Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Bra sprunget blåbäret!! Och snygg bild:D

Q: Tack för påminnelsen om ryttareliten, det hade jag ju glömt!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Woohoo!! Grymt bra sprunget!

Kolfinnur: näää, miljörätt är ju kul! *nöööörd*
Vilken härligt aktiv dag du har haft, hoppas tentan gick bra och att även miljörätten gör det.
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Fy fan vad röv jag mår just nu. Dåligt humör, kort stubin, slö, ont i huvudet. Jag vill rulla runt i ett bollhav av kinderägg.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jaaa det är kul, och definitivt intressant. Men ehh jag har inte börjat tentaplugga :angel: dock är tentan på 1 hp så jag klarar mig nog.
Ja dagen har varit betydligt aktivare än genomsnittet senaste tiden :D roligast av allt var att rida, galoppera i skogen :love: lär känna av det lite imorgon dock.

På torsdag tänkte jag pallra mig iväg på ett intervallpass med en löparklubb :nailbiting: har dragit mig för att göra det, men JAG SKA GÅ MED! någongång

Cili: ååh hav av kinderägg :laugh: Man får vara grinig och på dåligt humör när man har ont i huvudet och är trött. I give you permission
 
Sv: Beach 2014 del IV

Lugn och fin!
Det är asjobbigt i några dagar, men det blir bättre!

Min tröst är att läsa på vad som händer rent kemiskt i kroppen och hjärnan när man äter (eller inte äter) kolhydrater. Det är bra tidsfördriv :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Inte bara kolhydraterna, det är kombinerat med massa förkylningssymptom och stress också :(
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl
Fyfan... vem uppfann intervallträning? Efter styrketräning dessutom. Då klarade jag ändå bara 12 av 20 min.
Rätt nöjd ändå. Första gången själv med nya tråningsprogrammet, fick ta bort ena explosivitetsövningen dock då jag inte hittade nån bra låda, tränade på en annan anläggning än vanligt.

Utan socker idag efter några hemska dagar innan. Och imorgon jobbar jag sista dagen innan ledighet så jag överlever nog den här gången också. Borde planera mitt schema lite bättre.
Och ja, jag är såklart också med på att skippa socker etc.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Supersnygga skor! Är de lika sköna som snygga? :love:

JA! Helt fantastiskt sköna, jag ska ha dom som promenad- och vardagsskor. Misstänker att jag kommer tycka att dom är för svampiga att springa i, brukar vilja ha skor som svarar bättre. Men sjukt lätta och mjuka och sitter typ som en handske på foten :love:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Heja!

Kl
Jag har laddat ner appen turf för att få lite inspiration till nya promenadvägar. Kommer nog leda till att jag lär mig hitta bättre också :p
Kul än så länge, var ute och gick på rasten idag och njöt av solen och tog zoner. Och pratade med enman som snodde en zzon precis framför mig, haha :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bra jobbat!!!


Kl
Va glad jag blir av den här tråden! Grymt jobbat av alla och jag blir så peppad. Hade pt-pass idag :O det kommer jag lida av imorgon. Men det var sjuuuukt roligt och jag älskar ( och hatar ;) ) honom!
Mitt mål den här veckan är att våga mig på ett grupp-pass. Tabata eller grit cardio. Och nu har jag skrivit så då måste jag göra det, även om det är läskigt.
Gjorde för övrigt pb i benböj och gjorde 3 reps på 100kg. Stolt!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja hon var super bortskämd, betedde sin inte alls som en vuxen tyckte jag utan ett bortskämt barn...
 
Sv: Beach 2014 del IV

*jag är ett geni*

Hehe, jag ÄLSKAR kolhydrater - och de älskar mig. :love:
Men det är en ganska osund relation och eftersom jag inte är helt kompatibel med förbud så kör jag på det här. Och ärligt talat så har sötsuget i princip försvunnit helt. I och med eftermiddagsregeln så försvann liksom min godistid, för det är ju typ eftermiddagsfikat på jobbet, chokladbiten i bilen på väg hem från affären eller glassen efter middagen som verkligen är boven i dramat här. Och att laga mat utan kolhydrater är sprättlätt, så det gör mig ingenting. I söndags åt vi ostkaka med vaniljkvarg till middag till exempel, SÅ JÄVLA GÖTT!

Och jag äter ju vanlig frukost fortfarande, på morgonen behöver jag kolhydraterna.

Humm, det här var lite tänkvärt faktiskt... Kanske skulle testa jag med! Men jag tror att jag bromsas lite av det klassiska - nämligen min brist på fantasi. Det är pinsamt, men jag kan verkligen knappt komma på någonting att äta till middag resp. mellis som inte innehåller kolhydrater i någon form! :eek: Har du fler exempel än ostkaka med kvarg (vilket för övrigt lät löjligt gott)? Och snälla inget som heter blomkål, jag avskyr blomkål! :yuck:

mineur: duktigt med detoxen! Jag hänger också på from idag tänkte jag, åtminstone mars ut. Inget socker eller traditionella sötsaker är det som gäller för min del, dock så kanske jag bakar nyttiga bakverk, tänkte göra en browniekaka ikväll som i princip består av banan, kakao och svarta bönor.

Tack, härligt att du också är på! Det lät som en spännande kaka, svarta bönor trodde jag aaaldrig att man kunde baka med! Men if you say so...:cautious: :p

Just det! En lite kul grej, har startat en fb-grupp med de vänner som tränar på samma gym. Har flera som har tänkt börja med och så och så var tanken att man kan skriva där när man vill ska gyma och vill ha sällskap eller så. Vi är ju många som jobbar oregelbundet så man har inte så bra koll på hur andra jobbar o så. Så imorgon ska jag gyma med en kompis som jag aldrig tränat med tidigare:) Vi ska köra ett pass bröst/rygg/triceps på gymet och sen luncha typ, ska bli jättekul!

Åh vilken rolig idé! En sådan sida skulle jag också vilja ha för mitt gym, även om det mest är äldre businessmänniskor och hotellgäster (ligger i samma byggnad som ett av stans hotell) som håller till där...

Bra jobbat med "detoxen" :banana: Du också Blueberry!
Även jag stod emot det enorma suget att köpa godis efter tentan idag, och på väg hem från en politiker-utfrågning igår kväll!

Idag har jag varit igång som bara den! Började med 4 h matte-tena, sedan till stallet och red en timme, sedan hem och städade lägenheten, sedan joggade 3 km, till sist duscha och laga mat :D nu är jag trööööööttare än tröttast! Men ska skriva rent lite anteckningar, har tenta i miljörätt på torsdag... skjut mig :crazy:
Ska iaf belöna mig själv med den halva galia-melonen jag har i kylen sen :d

Tack för pepp, bra jobbat själv! Sjukt vilken effektiv dag du haft, och det efter en 4 timmars-tenta! Hade jag skrivit en sådan hade jag gått hem och dött i soffan med en stor chokladkaka tror jag, och eventuellt gjort något vettigt först framåt kvällskvisten... Mycket duktigt av dig!

Va glad jag blir av den här tråden! Grymt jobbat av alla och jag blir så peppad. Hade pt-pass idag :O det kommer jag lida av imorgon. Men det var sjuuuukt roligt och jag älskar ( och hatar ;) ) honom!
Mitt mål den här veckan är att våga mig på ett grupp-pass. Tabata eller grit cardio. Och nu har jag skrivit så då måste jag göra det, även om det är läskigt.
Gjorde för övrigt pb i benböj och gjorde 3 reps på 100kg. Stolt!

Ja visst är den fantastisk? Dels i det att man kan peppas, peppa och inspireras, dels för det jag fetmarkerade i din text och dels för att här alltid finns kloka människor som kan svara på frågor och ge tips! Klart att du vågar dig på en gruppträning för övrigt, jag tycker också att det är lite läskigt speciellt första gångerna, men det är värt varenda nervös minut innan tycker jag! Roligt, peppande och effektivt - i alla fall om instruktören är vettig :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 929
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 940
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp