Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och laddar för ett pass på gymmet om en stund. Känner att jag verkligen gick ner i varv efter jobbet och blev lite seg. Jag kommer nog snart igång igen hoppas jag. Annars blir det tungt, haha..

Men hörrni uppsalabor: bästa promenadrundan i stan, med utgångspunkt från centralen? Jag ska hänga där i morgon kväll och jag är inte så bra på att bara sitta på hotellrummet och häcka.
Jag kan komma och promenera med dig om du vill? :D

Höll på att skita i den där löprundan jag planerat. För vädret är lite halvtråkigt och jag är på jävligt dåligt humör.
Men så insåg jag att det kanske är just därför jag bör ta mig ut...

Höll på att skita i den där löprundan jag planerat. För vädret är lite halvtråkigt och jag är på jävligt dåligt humör.
Men så insåg jag att det kanske är just därför jag bör ta mig ut...

Åh men typ exakt samma här! Ska byta om nu tänkte jag, det kommer kännas sååå mycket bättre efteråt. Tänkte inte springa så långt, typ 3-4 km bara för att komma ut och rasta benen och framför allt huvudet.

1, 2, 3 nu kör vi! :D

Ja, nu kör vi @zassoo!
:D

@Praeterea, jo, humöret brukar ju lätta när man får in lite endorfiner i kroppen!
Dock kommer jag fortfarande vara SÅ JÄVLA ARG på vår arbetsgivare. Haha. Men tja, kan ju passa på att få bättre kondis medan jag är arg iaf. :p

Foten höll på kvällens cirkelträning! :) Vi hade en utmärkt extratränare i form av dottern ikväll också :D Jag är jätteglad att det funkade att ha med henne. Hon åt plättar, spelade iPad och lekte runt oss om vartannat och ingen hade något emot att hon var med. Så skönt att jag inte MÅSTE jaga barnvakt varje gång! :) Sen somnade hon i bilen hem för en halvtimme sen. Lyckades bära upp och klä av henne och hon sover än :D

Imorgon blir det nog helvila, inte ens cykel. Det ösregnar nu och det känns i huvudet. Jag vill INTE ha ett till migränanfall så snart efter det förra... :(

3,3 km blev det, ingen imponerande distans men who cares :D Typ hälften grus, hälften skog. Kutade på riktigt bra i skogen, det går att springa snabbt även där! Även om "snabbt" för mig är strax över 6 min/km. Regn hela tiden men det var rätt mysigt. :)

Asnice är det! ^^
Jag ska! :D men har fått lite oförutsedda utgifter nu.. bilen strular, måste ha nya däck till hojen och livet i allmänhet.. Meeen det löser sig ^^

Dina träningspass låter så himla härliga tycker jag!
Och älskar din glädje över träningen :love:

Det gör jag med! :D

Fast bara för det blev det ett ganska nedslående PT-pass idag tyvärr... Usch, jag är så besviken på mig själv och jag kan verkligen inte släppa det! :(

Vi började passet med djupa benböj, något som jag fortfarande tycker är lite obehagligt då de där skivstängerna ser så himla farliga och tunga ut... Han lastade på samma vikt som jag hade förra veckan - 30 kg - och jag började så smått men på rep 3 tog det emot rejält och jag kom nästan inte upp. Det kändes jätteobehagligt verkligen, även om han var där och hjälpte mig, känslan av att inte kunna ta sig upp för egen maskin och att inte ha kontroll över sin egen kropp liksom. Jag blev lite skakis men provade igen, och var nära att trilla för att hela kroppen bara gav upp. Vi testade att sänka vikten bara för att få in tekniken och rutinen igen, men det var liksom som en mental spärr hade slagit klorna i mig och jag vågade inte köra riktigt ordentligt vilket såklart bara gjorde saken ännu svårare. Vi avbröt efter en stund; herr PT sa att vissa dagar det så bara och då får man ge upp squats just den dagen och lägga över hjärnan och energin på något annat istället.

