Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Kl*

Det är inte så att det av någon händelse är någon av alla fina beachisar som råkar bo på Gotland? Det verkar inte bättre än att jag av en händelse blir gotlänning inom en mycket snar framtid! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hur många dagar i veckan tränar ni? Varierar ni mellan kondition och styrka och mellan att gå på pass och gym? Rör ni er mycket i vardagen också som med stall och hund och promenader och sådant? Har ni alltid ett mål uppsatt för utmaningar och prestationer eller tränar ni bara för att det är roligt och hälsosamt?

Haha, typiskt Qelina-inlägg med massor av bra frågor:D Alltid intressant att se alla svar!

Jag tränar ca 6 dagar i veckan, 3 dagar löpning och 3 dagar styrketränig. Oftast så iaf. Rör mig relativt mycket ivardagen, cyklar till och från jobbet, har ett jobb där jag rör mig och går en del promenader och så.

Jag brukar nog inte ha något särskilt tydligt mål med min träning. Tränar för att det är kul, för att vara snyggare än jag annars varit och för att hålla så bra det går i de x antal år jag ska spendera ihop med den här kroppen:)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Man tänker att den där snow är ju en himla fantastisk tjej som är grym på alla sätt och vis! Sen tar man emot en cyberkram av hela beach-gänget, går och lägger sig och får förhoppningsvis en bättre dag imorgon :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Först så lägger du dig och sover så gott du kan inatt. Imorgon när du vaknar så tänker du på den här:

awesome-pictures-daily-quotes-derp-and-derpina-funny-animals-funny-cartoons-Favim_com-715923.jpg

Snygg! :D Riktigt bra tips med snow: gå o lägg dig, imorgon är en annan dag!

Haha, nu fnissade jag faktiskt lite i misären :).

Bra tips, jag tror dessutom att sömnbrist kan vara en orsak till det dåliga humöret.... Tack!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hur många dagar i veckan tränar ni? Varierar ni mellan kondition och styrka och mellan att gå på pass och gym? Rör ni er mycket i vardagen också som med stall och hund och promenader och sådant? Har ni alltid ett mål uppsatt för utmaningar och prestationer eller tränar ni bara för att det är roligt och hälsosamt?

Jag siktar på 4 dagar i veckan, brukar väl bli minst tre i alla fall, ibland fem. Varierar ja, både styrka/kondition/pass/gym/löpning i skogen. Jag står (och går) mycket i jobbet och promenerar 1-2 h/dag med hundarna så hyfsat aktiv är jag.
Grunden för min träning är just för att det är roligt och hälsosamt (och pga vikten), men sen är jag väldigt målinriktad och sätter upp mål på olika sätt. På gott och ont, för samtidigt som det är motiverande leder det hyfsat ofta till prestationsångest...
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl
Jag är tröööööött!
Jobbat 7 dagar i sträck nu. Har varit ledig 4 dagar senaste månaden varav två har ägnats åt möten och ideellt arbete (som förhoppningsvis ger mig anställning i framtiden). Imorgon är jag LEDIG! :)

Gick inget bra att undvika socker idag. Skyller på trötthet ;) Har iaf promenerat 2*30 min ca kring jobbet. Alltid bra när hundarna är hos dagmatte och får sina behov tillfredsställda där.
När man kommer hem från jobbet kl 9 och mest väntar på att klockan ska bli tillräckligt mycket för att sova, bör man inte försöka sätta sig in i hur tjänstepension fungerar. Man blir knappast klokare av det...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Egentligen: Om du inte mår bra utan kolhydrater är det klart att du inte ska äta så. Punkt.

Men: Vad har du ätit då? Bara tagit bort kolhydrater eller ersatt dem med något?
Nu har ju jag ätit lchf i perioder och funkar egentligen väldigt bra på det (äter dock inte så nu). Men det krävs att man (jag) ökar på fettet, annars får man inte i sig tillräckligt med energi för att funka.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag har ökat på protein och fett. Bl.a. ätit betydligt mer ägg (och bacon...)

Har ätit grönsaker + kött + ägg i olika konstellationer.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Härligt när man känner så efter att ha varit och tränat!!! :)

Qelina: Försöker träna minst två dagar i veckan (oftast bara det jag hinner) Utöver träningen har jag häst på halvtid, så jag rider minst tre dagar i veckan. Jag har 4 km t o r stallet som jag alltid går eller cyklar. Utöver detta kommer promenader eller någon löptur när jag hinner och orkar.
Jag tränar främst för att hålla mig stark och frisk, och för att jag mår bra av det, det är skönt (efteråt), samt för att få äta mer utan att gå upp i vikt (känns som att jag bara behöver kolla på en bulle för att min kropp ska lägga på sig.. :meh: )

KL
Tränade Bodypump i måndags men nu har jag haft två dagar där jag har varit borta 12-13 timmar i sträck, så då har jag inte hunnit med någon träning. Idag blir det stallet efter praktiken! Hoppas det fina vädret hänger i sig hela dagen, ska visst komma in sämre väder tills imorgon och helgen :meh:
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

min morgon började med en löptur på 3,5 km innan frukost. Jag är dum i huvudet! När ska jag lära mig att jag HATAR att springa innan frukost, det är som att jag får minnesförlust och glömmer hur hemskt förra löpningen-innan-frukost varO_o:D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hur många dagar i veckan tränar ni? Varierar ni mellan kondition och styrka och mellan att gå på pass och gym? Rör ni er mycket i vardagen också som med stall och hund och promenader och sådant? Har ni alltid ett mål uppsatt för utmaningar och prestationer eller tränar ni bara för att det är roligt och hälsosamt?

Jag försöker röra på mig varje dag, om så endast en kort promenad. Jag varierar mig inte alls mycket, endast löpning och promenader (samt ridning en gång i veckan).:)

Jag tränar för att jag mår bättre både fysiskt och psykiskt. Jag har ett par mål i löpningen men annars håller jag igång mest för att vara hälsosam och snygg:o.

Jag cyklar från och till jobbet varje dag och på jobbet rör jag på mig en del så jag får nog helt ok med vardagsmotion (sen är det en massa trappor till lägenheten:p)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

*snor närmsta knappen*
Först och främst: God morgon alla underbara beachisar! Ni är underbara allihopa!

Ska svara på Qelinas frågor med:
Jag har försökt att träna 4 dagar i veckan, men inser att jag inte får till det. Målet nu är gymmet 2 dagar i veckan och 1-2 löpturer. Jag går inte på några pass just nu då mitt schema gör att det blir så himla oregelbundet på det lilla vi har att välja på. Det är helt enkelt inte värt att lägga pengarna på. Jag rör på mig mycket i vardagen, går till och från bussen till jobbet (ca 7minuter), från hemmet till bussen är det kanske 20steg eller liknande. Jag jobbar som undersköterska och står och går mestadels under hela arbetspassen. Promenerar även till och från stallet från bussen. Ca 7 minuter där med i vardera riktning, så under en dag så promenerar jag ca 30 minuter totalt, dock uppdelat men ändå. Försöker rida 4-5 dagar i veckan. Lite beroende på hur mitt schema ser ut. Jag skulle vilja få in ett yoga pass per vecka med, det borde inte vara allt för svårt.

Jag har väl inget direkt mål så, att ha en kropp som orkar med att jobba utan att få ont och att hålla mig viktstabil och gå ner lite. Men jag låter det vara lite som det känns. Jag tycker att träning är roligt och att det bidrar även till en bättre hälsa.


Min plan idag är att rida och ta mig en sväng till gymmet. Jag har hållt kosten sen i måndags nu. Det är mkt sug men det går. Nu ska jag tillbaka till banan. Började dagen idag med falsk mannagrynsgröt ala lchf. Riktigt gott och jag känner mig mätt och nöjd.

Ang kolhydratsdiskussionen, jag tror att alla fungerar bra på en lågkolhydratskost. Hur man vill lägga upp det är en annan sak. Jag tror att alla mår bra utan vitt socker och vitt mjöl. Sen kan man äta bra kolhydrater med, och man behöver inte göra drastiskt och äta lika lite kolisar som jag gör i vardagen. Sen är det såklart omställningsbesvär. Det tar allt från ett par dagar till månader för kroppen att ställa om sig. Har man mycket inflammationer och liknande i kroppen så är det värre att ställa om men jag tror att man vinner på det i längden. Socker och stärkelse göder ju bara inflammationer och infektioner.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hur många dagar i veckan tränar ni?
Varierar ni mellan kondition och styrka och mellan att gå på pass och gym?
Rör ni er mycket i vardagen också som med stall och hund och promenader och sådant?
Har ni alltid ett mål uppsatt för utmaningar och prestationer eller tränar ni bara för att det är roligt och hälsosamt?

Minst tre dagar i veckan, i någon form.
Och jag vet att jag behöver variera för att det ska hända något. Är dock ingen vintersportare alls tyvärr, så på vinterhalvåret går jag typ i ide. :cautious: Jag känner mig inte så väldans bekväm i gymmiljö, men försöker att ta mig dit två gånger i veckan. Jag varierar mellan: gå, spring, cykling. Funktionell träning och styrka. Zumba, badminton och simning när andan faller på. Funderar på att börja motionspaddla nu i vår.


Jag har två hundar som kräver promenader och träning, vilket innebär träning för mig med.

Angående mål så gör jag båda delarna. Har en del väldigt diffusa mål, som typ "Jag vill ha snygga armar" eller "Jag ska känna mig bekväm iförd bikini i mitten av maj". Men jag har även ett tidsmål på Vårruset, viktmål i bänkpress, centimetermål för mindjemåttet, pulsmål för powerwalks...

Och jag tränar helt ärligt inte så mycket för att det är roligt och hälsosamt, utan jag gör det för att jag måste. Jag blir inte smal och stark av att ligga i soffan och äta choklad, även om jag många gånger hellre hade gjort det än att vara på gymmet :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

min morgon började med en löptur på 3,5 km innan frukost. Jag är dum i huvudet! När ska jag lära mig att jag HATAR att springa innan frukost, det är som att jag får minnesförlust och glömmer hur hemskt förra löpningen-innan-frukost varO_o:D

Förlåt, men hahaha! :D Var det så hemskt? :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja verkligen! Innan frukost skakar jag och har noll ork, att då ge sig ut och springa är liksom lika med självmordsförsök:D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Och jag tränar helt ärligt inte så mycket för att det är roligt och hälsosamt, utan jag gör det för att jag måste. Jag blir inte smal och stark av att ligga i soffan och äta choklad, även om jag många gånger hellre hade gjort det än att vara på gymmet :p

Det är ju så jäkla dumt, varför kan vi INTE bli smala och starka av soffhäng och choklad?:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
685
· Visningar
19 850
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 939
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp