Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Cili-Låter inte alls kul, jag tror inte heller att lågkolhydratskost passar alla. Jag måste få i mig en del kolhydrater varje dag för att må bra, jag väljer dock de långsamma sorterna och äter mycket baljväxter, grönsaker och grovt bröd/knäcke förutom att jag äter en del frukt och bär. Mitt blodsocker blir på tok för lågt om jag skippar kolhydraterna helt. Jag märker dock att jag inte alls mår lika bra av snabba kolhydrater som ris och pasta och ljust bröd, ska jag äta något liknande väljer jag matkorn eller matvete eller grovt bröd.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

Den där pajen blev jag sugen på att prova! Åtminstone degen:)

*kl

Gymdejt i förmiddags då med en vän jag inte tränat med tidigare. Körde bänkpress, tricep kick-backs, pull-downs (rep) och dips. Hantelrodd och latsdrag. Blev inte riktigt lika fokuserat som när jag är där själv, men mycket trevligt och blev absolut ett bra pass. Vi ska nog ses på fredag med för ett benpass:up: Superhärlig dag här idag med (!) så efter vi tränat gick vi och käkade lunch i stan, åt en väldigt god sallad med varmrökt lax. Sen en liten promenad hem till min balkong med lä och tog en kaffe och lite frukt. Mysig dag!

Blir nog en liten promenad här i em med, sen tror jag det är handla som står på schemat. Har inte så mycket mat kvar hemma:p
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

Den här veckan får bli en lågintensiv vecka. Pollenallergin har slagit till rejält och det märks att kroppen blir påverkad av det (trots medicin som kapa av det värsta). Var på ett asbra spinpass igår och ska på spinning imorgon igen men förutom det är inget planerat. Jag tar det som det kommer!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl
Ridning i över en timme idag och massa promenad på jobbet!
Ikväll blir det knä träning och kanske lite mage med
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hur många dagar i veckan tränar ni? Varierar ni mellan kondition och styrka och mellan att gå på pass och gym? Rör ni er mycket i vardagen också som med stall och hund och promenader och sådant? Har ni alltid ett mål uppsatt för utmaningar och prestationer eller tränar ni bara för att det är roligt och hälsosamt?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag tränar 4-6 dagar i veckan. Vill egentligen bara träna kondition men tvingar mig själv att träna åtminstone lite styrka också. :p Nu när det börjar bli vår drar utomhussäongen igång, kommer inledas med fokus på landsvägscykling för att senare gå över i löpning.

Jag tränar för att huvudet inte ska explodera, för att kroppen ska må bra, för att jag ska få äta mer och lite för att det är kul också. :D

Hur mycket jag rör mig i vardagen varierar. Cyklar till skolan, en mil tur och retur, men det kan vara fem gånger på en vecka eller en gång på två veckor beroende på schemaläggning. Cyklar eller går dit jag ska, så helt stillasittande är jag inte, men jag är energieffektiv (låter bättre än lat) av naturen och anstränger mig inte i onödan.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Härlig dag! :)

Emtherlia, jag undrar också. Det är flera stycken som är med i utmaningarna som jag inte har någon aning om vilka de är, vet inte ens om alla är bukefalister?

Tassetass, fy vad jobbigt med pollenallergi. Verkar som att det börjar tidigt i år.
 
Sv: Beach 2014 del IV

När allt går som det ska (= jag är frisk, schemat är inte fullproppat) tränar jag ungefär 5 dagar i veckan, men det är ganska olika. Just nu är målet 3 pass löpning, 2 pass styrketräning plus promenader och eventuellt någon form av cirkelträning/yoga/rörlighet. Prioriterar löpningen men vill styrketräna regelbundet både för att det är kul men framför allt för att det är viktigt med en stark och stabil kropp både i löpningen och i övriga livet. Är student vilket ger mycket sittande på rumpan :p Men jag får vardagsmotion genom att gå till och från bussen varje dag vilket är ca 3,5 km fram och tillbaka.

Tränar för att det är kul och för att må bra, men har gärna små mål längs vägen såsom lopp eller liknande.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ska försöka ca 5 dagar, kommer bli mycket löpning och cykling och lite senare även simning.

För övrigt har jag varit och spanat in en cykel så på fredag ska jag bli med racer-cykel :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

alla är så duktiga!!!!!:bow:

har väldigt bra gener och tillhör den kategori människor som ser vältränade ut fast jag inte rört mig en meter på flera månader. Dock så kan jag glädja er åt att det inte varar i all evighet...
...de börjar slappa till sig nu och eftersom jag vart så bekväm hela mitt liv och bara tränat när jag sett det som kul(exempelvis ridning) sååå har man ju inte riktigt viljan, disiplinen och drivet till det :meh::nailbiting::banghead:

känner mej som ett UFO på gymmet, jag går fortare än jag joggar och jag kan bara inte låta bli att stoppa saker i munnen hela tiden.

Har försökt att äta bra nu i en vecka, jag ljuger inte när jag säger att jag börjar gråta över att jag så hemskt gärna vill ha den där glassen vid nio tiden. Min sambo börjar tro jag är knäpp.

Några tips? Kanske skulle behöva lite avskräckande siffror och bilder på otränade gamla människor.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Grejen är ju den att det sätter sig på insidan av kroppen i kärl och sånt om man är väldigt ohälsosam och äter onyttigt. Så du vinner på en bra kost och rörelse och motion i längden iaf. Dessutom får du ett starkare hjärta. :)

Ge det minst 3 veckor med kosten, man får grina och må skit i början! Du ska av med ett missbruk som är likställt med narkotika.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag brukar träna ungefär 5 dagar i veckan. Minst en dag blir det cykel 8 km till stallet. Några dagar blir det gruppass på gymmet. Då är det ofta ganska blandat, som idag gick jag på box, vilket var både flåsigt och gav darriga armar. Nån dag i veckan försöker jag simma och nån dag kör jag styrka.

Jag tränar för att kompensera för och orka med ett stillasittande kontorsjobb. Jag tränar för en hållbar kropp. Jag tränar för att må bra, idag och imorgon, fysiskt och psykiskt. Lite tränar jag för att utvecklas och bli bättre, men resultat är mer som en bonus som kommer på köpet. Till viss del började jag träna som ett tidsfördriv, men nu ger det så mycket mer än mindre ensamma kvällar att jag gärna vill fortsätta med det när jag blir sambo på heltid igen.
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Slut på kapande av kolhydrater efter idag. Har mått skitdåligt i två dagar nu, men idag kom droppen. Var på jobbet (vi hade ätit lunch nån timme tidigare, ska tilläggas), min kollega kollade på mig och frågade hur jag mådde egentligen. Då kändes det som om jag åkt berg- och dalbana i tre timmar: yr som fan och illamående. När jag sen började tappa bokstäver i orden jag sa och höll på att svimma så blev jag beordrad att äta en kinder maxi.
Det tog väl nån timme eller två (jag har dålig koll på exakta tider där) innan det blev aningen bättre i alla fall.
Så nu får det bli kolhydrater dagligen igen i några dagar, sen tänkte jag ta nån dag här och där där jag drar ner på dom (men inte fullt så mycket som under dessa dagarna).

Sen ca 40 min innan passet var slut så kraschade knäna igen. Det högg till som fan i vänsterknät, så jag slängde över vikten på höger ben fort som fan och försökte linka mig fram - med resultatet att även högerknät gav sig. Där och då, i den mest akuta fasen, kändes det som att det satt ett rivjärn på insidan av varje knäskål. Så ni kan tänka er smärtan i varje steg :(
Så nu är jag sjukskriven från jobbet imorgon, ledig på fredag. Återstår att se hur det blir med helgen, men jag känner mig inte speciellt hoppfull :(
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Har en jävla skitdag och känner mig allmänt besviken på mig själv :(. Hur peppar man upp sig igen?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Först så lägger du dig och sover så gott du kan inatt. Imorgon när du vaknar så tänker du på den här:

awesome-pictures-daily-quotes-derp-and-derpina-funny-animals-funny-cartoons-Favim_com-715923.jpg
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ge det minst 3 veckor med kosten, man får grina och må skit i början! Du ska av med ett missbruk som är likställt med narkotika.

Fast nej, det kan man väl verkligen inte jämställa! Men visst kan det vara svårt att äta rätt och skippa socker om man har ätit mycket av detta en längre tid.

*kl

Laddar för en liten löptur och tonfiskpaj med vita bönor-pajskal imorgon, precis lagt bönorna i blöt över natten:up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
690
· Visningar
19 904
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 939
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp