Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju så jäkla dumt, varför kan vi INTE bli smala och starka av soffhäng och choklad?
Man tänker att den där snow är ju en himla fantastisk tjej som är grym på alla sätt och vis! Sen tar man emot en cyberkram av hela beach-gänget, går och lägger sig och får förhoppningsvis en bättre dag imorgon
Hur många dagar i veckan tränar ni? Varierar ni mellan kondition och styrka och mellan att gå på pass och gym? Rör ni er mycket i vardagen också som med stall och hund och promenader och sådant? Har ni alltid ett mål uppsatt för utmaningar och prestationer eller tränar ni bara för att det är roligt och hälsosamt?
Ang kolhydratsdiskussionen, jag tror att alla fungerar bra på en lågkolhydratskost. Hur man vill lägga upp det är en annan sak. Jag tror att alla mår bra utan vitt socker och vitt mjöl. Sen kan man äta bra kolhydrater med, och man behöver inte göra drastiskt och äta lika lite kolisar som jag gör i vardagen. Sen är det såklart omställningsbesvär. Det tar allt från ett par dagar till månader för kroppen att ställa om sig. Har man mycket inflammationer och liknande i kroppen så är det värre att ställa om men jag tror att man vinner på det i längden. Socker och stärkelse göder ju bara inflammationer och infektioner.
Tack, härligt att du också är på! Det lät som en spännande kaka, svarta bönor trodde jag aaaldrig att man kunde baka med! Men if you say so...
Jag både håller med och inte håller med dig. Hur hög andel av kolhydrater man bör äta tror jag är väldigt individuellt, beror på gener, aktivitetsnivå osv. Det är omöjligt att säga att alla skulle fungera bra på samma sorts kost, det är helt enkelt inte sant eftersom att alla har olika förutsättningar.
Däremot så håller jag med dig om att vitt mjöl och socker troligtvis inte är bra för någon.
*halvt kl, fortsatt babblande om lågkolhydratskoster*
Ett vanligt argument som jag hör från lchf:are är att de med lchf-dieten äter mycket mera grönsaker än vad de gjorde innan. Och det är ju jättebra, men jag saknar funderingar från dem om ifall det kanske är det som ger den större hälsoförbättringen? Alltså inte att just byta ut kolhydrater mot fett, utan att de får i sig mer grönsaker med vitaminer och mineraler.