Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Humm, det här var lite tänkvärt faktiskt... Kanske skulle testa jag med! Men jag tror att jag bromsas lite av det klassiska - nämligen min brist på fantasi. Det är pinsamt, men jag kan verkligen knappt komma på någonting att äta till middag resp. mellis som inte innehåller kolhydrater i någon form! Har du fler exempel än ostkaka med kvarg (vilket för övrigt lät löjligt gott)? Och snälla inget som heter blomkål, jag avskyr blomkål!
*jag är ett geni*
Hehe, jag ÄLSKAR kolhydrater - och de älskar mig.
Men det är en ganska osund relation och eftersom jag inte är helt kompatibel med förbud så kör jag på det här. Och ärligt talat så har sötsuget i princip försvunnit helt. I och med eftermiddagsregeln så försvann liksom min godistid, för det är ju typ eftermiddagsfikat på jobbet, chokladbiten i bilen på väg hem från affären eller glassen efter middagen som verkligen är boven i dramat här. Och att laga mat utan kolhydrater är sprättlätt, så det gör mig ingenting. I söndags åt vi ostkaka med vaniljkvarg till middag till exempel, SÅ JÄVLA GÖTT!
Och jag äter ju vanlig frukost fortfarande, på morgonen behöver jag kolhydraterna.
KL
Igår var en hemsk dag matmässigt, eller inte hela dagen kanske men jag kände mig inte mätt på hela dagen trots att jag åt MASSOR! SÅ det slutade (mot bättre vetande och egentligen inget svårt sug) med att jag köpte godis att ha på tåget på väg hem från stan igår... och det knuffande såklart mig en bra bit över mitt kalorimål för dagen. helt onödigt och jag kände mig inte direkt stolt över mig själv efteråt.
Hoppas att ni får en bra dag i solen!
Tack vad snäll du är, just nu känner jag mig värdelös eftersom jag gottade i mig rejält igår Dumma tankar och dumma handlingar!
Vad är en pannkaksomelett? Och hur gör man pajdeg med bönor? Det skulle kanske till och med jag våga mig på.