Resten av övningarna gick okej - vissa riktigt bra till och med (PB i chest press bland annat) - men jag var så besviken och skakis av den dåliga början att det liksom inte kändes riktigt roligt alls. Luften gick ur mig på något vis. Jag hatar hatar hatar att min mentalitet är så kass, att jag låter minsta lilla motgång/dålig upplevelse påverka mig så mycket och framförallt att jag inte kan släppa det såhär efteråt. Jag försöker liksom säga till mig själv att det var en dålig dag bara, ett dåligt pass, men återkommer hela tiden i tankarna till hur obehagligt det var, hur dålig jag är och hur jag aldrig kommer att våga mig på något liknande igen. Dessutom skäms jag lite, pinsamt att vara så svag både mentalt och fysiskt liksom...:o Nä fy, det här känns inte kul alls! :(

@Mineur Kör med ett kvastskaft om du vill komma in i rutinerna igen! Funkar skit bra att köra med hemma! :) Kör sen bara med stången om det inte känns ok med vikt på! Det löser sig ska du se!

Det gör jag med! :D

Fast bara för det blev det ett ganska nedslående PT-pass idag tyvärr... Usch, jag är så besviken på mig själv och jag kan verkligen inte släppa det! :(

Vi började passet med djupa benböj, något som jag fortfarande tycker är lite obehagligt då de där skivstängerna ser så himla farliga och tunga ut... Han lastade på samma vikt som jag hade förra veckan - 30 kg - och jag började så smått men på rep 3 tog det emot rejält och jag kom nästan inte upp. Det kändes jätteobehagligt verkligen, även om han var där och hjälpte mig, känslan av att inte kunna ta sig upp för egen maskin och att inte ha kontroll över sin egen kropp liksom. Jag blev lite skakis men provade igen, och var nära att trilla för att hela kroppen bara gav upp. Vi testade att sänka vikten bara för att få in tekniken och rutinen igen, men det var liksom som en mental spärr hade slagit klorna i mig och jag vågade inte köra riktigt ordentligt vilket såklart bara gjorde saken ännu svårare. Vi avbröt efter en stund; herr PT sa att vissa dagar det så bara och då får man ge upp squats just den dagen och lägga över hjärnan och energin på något annat istället.

Resten av övningarna gick okej - vissa riktigt bra till och med (PB i chest press bland annat) - men jag var så besviken och skakis av den dåliga början att det liksom inte kändes riktigt roligt alls. Luften gick ur mig på något vis. Jag hatar hatar hatar att min mentalitet är så kass, att jag låter minsta lilla motgång/dålig upplevelse påverka mig så mycket och framförallt att jag inte kan släppa det såhär efteråt. Jag försöker liksom säga till mig själv att det var en dålig dag bara, ett dåligt pass, men återkommer hela tiden i tankarna till hur obehagligt det var, hur dålig jag är och hur jag aldrig kommer att våga mig på något liknande igen. Dessutom skäms jag lite, pinsamt att vara så svag både mentalt och fysiskt liksom...:o Nä fy, det här känns inte kul alls! :(

Trist att det blev så idag hördu, men som din PT så klokt säger så är vissa dagar sådana. Du kommer klara det galant så småningom! :)

Och tipset med kvastskaftet som @WS6 skrev är bra! Ska köra på det lite jag med nu, för jag är inte heller något fan av squats (men jag vill bli! Min häck är rätt snygg, faktiskt, och lär bli awesome om jag börjar köra knäböj! :D).

Trist att det blev så idag hördu, men som din PT så klokt säger så är vissa dagar sådana. Du kommer klara det galant så småningom! :)

Och tipset med kvastskaftet som @WS6 skrev är bra! Ska köra på det lite jag med nu, för jag är inte heller något fan av squats (men jag vill bli! Min häck är rätt snygg, faktiskt, och lär bli awesome om jag börjar köra knäböj! :D).

Nu är jag hemkommen igen efter min runda. Perfekt väder, svalt men inte kallt. Och uppehåll.
Men jag pallade ingenting och Endomondo krånglade så jag tappade sugen... Ute strax över 4 km och då sprang jag typ 2.
Tog mig ut iaf :)

@Mineur Förstår att det känns jobbigt, men vad din logiska sida försöker säga dig är rätt, det var bara ett dåligt pass, det är ingenting som definierar dig. Det är bara hjärnspöken! Kör superduperlätt nästa gång, eller så många gånger det krävs för att du ska känna dig trygg igen. Testa sen att lägga på lite mer men backa om det känns läskigt. Jag lovar dig att det mesta sitter i huvudet! Prova även att vända lite tidigare, dvs gå inte så djupt. Tycker oftast att det är "känsligast" eller vad man säger när jag är i bottenläget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 291
Senast: Mirre
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
22
· Visningar
777
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
55 56 57
Svar
1 133
· Visningar
32 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Tvillingar!?
  • Vaginal vs kejsarsnitt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat