Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Tittade på programmet nu. Sjukt roande att hon verkar livrädd för hästen, tror att den ska explodera bara hon rider mer framåt.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig av programmet.... men inte de som visades i alla fall! Jag hade nog inte överlevt med all den pressen som många av dom hade på sig, både från sig själva och familjen...

KL
Igår var en hemsk dag matmässigt, eller inte hela dagen kanske men jag kände mig inte mätt på hela dagen trots att jag åt MASSOR! SÅ det slutade (mot bättre vetande och egentligen inget svårt sug) med att jag köpte godis att ha på tåget på väg hem från stan igår... och det knuffande såklart mig en bra bit över mitt kalorimål för dagen. helt onödigt och jag kände mig inte direkt stolt över mig själv efteråt.

Hoppas att ni får en bra dag i solen!
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Sitter som bäst och äter min frukostomelett. Fortfarande snorig, men det gör inte så mycket eftersom jag ändå inte har ork/lust/tid att träna idag. Ska snart bege mig mot sjukhuset för att möta en hudläkare och se om hon har några idéer om reaktionen jag fick över knäna. Egentligen skulle jag varit på jobbet i en stad 1,5 h bort just nu, men fick ta bort några timmar på passet för att kunna genomföra läkarbesöket. Himla bra av gruppledaren att fixa det utan problem :bow:

Matlådan till lunchen är fixad (och det kommer nog bli ännu jobbigare än igår, eftersom jag och kollegan jag ska köra med har en mcdonaldstradition de få pass vi kör ihop, och hon vet inget om hur jag äter just nu = mcdonaldsfrågan kommer dyka upp). Jag är så gott som klar att bege mig, trots att jag känner mig som en zombie.
Hoppas innerligt att denna dag blir lugnare än gårdagen.
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Blä vad trött jag blir på att vara sjuk, vägde mig idag och har gått upp ett jävla kilo! Visst att jag har mens och drack en massa vatten igår men ändå, det känns ändå som att det faktiskt stämmer.:meh:

Skärpning!:rage:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Humm, det här var lite tänkvärt faktiskt... Kanske skulle testa jag med! Men jag tror att jag bromsas lite av det klassiska - nämligen min brist på fantasi. Det är pinsamt, men jag kan verkligen knappt komma på någonting att äta till middag resp. mellis som inte innehåller kolhydrater i någon form! :eek: Har du fler exempel än ostkaka med kvarg (vilket för övrigt lät löjligt gott)? Och snälla inget som heter blomkål, jag avskyr blomkål! :yuck:

Jag ska skriva en guide, återkommer under dagen :D
När det gäller mat har jag oändlig kreativitet.
 
Sv: Beach 2014 del IV

*jag är ett geni*

Hehe, jag ÄLSKAR kolhydrater - och de älskar mig. :love:
Men det är en ganska osund relation och eftersom jag inte är helt kompatibel med förbud så kör jag på det här. Och ärligt talat så har sötsuget i princip försvunnit helt. I och med eftermiddagsregeln så försvann liksom min godistid, för det är ju typ eftermiddagsfikat på jobbet, chokladbiten i bilen på väg hem från affären eller glassen efter middagen som verkligen är boven i dramat här. Och att laga mat utan kolhydrater är sprättlätt, så det gör mig ingenting. I söndags åt vi ostkaka med vaniljkvarg till middag till exempel, SÅ JÄVLA GÖTT! :D

Och jag äter ju vanlig frukost fortfarande, på morgonen behöver jag kolhydraterna.

Jag förstår inte riktigt hur du menar, är det inte en del kolhydrater i både ostkaka och vailjkvarg? Eller menar du typ att du äter mindre kolhydrater på kvällen och utesluter typ ris/bröd/pasta/kakor/godis etc. Kan vara jag som är dum med men blev nyfiken:p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Nu kommer en lista!
Jag brukar kolla lchf- och paleorecept och sedan modifiera dem lite. Det finns massor av inspo på till exempel pinterest.
Blomkål är ju typ det godaste finns, jag är oerhört svag för alla sorters kål :D Och varma grönsaker är nyttigare än kall sallad. :)
Exempel på saker jag äter till middag:

  • Ugnsomelett med tomat, lök, färskost och annat gött
  • Kokospanerad kycklingfilé med wokgrönsaker i kokosmjölk
  • Pannkaksomelett med sallad på typ feta, avokado, tomater, babyspenat
  • Pannkaksomelettrullar med broccolimos, ruccolapesto eller annan röra
  • Ostkaka
  • Blomkålspizza
  • En slags capresevariant med sugarsnaps eller annat smarrigt
  • Bönröror! Baserade på bönor, vitlök, olja, krydda. Fungerar ypperligt i stället för potatis eller pasta till kött
  • Guacamole!
  • Bacon eller korv med "stuvad" vitkål: hacka/strimla vitkål, värm med smör tills kålen blir mjuk, häll i lite, lite grädde och låt det småputtra under omröring
  • Slantad kryddkorv med lök och keso
  • Djävulsägg
  • Fisk med hackad "stuvad" spenat (jag älskar spenat!)
  • Fisk med ärtpesto, koka gröna ärtor och mixa dem med en scharlottenlök och några mandlar
  • Fiskgratäng med morots- blomkåls- eller broccolimos (glöm inte att ha ägg i moset!)
  • Färsbiffar med färskost och varma grönsaker
  • Paj med deg gjord på vita bönor
  • Fryst banan med jordnötssmör
  • Bananvåfflor
  • Klycklingfilé med kikärter och varm sallad



Trollunge:
Jo, det finns kolhydrater i både ostkaka (16 %) och kvarg (16 %), och i flera andra saker jag har listat här ovan. Men det är ju inte i närheten av vad mycket det är i just pasta, potatis, ris eller bröd. Jag har ingen nolltolerans mot kolhydrater (det vore rätt dumt i och med att jag tränar), men ju färre jag äter efter lunch desto bättre.

Jag sover bättre, mår bättre, väger mindre, har mindre sötsug och magen mår bra :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jaha okej! Men då är jag med, fick bara inte ihop det iom att du skrev att du inte äter kolhydrater efter lunch. Men mindre kolhydrater är det då helt enkelt:) Härligt att du hittat något som funkar för dig:up:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tack vad snäll du är, just nu känner jag mig värdelös eftersom jag gottade i mig rejält igår:( Dumma tankar och dumma handlingar!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Mmm, nu blev jag hungrig! Har jordnötssmör hemma så jag ska genast lägga en banan i frysen och testa som mellanmål :).
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL
Igår var en hemsk dag matmässigt, eller inte hela dagen kanske men jag kände mig inte mätt på hela dagen trots att jag åt MASSOR! SÅ det slutade (mot bättre vetande och egentligen inget svårt sug) med att jag köpte godis att ha på tåget på väg hem från stan igår... och det knuffande såklart mig en bra bit över mitt kalorimål för dagen. helt onödigt och jag kände mig inte direkt stolt över mig själv efteråt.

Hoppas att ni får en bra dag i solen!
Tack vad snäll du är, just nu känner jag mig värdelös eftersom jag gottade i mig rejält igår:( Dumma tankar och dumma handlingar!

Usch vad jag vet precis hur det känns när det blivit sådär, och usch vad jag tycker synd om er som ska behöva slåss mot sådana tankar! De är fruktansvärt svåra att bli av med oavsett vad någon utomstående säger, men precis som Trollunge skrev så kommer ju det här inte att ha någon effekt överhuvudtaget i det långa loppet. Ironiskt att jag som brukar skriva & känna precis som ni lite då och då är personen som skriver det här till er nu, men det bevisar ju bara att vi alla innerst inne vet att det är fel att klanka ner på oss bara för att vi gick överstyr en dag här och en dag där. Det är svårt att inse när man själv är den som gått överstyr, men det är sant och ni vet om det. Perspektiv perspektiv perspektiv! ;)

Blueberry: Men åh, du är ju typ bäst i världen! :bow: Jag ska prova typ allt, tror jag börjar med omelett imorgon då jag har både ägg, tomat, lök och ost som behöver användas. Sedan har jag varit sugen på att göra paj rätt länge, så jag kanske skulle testa en med vita bönor! Smakar det ungefär likadant, eller? Jag är rätt svag för smaken av vanlig pajdeg nämligen...:d
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hej alla beachisar!!

Jag har ju varit otrogen er en längre tid, men slutade snusa lite oförhappandes för en dryg vecka sedan!!! Ehm detta ledde dock till att jag föll in i min post-bulimiska hetsätning. Skaffade gymkort för att få tillbaka en kemi i hjärnan som faller in i kategorin "livsglädje" istället för nuvarande "levnadsduglig" och tror helt ärligt att jag kan behöva redovisa min kost och träning inför andra för att inte falla in i :eek:-mönster.

Jag ligger fortfarande kvar på stabila BMI 22 vill såklart gärna bli smalare än så men det funkar typ. Konditionen är helt okej, sprang en mycket kuperad mil på 56 min för ett tag sedan. Uuuuuuuuusch jag måste verkligen ta tag i mitt psyke och hitta vägar för det!! Känner mig verkligen som ett litet upprört barn, triljarder av frustrerade känslor som måste få nån liten kanal ut
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

Jag tycker att det är gott i alla fall - prova!
Och på min instagram dyker det upp matbilder av det här slaget ganska ofta, @lisasfanclub :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ta det lugnt Queen och Emtherlia , en dag som inte blir som planerat är ingen fara. Nu är det bara att försöka göra den här dagen bättre och lära dig av vad som gick "fel" igår. Var du kanske extra trött, ledsen, upprörd eller något sådant så att det låg något psykiskt bakom att du kände behov av att äta lite extra? Kom ihåg att det är ok att äta godsaker ibland (önskar att min hjärna kunde fatta det också, att det inte behöver vara perfekt varje dag).

Emtherlia- Är det inte jätte vanligt att man väger lite mer vid mens? Och ett kilo säger ingenting, min terapeut säger att man inte kan se från vecka till vecka utan man måste se det över en längre tid så hon räknar ut snittet per månad. Vikten kan växla 1-2 kg från dag till dag utan att det är något konstigt. Så du behöver inte alls ha gått upp i "faktiskt vikt". Och om du har gjort det är ett kilo ingen fara och om du går tillbaka till dina vanliga vanor kommer det säkert trilla bort av sig självt.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vad är en pannkaksomelett? Och hur gör man pajdeg med bönor? Det skulle kanske till och med jag våga mig på.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl

1,5 timme på gymmet - check! :D Så skönt att ha gott om tid. Det är kul att styrketräna, synd att jag inte hinner det så ofta just nu. Men om ett par veckor lättar det lite så då ska jag försöka komma iväg i alla fall två dagar i veckan istället för en.
Nåja. Idag blev det 1 h styrketräning (helkropp) och 30 min löpband. Körde intervaller, uppvärmning först då och sen 2x4 min (5:45-tempo), 2x2 min (5:27-tempo), 2x1 min (5:13-tempo) och 2x1 min (5:00-tempo). 1 min gåvila mellan. Lite jogg på slutet.

Vikten ligger stabilt på 65 kg, känns bra. Ska se om jag kan gå ner ett par-tre kilo till under året men just nu är jag rätt nöjd att jag lyckas vara kvar på förra årets målvikt, dvs -10 kg :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vad är en pannkaksomelett? Och hur gör man pajdeg med bönor? Det skulle kanske till och med jag våga mig på.

Pannkaksomelett är en tunn och platt omelett, som en pannkaka liksom.
Jag brukar äta dem såhär:
http://instagram.com/p/lLAGo4m1KM/

När jag gör rullar av dem kan det se ut såhär:
http://instagram.com/p/lXs-WpG1Ar


Här är ett recept:
http://www.alltommat.se/recept/Omelettpannkaka-med-rucolapesto-8228
Jag brukar dock ha i lite, lite grädde för att det ska bli lite mer pannkakiga och inte så mycket "stekt ägg".


Här finns ett recept på pajdegen:
http://www.landleyskok.se/recept/tonfiskpaj-med-bonskal.html/
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

Kl

Alltså jag får nog lägga ner min inga-kolhydrater-diet. Mår så jävla dåligt, har humör från helvetet. Som världens jävla PMS ungefär. Kommer ha ihjäl någon, eller mig själv, innan lördag :/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
690
· Visningar
19 894
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 939
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp