Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Min lilla "detox" går för övrigt bra hittills, och jag är fortsatt motiverad. Det känns lätt att tacka nej till onyttigheter (choklad två gånger igår, chips en gång idag) och jag känner inget större behov av att köpa dem själv heller. Glad Mineur! :)


Jag har ungefär samma detox, fast mina regler är att jag inte ska äta kolhydrater efter lunch. Och att jag får köpa godis, men det får kosta absolut max fem kronor. :cautious: Meeen, eftersom jag bara får äta godis före lunch så händer det ju typ aldrig, så det är en väldigt bra regel :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag har ungefär samma detox, fast mina regler är att jag inte ska äta kolhydrater efter lunch. Och att jag får köpa godis, men det får kosta absolut max fem kronor. :cautious: Meeen, eftersom jag bara får äta godis före lunch så händer det ju typ aldrig, så det är en väldigt bra regel :D

Men vad DU ska vara smart då! Låter ju jättefiffigt det där, jag måste helt klart använda hjärnan och bli lite mer avancerad till nästa gång. Fast jag skulle nog dö utan kolhydrater tror jag... I <3 pasta, bröd och en massa annat kolhydratrikt. Men heja dig! :bump:

VAAA vill du inte bli smittad? :wtf::wtf::p

Bra jobbat med detoxen :)

Alltså, nu när du säger det så... Det låter rätt mysigt. Jag har liksom inte varit förkyld sedan i november, så man kanske skulle ta och känna på hur det är? Så att jag inte glömmer hur det känns, liksom? Det vore ju helt förskräckligt!

:p
 
Sv: Beach 2014 del IV

*jag är ett geni*

Hehe, jag ÄLSKAR kolhydrater - och de älskar mig. :love:
Men det är en ganska osund relation och eftersom jag inte är helt kompatibel med förbud så kör jag på det här. Och ärligt talat så har sötsuget i princip försvunnit helt. I och med eftermiddagsregeln så försvann liksom min godistid, för det är ju typ eftermiddagsfikat på jobbet, chokladbiten i bilen på väg hem från affären eller glassen efter middagen som verkligen är boven i dramat här. Och att laga mat utan kolhydrater är sprättlätt, så det gör mig ingenting. I söndags åt vi ostkaka med vaniljkvarg till middag till exempel, SÅ JÄVLA GÖTT! :D

Och jag äter ju vanlig frukost fortfarande, på morgonen behöver jag kolhydraterna.
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

Jag kunde inte motstå, så nu har jag klickat hem:
138918617140380311.png


Free run 5.0
Tänkte för en gångs skull köpa i nån crazy färg men det slutade med svart som vanligt :D
Skulle vilja ha ett par 3.0 också :angel:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Duktigt att komma på ett förhållningssätt till kolhydrater/sött som passar dig! Är frukt o sånt "förbjudet" för dig på em då också?

mineur: duktigt med detoxen! Jag hänger också på from idag tänkte jag, åtminstone mars ut. Inget socker eller traditionella sötsaker är det som gäller för min del, dock så kanske jag bakar nyttiga bakverk, tänkte göra en browniekaka ikväll som i princip består av banan, kakao och svarta bönor.

kl

Jag vet inte vad jag ska träna idag! Jag har 3 alternativ:
-åka och gymma typ nu direkt
-vänta till 17.40 och träna cirkelträningspass i "buren" (dvs massa övningar med egen kroppsvikt o blandad kondition och styrka)
-vänta till 19.35 och dansa hiphop

vad ska jag välja? O_o Till saken hör också att jag måste hinna laga middag nån gång, samt att jag bör gå o lägga mig hyfsat tidigt eftersom att jag ska gå upp 4.30 imorgon. Skulle jag inte gå upp så tidigt så skulle jag välja hiphopen utan tvekan, men känner mig lite mer tveksam nu när det blir så sent...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vilka fina skor alla köper!! Jag är också lite sugen, vill köpa ett par nya utelöparskor, men vi får se hur mycket jag har kvar i slutet av månaden..

*kl

Joggingtur idag direkt efter jobbet. Det fantastisk vädret fortsätter, strålande sol från en klarblå himmel. Sprang typ 4,8 km i strax under 6 min/tempo och kände mig riktigt lätt och fin och fick inte ont i någon benhinna: glad!

Hoppas på mer fint väder nu, för är ledig onsdag och torsdag:up:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Håller med om att Free Run är jättesnygga! Jag har ett par liknande skor i märket Sketchers (köpta i NYC) som jag har som vardagsskor på sommaren, ursköna och snygga :).

*kl*

Min vad är fortfarande stel men myyycket bättre idag! Tack kära muskler för att ni är så bra på att återhämta er. Jag återhämtningscyklade 48 km på min cykelcross (ser ut som en landsvägscykel med bockstyre men geometrin är lite annorlunda och däcken bredare och inte helt släta) vilket var årets första utomhuspass. Har inte cyklat mycket alls sen i höstas och känner mig faktiskt inte så värst motiverad att satsa något nämnvärt i år. Jag har lovat att vara instruktör i mountainbike på en "outdoorfestival" som anordnas i min stad i slutet på maj, så fram tills dess får jag väl försöka träna lite cykel så att inte jag är sämre än mina adepter. Är desto mer peppad på att rida min avkastarkung till häst :).
 
Sv: Beach 2014 del IV

Just det! En lite kul grej, har startat en fb-grupp med de vänner som tränar på samma gym. Har flera som har tänkt börja med och så och så var tanken att man kan skriva där när man vill ska gyma och vill ha sällskap eller så. Vi är ju många som jobbar oregelbundet så man har inte så bra koll på hur andra jobbar o så. Så imorgon ska jag gyma med en kompis som jag aldrig tränat med tidigare:) Vi ska köra ett pass bröst/rygg/triceps på gymet och sen luncha typ, ska bli jättekul!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh vilken fin dag det varit! Har ni också haft sol idag? Jag har tagit tillvara på ljuset och den lilla extra energin genom att gå två långpromenader, varit iväg och källsorterat, trimmat hunden, dammsugit och tittat på familjen Annorlunda. Haha, min koncentration är verkligen hemskt dålig, det tog mig ett antal timmar och flera sittningar att ta mig igenom det där avsnittet eftersom jag inte kan kolla så länge i sträck, trots att det är ett så lätt program. Men nu är jag i mål med det, dagens bedrift :D Ikväll ska jag försöka kika på Ryttareliten på ettan. Ett tips, hoppas det är bra!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag bestämde mig för att springa en cooper.
Ångrade mig efter 600 meter.
Förhandlade med mig i 1000 meter.
Sen stängde jag av hjärnan och sprang.

OCH JAG SLUTADE INTE SPRINGA.
Det är första gången jag inte slutar springa.
Jag sprang i 12 minuter!
Jag sprang 1.8 kilometer.

Herregud.
Är så stolt över mig själv nu :love:

Var ganska död efteråt:

omgomgomg_531f4d1fddf2b367cc0d1139.jpg


:D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Bra jobbat med "detoxen" :banana: Du också Blueberry!
Även jag stod emot det enorma suget att köpa godis efter tentan idag, och på väg hem från en politiker-utfrågning igår kväll!

Idag har jag varit igång som bara den! Började med 4 h matte-tena, sedan till stallet och red en timme, sedan hem och städade lägenheten, sedan joggade 3 km, till sist duscha och laga mat :D nu är jag trööööööttare än tröttast! Men ska skriva rent lite anteckningar, har tenta i miljörätt på torsdag... skjut mig :crazy:
Ska iaf belöna mig själv med den halva galia-melonen jag har i kylen sen :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 932
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 940
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp