Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Jag är rätt säker på att mitt inte berodde pp grönsaker.
Mindre kolhydrater och mer fett gjorde att blodsockret blev jämnare och sötsuget helt enkelt försvann utan problem. Det+att jag höll mig nöjd/mätt längre gjorde att jag mådde bättre och gick ner i vikt. Sen föddes även större intresse för kosthållningen så klart att det spelade in också.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl
Även jag känner av pollen.

Har tagit sovmorgon nu, ska gå och köpa godare frukost och sen ge mig ut i solen på långpromenad :) vette sjutton hur jag ska hinna med gym idag dock, vill inte prioritera bort solen och ska iväg vid 17.
Eller så får jag träna imorgon helt enkelt :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kära bukare, hur resonerar ni?

I dagsläget har jag inget gymkort. Jag kommer springa och cykla mycket då sthlm maraton och Vätternrundan väntar i maj/juni. Har också en hund som ska aktiveras mellan jobb och träning. Är det nån idé att skaffa gymkort? Det känns som att det kommer bli sporadiska besök där men samtidigt skulle jag behöva träna lite styrka i främsta axlar och skuldror nån som har bra input? :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Högfettskost passar inte alla. Jag kan tex. inte äta mycket fett pga långsam mage, fett stannar kvar längst i magsäcken vilket hos mig kan skapa illamående. Gäller inte bara kakor och onyttigheter, blir ofta illamående av tex lax.

Sedan en allmän kommentar om kost, mitt miljö-hjärta kan inte låta bli ;) För mig är en hållbar miljö alltid överordnad en snygg kropp, hög andel (animaliskt) protein och fett kanske är det bästa för att vara snygg. Men då äter jag hellre mitt spannmål och andra kolhydratsrika livsmedel och är dallrig.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag är lite i samma sits! Har kort till en klätterhall där det finns en liten gymhörna, men är där max en gång i veckan och då för att klättra. Har sällan lust eller orka att gymma efter att ha klättrar 1-2 h ;)
Skulle gärna vilja ha ett gym att gå till typ en gång i veckan, men som du säger, är det värt det? Student som man är dessutom.
Skulle rekommendera dig att prova lite övningar hemma själv, finns mycket man kan göra. Armhävningar och "diamond" armhävningar tränar axlar och skuldror. "Diamond" armhävningar då sätter du tummar och pekfingrar emot varandra, alltså händerna nästan helt ihop. Är det tungt så börja på knäna :)
Är det alldeles för drygt att göra övningar hemma efter ett tag så skaffa gymkort ifall det känns värt :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag hade skippat gymkort, jag är för snål helt enkelt om jag ändå inte kommer vara där så ofta:p

Kör lite styrketräning hemma ist?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja det är ju lite styrka du skulle behöva få in. Frågan är ju om det blir värt det och om det blir av? Styrka är ju bra även för löpningen. Eller om du har/skaffar lite utrustning för att köra hemma.

Kl
Varför man ska kolla i kylen innan man handlar: det finns en viss risk att sambon handlat med aamma tanke kvällen innan och att man annars får dubbla uppsättningar bregott, ägg, philadelphia, 4 liter mjölk...
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl

Tonfiskpajen står i ugnen! Men alltså, den där "pajdegen" på vita bönor (egenkokta vita bönor, smör och ägg) var ju ASGOD. Alltså, det kommer jag typ laga och äta bara som det är:d:d

Spännande med kaka på svarta bönor, jag älskar svarta bönor! Sugen på att prova någon dag:)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag följer Idas blogg och tycker att hon är bra, ger bra tips på övningar och mat osv. Dock vetefan om kickstart-serien verkar bra, det ser ut som att de ska vara så himla snygga hela tiden, men det kanske bara är pga blogg-tjejerna? Jag får liksom känslan av att serien riktar sig mot de tjejer som är bitna av träningshetsen nu, där det är lika viktigt att ha nyaste tightsen och dricka celsius som att träna. Äsch, jag vet inte, är det begripligt det jag svamlar om? :p

Jag förstår vad du menar (tror jag iaf!) och håller med dig:p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Den ska jag testa!

Cili mfl: jag ör också sugen på att börja klättra igen! Men dels har jag lite svårt att komma igång, dels känns det dyrt... men oj vad kul det är!
Hörde nåt om att vissa sats har klätterväggar, får kolla upp det.
Mvh/vill inte alls göra för mycket saker...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag har aldrig provat. Hur gör man då? Man kan ju inte bara komma dit och inte ha en aning antar jag? :D

Nu ligger det visserligen en bit fram i tiden, ska inte försöka klättra med knän som inte håller för att gå på. Och om 2,5 veckor är det kursstart i poledance!! Fy fan vad roligt det ska bli!! :bump:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Klättra med dåligt knä är dumt. Och svårt. Jag har testat när jag var skadad nån gång under gymnasiet.

Jag gick en kurs med skolan men har dels inte kort på det tyvärr, dels var drt för länge sen. Har sett att det finns prova på tillfällen på centren så boka in ett sånt när det är dags :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja det känns som ett enkelt sätt att förvärra skadan ytterligare ;)

Smart!
Om inte annat får jag väl pallra mig dit och fråga helt enkelt :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Japp det är på klättercentret! :) Fördel att ha någon med sig som kan visa och tipsa första gången, för boulderklättring krävs ingen förkunskap eller liknande och skor finns att hyra!
Tycker det är superkul så du lär ju prova när knäna tycker det är OK! :laugh:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Cili- Hur kommer det sig att du vill dra ner på kolhydraterna överhuvudtaget? Kolhydrater i sig är ju inget farligt och inget som ger viktuppgång. Jag och de flesta med anorexi har ätit en hel del kolhydrater fast kanske inte de som räknas till de "onyttiga" och ändå gått ner massor i vikt och varit sjukligt underviktiga (menar inte att det är sjuklig undervikt som är målet men för att visa att kolhydraterna i sig inte påverkar vikten). Kanske räcker det att du ser över vilka kolhydratskällor du har och välja de lite mer nyttiga, skippa sådant som godis, fika, läsk och tomma kalorier och äta mer grova grönsaker, frukt och fullkornsprodukter?

Jag vet att det finns massor av teorier men det alla dietister har sagt till mig är att vi behöver kolhydrater för att må bra, det är kolhydrater som hjärnan helst vill ha. Hjärnan är det enda organet som inte kan lagra energi därför vill den ha lättillgänglig energi och där passar kolhydraterna in. Sen om man är överviktig och går på LCHF så har kroppen en massa reserver att ta av men för oss som inte är det så finns ju inte de reserverna. Jag vet inte om alla som går på LCHF klarar av att följa det heller, passar nog inte alla. Jag tror inte något vidare på LCHF men jag vet att det finns de som är frälsta så bli inte arga på mig nu ni därute som är det :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Och i många kolhydratskällor som spannmål,fullkorn, frukt, grönsaker och bär finns det viktiga vitaminer och mineraler som man inte får missa :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
685
· Visningar
19 850
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 939
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp