Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag överlevde! :D

Men satan i gatan vad JÄTTESUPERDUPERTRÖTT jag blev..! :rofl: Inte van att pusha mig själv så mycket! Vi var bara 6 st idag (är en helt ny grupp, första passet någonsin idag), blandad nivå men jag var nog långsammast... Kändes det som i alla fall. Men men.
Vi började med jogg som uppvärmning en liten slinga längs elljusspåret. Därefter 30 s höga knän, 30 s hälkick, 30 s "tennsoldat", 30 s "snabba fötter". Puh! Sen började dagens huvudmoment, korta intervaller. Vi joggade en slinga i skogen som vi skulle köra på intervallerna. Sedan var det 15-30-45-60-45-30-15 sekunders intervaller med 30 sekunder ståvila mellan. Sen en omgång med höga knän osv. innan vi körde pyramiden igen. Fy faaaaaasen vad trött jag var!! Sista intervallen i första pyramiden ramlade jag, var trött och orkade inte lyfta på fötterna ordentligt så jag stöp rakt ner i backen :p Skrapade upp lite överallt men inget farligt. Sen en stafett där man var två och två, den ena sprang i 30 s bortåt i spåret, sen sprang nästa person åt samma håll i 30 s medan den andra vilade. Sen samma sak tillbaka igen. Till sist jogg hem, det var knappt jag orkade springa, haha.

Men kul var det!! :banana: Tror jag kommer utvecklas enormt av detta :) Dock, lärdomar till nästa gång:

• Se till att ha BRA strumpor. Har nu fått inse att ett visst märke på träningsstrumpor icke funkar till löpning, får vääärldens blåsor :crazy: Jag menar, jag sprang 10 km i samma skor för någon vecka sedan, fick inte ett enda skavsår och det enda som skilde var andra strumpor.
  • Ta med vatten!

@zassoo Vad sjutton är tennsoldaten för något? :D Och bra jobbat, pyramidintervaller är svinjobbiga.

För egen del har jag äntligen tentat av den här mastodontkursen som styrt mitt liv de senaste tio veckorna. Nu hoppas jag kunna leva normalt igen, åtminstone under sommaren. :D Kommer troligtvis inleda mitt nya, friare liv redan imorgon med 22 km gång/löpning. Varför mjukstarta, liksom? :angel:

Idag har jag rört på mig!

Det var friskis och svettis utomhus så först gick jag dit och sen körde jag gympa i 45 minuter och sen gick jag hem, totalt 8 km promenad.

Gympan var rolig och ganska lätt att hänga med i, kommer definitivt försöka gå när det är :)

Nu känner jag mig totalt överkörd i höften och ryggen. Men så kunde det tydligen vara. Lite tråkigt att inte kunna röra sig så mycket som jag vill. Men det blir nog bra tillslut. Snart är det dags för kladdkaka ala lchf och teve!

Imorse avverkade jag 37 min ridning på PIGG häst som fick galoppera utomhus för första gången på över en månad idag. Hej och hå! :D Sen snörade jag på mig Easy Tone-skorna och knatade med vagn till och från dagis. Trots helvila igår ligger jag på 3 h 37 min loggad träning denna vecka, det känns bra! :)

Imorgon ska armarna få jobba, mormors syrénhäck ska gallras och det är mitt jobb! Även om jag har en tigersåg så är det tungt jobb!

Har inte hängt med i svängarna så bra de senaste sidorna, men GRATTIS i efterskott söta @zassoo! Kladdkaka och blommor låter helt perfekt tycker jag, hoppas att födelsedagen var bättre än bäst!

Jag flög över till Sverige idag, efter endast 2 timmar sömn och diverse missöden som följd. Men jag kom fram i ett stycke i alla fall och har haft fullt upp sedan dess. Ingen träning mer än kånkande på resväskor hit och dit, men jag körde Abs Attack samt 40 minuters simning i går och har fortfarande träningsvärk från i tisdags så det känns okej. Ska försöka pallra mig iväg till gymmet här antingen fredag eller lördag tänkte jag!

På tal om träningsvärk så är mina triceps alltid jätteömma mycket längre än andra muskler av någon anledning... Whyyy? Jag kan liksom ha jätteont i både triceps och axlar till exempel, men medan axlarna släpper efter 2 dagar kan tricepsträningsvärken sitta kvar i ytterligare 2 dagar. Är det för att de är extra otränade eller något?

Och för övrigt så hade min fina mamma uppenbarligen läst mina tankar (för här vet hon inte att jag skriver i alla fall) och köpt hem blåbärskvarg då hon trodde att jag skulle gilla det! Gissa vilket kvällsmellis jag sitter och laddar upp för just nu?! :D

Idag skulle jag ha ridit. Istället ligger jag nedbäddad i soffan.
Hela världen snurrar när jag står upp (trots att jag ätit och druckit). Och så vääärldens jävla mensvärk på det. Det kommer bli en kass träningsvecka, men då får det bli så. Kan ju inte gärna gå ut och röra på mig när jag knappt kan handla liksom. Har jobb att fokusera på hela helgen, och ska förhoppningsvis klara det utan att sjukskriva mig och gå hem. Så det lär väl bara bli mitt bodybalancepass igår.
Har desto fler lediga dagar nästa vecka, och då är förhoppningsvis mensvärken borta sedan länge. Då är planen att ta mig till både stall och badhus :D

Funderar som bäst över om jag ska beställa en poledancestång eller inte. Det är ju löjligt roligt och jag har råd...

Jag har fortfarande träningsvärk efter tisdagens pole :o Det är något helt vedervärdigt, mina armar är typ lama och jag har haft väldiga bekymmer med dörrar som öppnas inåt hela dagen, hehe.

Jag har i alla fall kunnat töja ut dem lite, men perkele vad ont jag har!

Min helg startar i alla fall på bästa möjliga sätt, i morgon blir det frukost och finhäng hos Alla kan träna-Ida. :love: Sen blir det roadtrip i fyra timmar och jag kommer att landa hos mamma i alldeles lagom tid till den årliga tårttävlingen :D :d

@zassoo det låter fruktansvärt jobbigt men ändå roligt!! Jag skulle gärna gå till någon som kunde hjälpa mig med min löpteknik, men bor liksom ute på landet, så jag får åka en bit tror jag om jag vill hitta någon som är bra....

@Blueberry tårttävling låter riktigt gott!!! Låter som hela dagen kommer bli toppen!

Jag tog mig iväg till gymmet ikväll trots att det inte fanns något pass att gå (de har börjat dra ner lite nu inför sommaren..) hade bara tänkt köra på crosstrainern i gymdelen och möjligtvis göra lite situps och armhävningar för jag känner mig så osäker bland maskiner, vikter, reps och allt man behöver veta, men det visade sig att jag var helt själv där idag! Fördelen med litet gym och gå senare på kvällen... så jag vågade prova ganska många av maskinerna och det blev ett riktigt bra och väldigt väldigt svettigt pass!!

@Linisen Vad jobbigt, men hoppas att det hjälper! Hoppas du fick en bra kväll :)

@Ninnurur Trädgårdsjobb kan vara den bästa vardagsmotionen :D

@Mineur Tack snälla du! Välkommen till Sverige igen, har tyvärr inget svar på dina knasiga triceps :D

@cili Usch då, är du sjuk igen eller är det samma som inte har släppt? :(

@Blueberry Låter som en fin dag! Håller tummarna för dig i tävlingen ;)

@Queen Bra sammanfattning! :D Jag bor också ute på landet så det blir ett litet projekt att ta sig till träningen, men jag tror det kommer kännas värt det. Kan nog inte räkna med att kunna gå på precis alla pass men så många som möjligt. Bra jobbat med gymmet! :up:

@Linisen Vad jobbigt, men hoppas att det hjälper! Hoppas du fick en bra kväll :)

@Ninnurur Trädgårdsjobb kan vara den bästa vardagsmotionen :D

@Mineur Tack snälla du! Välkommen till Sverige igen, har tyvärr inget svar på dina knasiga triceps :D

@cili Usch då, är du sjuk igen eller är det samma som inte har släppt? :(

@Blueberry Låter som en fin dag! Håller tummarna för dig i tävlingen ;)

@Queen Bra sammanfattning! :D Jag bor också ute på landet så det blir ett litet projekt att ta sig till träningen, men jag tror det kommer kännas värt det. Kan nog inte räkna med att kunna gå på precis alla pass men så många som möjligt. Bra jobbat med gymmet! :up:
Ingen aning :/
Bihålorna känns bra, så det borde inte vara pga dom. Men man vet ju aldrig

@Sleepan: Det kommer bli jättebra, är ju heller inte långt till Gbg därifrån. Då får vi ha buketräff i Skåneregionen!

@Trollunge Hejja! Jag har stått still i vikt rätt länge nu, men i rätt ljus är jag rätt nöjd ändå..Beror lite på hur man spänner sig haha :)

924375_659791710766939_1574059649_n.jpg

Sjukt snygg är du @_Peplis_! Inte mycket fett kvar där ju:D

Laddar med en kopp kaffe för att sticka ut och springa en runda innan vi inleder dagens nationaldagsfirande med champagnefrukost hos några vänner:up: Om allt känns bra siktar jag på 9 km nånting:)

Fyra dagars ledighet :love: Började med att fånga morgonsolen och yogade en stund ute på gräsmattan, underbart! Resten av dagen blir nog mulen och det skulle regna på eftermiddagen tror jag. Ska ta det lite lugnt idag, lite mer yoga och nån promenad typ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 286
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
774
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 128
· Visningar
32 031
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tvillingar!?
  • Uppsättning
  • Mens