Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Då är du frisk nu antar jag?:) Synd att du inte väntade med löpningen till efter frukost bara;)

*kl

Jag vaknade med halsont idag:cautious: Får se om det känns som att det går över, annars får väl löpningen vara idag antar jag:mad:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det är ju så jäkla dumt, varför kan vi INTE bli smala och starka av soffhäng och choklad?:D

JAG VEEET!
Det fungerar så himla bra att göra det i min fantasi :angel:

I dag ska jag simma.
Tänker att 40 vändor skulle göra under för både kropp och sinne. Och så avsluta i solrummet eller ångbastun på relaxavdelningen... :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Nja, friskare;) Fortfarande harkel-hosta men jag hoppas att lite lätt löpning och promenader inte gör det värre :)

Blåbäret: Härligt med simning, det är avslappnande på nåt vis om man slipper gamla tanter framför sig :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

*knapp*
Just det, någon mer som känner av pollen nu? Jag är helt sänkt och mår skit så det blir lite lugnare aktiviteter nu ett tag.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Man tänker att den där snow är ju en himla fantastisk tjej som är grym på alla sätt och vis! Sen tar man emot en cyberkram av hela beach-gänget, går och lägger sig och får förhoppningsvis en bättre dag imorgon :)

Aww, det funkade nog :). Mår bättre idag! Avslutade kvällen med ett långt samtal med min pojkvän som också peppade mig, samt cyklade till jobbet imorse i strålande sol vilket underlättar för humöret. Ni är fina i den här tråden!

Hur många dagar i veckan tränar ni? Varierar ni mellan kondition och styrka och mellan att gå på pass och gym? Rör ni er mycket i vardagen också som med stall och hund och promenader och sådant? Har ni alltid ett mål uppsatt för utmaningar och prestationer eller tränar ni bara för att det är roligt och hälsosamt?

Jag har tränat 5-7 dagar/vecka, och då oftast mer än 1,5 h/dag totalt. Jag är väldigt varierad i min träning och springer, åker längdskidor, cyklar alla möjliga typer av cyklar, styrketränar, yogar samt simmar någon enstaka gång. Rör mig rätt lite utanför träningen då jag är doktorand så mitt jobb innebär mycket stillasittande framför datorn. Jag har i princip alltid haft ett tydligt mål uppsatt med träningen - oftast i form av en tävling inom någon gren som jag vill genomföra.

Dock har jag lite kommit till insikt över att min nuvarande livsstil kanske inte är helt optimal för mig ur hälsosynpunkt - jag blir väldigt fokuserad just på prestation och om jag enligt mina mått mätt misslyckas så tar det väldigt hårt på min självkänsla. Min plan för framtiden är att träna mindre (fortfarande med viss prestationsinriktning dock, det är liksom det som ger mig motivation) samt skaffa häst vilket istället kommer ge mig mer vardagsmotion :).
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ang kolhydratsdiskussionen, jag tror att alla fungerar bra på en lågkolhydratskost. Hur man vill lägga upp det är en annan sak. Jag tror att alla mår bra utan vitt socker och vitt mjöl. Sen kan man äta bra kolhydrater med, och man behöver inte göra drastiskt och äta lika lite kolisar som jag gör i vardagen. Sen är det såklart omställningsbesvär. Det tar allt från ett par dagar till månader för kroppen att ställa om sig. Har man mycket inflammationer och liknande i kroppen så är det värre att ställa om men jag tror att man vinner på det i längden. Socker och stärkelse göder ju bara inflammationer och infektioner.

Jag både håller med och inte håller med dig. Hur hög andel av kolhydrater man bör äta tror jag är väldigt individuellt, beror på gener, aktivitetsnivå osv. Det är omöjligt att säga att alla skulle fungera bra på samma sorts kost, det är helt enkelt inte sant eftersom att alla har olika förutsättningar.

Däremot så håller jag med dig om att vitt mjöl och socker troligtvis inte är bra för någon.

*halvt kl, fortsatt babblande om lågkolhydratskoster*

Ett vanligt argument som jag hör från lchf:are är att de med lchf-dieten äter mycket mera grönsaker än vad de gjorde innan. Och det är ju jättebra, men jag saknar funderingar från dem om ifall det kanske är det som ger den större hälsoförbättringen? Alltså inte att just byta ut kolhydrater mot fett, utan att de får i sig mer grönsaker med vitaminer och mineraler.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tack, härligt att du också är på! Det lät som en spännande kaka, svarta bönor trodde jag aaaldrig att man kunde baka med! Men if you say so...:cautious: :p

... och självklart bröt jag "godislöftet" igårkväll. Det var dock väldigt medvetet gjort, jag var på teater med mamma, och vi bestämde oss på att dela på en liten chokladbit i pausen för att vara pigga för andra akten. Så det känns ändå helt ok!

(Vi såg "Amadeus" på Dramaten, sjukt bra! Rekommenderas starkt ifall ni bor i Stockholm eller har vägarna förbi! :))

Angående brownie-kakan kan jag lägga upp en bild på den sen när jag gjort den (min sambo hade helt fräckt ätit upp en av bananerna som jag hade tänkt att baka med, så måste köpa nya) om du är intresserad? Det ser verkligen inte ut som någon konstig sorts kaka, den både ser ut och smakar väldigt gott!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

Om det fokuserar mycket på träning och mat och inte "tröga kommentarer" så kan det säkert bli bra. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag hoppas att det ska dyka upp övningar som man kan göra hemma utan redskap, men som ändå är nya/okända/ovanliga. Och inspiration!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag både håller med och inte håller med dig. Hur hög andel av kolhydrater man bör äta tror jag är väldigt individuellt, beror på gener, aktivitetsnivå osv. Det är omöjligt att säga att alla skulle fungera bra på samma sorts kost, det är helt enkelt inte sant eftersom att alla har olika förutsättningar.

Däremot så håller jag med dig om att vitt mjöl och socker troligtvis inte är bra för någon.

*halvt kl, fortsatt babblande om lågkolhydratskoster*

Ett vanligt argument som jag hör från lchf:are är att de med lchf-dieten äter mycket mera grönsaker än vad de gjorde innan. Och det är ju jättebra, men jag saknar funderingar från dem om ifall det kanske är det som ger den större hälsoförbättringen? Alltså inte att just byta ut kolhydrater mot fett, utan att de får i sig mer grönsaker med vitaminer och mineraler.

Där håller jag med dig att hälsoeffekterna kommer med mer grönsaker. Jag vet själv att jag äter mycket mer grönsaker än tidigare. Så det är ju super. Jag har ätit väldigt mkt fett under en tid, men drar ner det nu igen. Dock får jag slåss med att jag är hungrig och sugen. Men ska man komma någonvart så. Jag är inte så förtjust i pasta, ris, potatis och bröd så det passar mig bra att äta lågkolhydratskost. Och jag mår bra på det. Som sagt så tror jag att alla mår bättre av lite mindre kolisar än vad man äter och ersätter med bra fettkällor och proteiner och mer grönsaker. Det tror jag alla vinner på i längden.

cili: Ja det är fruktansvärt drygt, har dundrat i med tabletter nu och ska ta mig ut till stallet om en liten stund. Rida kan man ju inte direkt göra inomhus. Jag har med kollat in kickstart. Tänkte jag skulle kika på det sen. Ger det en chans iaf :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag vill gärna ha receptet på kakan och en bild :) tänkt testa baka på svarta bönor länge nu!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag måste väl iaf ut och hämta hästen ur hagen ;) Ridhus finns det planer för i stallet, men när vet jag inte. Jag är nöjd ändå att få vara i världens bästa och underbaraste stall ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Japp jag har nyst i några veckor nu, tänkte att jag är förkyld... Men nu har min bil varit parkerad och inte körd på två dagar, kom ut imorse och hela bilen är täckt av ett tunt lager pollen. :cautious: Ganska säker på att detta inte är en långdragen förkylning. Men mina besvär är milda, nyser lite bara. Mina besvär kommer till försommarn med gräspollenallergi. Jag blir inte så jättetrött men fan vad jobbigt det är när näsan snorar igen på två sekunder, ögonen kliar och ibland även i halsen... Turligt nog blir jag inte trött av allergimedicinen men den receptfria hjälper sisådär, borde kanske söka och få nåt starkare om det går.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag följer Idas blogg och tycker att hon är bra, ger bra tips på övningar och mat osv. Dock vetefan om kickstart-serien verkar bra, det ser ut som att de ska vara så himla snygga hela tiden, men det kanske bara är pga blogg-tjejerna? Jag får liksom känslan av att serien riktar sig mot de tjejer som är bitna av träningshetsen nu, där det är lika viktigt att ha nyaste tightsen och dricka celsius som att träna. Äsch, jag vet inte, är det begripligt det jag svamlar om? :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Petitesser ;)
Himla avundsjuk på alla här i tråden som har möjlighet att rida ute i detta vädret!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Den här celsiusbesattheten förstår jag mig inte på. Ser det hela tiden på instagram. Vad är det? Vad är det bra för? Varför är "alla" så besatta?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
685
· Visningar
19 850
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 939
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp