett stöd som hela underbenet är tacksamt för.

Jag skulle tro att det går att jämföra med att linda benen på hästen efter ansträngning, ungefär.
Oki då är jag med :)
Alltid tyckt att det ser så varmt ut att ha långa strumpor när man springer, speciellt nu under sommaren. Men det kan det nog vara värt i så fall :)

Jag sprang i dag!
Första riktiga springet på två veckor, och första kilometern utan smärta på väldigt länge.

Sprang en kilometer, vände sedan och intervallade tillbaka. Fokus på kvalitet och teknik. Det var så härligt! :love: Jag sprang i naturreservatet där jag och Hunken gifte oss, fy farao vad fint det är där. Helt magiskt!

Min röv försvinner. Helt galet. Sedan 29/12 har den krympt med nitton (19!!) centimeter. Resten av kroppen hänger inte alls med i samma takt. :down: Jag kommer bli som en sådan där gammal tant med ballongmage och hängröv!! :eek::nailbiting::rofl:

I övrigt är minskningen marginell den här månaden. :down: Då jag satte stopp för mitt eget kaloriräknande etc då jag blev helt manisk och mådde i övrigt skit av olika orsaker = superdåligt tillfälle att elda en ätstörning.

Åååh, idag är en sådan där dag då jag riktigt "känner livet i mig", för att citera Madicken :D I skrivande stund har jag just ställt in två filmjölksbröd i ugnen som doftar ljuvligt, och när de är klara ska jag sticka till gymmet med mamma för ett hårt överkroppspass. När vi gymmat klart cyklar vi ner till stranden och tar ett dopp (premiärdopp x 2 för mig igår, 19 grader i vattnet!) och sen åker vi hem och äter pasta med pappas hemlagade pesto till middag. Ikväll ska jag möta upp en av mina bästa vänner för glass i hamnen, och imorgon bär det av på 5 dagars ridläger i Smålands skogar (japp, mina muskler kommer att vilja döda mig typ dag 2 då jag inte ridit på hurlängesomhelst). Livet är så braaa! :bump:

Åååh, idag är en sådan där dag då jag riktigt "känner livet i mig", för att citera Madicken :D I skrivande stund har jag just ställt in två filmjölksbröd i ugnen som doftar ljuvligt, och när de är klara ska jag sticka till gymmet med mamma för ett hårt överkroppspass. När vi gymmat klart cyklar vi ner till stranden och tar ett dopp (premiärdopp x 2 för mig igår, 19 grader i vattnet!) och sen åker vi hem och äter pasta med pappas hemlagade pesto till middag. Ikväll ska jag möta upp en av mina bästa vänner för glass i hamnen, och imorgon bär det av på 5 dagars ridläger i Smålands skogar (japp, mina muskler kommer att vilja döda mig typ dag 2 då jag inte ridit på hurlängesomhelst). Livet är så braaa! :bump:
Är också nyfiken på vart du ska på läger @Mineur! :)

Låter så härligt alltihopa!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 286
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
774
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 128
· Visningar
32 024
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros