Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Blueberry Vad bra gjort av dig som tog dig iväg och fxade passet! Å så snygg du är då :)

Jag ska till kiropraktorn imorgon med ryggen. Fick avbryta arbetspasset igår.Hemma idag och imorgon. Äter citodon och känner mig allmänt luddig. Ska dock in på arbetsintervju kl 14:00 idag på jobbet. Ikväll blir det en sväng på gymmet och gör det jag kan. Kanske bara blir crosstrainern. För att gå är inga större problem hittills.

Så, jag ska bli Helsingborgare. Nu är det klart.
Vet inte om jag får jobb just i Helsingborg, kan bli Landskrona eller något med. Men polisområde Helsingborg iaf, så nu blir det till att leta lägenhet...

Åh @Sleepan , jag vill säga grattis men det känns inte som att det är det du vill höra...? Jag har iaf en vän sen hippologen som är polis i samma område och har hästgård i Ängelholmstrakten, säg till om du vill ha kontakt med henne för både häst och polis hjälp/tips/mentor typ :)

Åh @Sleepan , jag vill säga grattis men det känns inte som att det är det du vill höra...? Jag har iaf en vän sen hippologen som är polis i samma område och har hästgård i Ängelholmstrakten, säg till om du vill ha kontakt med henne för både häst och polis hjälp/tips/mentor typ :)

Vad gullig du är! Tack :)
Helsingborg är ju ändå det bästa av det dåliga, typ. Så jag är ändå nöjd med det..
Och det är alltid bra med hästkontakter! Ska försöka leta reda på någon ridskola med..

Vad gullig du är! Tack :)
Helsingborg är ju ändå det bästa av det dåliga, typ. Så jag är ändå nöjd med det..
Och det är alltid bra med hästkontakter! Ska försöka leta reda på någon ridskola med..
Min vän föder upp och tävlar själv fälttävlan, hittat hon nån som vill åka med och grooma ibland blir hon jätteglad!
Hästar kryllar det ju av där också, och jag har för mig att ridskolan i Lomma har gott rykte!

Jag har fått ett SÅ jävla bra besked idag! Får läsa klart gymnasiet med pengar från FK. Dels är det ju skönt att slippa lån + att det blir mer pengar att leva på än med studiemedel. Men framför allt gjorde de nya reglerna att jag inte ens har tillräckligt med studiemedel kvar (på gymnasienivå) för att kunna bli klar med gymnasiet eftersom flera lästa kurser har blivit värdelösa. Jag har gått och försökt acceptera tanken på att jag inte kommer kunna läsa klart gymnasiet, att jag inte kommer kunna plugga vidare som jag vill... att liksom jaha det var så här det blev, bara att gilla läget. Och nu fick jag detta besked!

Jag är så himla glad och var bara tvungen att berätta. Jag missade alltså gymnasiet pga trauma/rättsprocess/sjukdom och har därför rätt till detta.

Dessutom gör detta besked att jag kan flytta till älskade Åre typ när jag vill!

Arbetsintrvjun avklarad, så får se vad man hamnar. Chefen talade gott om mig i vilket fall. Så håller tummarna att jag får en bra tjänst. Dessutom låter det arbetssättet väldigt bra som dom tänkt att jobba med. Har tidigare varit inne på omvårdnadsbiten, men hela min arbetsgrupp har sökt det och jag kände att nej, det vill jag inte längre. Så mitt förstahandsval är nu lättare demens. Fick bara för mig det. så hoppas på det och att jag kan utvecklas mer som undersköterska i och med det.

Ryggen värker och värker. Har varit på apoteket och shoppat lite. Är egentligen toksugen på godis och annat onyttigt, men belönade mig själv med 4 nya nagellack istället :D

@Ninnurur hur gick det med boendestödjaren idag?

@Sleepan Grattis till jobbet ändå! Helsingborg blir nog bra och förhoppningsvis är det bara för ett tag tills något kommer upp i Göteborg....

@Linisen Nagellack är jag ju bättre än godis alla dagar i veckan :D

I Karlstad är det internationell matmarknad fram till på lördag, och de har så himla mycket spännande ostar och grejer :D Köpte en bit rökt cheddar och en bit Grana Padano på lunchen förut. Planerar att göra en god omelett till middag :love:

Jag sitter på pendeln och surar på mig själv för att det inte blev någon träning som planerat idag. Lite sent att göra något åt nu, för nu är jag på väg till personalfest :) med tema "klä er i guld", kan ju meddela att det inte finns gott om guldfärgade kläder. Linne med guldkedja, guldglittrigt nagellack och örhängen fick det bli. Och så fick jag ett extrapass att jobba imorgon, blir väl att ta det lugnt ikväll kanske ;)

Har skött maten iaf men blä, lär inte hinna träna imorgon heller...

En timme gym med syrran idag, sista gången innan hon åker iväg över sommaren. Gick rätt bra! Vi hade dock ingen plan alls så det hela blev rätt ostrukturerat :p Chins, hantelpress, leg curl, leg press och sen lekte vi lite med negativa chins (utan maskin dårå), lite yogaövningar, magövningar mm.

Får se hur smart det var att köra ben idag, ska springa första passet med klubben imorgon... :angel: hehe

Strax över 4 km stack jag ut och sprang efter jobbet, sprang lite backintervaller bland annat vilket var ganska tungt efter gårdagens spinning + marklyft;)

Tror aldrig jag skrev igår, var på ett så jäkla nice spinning-pass - kände mig SJUKT stark och bara matade på. Svetten sprutade och pulsen var riktigt hög och det var så gött!!

Glad i morse med pga haft en platå läääänge nu på precis över 57 kg och i morse visade vågen äntligen 56,7:up:

-----------------------------------

@zassoo Grattis!! Och lycka till imorgon:bump:

@Blueberry: Kul med pole! Och vad härligt med viktnedgång och kroppsacceptans!

@Emtherlia: epic att tycka om sin kropp ju:D

@Sleepan: helsingborg alltså! Grattis ändå till ett ok alternativ:)

@Ninnurur hur gick det med boendestödjaren idag?
Det gick jättebra! From nästa vecka kommer hon komma hit varje onsdag så jag har fått i läxa att göra lista på vad vi ska göra då :) Men vilken tur det var att jag bestämt mig för vilodag idag för oj så trött jag var efteråt! :o Bara satt i soffan i ett par timmar innan jag åkte och hämtade dottern och så satt vi ett tag till sen...

Åh vad bra @Ninnurur ! Ingenting alls att vara nervös för! Skönt att ha det gjort :) Har du en plan för vad du mest behöver hjälp med så att du kan skriva ner det?

Stort grattis på födelsedagen @zassoo !!! Hipp hipp HURRA!!! :banana:

Vilket härligt positivt inlägg @Trollunge :) blir sugen på att träna när jag läser hur bra det går för dig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
774
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 129
· Visningar
32 052
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII